BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Інтерв''ю в Поступі.    Євангелістський репортаж.    Арт-Поступ.    Поступ комп''ютерних технологій.    Реклама в Поступі.    КіноПоступ.    Спорт-Поступ.    Пост-Factum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
Сапер під час розмінування
 
2 травня 2002 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  17:32 21-07-2017 -   Дорогу від вул. Зеленої до вул. Пасічної відремонтують  
  14:57 21-07-2017 -   Дорогу від вул. Зеленої до вул. Пасічної відремонтують  
  14:53 21-07-2017 -   У Львові за розкрадання 8 млн гривень бюджетних коштів арештували директора підприємства  
  14:50 21-07-2017 -   Знайдені ручні гранати мешканець Жидачівщини передав у шкільний музей  
  14:46 21-07-2017 -   Вулицю Замарстинівську відремонтують на ділянці від вул. Гайдамацької до вул. Липинського  
Україна
  14:44 21-07-2017 -   Полторак заявив про небезпеку російсько-білоруських навчань  
  14:39 21-07-2017 -   Суд закрив кримінальну справу проти Ляшка  
  14:38 21-07-2017 -   В Україні надзвичайна пожежна небезпека  
  14:35 21-07-2017 -   На нардепа Розенблата одягли електронний браслет  
  14:27 21-07-2017 -   ГПУ: На заводі Мотор Січ розікрали 350 млн грн  
Світ
  14:41 21-07-2017 -   Маск отримав дозвіл на тунель між Нью-Йорком і Вашингтоном  
  14:37 21-07-2017 -   У Техасі дозволили пороти учнів палицею  
  13:3 21-07-2017 -   Зірку американського футболу помилували після 9 років в'язниці  
  11:33 21-07-2017 -   У Греції від землетрусу постраждали понад 120 людей  
  10:14 21-07-2017 -   У Монако на аукціоні за мільйон євро продали годинник Путіна  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  »  ПРЕМ’ЄРА

___________________________________________________________________________

Амфітріон і “Комеді Франсез”
Ольга НЕСТЕЛЬ, Париж
 
Амфітріон. Зображення з античного кратера
Ось історія, яка споконвічно будується на подвоєннях, на дзеркальних відбитках. Біле сяйво, біле світло, сині тіні усередині мушлі. Що там? Ну звичайно, Юпітер, закоханий в Алкмену, бере собі подобу її чоловіка Амфітріона, а Меркурій тимчасово заміняє вірного слугу Созія. Це Мольєр – попередник Піранделло, насмішник, знову питає нас: “Якщо ти – це я, то хто ж тоді я сам?” Але є ще і Васильєв, який створює свою зустрічну конструкцію – чергову історію про те, яким буває наше зусилля, коли ми намагаємося з’єднатися з Богом або хоча б привернути до себе його увагу. Тому на середині сцени є двоярусна вежа – Вавілонська, Пізанська – щось, що свідомо не стоїть міцно, щось тендітне, наївне, смішне.

Отже, білі циліндри вежі, усередині – сходи, корабельні мотузки... Два головні кольори – синій і білий. Сполучення двох ідей, що ніяк не можуть благополучно вжиться разом: віра і розум. “Якщо ти – це я, то хто ж тоді я сам?”

У Васильєва споконвічна ідея п’єси полягає в тому, що сам Амфітріон уперше намагається намацати щось за межами спокійних, упорядкованих чеснот закону. Інакше кажучи, на початку театральної дії Юпітера немає зовсім. За задумом постановника, це лукавий Амфітріон намагається отримати від вірної дружини щось більше, ніж колись. Амфітріону, чий вибір був завжди на користь розуму, раптом чогось забракнуло... Для героя Амфітріона, для того, чий прапор – ясне біле світло розуму, усе це не може не відчуватися як надрив, як незрозуміла тривога.

Для дивацтв віри немає кращої метафори, ніж еротичне кохання, і Амфітріон вимагає саме цього, примушуючи жінку розкриватися, віддаватися, плакати і любити – до дна. І звичайно, не забуваймо, що всередині французької драматичної традиції всі ці еротичні ігри відстежуються насамперед у просторі, у товщі самої мови.

Французька мова – чіпка, павутинна, надто аналітична та прозора. Але вона ж одночасно дозволяє слухачеві спертися на пружну підкладку повторів, вона дає можливість нескінченно блукати всередині лабіринту риторичних прийомів, впертої софістики. Мова, піднята до рівня поезії, завжди артикулюється ніби з єдиної крапки, винесеної за дужки психології, людських стосунків, вередувань і сутичок. Градус цієї мови, її жар, незмінно випалює будь-що особисте. Французька культура – вербальна і раціональна. Але вона вміє летіти і в польоті п’янити та заворожувати.

У “Амфітріоні” у “Комеді Франсез” було знайдено чудовий візуальний образ для цього польоту мови.
Починається монолог, звернений до партнера, але водночас починається і певна риторична вправа, починається ця магія мови, що заворожує – і настає момент, коли актор піднімається зі стільця й іде, вибігає туди – на сам край, на верх вежі. Він хапається за одну з мотузок і починає біг по колу, кілька кроків – і от він уже летить, тримаючись за мотузку, декілька кроків для розбігу – і от воно, вільне ширяння легкого слова! Потім Figaro напише: “Навіщо нам цей цирк, що там зробили з нашим Мольєром!” Так, їхній дорогоцінний Мольєр саме так і влаштований, це і є первинна конструкція – довгий риторичний монолог, що розгойдується; гігантський маховик, що поступово набирає енергії поступального механічного руху... Всі ці любовні суперечки персонажів, побудовані як вчені диспути філософів-схоластів, – із тією лише різницею, що глядачу, слухачу потрібно не стільки стежити за аргументами сторін, скільки вслухуватися в наростаючий пафос, у той гул, у той білий шум пристрасті, що дивним чином народжується не з психології персонажів, але мовби із самої фонетики. Однак не забуваймо і про іншого великого сучасника Мольєра: теолог Блез Паскаль казав про тих, хто п’яніє від мови: “Нехай вони уп’ються нею – і там здохнуть!”

Васильєв, для якого метафізичні ідеї – це завжди щось, чого можна торкнутися, побачити, відчути,
Васильєв визначає міру цієї свободи дуже точно. Майже вільне поле – дійсно: майже цирк, майже повітряні гімнасти, – але персонажі тут завжди летять по колу, по периметру побудованої вежі, персонажі постійно чіпляються за товсті корабельні мотузки. І мотузки ці хтось тримає. І Созій, і Амфітріон, і навіть Ніч – усі вони рухаються на прив’язі...

Ну а наприкінці, для самого Амфітріона настає розгадка. У гру вступає реальний Юпітер; той, котрий зверху бачив усі ці ігри людей і вирішив нарешті втрутитися. Вежа розвертається по колу.
Отут тільки стає видно, що зі зворотного боку вона завершується куполом, усередині якого стоїть Юпітер. Стоїть зі самого краю і говорить свою промову громовим, нелюдським голосом. Він говорить, говорить, і раптом у якийсь момент ми розуміємо, що ноги його більше не торкаються краю вежі, він уже давно витає в повітрі, і для цього йому не потрібні мотузки... Грає акордеон, гуде волинка, музиканти змішуються з юрбою, ярмаркові веселощі, ігри, величезна жовта механічна бджола, що літає по колу, розмірено тріпочучи крильцями... І тільки Амфітріон самотньо сидить на авансцені.
Для нього тріщина між вірою та розумом проходить через серце.

І декілька слів у постскриптумі. Постановка ця, звичайно ж, мала свою історію (можна згадати хоча б авіньйонського “Амфітріона” 97-го року, де було упереміш подано вісім монологів із п’єси). Коли Марсель Бозонне (нинішній директор “Комеді Франсез”) запропонував Васильєву зробити виставу на великій сцені Залу Рішельє, режисер сам вибрав собі акторів (усі вони молоді, кожному немає і сорока, оскільки було заздалегідь відомо, що доведеться займатися і вербальним тренінгом, і східними єдиноборствами). Як написала потім у блискучій рецензії в “Монді” Бриджит Саліно: “Побережися! Йде молода гвардія!” Назвемо основних: Созій – Тьєррі Ансіс, який найкраще оволодів словом; Алкмена – Флоранс Віала, тендітна і палка; глузливий Меркурій – Жером Кулі, трагічний Амфітріон, водночас спокусливий і наївний (Ерік Рюф); інші, ті, хто був готовий довіритися режисерові і спробувати щось інше, щось суттєво відмінне від нормальної, вишуканої і цілком музейної рецитації “Комеді Франсез”.









»  tHE BEATLES
Маккартні не продається
 
На вимогу суду аукціонний дім Christie’s зняв із торгів рок-сувенірів рукопис однієї з найвідоміших бітлівських пісень Hey Jude.

Зі скаргою до суду звернувся її автор – Пол Маккартні, який запевняє, що цей списаний його акуратним почерком аркуш свого часу, понад 30 років тому, зник із його будинку в Сент-Джон Вуд або ж був просто украдений одним із працівників, які здійснювали ремонтні роботи.

У 1971 році, лише через три роки після того, як суперхіт обійшов весь світ, рукопис “сплив” у музичній крамниці на ринку і був придбаний французом Флораном Тесьє, який приїхав у Великобританію на уїк-енд. Він витратив на незвичний сувенір 10 фунтів – десяту частину від того, що він загалом витратив під час вихідних.

Аркуш, два рядки на якому відрізняються від канонічних, а два останні просто відсутні, пролежав у Тесьє без жодного вжитку багато років, поки в 1996 році він не вирішив подати листок на експертизу Christie’s.
Детальніше>>
» 
Де Ніро виступає в мюзиклі
Катерина СЛІПЧЕНКО
 
Найбільшою сенсацію театрального сезону в Лондоні має стати прем’єра мюзиклу We Will Rock You, у якому беруть участь славнозвісна група Queen і голлівудська мегазірка Роберт Де Ніро. Про це на прес-конференції розповіли гітарист Браян Мей та ударник Роджер Тейлор.

Вони також повідомили, що знаний британський комік Бен Елтон написав сценарій вистави. Мюзикл, що став плодом шестирічної праці, має з’явитися на сцені лондонського West End 14 травня, і його долю розписано на наступні кілька років: уже підписано контракти щодо гастролей у цілому світі.
Детальніше>>
» 
У Іспанії триває рік Гауді
Марко ГОРІШНІЙ
 
Королева Іспанії Софія відкрила в Барселоні першу виставку, присвячену 150-річчю з дня народження видатного іспанського архітектора Антоніо Гауді. У виставковому залі “Тінелл” у столиці Каталонії за допомогою макетів, креслень, фотографій і малюнків показано весь творчий шлях майстра, який збагатив світову архітектуру.

Рішенням ЮНЕСКО 2002-й оголошено роком Гауді на знак визнання його унікального внеску у світову культуру.
Детальніше>>
» 
Картину XI століття продано за 3 мільйони доларів
Степан ШОХАНОВ
 
Картину на шовку китайського імператора Сун Хуей Цуна (сучасник Юрія Долгорукого) продано на аукціоні в Пекіні за 25,3 мільйона юанів (близько 3 мільйонів доларів) – це понад утричі перевищує її початкову ціну.

Це найдорожчий твір стародавнього китайського мистецтва, проданий дотепер, повідомляє АР. Його виставив на продаж японський колекціонер, а купив невідомий “новий китаєць”.

Влада заохочує такі покупки – вони спрямовані на повернення втрачених культурних цінностей і трактуються як прояв патріотизму.
Детальніше>>
» 
АРТ-НОВИНИ
 
Амстердам

В амстердамському Stedelijk Museum до 23 червня – велика виставка концептуального мистецтва 1965-75 років із голландських і бельгійських колекцій. Саме в цей період внесок голландських художників у новий напрямок візуального мистецтва є особливо помітним.

Лондон

Гарна назва виставки Тома Кемпа – No Concept (“Без концепції”), що проходить у галереї Colville Place Gallery. Графічні ігри з чоловічками-ієрогліфами, зі східною каліграфією, що побудовані на людських рухах.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Головою обласної ради обрано Михайла Сендака 
Погляд
  ·  Великоднє послання Блаженнішого Любомира 
  ·  Парламент – остаточний вибір Володимира Литвина 
Поступ у Львові
  ·  УРП, “Собор”: об’єднання триває 
  ·  Львів’янам кажуть поступитися 
  ·  Російський театр провокації 
  ·  Крок Львова до Європи регіонів 
  ·  Відзначили свято трудом 
  ·  Етнічні партії шкідливі 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Дейч і Куніцин поділили владу 
  ·  Новий зручний генпрокурор 
  ·  Сармат” – це помста “Оболоні” 
  ·  Блок-вогнегасник проти блоків-бензовозів 
  ·  Адміністративні “зачистки” 
  ·  Фракція Сівковича 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Пакистан – за генерала Мушаррафа 
  ·  Каддафі розплачується за Локербі 
  ·  У Грузії висадився американський десант 
  ·  ООН не пустили в Палестину 
  ·  Реорганізація служби імміграції США 
  ·  Генерал отримав три роки 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Інтерв''ю в Поступі
  ·  Іван Сахань: Уряд не переоцінює своїх досягнень... 
Євангелістський репортаж
  ·  Воскресіння розіп’ятого Ісуса 
  ·  Зустрічі з воскреслим Христом 
  ·  Бунт проти норм життя 
  ·  Він дарує талант любові 
Арт-Поступ
  ·  Амфітріон і “Комеді Франсез” 
  ·  Маккартні не продається 
  ·  Де Ніро виступає в мюзиклі 
  ·  У Іспанії триває рік Гауді 
  ·  Картину XI століття продано за 3 мільйони доларів 
  ·  АРТ-НОВИНИ 
Поступ комп''ютерних технологій
Реклама в Поступі
  ·  Прогулянка з банкіром, або Банк, на який варто було чекати 
КіноПоступ
  ·  Знаю, люблю, сміюся 
  ·  Історія про... 
  ·  Джоді Фостер заробляє у кімнаті страху 
Спорт-Поступ
  ·  Українські хокеїсти з першим завдання впоралися 
  ·  Баєр” – перший фіналіст 
  ·  Червоноградець Марко захопив лідерство 
  ·  СК “Волинь-1” – чемпіон 
  ·  Чистка розпочалася 
  ·  Тепер на черзі – плей-оф 
  ·  СПОРТ-БЛІЦ 
Пост-Factum
  ·  Барбі осиротіла 
  ·  Секс-скандал перекинувся із єпископів на шоу-бізнес 
  ·  КАЛЕНДАР