BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Інтерв''ю у Поступі.    Арт-Поступ.    Літературний Поступ.    Спорт-Поступ.    Листи у Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
 
3 березня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  15:27 26-05-2017 -   У Стрию засудили зловмисника, що обікрав лікарню на 40 тис грн  
  14:12 26-05-2017 -   Незабаром ще сім поїздів зупинятимуться на станції Підзамче  
  14:0 26-05-2017 -   Найбільше проблем із невивезеним сміттям у жителів Шевченківського району Львова  
  13:18 26-05-2017 -   13-річний школяр з Жовківського району наклав на себе руки  
  13:16 26-05-2017 -   У музеї Франка показали сімейні скарби  
Україна
  15:6 26-05-2017 -   Підписано указ про право українців на безвіз  
  14:11 26-05-2017 -   Гройсман ще не знає, що робити з автівками на іноземних «бляхах»  
  14:7 26-05-2017 -   Чоловік, який розстріляв мотоцикліста в Києві, здався поліції  
  13:9 26-05-2017 -   На Волині браконьєри вирізали дуби у заповідній зоні  
  13:3 26-05-2017 -   В окружний адмінсуд Києва прийшли з обшуками  
Світ
  14:3 26-05-2017 -   В Єгипті напад на християн: десятки вбитих  
  11:25 26-05-2017 -   Експерти назвали топ-10 культурних об'єктів світу  
  10:21 26-05-2017 -   ФБР почало перевірку щодо зятя Трампа – ЗМІ  
  10:18 26-05-2017 -   У Молдові затримали мера Кишинева  
  15:21 25-05-2017 -   У Новій Зеландії вперше запустили ракету в космос  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Живий текстиль, або Руками рухати!
Завтра у Палаці Мистецтв відкриється IV бієнале "Текстильний шал"
Марта ГАРТЕН
 
Текстиль у палаці мистецтв
Здається, що виставка нетрадиційного художнього текстилю з-під знак четвірки (четверта з черги, 2004 року, у четвер, о четвертій годині) зовсім не збирається бути розважливо-устабільненою, як того можна чекати від заземленої символіки квадрату. Є всі під стави підозрювати, що вона стане чи не найекспериментальнішою за всі попередні "шали". Хоча куди вже далі! Бо ж і у програмах минулих бієнале простежувалася категорична відмова від традиційних технік ткацтва, батику чи вибійки - кого тим вже здивуєш ? А також вже тоді трактувались як традиційні різні натуральні, штучні та синтетичні волокна. Натомість художників заохочували використовувати більш іноваційні матеріали. А все ж звичною формою авторського виставкового текстилю був нерухомий об'єкт. Нехай і такий, що вже подолав двомірну пласкість і зробив крок у бік відходу від цієї норми до об'ємно просторової пластики. Але навіть із невеличкої часової дистанції видно, як швидко узвичаєються те, що ще вчора здавалося новаторським: усі ці нетрадиційні переплетення, звалювання, колажі, аплікації. Філомодруки, асамбляжі, обвивання тощо.Техніко-технологічний пошук вів далі. І просто не міг не підвести до концепції сьогоднішньої виставки, яка вичерпно задекларувала себе у назві "жививй текстиль, або руками рухати!"

Хоч нічого подібного на "Шал" в Україні більше не вибухнуло, але ще досі від першої виставки детонує основоположна креативна засада, яка й стимулює іноваційні тенденції . Адже метою бієнале й досі лишається ствердження нововї естетики , звільнення від усталених художньо-естетичних схем та стандартів, протистояння комерціалізації мистецтва. далебі не вичерпавшись за три попередні спроби "Шал" нуртує свіжими ідеями, що порождуються незглибною творчою потенйцією його учасників. Перша виставка 1997 року під гаслом "Через експеримент - до образу"не ставила обмежень образно-тематичному спрямуванню робіт, вона вражала гротеском, іронією, епатажем. Друга, 1999 року, нагадувала індастрі- симфонію, бо під гаслом "Індустріальний шарм - у мануальний текстиль" художники заповзялися застосовувати в творах предмети, створені промисловістю. Третя виставка 2001року, отримавши назву "Лялька", дала можливість розкрити тему ідейно-психологічного світу людини постмодерністичної доби.

То що ж могло бути далі? Який "пост" до попереднього пост-модернізму? Деструкція?
Можливо. Але "використовуймо агресію лише у мирних цілях" - таке гасло актуальної виставки спало на думку Галині Кусько, коли вона як провідний ідеолог акції, обмірковувала концепцію IV бієнале. Саме тоді почалася війна в Іраку. Чи личило художнику від цього дистанціюватися? Галина Кусько переконана, що ні! "Болюча швидка зміна світових процесів, часто забарвлених ненавистю та цинізмом, жах військової агресії, світового тероризму, екологічих катастроф, безвихідь політичних та релігійних протистоянь, небезпека смертельних епідемій потребують від нас неоднозначно реакції, художнього осмислення, пошуку шляхів розв'язання цих проблем" - подумала авторка концепції "текстильного шалу" і вирішила. Що коли вже він збирає сміливих та професійних, то відповідно зобов'язує їх по-новому трактувати старі теми й піднімати нові, розвиваючи філософію ремесла.

"Наша програма незмінно декларує нетрадиційність та гостроту експерименту, і тому бієнале в стані оперативно реагувати на мінливість довколишнього світу, -- говорить Галина Кусько. -- тому "Тестильний шал -04" передбачає включення в процес творчості на рівні з митцем іще й глядача. Тобто мистецький об'кт постає як з волі художника так і .публіки. Твори виконані в широкому спектрі технік, що улягають категорії мистецтва тканини та мистецтва волокна, не лише можна а й треба рухати руками! Їх у відповідності із задумом автора та тенденціями поведінки глядача можна розпускати, доплітати, розгойдувати, складати з модулів подібно до кубиків чи пуцлів, переставляти, домальовувати, одягати на себе, пересувати в межах експозиційної площі. Текстильні об'єкти можуть світитися ,пахнути, звучати, давати тактильні відчуття. В результаті матимемо хеппенінг, інверимент, автодеструктиві об'єкти, твори як відкриті системи, мобілі тощо. (До речі, акція передбачає фіксацію об'єктів в різних станах на фото і відео).Подібне інтерактивне спілкування запрошуватиме споживача мистецтва розділити радість співтворення, забезпечить ближче знайомстов і спілкування з доступним об'єктом, заглиблюватиме у проблематику руйнування стіни між мистецьким твором та глядачем. І в такий спосіб, зрештою, спричиниться до формування нової естетики".

Як повідомив "Арт-Поступ" Леодід Гошовський - голова оргкомітету "Текстильного шалу" , до участі в акції зголосилося близько 25 учасників Серед них колишня львів'янка Оксана Риботицька, яка тепер мешкає у Філадельфії, кілька художників із Києва, Луцька, рівного, Коломиї... Але більшість -- зі Львова. "Переважно ядро учасників незмінне, - пояснює леонід гошовський. -Це ті 15 художників, які від 97 року перманентно беруть учать у акціях "Текстильного шалу". Їм імпонують ідеї експериментального текстилю, творчість у довільних техніках: це може бути і печворк, різні види аплікації, інсталяці, об'єкти об'ємної пластиикитощо. У світі все, що з'єднане в якийсь спосіб, може вважатися текстилем . А от традиційні гобелени на цю виставку не підходять, тому виставком їх не відбирає. Хоча, коли є поєднанні різних сучасних технік із традиційною, то це береться до розгляду. Але в чистому вигляді гобелен на експозиції відсутній, бо не відповідає нашій концепції. Для цього ми маємо спеціальну виставку текстилю, яка відбувається в міжчассі "Шалу", і на ній можна побачити сучасний твори в традиційних техніках"

Леонід гошовський як голова оргкомітету, до якого входять знані львівські ткалі Софія Буряк, Володимира Ганкевич, Оля Вітрук-Парута, Ліля Квасниця-Амбіцька, Наталя Шимін і Галина Кусько, переконує в тому, що вони здійснюють дуже прискіпливий відбір Якщо робота цікава й відповідає критеріям "Шалу", то її неодмінно виставлять, незважаючи на те, належить автор до секція художнього текстилю львівської органіхзації НСХУ, чи ні. "Жодних обмежень до віку чи фаху учасників нема. - говорить леонід гошовський. -- "Шаліють" маститі художники з академії, з коледжу, і студенти і вільні митці. Усі можуть подавати до трьох творів. А ми вже відбираємо і формуємо експохзицію. Традиційно маємо звиклу експозиційну площу - увесь перший поверх Палацу мистецтв. Від першого разу виставляємося там. Нам потрібні великі площі, а не просто стіни, бо доводиться показувати чимало просторових об'єктів. А для таких показів крім Палацу мистецтв нема спеціалізованого місця. Більш традиційний текстиль можна показувати і в Галереї мистецтв, і в Національному музеї. А в нас окрім того, що експериментують автори, задумано ще й експеримент із глядачами. Сподіваємося, що акція дасть їм достатньо позитивних вражень і шансів втілити свої конструктивно-деструктивні ідеї. На цій унікальній виставці все дозволено рухати!"









Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Чорнобиль з новим укриттям 
  ·  Васильєв залякує Томенка 
  ·  Усіх собак -- на Лазаренка 
  ·  ОБСЄ завадить фальсифікації 
  ·  Вибух на ТЕЦ-1 
  ·  Ющенка змушують перепросити 
Погляд
  ·  Лапінському висунули обвинувачення 
  ·  Пошта без зловживань 
  ·  ''Водоканал'' і Обленерго домовилися 
Поступ у Львові
  ·  Москва погрожує Риму 
  ·  Кучма підставляє Грищенка 
  ·  Конфліктний Сихівський міст 
  ·  Водоканал сповзає в боргову яму 
  ·  Порушення через самовілля 
  ·  Боротьба з насильством 
  ·  Славетні львів'яни очима школярів 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Опозиція судиться з Литвином 
  ·  Не та корупція 
  ·  Українського капітана засудили 
  ·  Нова ініціатива Гавриша 
  ·  Чорновіл вийшов із "Нашої України" 
  ·  Пропорційку загальмували 
  ·  Нове народження Комсомолу 
  ·  В Україні глушать "Свободу" 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Навздогін за кометою 
  ·  Теракти до свята 
  ·  Прорив у медицині 
  ·  Алкогольний страйк 
  ·  Табу на волосся 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Соціальні потуги Ради 
  ·  Перипетії санації на "Автоновантажувачі" 
  ·  Нові рахунки для ПДВ 
  ·  ДПА розрахується з "Леоні" 
  ·  Ціни на ЛАЗи не буде змінено 
  ·  Ахметов -- двічі президент 
  ·  НОВИНИ ЕКОНОМІКИ КОРОТКО 
Інтерв''ю у Поступі
  ·  Ігор ГРИНІВ: До політиків треба ставитися спокійніше 
Арт-Поступ
  ·  Живий текстиль, або Руками рухати! 
Літературний Поступ
  ·  ЗА МЕЖЕЮ ЗНЕМОЖЕНОЇ ЖІНОЧНОСТІ 
  ·  БОЖЕВІЛЬНА ПОТІШНИЦЯ ІРЕНА КАРПА ціною мільйон доларів 
  ·  Час читати! 
Спорт-Поступ
  ·  Гімнастика живе війнами 
  ·  Українці серед найкращих 
  ·  Туристи змагаються і зимою 
  ·  Перемога або смерть 
  ·  Свято танцю в місті Лева 
  ·  Ностальгія за Америкою 
  ·  Шевченко знову на висоті 
  ·  Футбол буде іншим 
  ·  НОВИНИ СПОРТУ КОРОТКО 
Листи у Поступ
  ·  cоціальна бюрократія 
post-Поступ
  ·  Експеримент 
Пост-Faktum
  ·  Добрий король 
  ·  КАЛЕНДАР