BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Поступ історії.    Арт-Поступ.    Пост-Factum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
27 квітня 2002 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  16:59 31-07-2017 -   Найближчими днями синоптики прогнозують спеку до 35° вдень  
  15:3 31-07-2017 -   У центрі Львова на площі Катедральній висадили клени  
  14:55 31-07-2017 -   На Львівщині водій збив 11-річну велосипедистку  
  14:53 31-07-2017 -   Львівській міській лікарні подарували УЗД-апарат вартістю 1,8 млн грн  
  12:57 31-07-2017 -   Доріжки навколо озера у Стрийському парку замостять бруківкою  
Україна
  17:1 31-07-2017 -   Держкіно виділить на зйомки "Захара Беркута" 30 мільйонів  
  16:56 31-07-2017 -   У серпні українці матимуть «додаткові» вихідні 31.07.2017 15:25  
  15:6 31-07-2017 -   У центрі Івано-Франківська обстріляли автомобіль, поранений чоловік  
  14:54 31-07-2017 -   На Сумщині затримано на хабарі лікаря районної лікарні  
  14:53 31-07-2017 -   Міністра фінансів України запідозрили в ухиленні від сплати податків, – ЗМІ  
Світ
  16:57 31-07-2017 -   Пізня вагітність сприяє продовженню тривалості життя, – вчені  
  14:49 31-07-2017 -   В атмосфері Титана вчені виявили фрагменти позаземного життя  
  12:49 31-07-2017 -   Актори Гри престолів прокоментували "ключову зустріч"  
  11:6 31-07-2017 -   У Туреччині перекинувся автобус з туристами  
  10:18 31-07-2017 -   В Естонії запустили перші безпілотні автобуси  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  »  УКРАЇНА-АВСТРІЯ

___________________________________________________________________________

З доброю пам’яттю про спільну “бабцю”
Ярема ЯКУБЯК
 
Цей концерт виділявся з-поміж звичних заголовком – “Львівський камерний оркестр та солісти в музичному проекті “Україна-Австрія”, і став свідченням поступового розвитку мистецьких контактів між країнами.

Перші кроки в тому напрямку було зроблено 10 років тому. Тоді львівські артисти вирішили познайомити нашу публіку з музичною культурою нинішньої Австрії і, діставши різними шляхами нотний матеріал, влаштували в приміщенні Австрійської бібліотеки концерт із творів сучасних австрійських композиторів. Далі було налагоджено професійні контакти між Вищим музичним інститутом ім. М. Лисенка та Вищою музичною школою Граца; наші студенти та педагоги побували в Австрії, а австрійські – у Львові. Під час тих візитів у Граці вперше зазвучали твори українських композиторів (зокрема, В. Барвінського, М. Скорика, Є. Станковича), і вибагливий австрійський слухач бодай трохи зміг відкрити для себе абсолютно невідомий світ української музичної культури. Наслідком цих контактів стало й те, що декілька здібних львівських студентів продовжили студії у вищих школах Відня, Зальцбурга та Граца. З львівськими оркестрами, зокрема з камерним оркестром академії, яким керують М. Скорик і А. Микитка, почали виступати австрійські диригенти та солісти. Зокрема, спеціальні програми з оркестром підготувала композитор і диригент Дорота Агнолетто (твори Козаренка, Фукса та її власні).

Задум і програма концерту “Україна-Австрія”, що пройшов під керуванням народного артиста України Ігоря Пилатюка, виношувалися тривалий час. Як підкреслила у вступному слові проф. Л. Кияновська, провідною ідеєю стала віртуозність. Усі твори програми, чи то сольні, чи суто оркестрові, що представили різні національні культури, апелювали до артистичного блиску. Витончено виконана Симфонія № 40 А. Вівальді, Соната № 3 Дж. Россіні та Концерт для гітари з оркестром М. Джемініані представили італійський культурний світ, Бранденбурзький концерт № 5 Й.С. Баха – німецький, а Фантазія Г.Венявського на теми з опери “Фауст” Ш. Гуно – польський. Шкода, що до програми не внесли жодного твору австрійського чи українського композитора. А це було б вельми доречним, хоча б з огляду на афішний заголовок. Зате імена солістів стали, може, найбільшим доказом тісної співпраці українських та австрійських музикантів різних поколінь. Так, у Бранденбурзькому концерті Й.С. Баха “зустрілися” молоді артисти (до речі, вже лауреати міжнародних конкурсів) із різних міст – піаністка Ж. Микитка (львів’янка, яка тепер удосконалює свою майстерність у Граці), скрипаль О. Шутко (який нині працює в Києві) та львівський флейтист А. Карпяк. У Фантазії Г. Венявського блиснув наймолодший учасник, теж лауреат міжнародного конкурсу –
Н. Пилатюк. А завершенням імпрези став виступ досвідченого артиста, професора Вищої музичної школи Граца Л. Вітошинського (концерт М. Джемініані). Л. Вітошинський є, до речі, почесним професором ЛМА ім. М. Лисенка, він провів традиційні майстер-курси для львівських студентів.
Отже, маємо всі підстави вважати, що українсько-австрійські контакти на музичній ниві забезпечено всім для подальшого різнобічного розвитку.









»  ЕКСТРАЛІНГВІСТИЧНЕ
Тиха агресія Генріха Чесьніка
Роман РОМЕН
 
Тиха агресія Генріха Чесьніка
У Львові за сприяння Львівської галереї мистецтв і Державної галереї мистецтв у Сопоті (Польща) триває виставка живопису Генріха Чесьніка. Автор народився 1951 року в Сопоті, навчався живопису в Державній вищій школі мистецтв у Ґданську. Диплом отримав у майстерні професора Островського
1978 р. Мав понад 100 персональних виставок у галереях Польщі та за її межами, лауреат багатьох мистецьких премій, зараз – професор Академії мистецтв у Ґданську.

Як вважає Еугеніуш Марковський, “початок XX століття ввів змагання нових рецептів для мистецтва, і важко в цьому всьому розібратися. Здається, що праві ті, котрі вважають, що коли митець серйозно ставиться до мистецтва, він повинен бути в силі додати хоч одне власне слово до того, що вже раніше було сказане. Мені здається, що Чесьнік належить до людей, якому є що сказати. Його творчість зараховують до експресіоністичної родини, але це цілком індивідуальне мистецтво, своє (як за формою, так і за змістом). Експресія Чесьніка меншою мірою використовує динамізм і вітальність, а більше грає на стишених тонах. Чесьнік, мабуть, є одним із найцікавіших митців свого покоління.
Детальніше>>
»  ДАЛІ БУДЕ
Друге речення з монологу на ту ж тему
Наталка КОСМОЛІНСЬКА
 
Усі, кого потішила попередня виставка Василя Косіва (“Квіти до дня міста”, галерея “Ґердан”, осінь минулого року), мають нагоду посмакувати ще. Правда, тепер уже в галереї МО “Дзиґа”, де із вівторка представлено його фото-комп’ютерні колажі під спільною назвою “По той бік досяжності”.
Це знову чорно-біле фото з невеличким украпленням кольору. Це знову метал. Але вже не “душники”, а сітка. Банальна дротяна сітка, якою вже понад сто років людство відгороджує своє від нічийого, себе – від світу, чи світ від себе...
Детальніше>>
» 
Сонячний танець” на батиках Дани Якимчук
Марта РОДІОНОВА
 
Виставка Богдани Якимчук “Сонячний танець”, яка відкрилася в четвер, – чотирнадцята акція в рамках великого проекту арт-галереї “КЛЄР” (вул. Театральна, 7). У виставковому циклі “Сучасне мистецтво в інтер’єрі” вже було представлено творчі роботи в техніці батику таких львівських художниць, як Олена Звір та Ірина Проніна.
Детальніше>>
»  ЮВІЛЕЙ
Ісаак Паїн: Лишаюся назавжди з Вами...
Ірина СТРОЙ
 
Я з особливою теплотою згадую свої перші кроки в музиці, які були пов’язані з творчою діяльністю цього прекрасного музиканта. І разом з колегами та шанувальниками яскравого таланту Ісаака Паїна віддаю данину пам’яті цій чудовій людині, яка чесно і віддано присвятила все життя своїй головній справі – мистецтву Музики.” Немов від декількох поколінь музикантів прозвучали ці вітальні слова видатного музиканта сучасності Юрія Башмета на концерті пам’яті знаменитого львівського диригента, педагога, заслуженого артиста України Ісаака Паїна.

Упродовж п’ятдесяти років Ісаак Паїн (1912-1999) стояв на чолі Львівського симфонічного оркестру.
До того ж він був талановитим педагогом і справжнім генератором концертного життя у Львові. Саме завдяки його енциклопедичним знанням, диригентській майстерності й авторитету в музичних колах на концерти до Львова радо приїздили такі світові зірки, як Ієгуді Менухін, Святослав Ріхтер, Єміль Гілєльс, Давід Ойстрах і багато інших солістів. Філармонійне життя в нашому місті, навіть попри “ізми” часу, буяло насиченим і цікавим репертуаром. Чудові “паркові” концерти симфонічного оркестру під орудою Ісаака Паїна, продовжуючи шляхетну віденську традицію, наповнювали міський пленер звуками класичної музики.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Губернатора привезли з Варшави 
Погляд
  ·  Україна демаркує кордон із Росією 
Поступ у Львові
  ·  Гаряча вода буде на Великдень 
  ·  Радикальний протест 
  ·  Земля стає дорожчою 
  ·  Чемпіони визначаться у Львові 
  ·  Розпочинається курортний сезон 
  ·  Солена” хвороба 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Грача знову ображають 
  ·  Росіяни скуповують Україну 
  ·  Злочинці у Верховній Раді 
  ·  Суркіс – непрохідний 
  ·  Кучма летить у Туркменбашу 
  ·  Директори змінюють професію 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Захисну стіну” ще будують 
  ·  Російське полювання в казахських степах 
  ·  Гайдер хоче стати канцлером 
  ·  Вибух на Манхеттені 
  ·  Німецька відповідь на Чорнобиль 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Поступ історії
  ·  Машина для “гуманної” страти 
  ·  Найславетніші голови, стяті гільйотиною 
Арт-Поступ
  ·  Тиха агресія Генріха Чесьніка 
  ·  Друге речення з монологу на ту ж тему 
  ·  Сонячний танець” на батиках Дани Якимчук 
  ·  Ісаак Паїн: Лишаюся назавжди з Вами... 
  ·  З доброю пам’яттю про спільну “бабцю” 
Пост-Factum
  ·  Українську збірну зустріли як контрабандистів 
  ·  КАЛЕНДАР