BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Поступ історії.    Арт-Поступ.    Пост-Factum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
27 квітня 2002 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  17:32 21-07-2017 -   Дорогу від вул. Зеленої до вул. Пасічної відремонтують  
  14:57 21-07-2017 -   Дорогу від вул. Зеленої до вул. Пасічної відремонтують  
  14:53 21-07-2017 -   У Львові за розкрадання 8 млн гривень бюджетних коштів арештували директора підприємства  
  14:50 21-07-2017 -   Знайдені ручні гранати мешканець Жидачівщини передав у шкільний музей  
  14:46 21-07-2017 -   Вулицю Замарстинівську відремонтують на ділянці від вул. Гайдамацької до вул. Липинського  
Україна
  14:44 21-07-2017 -   Полторак заявив про небезпеку російсько-білоруських навчань  
  14:39 21-07-2017 -   Суд закрив кримінальну справу проти Ляшка  
  14:38 21-07-2017 -   В Україні надзвичайна пожежна небезпека  
  14:35 21-07-2017 -   На нардепа Розенблата одягли електронний браслет  
  14:27 21-07-2017 -   ГПУ: На заводі Мотор Січ розікрали 350 млн грн  
Світ
  14:41 21-07-2017 -   Маск отримав дозвіл на тунель між Нью-Йорком і Вашингтоном  
  14:37 21-07-2017 -   У Техасі дозволили пороти учнів палицею  
  13:3 21-07-2017 -   Зірку американського футболу помилували після 9 років в'язниці  
  11:33 21-07-2017 -   У Греції від землетрусу постраждали понад 120 людей  
  10:14 21-07-2017 -   У Монако на аукціоні за мільйон євро продали годинник Путіна  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  »  ЮВІЛЕЙ

___________________________________________________________________________

Ісаак Паїн: Лишаюся назавжди з Вами...
Ірина СТРОЙ
 
Я з особливою теплотою згадую свої перші кроки в музиці, які були пов’язані з творчою діяльністю цього прекрасного музиканта. І разом з колегами та шанувальниками яскравого таланту Ісаака Паїна віддаю данину пам’яті цій чудовій людині, яка чесно і віддано присвятила все життя своїй головній справі – мистецтву Музики.” Немов від декількох поколінь музикантів прозвучали ці вітальні слова видатного музиканта сучасності Юрія Башмета на концерті пам’яті знаменитого львівського диригента, педагога, заслуженого артиста України Ісаака Паїна.

Упродовж п’ятдесяти років Ісаак Паїн (1912-1999) стояв на чолі Львівського симфонічного оркестру.
До того ж він був талановитим педагогом і справжнім генератором концертного життя у Львові. Саме завдяки його енциклопедичним знанням, диригентській майстерності й авторитету в музичних колах на концерти до Львова радо приїздили такі світові зірки, як Ієгуді Менухін, Святослав Ріхтер, Єміль Гілєльс, Давід Ойстрах і багато інших солістів. Філармонійне життя в нашому місті, навіть попри “ізми” часу, буяло насиченим і цікавим репертуаром. Чудові “паркові” концерти симфонічного оркестру під орудою Ісаака Паїна, продовжуючи шляхетну віденську традицію, наповнювали міський пленер звуками класичної музики.

Позбавлений будь-яких рис самозахоплення, він працював натхненно та чесно, мало при тому говорив, творячи своєю мудрою, а втім, іронічно-толерантною манерою атмосферу правдивої інтелігентності.
Уміння концептуально мислити, чути оркестр і, звичайно, володіння доскональною мануальною технікою реалізувалися митцем у гармонійній єдності професійних і людських рис. Пригадую, як, збираючи матеріал для лекції про львівських композиторів, я звернулася до Ісаака Ізраїльовича за допомогою. Його знання симфонічних партитур творів С. Людкевича, В. Барвінського, Р. Сімовича, А. Солтиса, М. Колесси, А. Кос-Анатольського, а також колосальний архів (котрий, до речі, ще чекає на своє прочитання), у якому зібрано рецензії, афіші, документальні сторінки творчого життя Львівського симфонічного оркестру (який уперше зазвучав під орудою Паїна 21 грудня 1939 року), – усе це вразило мене. Тож, зрозуміло, під час концерту пам’яті видатного диригента зала Львівської філармонії була вщент заповнена. Знаменно, що старійшина львівської музичної еліти академік Микола Колесса вкотре задекларував незламність духовних зв’язків і мистецьких традицій своєю присутністю і квітами, що їх зворушливо підвіз на своєму рухомому кріслі до портрета людини, з якою пліч-о-пліч працював упродовж півстоліття.

Бездоганно продуманою, а відтак динамічною та цікавою видалася загальна драматургія концерту.
Поетичним його епіграфом стала глибока поезія Ліни Костенко про “Майстрів, що, як Атланти, держать небо”, яка прозвучала у виконанні Олега Батова. Риси творчої особистості видатного диригента, оживлені у виразному слові професора Люби Кияновської, оповилися піднесено-елегійним звучанням молитви “Колнідре”, яку переклав для камерного оркестру Мирослав Скорик. Другий відділ концерту став захоплюючим променадом львівських диригентів, під батутою яких симфонічний оркестр звучав по-різному, адже і стильові параметри виконуваних творів не були однаковими.
Пластично-цільний образ романтичного Гріга в магічному звукотворенні Романа Филипчука контрастував із блискучо-віртуозною увертюрою Моцарта, в інтерпретації якої Олександр Геринович продемонстрував вірність заповітам Учителя і зірвав шквал оплесків. У Скрипковому концерті Чайковського солісткою виступила неперевершена Лідія Шутко, а оркестром диригував молодий заслужений артист України Ярема Колесса. Вулканічному темпераменту Етели Чуприк, що вибухнув у Концерті для фортепіано з оркестром (диригент Іван Юзюк), міг би позаздрити сам Ференц Ліст. І ось на цій кульмінаційній ноті концертної програми прозвучав голос Ісаака Паїна – знайомий і незабутній – зі словами вдячності всім, хто зумів зберегти мрію.









»  ЕКСТРАЛІНГВІСТИЧНЕ
Тиха агресія Генріха Чесьніка
Роман РОМЕН
 
Тиха агресія Генріха Чесьніка
У Львові за сприяння Львівської галереї мистецтв і Державної галереї мистецтв у Сопоті (Польща) триває виставка живопису Генріха Чесьніка. Автор народився 1951 року в Сопоті, навчався живопису в Державній вищій школі мистецтв у Ґданську. Диплом отримав у майстерні професора Островського
1978 р. Мав понад 100 персональних виставок у галереях Польщі та за її межами, лауреат багатьох мистецьких премій, зараз – професор Академії мистецтв у Ґданську.

Як вважає Еугеніуш Марковський, “початок XX століття ввів змагання нових рецептів для мистецтва, і важко в цьому всьому розібратися. Здається, що праві ті, котрі вважають, що коли митець серйозно ставиться до мистецтва, він повинен бути в силі додати хоч одне власне слово до того, що вже раніше було сказане. Мені здається, що Чесьнік належить до людей, якому є що сказати. Його творчість зараховують до експресіоністичної родини, але це цілком індивідуальне мистецтво, своє (як за формою, так і за змістом). Експресія Чесьніка меншою мірою використовує динамізм і вітальність, а більше грає на стишених тонах. Чесьнік, мабуть, є одним із найцікавіших митців свого покоління.
Детальніше>>
»  ДАЛІ БУДЕ
Друге речення з монологу на ту ж тему
Наталка КОСМОЛІНСЬКА
 
Усі, кого потішила попередня виставка Василя Косіва (“Квіти до дня міста”, галерея “Ґердан”, осінь минулого року), мають нагоду посмакувати ще. Правда, тепер уже в галереї МО “Дзиґа”, де із вівторка представлено його фото-комп’ютерні колажі під спільною назвою “По той бік досяжності”.
Це знову чорно-біле фото з невеличким украпленням кольору. Це знову метал. Але вже не “душники”, а сітка. Банальна дротяна сітка, якою вже понад сто років людство відгороджує своє від нічийого, себе – від світу, чи світ від себе...
Детальніше>>
» 
Сонячний танець” на батиках Дани Якимчук
Марта РОДІОНОВА
 
Виставка Богдани Якимчук “Сонячний танець”, яка відкрилася в четвер, – чотирнадцята акція в рамках великого проекту арт-галереї “КЛЄР” (вул. Театральна, 7). У виставковому циклі “Сучасне мистецтво в інтер’єрі” вже було представлено творчі роботи в техніці батику таких львівських художниць, як Олена Звір та Ірина Проніна.
Детальніше>>
»  УКРАЇНА-АВСТРІЯ
З доброю пам’яттю про спільну “бабцю”
Ярема ЯКУБЯК
 
Цей концерт виділявся з-поміж звичних заголовком – “Львівський камерний оркестр та солісти в музичному проекті “Україна-Австрія”, і став свідченням поступового розвитку мистецьких контактів між країнами.

Перші кроки в тому напрямку було зроблено 10 років тому. Тоді львівські артисти вирішили познайомити нашу публіку з музичною культурою нинішньої Австрії і, діставши різними шляхами нотний матеріал, влаштували в приміщенні Австрійської бібліотеки концерт із творів сучасних австрійських композиторів. Далі було налагоджено професійні контакти між Вищим музичним інститутом ім. М. Лисенка та Вищою музичною школою Граца; наші студенти та педагоги побували в Австрії, а австрійські – у Львові.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Губернатора привезли з Варшави 
Погляд
  ·  Україна демаркує кордон із Росією 
Поступ у Львові
  ·  Гаряча вода буде на Великдень 
  ·  Радикальний протест 
  ·  Земля стає дорожчою 
  ·  Чемпіони визначаться у Львові 
  ·  Розпочинається курортний сезон 
  ·  Солена” хвороба 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Грача знову ображають 
  ·  Росіяни скуповують Україну 
  ·  Злочинці у Верховній Раді 
  ·  Суркіс – непрохідний 
  ·  Кучма летить у Туркменбашу 
  ·  Директори змінюють професію 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Захисну стіну” ще будують 
  ·  Російське полювання в казахських степах 
  ·  Гайдер хоче стати канцлером 
  ·  Вибух на Манхеттені 
  ·  Німецька відповідь на Чорнобиль 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Поступ історії
  ·  Машина для “гуманної” страти 
  ·  Найславетніші голови, стяті гільйотиною 
Арт-Поступ
  ·  Тиха агресія Генріха Чесьніка 
  ·  Друге речення з монологу на ту ж тему 
  ·  Сонячний танець” на батиках Дани Якимчук 
  ·  Ісаак Паїн: Лишаюся назавжди з Вами... 
  ·  З доброю пам’яттю про спільну “бабцю” 
Пост-Factum
  ·  Українську збірну зустріли як контрабандистів 
  ·  КАЛЕНДАР