BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Інтерв''ю у Поступі.    Арт-Поступ.    Літературний Поступ.    Спорт-Поступ.    Листи у Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
 
4 лютого 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  15:27 26-05-2017 -   У Стрию засудили зловмисника, що обікрав лікарню на 40 тис грн  
  14:12 26-05-2017 -   Незабаром ще сім поїздів зупинятимуться на станції Підзамче  
  14:0 26-05-2017 -   Найбільше проблем із невивезеним сміттям у жителів Шевченківського району Львова  
  13:18 26-05-2017 -   13-річний школяр з Жовківського району наклав на себе руки  
  13:16 26-05-2017 -   У музеї Франка показали сімейні скарби  
Україна
  15:6 26-05-2017 -   Підписано указ про право українців на безвіз  
  14:11 26-05-2017 -   Гройсман ще не знає, що робити з автівками на іноземних «бляхах»  
  14:7 26-05-2017 -   Чоловік, який розстріляв мотоцикліста в Києві, здався поліції  
  13:9 26-05-2017 -   На Волині браконьєри вирізали дуби у заповідній зоні  
  13:3 26-05-2017 -   В окружний адмінсуд Києва прийшли з обшуками  
Світ
  14:3 26-05-2017 -   В Єгипті напад на християн: десятки вбитих  
  11:25 26-05-2017 -   Експерти назвали топ-10 культурних об'єктів світу  
  10:21 26-05-2017 -   ФБР почало перевірку щодо зятя Трампа – ЗМІ  
  10:18 26-05-2017 -   У Молдові затримали мера Кишинева  
  15:21 25-05-2017 -   У Новій Зеландії вперше запустили ракету в космос  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Рефері -- маестро Рунчак
 
Володимир Рунчак
Сьогодні на львівському музичному полі у поєдинку зійдуться на матч у п'яти раундах кларнетист зі Швейцарії Віталій Возняк та струнний квартет "Класик-Модерн", суддівство провадитиме відомий український дириґент і композитор, автор "Гри звуками" Володимир Рунчак.

Останній приїзд до Львова Володимира Рунчака був пов'язаний із втіленням заборгованого йому Львівською філармонією камерного концерту, який мав відбутися ще торік 8 червня в межах трьох концертів (із симфонічним оркестром, із камерним та з ансамблем). Загалом та концертна програма звучала під егідою започаткованого Володимиром Рунчаком проекту "Нова музика в Україні" і була профінансована Польським інститутом у Києві. Концерт же із творами Вітольда Лютославського, присвячений 90-літтю від дня народження польського композитора, який львів'яни не подужали заграти згідно з оголошеною датою, перенесли на пізню осінь.

Заради справедливості варто зазначити, що відбувся виступ камерного оркестру "Віртуози Львова" не в концертному залі ім. С. Людкевича, як про це з якогось дива написала у відгуку "Львівська газета", а в набагато меншому приміщенні -- залі Львівської державної музичної академії ім. М. Лисенка, та ще й в обідню пору!!! Тому зацікавлена аудиторія зібралася кількісно не більша, ніж було виконавців на сцені, а відтак назва одного із творів, введених до програми Рунчаком -- "16 + 1", цілком могла поширюватися не тільки на виконавців і солістку Ольгу Рівняк, а й на всіх присутніх (слухачів можна перерахувати на пальцях за світлиною, яка задокументувала цю унікальну подію для історії).

Утім, Польському інституту в Києві чи будь-якій іншій культурологічній фундації або іноземній амбасаді не варто непокоїтися якістю пропозицій маестро Володимира Рунчака. Із цим все гаразд. Його проект має перспективу і заслуговує всілякої підтримки від всіх інституцій, які хочуть нав'язувати культурні зв'язки з Україною й зацікавлені в поширенні свого мистецтва на наших теренах. Насправді дивовижна організація львівських концертів в рамках проекту "Нова музика в Україні" має причиною свою "місцеву специфіку", в основі якої лежать глибоко приховані комплекси галицької містечковості, герметичності, вражених амбіцій. Хоч ці підводні камені ставали на перешкоді не одному справді творчому задуму, та навряд чи на них варто зважати митцям (толерантне ставлення до цього явища тільки потурає патогенній ситуації), які серйозно налаштовані на поступ. Тому вдвічі приємно, що до тих львів'ян середньої генерації, які підтримують ініціативу Володимира Рунчака, приєднується щораз більше колег молодшого віку. Серед них помітно вирізняється один із найкращих львівських ансамблів -- струнний квартет "Класик-Модерн", який, властиво, й концертуватиме нині під дириґуванням Володимира Рунчака у храмі Св. Лазаря.

Чим же імпонує співпраця із київським дириґентом львівському квартету? "Для мене, насамперед, Володя Рунчак цікавий як композитор, -- вважає скрипалька Марта Семчишин. -- Його твори, і зокрема той, що ми гратимемо нині -- матч в п'яти раундах, дуже цікаві. Там продумана навіть сама розстановка музикантів. Як ми будемо сидіти, то вже люди побачать на концерті. А твір виконується із дириґентом, хоч, здавалося б, що п'ятеро виконавців можуть грати і без дириґента. Та у маестро стільки цікавих задумок і надзвичайно багата уява, попри те, він може ґрунтовно й дохідливо пояснити музикантам, чому їм у його експериментаторських творах не тільки треба грати на інструментах, а й ще видавати якісь додаткові звуки. Після такого тлумачення стає зрозумілим, які формальні й змістовні завдання він ставить перед собою як композитор і дириґент. Після спілкування з ним ми зовсім по-іншому розуміємо таку музику".

"Я вважаю, що Володя Рунчак дуже порядна людина, -- наголошує віолончелістка Соломія Канчалаба-Швайковська. -- Навіть не знаю, чи в Україні є ще де такі порядні імпресаріо. Завжди забезпечує на всіх концертах, які він організовує, добрі умови. Фактично, все продумано до найменших дрібниць. Двічі бували важкі тури, пов'язані з переїздами, але в жодному з них не сталося якогось збою, скрізь все домовлено, скрізь все готово. Він, запрошуючи виконавців на якийсь проект, одразу ж повідомляє, яку вони отримають роботу, і ніколи нікого не обдурює, нема навіть мови про те, щоб він брав собі більше коштів. Він дуже любить з нами працювати, а ми підтримуємо будь-які його ініціативи."

"А від себе я додам, що це просто дивовижної доброти людина, -- підсумовує скрипаль Роман Сокрута. -- Ми не раз бували в нього вдома в Києві, у нього приємна дружина, суперовий син. Він опікується нами в столиці, і я сподіваюся, що ми належно опікуємося ним у Львові. Та найголовніше те, що завдяки йому ми стали набагато більше грати сучасної музики. Бо до того ми були орієнтовані на квартетну класику і далі Шостаковича чи Скорика в сучасну музику не заглиблювалися. Зараз ми граємо актуальну музику сьогодення. І я вважаю, що в нас непогано виходить. Вона для нас уже не чужа, дика, недоступна до розуміння: ми ставимо ноти і знаємо, як це грати. А сучасна музика зараз настільки різна, що навіть не можна твір з твором порівнювати, навіть одного автора. От ми граємо музику Сильвестрова, і він нам близький. А над творами польського авангардизму ми радимося, бо, наприклад, у нас нема, на жаль, можливості переслухати раннього Гурецького і порівняти з пізнім, а це наче два різні композитори. Скажімо, як зрозуміти його Genesis? А Володя нам в тому дуже допомагає, складаючи програму за проектом "Нова музика в Україні". Він її робить цікавою, і всі його концерти однозначно цікаві. Для нього має значення навіть почерговість творів у концерті, для того, щоб людина нормально могла сприйняти дві години музики. Він вміє так вибудувати програму, що слухач висиджує до кінця і залишається задоволеним. З кожним виконанням ми в нього вчимося грати сучасну музику. А те, що з ним співпрацюють дипломатичні інституції в Києві, відкриває перспективу".

Отож, як уже повідомляв "Поступ", сьогоднішнім концертом камерної музики о 18 год. квартет "Класик-Модерн" розпочинає відзначення десятиріччя своєї творчої діяльності. У програмі, крім "Гри звуками" Рунчака, прозвучать іще два квінтети Регера й Брамса. Останній із них репрезентуватиме запис компакт-диска, здійснений торік улітку чернівецькою студією "Інтервал". На компакті записано два кларнетові квінтети-перлини світової класики: один із них Квінтет Ля-мажор Моцарта, який квартет свого часу виконував із львів'янином Тарасом Демчишиним, а інший -- Квінтет сі-мінор Брамса, який виконують доволі рідко, через те, що він є важким для пересічного соліста, але не для такого віртуоза як Віталій Возняк із Швейцарії. Загалом, у репертуарі "Класик-Модерну" є п'ять квінтетів. Сьогоднішній концерт -- щаслива нагода послухати в живому виконанні гру соліста та львівського квартету.

У подальших планах квартету на ювілейний рік очікується ще більше несподіванок для меломанів. Якщо знайдуться кошти, то квінтет запропонує слухачам такий цікавий твір Елгара як "Інтродукція алегро" для струнного квартету і оркестру або "Дивертисмент" Бартока. У музикантів є бажання зробити серію концертів, в якій один буде присвячений квартету і оркестру (такий досвід колектив уже має з фестивалю "Віртуози", на якому він виступав із камерним оркестром Артура Микитки та "Віртуозами Львова"), а інші -- різним ансамблям (квінтети, секстети, октети тощо) та суто квартету. До вересня, коли властиво квартету виповниться 10 років від часу заснування, "Класик-Модерн" готує сольну програму з двох квартетів, які рідко звучать із наших естрад. Це й стане кульмінацією ювілейних святкувань.

Але ще до вересня "Класик-Модерн" має намір повернутися до нереалізованої, та свого часу розпочатої спільної роботи з Марією Крушельницькою, Мар'яною Гумецькою, Артуром Яроньом, Тарасом Демчишиним, Андрієм Драганом, Олегом Лучанком, а також вивчити зі своїм педагогом Орестою Когут-Ванькович два октети Бруха для подвійного складу квартету. До того ж, покажуть нові твори не тільки перед львівською публікою, а й перед столичною.

До слова, сьогоднішню програму музиканти готували в репетиторії симфонічного оркестру INSO-Львів, де працюють троє учасників "Класик-Модерну", а колись працював і четвертий. Швейцарський дириґент Гунгард Маттес ласкаво дозволив своїм підопічним займатися в класах INSO. І вони тішилися, що мають можливість не розсіювати увагу на пошуки приміщення для репетицій, а грати майже цілодобово. Щобільше, завдяки скрипкам, які Гунгард Маттес привіз із Швейцарії, "Класик-Модерн" значно покращив своє звучання. Якщо до цього ще додати що Соломія Канчалаба-Швайковська має свою непогану віолончель, а Володмир Мегедин купив новий альт, то як все це звучатиме разом із п'ятьма кларнетами Віталія Возняка -- варто почути на власні вуха. Тим паче, що концерт відбуватиметься в улюбленому залі музикантів, які вважають, що у Львові доволі скрутно із залами для камерної музики.

"Ми мали один концерт у філармонії і чулися незатишно там, -- говорить Марта Семчишин. -- У Київській філармонії сцена компактніша. А в нас можна переконатися на кількох фестивалях, що зал ім. С. Людкевича -- не для таких камерних ансамблів, як наш. Переважно ми граємо в "Дударику", тому що Микола Лукич Кацал нас розуміє й пускає до себе, ніколи нам не відмовляв. Ми любимо цей зал, хоча дехто вважає, що він не може вмістити всіх наших прихильників, які іноді не можуть потрапити на концерт. Інколи набивається стільки публіки, що слухачі сидять за метр від квартету, а правила протипожежної безпеки в "Дударику" -- святе! Загалом же грати у Львові нам усім важко -- публіка дуже претензійна, вимагає найкращого виконання. Відчуваю часом, що дехто приходить спеціально, щоб знайти якісь блошки". "А взагалі, -- додає віолончелістка Соломія Канчалаба-Швайковська, -- це дуже відповідально -- заграти вдома добре. Хоча й на виїзді так само. Скажімо, після останнього нашого виступу в Києві до Рунчака підійшов хтось із філармонії і сказав: "Єслі би еті рєбята билі в Кієве, ми би асталісь бєз работи". Хоч там косо дивилися на те, що Рунчак запрошує львівських, а не київських музикантів, буцімто в Києві мало квартетів. Та маестро цінує наш десятирічний ансамблевий досвід".

Довідка

Струнний квартет "Класик-Модерн" створений студентами ВДМІ ім. М. Лисенка у Львові у вересні 1994 року. Нині його учасники -- аспіранти Львівської музичної академії. Марта Семчишин -- перша скрипка, Роман Сокрута -- друга скрипка, Володимир Мегедик -- альт, Соломія Канчалаба-Швайковська -- віолончель. Творчі керівники квартету -- професори ЛДМУ ім. М. Лисенка Ореста Когут-Ваньковська та Дмитро Колбін.

1995 р. -- Міжнародний конкурс камерних ансамблів (Трапані, Сицилія, Італія)

1996 р. -- конкурс-фестиваль ім. С. Прокоф'єва, 1 премія (Маріуполь, Україна)

1996 р. -- Міжнародний конкурс камерної гітарної музики GITARALIA (Перемишль, Польща)

1996 р. -- концерти в рамках Міжнародного фестивалю DAS TREFFEN (Байройт, Німеччина)

1997 р. -- Міжнародний конкурс квартетів під головуванням лорда Ієгуді Менухіна (Лондон, Великобританія)

1998 р. -- Міжнародний фестиваль "Празька весна" (Прага, Чехія)

1998 р. -- Міжнародний фестиваль струнних квартетів (Люберон, Франція)

1999 -- Міжнародний фестиваль струнних квартетів (Люберон, Франція)

1999 -- Міжнародний конкурс камерної музики (Бордо, Франція)

Майстер-класи у відомих музикантів -- професорів Мартіна Ловета, Мілана Скампи та Х'ю Магвайєра.

У репертуарі квартету є твори видатних композиторів минулого та сучасності: В. А. Моцарта, Ф. Шуберта, Л. Бетговена, Й. Гайдна, Б. Сметани, Й. Брамса, Л. Боккеріні, М. Равеля, І. Стравинського, Д. Шостаковича, С. Прокоф'єва, А. Шнітке, В. Барвінського, М. Скорика та інших.









Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Блискавична сесія 
  ·  "Пташиний грип" занепокоїв ООН 
  ·  chevron заповнить нафтогін "Одеса -- Броди" 
  ·  УЄФА виправдала росіян 
  ·  Напад на "нашоукраїнців" 
Погляд
  ·  Державно-церковне православ'я 
Поступ у Львові
  ·  Тут не побачать байдужих облич 
  ·  Світовий банк визначився 
  ·  Найгірші автобуси -- на Львівщині 
  ·  Боржників продаватимуть 
  ·  Боржникам відключають тепло 
  ·  Нові виплати остарбайтерам 
  ·  Ініціативи Корпусу миру 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Мустафа ДЖЕМІЛЬОВ: Меджліс захищатиме права татар 
  ·  Кучму порівняли з Хусейном 
  ·  Вибори в надійних руках 
  ·  Українці рвуться в Ірак?! 
  ·  Азаров втратив заступника 
  ·  Захід не вірить Кучмі 
  ·  Європарламент: в Україні криза 
  ·  "Антикризову групу" відзначили 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  У пошуках достовірності 
  ·  Отрута у листі до сенатора 
  ·  Пхеньян готовий до переговорів 
  ·  Нові елементи до таблиці Менделєєва 
  ·  Напад на костел 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Зерно дорожчає 
  ·  Бюджет підкрався непомітно 
  ·  На "Іскрі" зміна керівництва 
  ·  Житло військовим за рахунок бюджету 
  ·  Імпорт нафти врегулює рада 
  ·  Пошта збільшує тарифи 
  ·  ЮКОС і "Сибнефть" розділилися 
  ·  НОВИНИ ЕКОНОМІКИ КОРОТКО 
Інтерв''ю у Поступі
  ·  Сергій ГОЛОВАТИЙ: Резолюція ПАРЄ -- це атестат зрілості! 
Арт-Поступ
  ·  Рефері -- маестро Рунчак 
Літературний Поступ
  ·  (П)ОМИНАЮЧИ ДЖОЙСА 
  ·  Загадка душі письменниці 
Спорт-Поступ
  ·  Захід нам допомагає 
  ·  Львів'яни вміють боротися 
  ·  У Львові був більярд 
  ·  Кінг привітав Котельника 
  ·  Вибороли ліцензії 
  ·  Лідери перемогли 
  ·  Втрати напередодні старту 
  ·  Дем'янюк підкорює висоти 
  ·  НОВИНИ СПОРТУ КОРОТКО 
Листи у Поступ
  ·  ВІДКРИТИЙ ЛИСТ 
  ·  Відкритий лист Львівському міськвиконкому 
  ·  КОМЕНТАР 
post-Поступ
  ·  Політика невдах 
Пост-Faktum
  ·  Далека планета має кисень та вуглець 
  ·  КАЛЕНДАР