BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Ї-Поступ.    Арт-Поступ.    Спорт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
 
3 лютого 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  16:23 23-06-2017 -   На полігони Львівщини вивантажили 140 тонн сміття  
  16:21 23-06-2017 -   В Національному музеї ім. Андрея Шептицького презентують новий арт-проект  
  15:0 23-06-2017 -   На шахті «Степова» провели евакуацію  
  14:34 23-06-2017 -   Садовий звернувся до посольств щодо евакуації дітей зі Львова  
  13:8 23-06-2017 -   Сьогодні у другій половині дня – шквалистий вітер 25 м/с, гроза і град  
Україна
  16:31 23-06-2017 -   РНБО невдовзі розгляне реінтеграцію Донбасу  
  16:25 23-06-2017 -   Луценко знову готує підвищення зарплат прокурорам  
  14:57 23-06-2017 -   В Україні прокоментували арешт застави за Євробачення-2017  
  14:39 23-06-2017 -   На Чернігівщині лісничий погорів на хабарі в 90 тисяч грн  
  14:37 23-06-2017 -   Вибух джипа у Києві: знайдено вибуховий пристрій  
Світ
  16:28 23-06-2017 -   Вчені наділили марсохід Curiosity штучним інтелектом  
  14:58 23-06-2017 -   Поліція назвали причину пожежі в багатоповерхівці Лондона  
  13:7 23-06-2017 -   У Росії пацієнт побив лікаря за те, що той поцікавився його тату  
  11:27 23-06-2017 -   Бундестаг реабілітував усіх засуджених у післявоєнні роки за гомосексуальні зв'язки  
  11:24 23-06-2017 -   У Німеччині дозволили стеження за листуванням в месенджерах  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Десять плюс один
"Пластика" -- виставка концептуальної скульптури в Палаці мистецтв
Орися КРАСНИК
 
Скульптура
"Гріхопадіння". Так, за однойменною інсталяцією Василя Ярича, яка є центральним експонатом виставки "Пластика", можна назвати сам чин цієї акції. Йдеться не про своєрідність трактування Яричем образів Венери, Адама й Єви, виконаних у гіпсі. А про той невизбулий і неспокутаний гріх скульпторів, котрі через тиск певних обставин довгий час погоджувалися на підміну понять і зраджували саму природу скульптури.

Так, коли вже шукати головного винуватця, то зневажила скульптуру свого часу тоталітарна ідеологія, звівши її функції тільки до монументальної пропаганди. Але ж і митці переважно погодилися з цим. Держзамовлення не стільки сприяло розвитку скульптури, скільки деморалізовувало й узалежнювало вільний дух творчості.

Тепер митці намагаються коли не замолити цей гріх, то бодай усвідомити глибину прірви гріхопадіння. Тому повертаються вони обличчям до скульптури, ідучи від інших фахів: хто від кераміки, хто від дизайну інтер'єрів, хто від художньої обробки металу чи дерева. Але не від скульптури. На жаль, так складається, що справжніх пластиків-професіоналів у Львові залишилося хіба зо три, та й ті на схилку віку. Але саме вони досконало знають пластичну анатомію людей і тварин (бо за старими навчальними планами мали заняття в анатомічному театрі й особисто препарували тіла), отож знаються на пропорціях фігур і вміють виліпити чи вирізьбити не тільки абстрактні людські фігури чи сувенірних коників.

Утім, виставка, яку влаштували Львівська спілка художників, Клуб українських митців та Львівський палац мистецтв, покликана репрезентувати не тільки одинадцятьох іменитих митців Львова -- активних учасників мистецького життя нашого міста, а насамперед їхнє розуміння контексту, в якому перебуває сучасна скульптура. І зріз цього бачення дає результат не вельми втішний: із задемонстрованого видно, що новоявлена група не стоїть на жодній спільній естетичній платформі (її не допомагають виявити й задекларовані у каталозі виставки кредо митців). Кожен із них залишається на своєму щаблі осягнення цього завдання. А дехто навіть і не підіймається до нього.

Здавалося б, те, що пластики Василь Гурмак, Ігор Копчик, Іван Микитюк, Ярослав Мотика, Роман Петрук, Роман Романович, Євген Трубега, Ярослав Юзьків, Василь Ярич та архітектор-дизайнер Орест Скоп об'єдналися під проводом Григорія Кудлаєнка, варто тільки вітати. Очевидно, таким невеликим творчим угрупованням легше залагоджувати певні виробничі та виставкові моменти. Але видається вельми сумнівним, що саме ця група своєю діяльністю відповіла на оголошену мету -- представити концептуальну скульптуру.

Більшість із впряжених до цього воза спромоглися показати твори декоративного мистецтва (так звана львівська школа), але аж ніяк не концептуального. А дехто, як, скажімо, Роман Романович, взагалі не зміг подолати спадок минулого в "Чорнобильських Мадоннах" та "Поверненні Патріарха Йосипа Сліпого". Хоча, можливо, що саме ці роботи подано задля створення контрасту. Коли так, то напруга мала б утворюватися між двома полюсами, на одному з яких "монументальна пропаганда" Романовича, а на іншому -- заінстальоване Яричем "дерево бажань абстаракціоніста-концептуаліста" (такий собі журавель-драбина із попідвішуваними до нього камінцями, зливками, гіпсовими пасочками тощо). Але ж не утворюється, бо полюсні крайнощі збігаються за рівнем. Яке їхало, таке здибало...

Те, що на цій виставці не знайшлося місця Олегу Капустяку, Оресту Івасюті, Роману Романишину, Олегу Денисенку, Олегу Дергачову й Володимиру Лободі, питання не стільки незручне, скільки безглузде. Бо насправді виставляють не концептуальну скульптуру, а все той же приснопам'ятний "колгосп" з орієнтуванням на смаки замовника (один хоче бандуриста, інший -- оголену жінку, а ще інший -- Ісуса на ...пружинці) та з претензією на новомодне упакування. Бо чого тільки варта мистецтвознавча стаття в буклеті виставки! Бігме, задля піднесення настрою, варто зацитувати. Читайте уважно. Смійтесь на здоров'я! Тільки не плачте.

"Десять митців-концептуалістів, членів СХ України, взялися вплинути на сприйняття глядачів за допомогою додаткових ефектів у вигляді різних типів освітлення, природних каменів і дерев'яних брусів. Акцент поставлено на взаємодію внутрішньої наповненості творів та зовнішнього середовища, у якому вони перебувають. Так учасники виставки намагаються увиразнити матеріал, пластичне й образне вирішення своїх робіт, підкреслюючи моделювання об'ємів, спуск та витонченість ліній, мовчазну динаміку чи символічне навантаження. Безперечно, сучасна львівська скульптура розвивається у складних для її існування умовах і потребує подальшого вдосконалення. Тому акції, на зразок цієї виставки, надзвичайно потрібні, аби відзначити духовну експресію та пластичну новизну, видобуту з матеріалів природи скульптури давнього Львова". Що тут додаси? Яке мистецтво, така й конгеніальна йому критика. Шкода тільки незреалізованої ідеї. Хороший задум був. А вийшло, звісно, як завжди...









» 
jET "Are You Gonna Be My Girl"
Марія СМАКОТИНСЬКА
 
"Усі сьогодні теревенять про rock, але проблема в тому, що народ забуває про roll, -- дав свій коментар з приводу сучасної рок-музики гітарист легендарної команди Rolling Stones Кіт Річардс, який, напевно, вже встиг полюбити творчість новоспеченої команди з Мельбурна (Австралія), яка іменує себе Jet. Вони мають той roll, про який говорить Річардс. Виростаючи у передмісті Мельбурна на суворій дієті класичного року, засновники гурту брати Cester зрозуміли, що неухильно насувається епоха ґранжу (Grunge), а мейнстрімовий рок мав чекати на своїх наступників, тихенько скрутившись у темному куточку. Цими наступниками захотіли стати вони і зобов'язались, що коли стануть великими і дорослими, створять гурт, музика якого мала бути спрямована на витоки Rock'n'Roll 'y. Стиль ґранж (типовим представником якого є культовий гурт Nirvana) вони вважали надто депресивним і таким, що тисне на мізки. "Ми не могли зрозуміти, який прикол слухати ґранж. Це не відповідало тій ідеї рок-н-ролу, яку ми мали у своїй голові. Ми виростали, слухаючи The Who, The Easybeats, The Faces, The Rolling Stones, а тамті хлопці робили музику у такому вигляді, в якому ми не хотіли її сприймати. Вони не мають того музичного відчуття, яке мали всі славетні гурти. Oasis був останнім". Воно й видно з їхньої музики, ким були їхні ідоли, тому критики й "дістають" їх звинуваченнями у безсоромних запозиченнях з пісень рок-гуртів-легенд.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Антикризовий менеджмент Кучми 
  ·  План розпуску облради 
  ·  Кучмі вистачило двох разів 
  ·  Іспанці вимагають відшкодування 
Погляд
  ·  Міністерська триходівка 
  ·  Мерія ігнорує суд 
Поступ у Львові
  ·  Сендега починає боротьбу 
  ·  Медведчук "Магнусом" не керує 
  ·  Студенти за "Ляльку" 
  ·  Олексій РАДЗІЄВСЬКИЙ: Ми з СДПУ(о) не вороги 
  ·  Грип прогресує 
  ·  Есдеки проти Тягнибока 
  ·  Віддали шану політв'язневі 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Що стоїть за виступом Кучми? 
  ·  Експерти не вірять Кучмі 
  ·  Міжнаціональні конфлікти в Криму 
  ·  Скарг до Мін'юсту поменшало 
  ·  Новий старий координатор 
  ·  Студентів роблять есдеками 
  ·  Кучмі нічого втрачати 
  ·  Кучма призначить ЦВК 
  ·  "Сільські вісті" в парламенті 
Поступ у світі
  ·  Велика австралійська мрія 
  ·  Продаж ядерних секретів 
  ·  Досліди в газових камерах 
  ·  Затемнення 2004-го року 
  ·  Медіа та спецслужби 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Євро чи долар 
  ·  Росія висуває ультиматум 
  ·  Росія зерно не продає 
  ·  На "Іскрі" зміна керівництва 
  ·  Коли раду радити будемо? 
  ·  НОВИНИ ЕКОНОМІКИ КОРОТКО 
Ї-Поступ
  ·  Сила вождя 
Арт-Поступ
  ·  Десять плюс один 
  ·  jET "Are You Gonna Be My Girl" 
Спорт-Поступ
  ·  Радощі та трагедії великого рингу 
  ·  Рекорди "Російської зими" 
  ·  Бронза, срібло, золото!!! 
  ·  Суперкупальник для супердівчинки 
  ·  Реванш вдався лише Миколаєву 
  ·  Німців перегнали 
  ·  Росія -- це серйозно 
  ·  Суперництво по-англійськи 
post-Поступ
  ·  Хустка на європейську голову 
  ·  Фрейдизм живе та перемагає 
  ·  Рукописи горять! 
Пост-Faktum
  ·  Коломия -- місто над Прутом 
  ·  КАЛЕНДАР