BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Історія у Поступі.    Арт-Поступ.    Спорт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
 
2 лютого 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  11:14 24-04-2017 -   У Львові терміново збирають кошти на препарати для двох хворих на рак дівчат  
  9:57 24-04-2017 -   На Львівщині презентували книгу "Мустафа Джемілєв. Незламний"  
  9:56 24-04-2017 -   До річниці аварії на ЧАЕС у школах Львівщини відбудуться виховні заходи  
  9:55 24-04-2017 -   На Львівщині висадили 140 га лісу  
  9:54 24-04-2017 -   Львівський геріатричний пансіонат отримав міжнародну гуманітарну допомогу  
Україна
  12:13 24-04-2017 -   Україна відключить від електропостачання окуповану Луганщину  
  11:10 24-04-2017 -   Крим засипало снігом  
  11:9 24-04-2017 -   Місія ОБСЄ не покине Донбас  
  10:17 24-04-2017 -   Вандали обікрали могилу Лесі Українки у Києві  
  10:12 24-04-2017 -   На Донбасі на міні підірвалась машина ОБСЄ  
Світ
  11:12 24-04-2017 -   В Естонії стартують масштабні міжнародні кібернавчання  
  10:0 24-04-2017 -   Макрон і Ле Пен виходять до другого туру виборів  
  9:59 24-04-2017 -   У Голлівуді осквернили зірку Трампа  
  17:5 21-04-2017 -   В Арканзасі вперше за 12 років стратили засудженого  
  15:29 21-04-2017 -   Королеві Єлизаветі виповнився 91 рік  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Карнавал у Венеції -- більше ніж карнавал
Наталка КОСМОЛІНСЬКА
 
Апогей карнавального постріздвяного марафону в Європі -- Венеційський карнавал. Це вже не просто костюмований бал, привід вигадливо потусуватися чи безкарно порушити більшість табу пристойної соціальної поведінки. Карнавал у Венеції -- це гіпервишукана мистецька містерія, доведена впродовж століть до таких вершин аристократичної досконалості, яких не знала навіть манірна Франція доби правління останніх Людовіків.

Рафінована культура карнавалу вправлена у побутове життя Венеції, як діамант у перстень. Щороку в лютому Венеція занурюється сама і занурює всіх своїх мешканців та гостей у печально-прекрасне видовище. Венеціанці готуються до свого карнавалу весь рік, замовляючи вишукані костюми у професійних художників. Таке виготовлення карнавального костюму часом еквівалентне купівлі нового авто, але це не всі витрати. Крім власне костюму, потрібно ще найняти вчителя, який поставить масці жести та пози, обере їй найбільш відповідну декорацію на міських площах та вулицях. Венеційський карнавальний костюм -- не для буйних розваг, він -- для медитативної статичної демонстрації, коли досконалі маски застигають у довершених позах, кожна в своїй урбаністичній рамі-декорації цього найбільш сюрреалістичного міста світу. З початком карнавалу маски розходяться на свої місця і застигають у завчених позах. Це і є Венеційський карнавал, під час якого захована за маскою людина досягає досконалості, розчинившись в обраному образі та перетворившись на "живий" мистецький твір.

Маска -- такий же невід'ємний історичний логотип Венеції, як гондола. ХVIII століття створило культ маски по цілій Європі, але тільки у Венеції маска практично стала державним атрибутом. Від першої неділі жовтня і до Різдва, від Різдва і до першого посту, а ще у День святого Марка і на свято Вознесіння, у День виборів дожа та інших міських урядовців і ще за інших різних причин та приводів кожен з венеціанців мав право носити маску, яку тут називали "баутою". В такий спосіб карнавал тривав більш ніж півроку. Венеціанці ходили в масках на службу, з візитами і на ринок, в монастир, на бал, в канцелярію і салон. У масці можна було сказати все, що думаєш, просто у вічі. Побачити ціле місто, в якому всі, від дожа до останньої служниці, від пані до монахині -- під маскою, сьогодні можна на полотнах одного з відданих літописців Венеційського карнавалу -- Пьєтро Лонгі. Він не сягнув вершин мистецької слави, але його твори донесли в наше "сьогодні" зворушливий шарм венеційського костюмованого життя.

Класична венеційська баута ("bautta" італійською -- "доміно") складалася з білої атласної маски з трикутним профілем і широкого чорного плаща з білою мереживною пелериною. До маски кріпився шматок чорного шовку, який повністю затуляв нижню частину обличчя, а на голову одягався чорний капелюх. Сьогодні під час венеційського карнавалу такий класично аскетичний костюм можна побачити не так вже й часто. Більшість венеціанців воліє перетворити себе на "фентезі"-персонажа, який ніби щойно зійшов з екрана котрогось з грінуеєвських фільмів. Правдиві поціновувачі високого карнавального мистецтва Венеції безпомилково впізнають карнавальні костюми корінних мешканців міста у натовпі розряджених приїжджих. Їх відрізняє бездоганний смак та рафінована витонченість, де найдрібніша деталь підкорена високому ідеалу.









» 
Найкращий музей Європи
Олег ВВЕДЕНСЬКИЙ
 
Музей
Європейський музейний форум проголосив лондонський Музей Вікторії і Альберта найкращим європейським музеєм 2003 року. Досі таке звання присвоювали або новим музеям, або таким, що радикально змінили свій імідж і провадять енергійну інноваційну політику. Переважно це були музеї "середньої ваги".

Чим же аж так здивував професіоналів від мистецтва один з найбільших і найдавніших мистецьких музеїв світу? Музей Вікторії і Альберта був створений на піку промислової революції півтори доби тому і сьогодні його збірка декоративно-ужиткового мистецтва різних країн світу є однією з найбагатших: кераміка і шпалери, декоративна скульптура і металопластика, сакральне мистецтво і ювелірні вироби, меблі і скло, костюми і тканини, багата раритетами бібліотека і фототека. Деяке уявлення про мистецьке наповнення збірки Музею Вікторії і Альберта можна отримати, порівнявши її з Львівським художньо-промисловим музеєм, який заснували лише на чверть століття пізніше за лондонський. Досить довго Музей Вікторії та Альберта був великою консервативною за суттю і за формою установою, що нагадувала гігантський антикварний салон, в якому окремо поскладані меблі, окремо -- посуд, окремо -- тканини і т.ін.
Детальніше>>
» 
Український проект показують українцям
 
Мистецький проект Віктора Сидоренка "Жорна часу", яким цьогоріч Україна була представлена на Венеційському бієнале, тепер можна побачити і в рідній державі. Від січня до 8 лютого він демонструється у залах Національного художнього музею України в Києві. Щоправда, проект пройшов певну адаптацію, аби вмістити у виставкові зали музею всі ті складові, що наповнювали два поверхи венеційського палаццо. Аби представити у Венеції свою тривимірну версію ідеї безсенсової і, до того ж, жорстоко-безжальної плинності часу, Віктор Сидоренко укомплектував велике малярське полотно автентичними фотографіями, інсталяцією і відеоверсією. Куратором проекту був "гуру № 1" київських концептуалістів Олександр Соловйов, а режисером фільму -- відомий український режисер Олесь Санін. Віктор Сидоренко збагатив київську версію проекту новими фототворами, які не виставляв у Венеції.
Детальніше>>
» 
А душа в Україні
 
Ім'я колишнього киянина Сергія Ісупова сьогодні за кордоном відоме більше, ніж в рідній Україні. Але митець, який від 1994 року живе і працює в США як естонський громадянин (це громадянство Ісупов отримав за вклад в культуру Естонії!), ніколи не відмовлявся від своєї батьківщини. І в житті, а надто що в Києві, залишилась його мистецька родина, і в мистецтві, яке дуже очевидно похідне від народної української традиції.
Детальніше>>
» 
Українці підкорюють Париж
 
Першу премію на одній з найбільш престижних мистецьких міжнародних виставок "Осінній салон" у Парижі, яка, до того ж, цього року святкувала свій сотий ювілей, отримала українка Катерина Косьяненко за твір "Покрова". "Я дотепер не можу остаточно повірити, що здобула цей приз. -- коментує мисткиня. -- Це вагомий доказ визнання світом українського живопису, який протягом останнього десятиліття отримав можливість презентувати себе світу."
Детальніше>>
» 
Можливості архітектури
Підготувала NIKA
 
Персональна виставка сучасних німецьких архітекторів Йорга Шляйха і Рудольфа Берґерманна "Легкі структури" в Музеї архітектури у Франкфурті-на-Майні демонструє сучасні тенденції в мистецтві архітектури, які поєднують знання та інтуїцію, прагматику і емоційність. Постійні експерименти з формами та матеріалами дозволили цьому досить молодому за віком творчому дуету сказати своє нове слово у світовій архітектурі. Інноваційні пропозиції молодих архітекторів дозволяють суттєво зменшити кількість матеріалів, завдяки чому конструкція стає значно легшою. А це, своєю чергою, чудова нагода для більшої фантазійності та хитроплетеної атракційності архітектурних об'єктів, які виглядають так, ніби покликані бути декораціями у "Матриці-4" чи "Сьомому елементі".
Детальніше>>
» 
АРТ-НОВИНИ
 
Королівська академія мистецтв надала свої зали під виставку американського митця Філіпа Гестона. Його творчість не вміщається у стильові рамки пізнього модернізму, хоча саме Гестон визначив шлях розвитку абстрактного експресіонізму на десятиріччя вперед. Критики називали його "останнім великим з сердитих", натякаючи на те, що він один з тих не багатьох митців, які не подобалися публіці за життя, і не подобаються їй після смерті. Коли Гестон відчув, що в абстрактному живописі досяг "стелі" і йому немає більше куди рухатися, він скерував свою творчість у фігуративне малярство з елементами жорсткого соціального аналізу. Славу Гестона-митця створили не галеристи та колекціонери, а творча молодь. І саме завдяки послідовникам, його творче бунтарство отримало визнання на сторінках світової історії мистецтва.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Мільярд на терезах Феміди 
  ·  Янукович залишиться до виборів 
Погляд
  ·  Хом'як -- як скарб Медведчука 
  ·  Пригоди оборонного бюджету 
  ·  Інтернет на грані катастрофи 
Поступ у Львові
  ·  Теодор ДЯКІВ: "Львівтеплоенерго" готують до "прихватизації 
  ·  Городок бореться з корупцією 
  ·  Пам'ятник Бандері знову затвердили 
  ·  Хто заплатить податки 
  ·  Реформи в маршрутках 
  ·  Головний миротворець у Львові 
  ·  На перевалах спокійно 
  ·  Експерти про адмінресурс 
Поступ з краю
  ·  ООН не вірить Кучмі 
  ·  Провальність зовнішньої політики 
  ·  Симоненко кинув Мороза 
  ·  Опозиція в глухому куті 
  ·  "Четверта хвиля" Білозір 
  ·  Україні загрожує ізоляція 
  ·  Полтавчани за "Сільські вісті" 
  ·  У Криму затримано наркоторговців 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Трагічне паломництво 
  ·  В Ірані загострюється політична криза 
  ·  Випробування на політв'язнях? 
  ·  Подвійна атака камікадзе 
  ·  "Пташиний грип" наступає 
Економіка у Поступі
  ·  Мінімальна зарплата зросте? 
  ·  Банки чекають на ризики 
  ·  Трудовий кодекс під питанням 
  ·  "Укртранснафта" хоче реверсу 
  ·  Росія просить відшкодування 
  ·  Вчені занепокоєні урядом 
  ·  НОВИНИ ЕКОНОМІКИ КОРОТКО 
Історія у Поступі
  ·  Останні роки Патріарха 
  ·  АРХІВАРІУС 
Арт-Поступ
  ·  Найкращий музей Європи 
  ·  Карнавал у Венеції -- більше ніж карнавал 
  ·  Український проект показують українцям 
  ·  А душа в Україні 
  ·  Українці підкорюють Париж 
  ·  Можливості архітектури 
  ·  АРТ-НОВИНИ 
Спорт-Поступ
  ·  Три в одному та бенефіс захисту 
  ·  Турків календар не влаштував 
  ·  "Мілан" відривається 
  ·  До Будапешта за нагородами 
  ·  До Острави через Трнаву 
  ·  Паскуалі розпочинає з перемоги 
  ·  Мирон МАРКЕВИЧ: Мої найбільші перемоги ще попереду 
  ·  "Баварія" розпочала з нічиєї 
  ·  Для "Денвера" 20 очок -- не різниця 
post-Поступ
  ·  Галичани + Східняки = УКРАЇНЦІ 3 
Пост-Faktum
  ·  Несподіване поповнення 
  ·  КАЛЕНДАР