BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Історія у Поступі.    Арт-Поступ.    Спорт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
  Цитата Поступу
 
2 лютого 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум

Купол
Львів
  16:33 21-11-2017 -   На Личаківському кладовищі вшанували новітніх Героїв України  
  14:57 21-11-2017 -   Поблизу парку «Знесіння» відкрили пам’ятний знак Романові Шухевичу  
  13:37 21-11-2017 -   У Бориславі чоловік зарізав власну дружину  
  13:34 21-11-2017 -   Медиків Львова перевірять на СНІД  
  12:6 21-11-2017 -   На Львівщині зменшилась кількість безробітних  
Україна
  14:21 21-11-2017 -   У МОЗ пояснили хто не отримуватиме безкоштовні медичні послуги  
  14:20 21-11-2017 -   На Одещині скоїли ритуальне вбивство  
  13:36 21-11-2017 -   Ціни на залізничні квитки можуть зрости  
  13:32 21-11-2017 -   В Україні знову подорожчає газ для промисловості  
  11:30 21-11-2017 -   Порошенко звільнив заступника голови Служби зовнішньої розвідки  
Світ
  14:54 21-11-2017 -   У Росії онколог порадив пити пиво через радіоактивне забруднення  
  11:25 21-11-2017 -   У Монако засипають море, щоб вмістити мільйонерів  
  11:10 21-11-2017 -   Став відомий актор, який зіграє Джеймса Бонда  
  11:9 21-11-2017 -   У Німеччині знайшли вкрадені щоденники Джона Леннона  
  10:36 21-11-2017 -   На зйомках загинув оператор, який знімав «Шерлока» і «Гру престолів»  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Найкращий музей Європи
Олег ВВЕДЕНСЬКИЙ
 
Музей
Європейський музейний форум проголосив лондонський Музей Вікторії і Альберта найкращим європейським музеєм 2003 року. Досі таке звання присвоювали або новим музеям, або таким, що радикально змінили свій імідж і провадять енергійну інноваційну політику. Переважно це були музеї "середньої ваги".

Чим же аж так здивував професіоналів від мистецтва один з найбільших і найдавніших мистецьких музеїв світу? Музей Вікторії і Альберта був створений на піку промислової революції півтори доби тому і сьогодні його збірка декоративно-ужиткового мистецтва різних країн світу є однією з найбагатших: кераміка і шпалери, декоративна скульптура і металопластика, сакральне мистецтво і ювелірні вироби, меблі і скло, костюми і тканини, багата раритетами бібліотека і фототека. Деяке уявлення про мистецьке наповнення збірки Музею Вікторії і Альберта можна отримати, порівнявши її з Львівським художньо-промисловим музеєм, який заснували лише на чверть століття пізніше за лондонський. Досить довго Музей Вікторії та Альберта був великою консервативною за суттю і за формою установою, що нагадувала гігантський антикварний салон, в якому окремо поскладані меблі, окремо -- посуд, окремо -- тканини і т.ін.

П'ятирічний проект призвів не тільки до цілковитої реорганізації старої музейної експозиції, але й загалом до спрямування діяльності музею у більш сучасне русло. Британський світ сьогодні -- це світ розвинутої постіндустріальної держави, висоту планки в якому визначає не промислове виробництво, а інтелектуальна й мистецька спроможність. Саме історії розвитку творчої думки присвячена нова експозиція музею. Сформована на основі старої колекції, нова експозиція отримала назву "Британські галереї" і представляє історію британського дизайну за останніх чотири століття. Точніше багато-багато цікавих історій, які разом складають єдину грандіозну картину того, як облаштовувала себе британська цивілізація.

Як виникали стилі тої чи інакшої доби? Які нововведення визначали той чи інший час? Хто був законодавцем мод на тому чи іншому історичному відтинку? Відповіді на ці та інші запитання можна відтепер знайти на перебудованій експозиції. Речі, які оглядають відвідувачі, вже не просто твори мистецтва чи свідки доби, вони -- персонажі музейного театру історії. В музеї створена абсолютно нова синтетична мова експозиції, яка спроможна одночасно демонструвати мистецьку пишність творів і бути влучним посібником соціальної історії.

Так, експозиція знаменитого англійської порцеляни створена на тлі виникнення національної традиції чаювання, підвалини якої заклав експорт англійцями чаю і чайного посуду з Китаю. На експозиції можна переглянути відеофільм, де розповідається, як про саму англійську "чайну церемонію", так і про призначення кожного з предметів, котрі в ній використовуються. Загалом у музеї створена комфортна атмосфера, яка більше нагадує творчу майстерню, ніж манірний храм муз. Численні інтерактивні інсталяції, що є складовими нової експозиції, перетворюють глядача на активного дослідника. Основний масив таких матеріалів -- це мультимедійні програми-атракціони, які пропонують глядачам спробувати себе у вирішенні певних дизайнерських завдань, які ставить комп'ютер: спроектувати інтер'єр, створити візерунок для тканини.... За своєю різноманітністю і розважальністю більшість сценаріїв цих програм не поступається комерційним комп'ютерним іграм.

Цікаво підійшли в "Британських галереях" і до текстового матеріалу. Основою став принцип, коли одна фраза, набрана крупним шрифтом, сповіщає лінивим глядачам основний сенс кожного відтинку експозиції, кілька наступних фраз, більш дрібним шрифтом, призначені для тих, хто хоче дізнатися трохи більше, і решта тексту, зовсім дрібнесенько, -- для особливо цікавих інтелектуалів.

Отож, відповідно до нових постіндустріальних реалій музей реформував себе. Тепер там можна дізнатись, як і чому люди вигадували нові речі. Нова експозиція стала сплавом творчої думки і традиційного потягу людини до прекрасного. Але музей не проповідує банальних загальновідомих істин, а допомагає сучасній людині поглянути на творчість минулого з позицій сучасної культури. Самі "Британські галереї" теж є прикладом сучасних можливостей англійського дизайну, демонстрацією англійської якості і неперевершеної англійської ефективності. Успіх цього проекту -- це успіх нового музейного мислення, яке будується на увазі не тільки до виставлених експонатів, але й до тих, хто їх створив, і до тих, хто сьогодні приходить на них подивитись.









» 
Карнавал у Венеції -- більше ніж карнавал
Наталка КОСМОЛІНСЬКА
 
Апогей карнавального постріздвяного марафону в Європі -- Венеційський карнавал. Це вже не просто костюмований бал, привід вигадливо потусуватися чи безкарно порушити більшість табу пристойної соціальної поведінки. Карнавал у Венеції -- це гіпервишукана мистецька містерія, доведена впродовж століть до таких вершин аристократичної досконалості, яких не знала навіть манірна Франція доби правління останніх Людовіків.
Детальніше>>
» 
Український проект показують українцям
 
Мистецький проект Віктора Сидоренка "Жорна часу", яким цьогоріч Україна була представлена на Венеційському бієнале, тепер можна побачити і в рідній державі. Від січня до 8 лютого він демонструється у залах Національного художнього музею України в Києві. Щоправда, проект пройшов певну адаптацію, аби вмістити у виставкові зали музею всі ті складові, що наповнювали два поверхи венеційського палаццо. Аби представити у Венеції свою тривимірну версію ідеї безсенсової і, до того ж, жорстоко-безжальної плинності часу, Віктор Сидоренко укомплектував велике малярське полотно автентичними фотографіями, інсталяцією і відеоверсією. Куратором проекту був "гуру № 1" київських концептуалістів Олександр Соловйов, а режисером фільму -- відомий український режисер Олесь Санін. Віктор Сидоренко збагатив київську версію проекту новими фототворами, які не виставляв у Венеції.
Детальніше>>
» 
А душа в Україні
 
Ім'я колишнього киянина Сергія Ісупова сьогодні за кордоном відоме більше, ніж в рідній Україні. Але митець, який від 1994 року живе і працює в США як естонський громадянин (це громадянство Ісупов отримав за вклад в культуру Естонії!), ніколи не відмовлявся від своєї батьківщини. І в житті, а надто що в Києві, залишилась його мистецька родина, і в мистецтві, яке дуже очевидно похідне від народної української традиції.
Детальніше>>
» 
Українці підкорюють Париж
 
Першу премію на одній з найбільш престижних мистецьких міжнародних виставок "Осінній салон" у Парижі, яка, до того ж, цього року святкувала свій сотий ювілей, отримала українка Катерина Косьяненко за твір "Покрова". "Я дотепер не можу остаточно повірити, що здобула цей приз. -- коментує мисткиня. -- Це вагомий доказ визнання світом українського живопису, який протягом останнього десятиліття отримав можливість презентувати себе світу."
Детальніше>>
» 
Можливості архітектури
Підготувала NIKA
 
Персональна виставка сучасних німецьких архітекторів Йорга Шляйха і Рудольфа Берґерманна "Легкі структури" в Музеї архітектури у Франкфурті-на-Майні демонструє сучасні тенденції в мистецтві архітектури, які поєднують знання та інтуїцію, прагматику і емоційність. Постійні експерименти з формами та матеріалами дозволили цьому досить молодому за віком творчому дуету сказати своє нове слово у світовій архітектурі. Інноваційні пропозиції молодих архітекторів дозволяють суттєво зменшити кількість матеріалів, завдяки чому конструкція стає значно легшою. А це, своєю чергою, чудова нагода для більшої фантазійності та хитроплетеної атракційності архітектурних об'єктів, які виглядають так, ніби покликані бути декораціями у "Матриці-4" чи "Сьомому елементі".
Детальніше>>
» 
АРТ-НОВИНИ
 
Королівська академія мистецтв надала свої зали під виставку американського митця Філіпа Гестона. Його творчість не вміщається у стильові рамки пізнього модернізму, хоча саме Гестон визначив шлях розвитку абстрактного експресіонізму на десятиріччя вперед. Критики називали його "останнім великим з сердитих", натякаючи на те, що він один з тих не багатьох митців, які не подобалися публіці за життя, і не подобаються їй після смерті. Коли Гестон відчув, що в абстрактному живописі досяг "стелі" і йому немає більше куди рухатися, він скерував свою творчість у фігуративне малярство з елементами жорсткого соціального аналізу. Славу Гестона-митця створили не галеристи та колекціонери, а творча молодь. І саме завдяки послідовникам, його творче бунтарство отримало визнання на сторінках світової історії мистецтва.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Мільярд на терезах Феміди 
  ·  Янукович залишиться до виборів 
Погляд
  ·  Хом'як -- як скарб Медведчука 
  ·  Пригоди оборонного бюджету 
  ·  Інтернет на грані катастрофи 
Поступ у Львові
  ·  Теодор ДЯКІВ: "Львівтеплоенерго" готують до "прихватизації 
  ·  Городок бореться з корупцією 
  ·  Пам'ятник Бандері знову затвердили 
  ·  Хто заплатить податки 
  ·  Реформи в маршрутках 
  ·  Головний миротворець у Львові 
  ·  На перевалах спокійно 
  ·  Експерти про адмінресурс 
Поступ з краю
  ·  ООН не вірить Кучмі 
  ·  Провальність зовнішньої політики 
  ·  Симоненко кинув Мороза 
  ·  Опозиція в глухому куті 
  ·  "Четверта хвиля" Білозір 
  ·  Україні загрожує ізоляція 
  ·  Полтавчани за "Сільські вісті" 
  ·  У Криму затримано наркоторговців 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Трагічне паломництво 
  ·  В Ірані загострюється політична криза 
  ·  Випробування на політв'язнях? 
  ·  Подвійна атака камікадзе 
  ·  "Пташиний грип" наступає 
Економіка у Поступі
  ·  Мінімальна зарплата зросте? 
  ·  Банки чекають на ризики 
  ·  Трудовий кодекс під питанням 
  ·  "Укртранснафта" хоче реверсу 
  ·  Росія просить відшкодування 
  ·  Вчені занепокоєні урядом 
  ·  НОВИНИ ЕКОНОМІКИ КОРОТКО 
Історія у Поступі
  ·  Останні роки Патріарха 
  ·  АРХІВАРІУС 
Арт-Поступ
  ·  Найкращий музей Європи 
  ·  Карнавал у Венеції -- більше ніж карнавал 
  ·  Український проект показують українцям 
  ·  А душа в Україні 
  ·  Українці підкорюють Париж 
  ·  Можливості архітектури 
  ·  АРТ-НОВИНИ 
Спорт-Поступ
  ·  Три в одному та бенефіс захисту 
  ·  Турків календар не влаштував 
  ·  "Мілан" відривається 
  ·  До Будапешта за нагородами 
  ·  До Острави через Трнаву 
  ·  Паскуалі розпочинає з перемоги 
  ·  Мирон МАРКЕВИЧ: Мої найбільші перемоги ще попереду 
  ·  "Баварія" розпочала з нічиєї 
  ·  Для "Денвера" 20 очок -- не різниця 
post-Поступ
  ·  Галичани + Східняки = УКРАЇНЦІ 3 
Пост-Faktum
  ·  Несподіване поповнення 
  ·  КАЛЕНДАР