BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Арт-Поступ.    Літературний Поступ.    Спорт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.    Економіка у Поступі.    Аналітика у Поступі.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
 
30 січня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  16:46 24-03-2017 -   Серед секонд-хенду львівські митники знайшли новий одяг та гіроскутери  
  16:26 24-03-2017 -   На мості у Жидачівському районі тривають протиаварійні роботи, - рух транспорту обмежено  
  16:25 24-03-2017 -   На Личакові вшанували пам’ять Ігоря Білозіра  
  15:2 24-03-2017 -   Львів домовився про вивезення 900 тонн сміття  
  13:13 24-03-2017 -   На Львівщині судитимуть дев’ятьох учасників організованого угрупування  
Україна
  16:50 24-03-2017 -   Заступниці Кернеса повідомили про підозру в земельних махінаціях  
  16:29 24-03-2017 -   У ДНР школу назвали на честь Гіві - ЗМІ  
  16:28 24-03-2017 -   У Тернополі осквернили пам'ятник жертвам Голокосту  
  15:4 24-03-2017 -   Україна 26 березня перейде на літній час  
  15:1 24-03-2017 -   СБУ не переглядатиме рішення щодо Самойлової  
Світ
  16:31 24-03-2017 -   Путін прийняв Ле Пен у Кремлі  
  16:27 24-03-2017 -   Знайдена гігантська чорна діра, "виселена" з галактики  
  14:56 24-03-2017 -   Поліція Хорватії заборонила марш українських уболівальників по Загребу  
  12:37 24-03-2017 -   Адронний колайдер: учені виявили п'ять нових частинок  
  11:35 24-03-2017 -   Яресько отримала нову посаду в Пуерто-Ріко  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

У пошуках таємного алгоритму
Орися КРАСНИК
 
Відеокліп: структура + фактура = проект "Імпульси" Юрка Вербовського, Влодка Романіва та Олеся Смольського в мистецькій галереї "Дзиґа".

У ритмі калейдоскопічного мигтіння на екрані відеообразів, які позавчора привабили до "Дзиґи" численних молодих шанувальників сучасних візуальних мистецтв на відкриття виставки "Імпульси", не було збоїв, недбальства, хаосу. Зображення улягали не примітивному рапорту, а на кілька порядків вищому, чітко структурованому алгоритму -- так могли б звучати варіації віртуозного виконавця на ударних інструментах, так могли б шукати унісонів кардіограма людського серця і спалахи далеких заграв перед наближенням нічної грози. У будь-якому разі щось у цьому миготінні бентежило...

І це щось було не в колізії сюжету кожної окремішньої картинки, а в загальному темпоритмі зміни візій, який можна було б описати красивими математичним функціями. Власне, красивими. Бо в усвідомленні цих відоекомпозицій насамперед ішлося про пошук гармонії світу природи, людини та культури і спроби гармонізувати амплітуду коливань окремих структурних елементів із вібрацією космосу...

Чи значить це, що таке сприйняття було адекватним, і те, що закладав у проект "Імпульси" його ідеолог і куратор виставки Богдан Шумилович, виразно досягало своєї мети? Представляючи на вернісажі трьох авторів проекту, для яких присутність у цій галереї далеко не дебютна, куратор наголошував як на відмінності, так і на певній схожості їхніх естетик. Формально трьох молодих художників об'єднує спільність біографій. Усі троє львів'яни. Усі навчалися спершу в художньому коледжі, а потім в академії. Усі захоплюються фотографією... Причому фотографією такою, яку не вельми сприймають провідні митці Національної спілки фотохудожників, вважаючи її етюдами фактури й не більше, відмовляючи цим абстрактним композиціям в самостійному смислоутворенні (такий конфлікт естетик спостерігається не тільки між абстрактним та реалістично-фігуративним малярством, а й між театром 19 століття й сучасним).

Щодо фотографії, то не помітити, що Львів буквально за останній місяць пережив просто експлозію виставок концептуального фото, міг лише сліпий. Рахуйте самі: фото й відео домінувало як у польсько-українському проекті "Доба романтизму", експонованому в Палаці мистецтв, де серед українських авторів фігурували Ілля Чічкан, Арсен Савадов та Гліб Вишеславський , так і в "фотописному" проекті Сергія Савченка, який поступився своїм місцем у галереї "Дзиґа" авторам "Імпульсів". А ще ж напередодні у Галереї мистецтв відбулася презентація фотопроекту Євгена Равського "Сімейний альбом"! От і порівняйте ці чотири фотовиставки із тим, що пропонує до огляду фотогалерея Василя Пилип'юка. Про рівень світлин Богдана Вовка я вже не згадую. Відчуваєте різницю дискурсів? Такий-от контекст виходить...

Утім, намагаючись знайти місце показаного "Дзиґою" проекту Романів-Вербовського-Смольського, мистецтвознавець із досвідом міжнародної практики (стажування в Сполучених Штатах Америки) Богдан Шумилович застерігає, що фото та відео вже не є формами "актуального" мистецтва, а "Імпульси" просто прив'язують як до фотографічного постмодернізму, так і до структуралізму (радше, як ідеології).

Шукаючи візуальну схожість у різних феноменах, художники через акценти на схожості певних структур запрошують до розмови про аналогію фундаментальної світобудови. "Імпульси" фіксують лише окремі фрагменти життя, немов ковзаючи поверхнею (о, це замилування фактурою!), -- але в композиційному їх зіставленні розкриваються й проявляються структурні ліній вищого задуму чи світової гармонії, коли хочете. Та при цьому автори не збиваються на менторський тон. У сприйнятті поміченого й аранжованого ними, карт-бланш надається глядачеві. Це в його голові відбувається злучення окремішнього, непов'язаного. Це в його голові запропоновані до огляду порівняння сягають рівня метафор, імпульси яких то спалахують, то гаснуть, як світломузика, естетична насолода від якої ніяк не бажає бути омовленою у вербальний спосіб. Так імпульс за імпульсом складається у процес осмислення, і як слушно зауважує Богдан Шумилович, у "композиційний аналіз середовища, що нас оточує". Словом, вчить бачити красу в усьому, що довкола, оком уважного спостерігача і вирозумілого інтерпретатора дійсності.

ДОВІДКА

Юрій ВЕРБОВСЬКИЙ народився 21 січня 1978 року у Львові. Навчався у Львівському коледжі прикладного та декоративного мистецтва ім. Івана Труша: (1993-1997) на відділенні монументально-декоративного живопису та у Львівській академії мистецтв, (1997-2004) на відділенні монументально-декоративного живопису. Працює в галузі станкового та монументального малярства, фотографії, сценографії інсталяції.

Володимир (Флойд) РОМАНІВ народився 17 червня 1976 року у Львові. Навчався у Львівському коледжі прикладного та декоративного мистецтва ім. Труша: (1991-1996) на відділенні художньої кераміки та у Львівській академії мистецтв, (1996-2003) на відділенні монументально-декоративного живопису. Працює в галузі станкового та монументального малярства, фотографії, інсталяції, перформенсі.

Олександр СМОЛЬСЬКИЙ народився 19 травня 1973 року у Львові. Навчався у Львівському коледжі прикладного та декоративного мистецтва ім. Труша: (1988-1992) на відділенні художнього оформлення. Здобував вищу освіту у Львівській академії мистецтв на відділенні дизайну інтер'єрів(1992-1988). Працює в галузі відеодизайну, фотографії, оформлення інтер'єрів, веб, над створенням об'ємно-просторових композицій.









» 
Релікт під відкритим небом
Віктор ПАЛИНСЬКИЙ
 
В Україні, коли мова заходить про скансенознавство (науку, що предметом вивчення має архітектурно-етнографічні музеї просто неба), одразу, наче мимохідь, випливає ім'я Архипа Данилюка. Саме цей вчений зі Львова з інтенсивною насиченою практикою музейника й докладно випрацюваними теоретичними знаннями є одним із зачинателів організації та будівництва такого роду українських музеїв.

Пропрацювавши близько чотирьох десятків років спершу у Львівському музеї етнографії та художнього промислу НАН України, а згодом -- у Музеї народної архітектури та побуту у Львові, та здолавши шлях від наймолодшого наукового працівника до директора музею, він здобув авторитет доскіпливого знавця-професіонала серед колег, сформував стійкий імідж у широких колах дослідників.

Архип Данилюк провадить свою наукову працю етнографа й нині: вже як доцент географічного факультету Львівського національного університету імені Івана Франка.

Я чимало років маю можливість спостерігати за його науковою діяльністю. За наполегливою, аж до фанатизму, популяризацією ним скансенів як своєрідних заповідників реліктової національної культури. Нерідко навіть принципово полемізую з цією непогамовною людиною. Та не перестаю подивовувати безупинній, енергійній цілеспрямованості дослідника.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Земельні скандали: пошуки крайнього 
  ·  Рада Європи: без поправок 
  ·  КОМЕНТАРІ 
  ·  Інвестори "Магнуса" залишають Україну 
  ·  АП за продаж землі 
Погляд
  ·  На владу -- до суду 
  ·  Європейські амбіції Сендака 
Поступ у Львові
  ·  Депутати проти нового тарифу 
  ·  Банк вимагає пояснень 
  ·  Микола ДЯЧИШИН: Рівень злочинності невпинно зростає 
  ·  Виселення магазину 
  ·  Аварія на Сихові 
  ·  За храми досі воюють 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Розбрід у парламентській більшості 
  ·  "Соціальні" судоми влади 
  ·  Влада засудила "Сільські вісті" 
  ·  Генпрокурор проти журналіста 
  ·  Суркіс лікуватиме Томенка 
  ·  "Одобрямс" від Адміністрації президента 
  ·  Росія проти Тузли 
  ·  Влада підтасовує соціологію? 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Вибух автобуса в Єрусалимі 
  ·  З Путіним залишилися шестеро 
  ·  Відставка шефа "Бі-Бі-Сі" 
  ·  nASA прикрашає Марс 
  ·  Берлусконі "підретушували" 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Арт-Поступ
  ·  У пошуках таємного алгоритму 
  ·  Релікт під відкритим небом 
Літературний Поступ
  ·  Помаранчева альтернативна книжка 
  ·  НЕГРАМОТНА ГРАМАТИКА 
  ·  ЗАКАРПАТЕЦЬ ІЗ ДУШЕЮ СОБОРНИКА 
Спорт-Поступ
  ·  Суперництво майстринь 
  ·  Ще одне розчарування 
  ·  Сподівання справдились 
  ·  Чи мають право вибору спортсмени? 
  ·  Атлетам зима не завада 
  ·  Впевнений початок 
  ·  Бельгійський фінал 
  ·  НОВИНИ СПОРТУ КОРОТКО 
post-Поступ
  ·  Звернення Синоду Єпископів 
Пост-Faktum
  ·  Війна з татуюванням 
  ·  КАЛЕНДАР 
Економіка у Поступі
  ·  pipe fiction!* 
  ·  Сертифікатів з голограмами не буде 
  ·  Білорусь вибирає українське 
  ·  Українська інтернет-монополія 
  ·  НОВИНИ ЕКОНОМІКИ КОРОТКО 
Аналітика у Поступі
  ·  Монополія на продаж 
  ·  Труба Кабміну