BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Поступ технологій.    Арт-Поступ.    Тема Поступу.    Спорт-Поступ.    Львівські обсервації.    Лицарі у Поступі.    post-Поступ.    Поступ реляксу.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
 
29 січня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум

Купол
Львів
  16:49 18-10-2017 -   «Укрзалізницю» мають повернути в підпорядкування Мінінфраструктури  
  16:47 18-10-2017 -   У Львові планують відновити ще 20 тролейбусів  
  14:40 18-10-2017 -   Випускники ПТУ та коледжів складатимуть ЗНО  
  14:33 18-10-2017 -   Працівники Львівської митниці вилучили понад 500 пар контрабандного взуття  
  14:28 18-10-2017 -   Сашко Семенов потребує допомоги, щоб перемогти лейкемію  
Україна
  16:49 18-10-2017 -   «Укрзалізницю» мають повернути в підпорядкування Мінінфраструктури  
  15:9 18-10-2017 -   В Україні створили інститут сертифікації військової техніки  
  14:43 18-10-2017 -   Заробітчани отримають право на пенсію, купивши страховий стаж, - Пенсійний фонд  
  14:38 18-10-2017 -   Кабмін доручив сформувати демографічний реєстр  
  14:36 18-10-2017 -   З початку безвізу ЄС відвідали 7,5 млн українців  
Світ
  14:37 18-10-2017 -   У Перу поліція виявила труби з 1,3 тоннами кокаїну  
  13:34 18-10-2017 -   У Нідерландах відкрили надрукований на 3D-принтері велосипедний міст  
  10:26 18-10-2017 -   Суд Гаваїв заблокував указ Трампа про мігрантів  
  10:15 18-10-2017 -   Кейт Міддлтон повідомила, коли народить третю дитину  
  13:54 17-10-2017 -   Фіни впевнені, що санкції проти Москви потрібно зберегти  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Десь житиме хлопець...
Анастасія КАНАРСЬКА
 
Кажуть, що колись у Львові було багато самодіяльних театрів-студій. Тепер це швидше схоже на одну з легенд нашого міста. Тому коли в нашому місті з'явились афіші, які повідомляли про те, що ЛОФЕФ "ХЕСЕД -- АРЬЄ" і студентський клуб "Гілель" репрезентують молодіжний театральний проект Євгена Лавренчука "Дракон" за однойменною п'єсою Євгена Шварца, я вирішила, незважаючи на морозний вечір, піти в Перший український театр для дітей та юнацтва, щоби позбутись чи таки пожити у світі ілюзій, спровокованому цими афішами.

Насамперед мені було дуже цікаво, як дасть собі раду з такою складною п'єсою юний режисер і, зрештою, чи реальний цей міф про юного генія. Десь у павутині інтернету я прочитала інформацію, що Євген Лавренчук у 1999 році став переможцем конкурсу Пушкіна і за прекрасне знання його творчості та надзвичайну акторську майстерність був прийнятий відразу на другий курс Державного інституту театрального мистецтва у Москві, що й досі влада Москви опікується нашим земляком і сприяє його навчанню.

Але Шварц, який назвав свою п'єсу антифашистським памфлетом, мало кому з режисерів був під силу. Це така миттєва думка. У залі шумно. Таке відчуття, що повернулася у шкільні роки. Вистава, яка зазвичай не розпочинається вчасно. П'ять хвилин... десять... п'ятнадцять... Розумієш, що програма, роздана глядачам, вже абсолютно не відповідає дійсності. 19.00 -- Сцена перша. Так стверджують у програмі. А вже двадцять чи двадцять п'ять по сьомій. Уже три програми запізнилися зі своїм початком, якраз час для показу бойовика. Хтось може лише на нього чекає. Нарешті! Таки почали з початку!

Акцентовано спокусливий кіт -- відкрита цитата з Віктюка. (А чому би не процитувати свого вчителя? Весь постмодернізм -- суцільна цитата!) Якось усе повільно і сумно розпочинається. Шаленства молодості не відчувається. Благо, техніка приходить на допомогу -- три телевізори -- три голови Дракона! І як тут знову не згадати Романа Григоровича! Але досить!

Змиримось з думкою, що він буде з нами усі дві години, протягом яких триватиме вистава. Зрештою, таки не найгірше театральне товариство. Та й вдалося хлопцеві вловити основну думку про мізерність людського духу, перенести усі перипетії п'єси на сучасні політичні баталії і навіть голову Дракона зробити похідною від голови нашого президента. Смішно -- зал шаленіє. Нестримно страшно і безнадійно від таких жахливих паралелей.

Тендітна постать Генріха -- Дмитра Устимка -- така беззахисна. І навіть повірити не можеш, що у цій беззахисності знайшла свій прихисток жорстокість, яка здатна на коліна поставити народи. Жорстокість з обличчям Ангела чи Маленького принца. Дмитро Устимко -- найсвітліше враження і найкраща удача режисера у цій трохи еклектичній, але чіткій за думкою виставі.

Знаєте, навіть не хочеться думати про помилки режисера і звинувачувати його в якихось промахах. І на це в мене абсолютно серйозні причини: пригадайте, кого ми звикли називати молодими режисерами? Цим особам переважно 35 чи 40 років. Євгену Лавренчуку лише за двадцять. У такому віці дебютував на наших теренах лише Лесь Курбас у 1909 році. А десь на початку 1980-х років минулого століття дебютував Роман Мархолія. Я не проводжу ніяких паралелей, а лише акцентую на унікальності такого явища.

Думаю, що юним акторам цікаво було в товаристві Шварца і Євгена. І маленьке дівча -- Іринка Новицька -- так щиро нам нагадувало про світ цінностей, які людство загубило у своїй суєтності. Іспанський танок іронічно виривав нас із круговерті безнадії. А капелюшник -- Іван Білоненко -- примушував забути про самодіяльний статус театру, і тоді глядач міг собі придумати свою Ельзу, яка, мабуть, мала бути світлим акцентом у цій жорстокій виставі про невиправність людської природи. Але хто знає, які думки живуть у цій буйній юній голові, адже цитатою для свого дійства режисер узяв слова Жана Бодрійяра: "Коли все сексуальне -- ніщо несексуальне; коли все політичне -- ніщо неполітичне..."

Може, й думок для такої юної голови забагато (але хіба може бути забагато думок?!), вони ще не знайшли своїх "поличок" і трохи заплутали бідного глядача та й самого їх власника. Та це не біда. Головне, що є світ для їхнього розквіту і оживання в найнесподіванішій драматургії. І добре, що поруч з Євгеном є Вадим Тадер, режисер відеоряду, і Наталя Лейкіна -- художниця, вони також зі світу цитат, а отже, зі світу постмодернізму. Чи вбиваємо ми в собі дракона чи ні, час не стоїть, десь обізветься дівчинка зі світлою душею, десь житиме хлопець, який зі своїх помилок виростатиме в майстра.









Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Україну виганяють із Ради Європи 
  ·  Ющенко судиться з Януковичем 
Погляд
  ·  Полякам візи не скасують 
  ·  "Магнус" продовжує боротися 
Поступ у Львові
  ·  Гроші шукатимуть експерти 
  ·  Подарунок до Великодня 
  ·  Аукціони нікого не цікавлять 
  ·  Депутати візьмуться за роботу 
  ·  Борги ліквідовують повільно 
  ·  Податкова проти Сендака 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Гавриша на переправі (не) міняють 
  ·  "Ширша Європа" для України 
  ·  Міністри покаються 
  ·  Діагноз -- "Чорнобиль" 
  ·  Чи справді ремінець -- добрий вихователь 
  ·  Жінки йдуть у політику 
  ·  "Динамо" (Київ) банкрутує 
  ·  Конституційний суд обманув? 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Хто буде суперником Буша? 
  ·  Тоні Блер -- переможець 
  ·  Есдеки втрачають підтримку 
  ·  Плівка з 11 вересня 
  ·  Піратство процвітає 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Нафтова діалектика 
  ·  Війна тарифів 
  ·  Приватизація енергетики відкладається 
  ·  Податкова статистика 
  ·  Пенсію декому трохи підвищать 
  ·  Українці поїдуть на техноярмарки 
  ·  НОВИНИ ЕКОНОМІКИ КОРОТКО 
Поступ технологій
  ·  Живи вільно, друкуй... мобільно 
  ·  ТЕХНОЛОГІЧНІ НОВИНИ 
Арт-Поступ
  ·  Десь житиме хлопець... 
Тема Поступу
  ·  Історія однієї дачі 
Спорт-Поступ
  ·  Київські схили підкорили на дошках 
  ·  Остання перевірка сил 
  ·  До Хорватії за ліцензіями 
  ·  Пам'яті Галини Мельник 
  ·  Перший титул Сидоренка 
  ·  Ужгородська драма "Галичанки" 
  ·  НОВИНИ СПОРТУ КОРОТКО 
Львівські обсервації
  ·  Привид Татуська Третього бродить Україною 
Лицарі у Поступі
  ·  Мирослав МАРИНОВИЧ: Я прихильних галицької ідентичності 
  ·  Кость БОНДАРЕНКО: Галичани - мандрівні лицарі-одинаки 
post-Поступ
  ·  ЩОСЬ НЕГАРАЗД... 
  ·  Журналіст перелякав політиків 
  ·  Відкриваючи златі врата 
Поступ реляксу
  ·  ТЕАТРИ 
  ·  ІМПРЕЗИ 
  ·  ВИСТАВКИ 
  ·  КІНОТЕАТРИ 
Пост-Faktum
  ·  Руйнівні сувеніри 
  ·  КАЛЕНДАР