BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Репортаж у Поступі.    Музичний Поступ.    Спорт-Поступ.   
  Цитата Поступу
Життя – це супермаркет, бери що хочеш, але каса попереду
Ігор КОЛОМОЙСЬКИЙ
 
16 грудня 2017 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум

Купол
Львів
  15:13 18-12-2017 -   Отці-домініканці запрошують долучитись до різдвяного ярмарку  
  15:12 18-12-2017 -   У День святого Миколая найстаріший храм Львова відзначає престольне свято  
  14:54 18-12-2017 -   У Львові чоловік з ножем чіплявся до перехожих з погрозами вбити себе  
  14:9 18-12-2017 -   Поліція розшукує водія, що збив 79-річну жінку у Львові і втік з місця ДТП  
  14:6 18-12-2017 -   Сьогодні у Львові відбудеться театралізована вистава просто неба  
Україна
  15:17 18-12-2017 -   Наступного року міністром оборони України має стати цивільна особа  
  15:15 18-12-2017 -   Перші платні дороги в Україні почнуть будувати не раніше ніж у 2019 році  
  14:52 18-12-2017 -   У Чернігові вкрали 100-кілограмовий бюст Коцюбинського  
  14:52 18-12-2017 -   У Чернігові вкрали 100-кілограмовий бюст Коцюбинського  
  14:15 18-12-2017 -   В Україні подешевшало м'ясо та подорожчав хліб  
Світ
  15:20 18-12-2017 -   Президентом Чилі знову обрали мільярдера Піньєру  
  14:55 18-12-2017 -   У Росії випустили золотий iPhone з портретом Дзержинського  
  13:15 18-12-2017 -   У Польщі знесли черговий радянський пам'ятник  
  11:20 18-12-2017 -   Більше половини британців хочуть залишитись в ЄС, – опитування  
  11:2 18-12-2017 -   Встановлено причину відсутності пари у людей  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Музичний Поступ  »  КОНЦЕРТ

___________________________________________________________________________

Музика, натхненна весною і жіночістю
Яким ГОРАК
 
У цьому філармонійному концерті все було пройняте такими близькими поняттями, як “весна” і “жінка”. Солістками в ньому виступили студентки класу професора ЛМА ім. М. Лисенка Лідії Крих, які знаходяться ще на весні свого віку і творчих починань. Навіть твори, що уклали програму, також вирізняються весняними впливами: пантеїстичний, весняний Четвертий фортепіанний концерт Л. Бетховена та (не без жіночого впливу створений!) фортепіанний концерт уродженця весни і співця жіночого серця Фридріха Шопена. Галина Климків і Олена Дражниця – це справді “бойова” частина виконавського арсеналу класу проф. Л. Крих. Їхні виступи, які відбуваються з неабиякою інтенсивністю та періодичністю, супроводжуються незмінним успіхом і постійним інтересом у слухача.

Галина Климків – дуже витончена піаністка, тому будь-що не пасує до її репертуару. Її царина – твори, що потребують ювелірної відшліфованості піаністичної техніки звуковидобуття, в яких треба відтворити не так фізичну силу, масштаб, як радше півтони – ледь помітні порухи душі. Тому вибір концерту, відомого під неофіційною назвою “Жайвір”, якнайкраще імпонував солістці. Пантеїстичне начало твору з весняною тематикою було передано Галиною з повним розумінням. Три частини концерту стали картинами різного сприйняття природи: краси її незайманості, охопленої з висоти пташиного польоту (у першій частині), драматичний монолог обтяженої та заклопотаної душі на тлі природи (у другій), духовне піднесення під її впливом (у фіналі). Володіючи чіткою пальцевою технікою і м’яким приємним туше, солістці для яскравого образного відтворення не доводилося особливо вдаватися до гучної динаміки (з якою, зрештою, асоціюється в більшості бетховенівська музика).
Навіть ті поодинокі динамічні спалахи, які Климків намагалася підкреслити, припіднімаючись над фортепіано, звучали не гучно і сильно, а глибоко.

Іншою, але не менш чарівною видалася інтерпретація шопенівського концерту Оленою Дражницею. Хоч її репертуар охоплює значний масив фортепіанної літератури, усе ж душа прагне до романтичної музики. Її приваблюють не салонно-віртуозні мініатюри, а масштабні твори глибинного, інтелектуального плану. Кожен виступ дає підстави говорити про Дражницю як глибокого та вдумливого інтерпретатора. Концерт Шопена в її виконанні – це не сліпе, дитяче-дівоче захоплення розкішним букетом пристрасних і п’янких мелодій, а твір, продуманий до дрібниць, і якщо не пережитий, то бодай відчутий найпотаємнішими фібрами душі. Можливо, посприяло тому й те, що твір створений композитором приблизно в такому ж віці, в якому зараз є солістка, він відображає частково особисту драму Шопена. Бо ж відомо, що друга частина концерту є портретом Констанції Гладковської, в яку Шопен був закоханий і з котрою через певні обставини мусив розлучитися. І відчувалося, що саме ця частина особливо близька піаністці: повільно, намагаючись не оминути жодного нюансу, розкривала вона численні пишноти лірики автора. У першої же частині не було зовнішнього драматизму, боротьби, які зазвичай вкладають у інтерпретацію цієї частини інші виконавці. Був драматизм внутрішній. І тому гра більше переконувала. А у фіналі піаністка не так загострювала увагу слухача на танцювальності й віртуозній блискучості, як намагалася розбудити у слухача стан світлої моцартівської печалі.

На жаль, неоднозначною була якість оркестрового виконання, і це помітно бентежило диригента Романа Филипчука. У концерті Бетховена мідна духова група просто не вступила в належний момент наприкінці розробки в першій частині – це була найприкріша та найпомітніша вада. Шопенові пощастило більше, це виконання було одним із кращих за останні кілька років. Остаточно переконало в цьому соло валторни перед кодою третьої частини, виконане без жодної похибки, що рідко буває у львівських виконаннях його концерту.









»  ПІАНІСТКА
Катерина Головко: “Музика – моя любов...”
Христина ГНАТИК
 
Катерина ГОЛОВКО
Нещодавно у Львівській філармонії звучала музика німецького композитора Роберта Шумана, яку виконувала Катерина Головко в супроводі Львівського симфонічного оркестру. Енергія юної піаністки запалювала оркестрантів – і спільне музикування оркестру та фортепіано вилилося у справжню мистецьку насолоду для виконавців і зворушених слухачів.

Катерина займається музикою із шести років. У її житті, як каже сама, були “поворотні моменти”, що визначили майбутнє. “Коли я була маленькою, мене привели на навчання у СШ № 4 із поглибленим вивченням іноземної мови. А я сказала, що хочу вчитись там, де працює моя мама, – в музичній школі. Відтоді все почалося”, – сміється Катерина Головко. Отак і світ музики від захоплення, замилування розширився до професійного світовідчуття. “Я пов’язую своє професійне майбутнє з музикою, вдячна Богові за те, що Він дав мені можливість розвинути свій талант”, – зізналася піаністка.
Детальніше>>
»  ЮВІЛЕЙ КЛАСИКА
Іменем Лисенка об’єднані
Яким ГОРАК
 
2002 рік для української культури проходить під знаком 160-річчя від дня народження основоположника української класичної музики – композитора Миколи Лисенка (1842-1912). Відзначення цієї дати у Львові почалося ще в грудні, коли виконавськими силами оперної студії при ЛДМА ім. М. Лисенка було здійснено постановку опери “Ноктюрн”. А нещодавно відбувся цілий фестиваль, що охопив наукові конференції та концерти в різних музичних навчальних закладах, на широких концертних і театральних сценах нашого міста.
Детальніше>>
»  КОНФЛІКТ
Кадри вирішують усе?
 
Кадрові призначення начальника міського відділу мистецтв та організації дозвілля Євстахії Шимчук, які стали підставою до акту протесту педагогічного колективу дитячої музичної школи № 6, і надалі загрожують поглибленню конфлікту.
Детальніше>>
»  ХОРОВІ ПІСНІ
Жменька музичного сонця
Лідія ГУСАР
 
Ім’я Богдани Фільц добре відоме шанувальникам музичного мистецтва як в Україні, так і за її межами. Заслужений діяч мистецтв України, лауреат премії ім. М. Лисенка Богдана Фільц плідно працює як композитор і музикознавець. В її творчому доробку – понад триста творів найрізноманітніших жанрів, низка наукових досліджень.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Закономірна несподіванка 
  ·  КАЛЕНДАР 
Погляд
  ·  Грошей на всіх не вистачить 
  ·  Спікером мусить стати кандидат із... “недорікуватим суржиком” 
Поступ у Львові
  ·  Держава дбає про чиновників 
  ·  НПК “Галичина” міняє власника на старого 
  ·  Росіяни міняють керівництво ЛАЗу 
  ·  Будівництво під контролем 
  ·  ХРОНІКА 
  ·  Вибори до Львівської міської ради закінчилися 
Поступ з краю
  ·  Зі шинелі правозахисту і комсомолу 
  ·  Андрій Шкіль бореться за УНА 
  ·  КРАЄВИД 
  ·  Міняємо Грушевського на Банкову 
Поступ у світі
  ·  Єпископа Мазура не пустили в Росію 
  ·  Новий етап інвазії в Палестину 
  ·  Угорці ставлять на соціалістів 
  ·  Гірка поразка соціал-демократів 
Репортаж у Поступі
  ·  Діти “Руської матки” 
Музичний Поступ
  ·  Катерина Головко: “Музика – моя любов...” 
  ·  Іменем Лисенка об’єднані 
  ·  Кадри вирішують усе? 
  ·  Жменька музичного сонця 
  ·  Музика, натхненна весною і жіночістю 
Спорт-Поступ
  ·  Роберто Баджо повернувся 
  ·  Карпати “ знову програли футбол 
  ·  Українські баскетболісти зустрілися у Бостоні