BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Ї-Поступ.    Арт-Поступ.    Спорт-Поступ.    Пост-Faktum.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
 
27 січня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  16:39 27-04-2017 -   На Сколівщині понад 4 га державних земель незаконно передали в приватну власність  
  16:2 27-04-2017 -   Молодь ознайомлять з традиціями українських етнічних груп  
  16:1 27-04-2017 -   Вивіз сміття з початку року вже коштував Львову 100 мільйонів гривень, - депутат  
  15:58 27-04-2017 -   Синоптики прогнозують грози сьогодні до вечора та вночі  
  15:55 27-04-2017 -   Археологи продовжили дослідження «Чорної кам’яниці» у центрі Львова  
Україна
  16:40 27-04-2017 -   У Тернополі вандали облили фарбою пам’ятник дивізії СС «Галичина»  
  15:52 27-04-2017 -   На Рівненщині вилучили бурштину майже на півмільйона доларів  
  15:51 27-04-2017 -   У Дніпрі СБУ припинила діяльність російського «конверту»  
  16:22 26-04-2017 -   В ОБСЄ заявили про загрозу ескалації на Донбасі  
  16:15 26-04-2017 -   Співачка Джамала вийшла заміж  
Світ
  16:37 27-04-2017 -   У Чорному морі затонув російський військовий корабель  
  16:21 26-04-2017 -   Вчені розгадали таємницю Кривавого водоспаду в Антарктиді  
  14:50 26-04-2017 -   Єльцин збирався знести мавзолей Леніна - екс-прем'єр РФ  
  10:57 26-04-2017 -   У Бразилії індіанці обстріляли з лука поліцейських  
  10:36 26-04-2017 -   У Липецьку офіційно закрили фабрику Roshen  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

У світі особливих законів
Світлана ВЕСЕЛКА
 
-- Ти розумієш, що ти щойно зробив?.. Вбив ні за що! Заради слави!.. І ти думав, що ти зможеш сам собою, без допомоги неба стати таким великим, як я? Ти, дурню. Ти що, не розумієш, що мене не можна затьмарити?.. Я не хотів. Щоб те, що зі мною сталося, сталося. Мені це було дане. Подарунок від Бога чи чорта, але те, чого я не хотів...

Це Зеленоокий, ключовий персонаж "Постійного нагляду" Жана Жене, п'єси, поставленої молодим американським режисером, маґістрантом Огайського університету (США) Нейсоном Лемоном у театрі "Воскресіння".

Зеленоокий -- убивця, за два місяці його мають стратити, гільйотинувати. Він, за власним визнанням, зазнав невдачі. Хотів її позбутися, але це було непоправно. Невдача обрала його, і він її прийняв.

Тож, убивця, за визначенням, обумовленістю, не підвладною волі людини ані обставинам життя. Не соціальний протест, не злочинне середовище, не помста чи ревнощі... Чинників багато, дослідженням їх, ба, найчастіше просто описом рясніє сучасна популярна література. Вибудовуються карколомні драматургічні конфлікти.

Нічого цього у п'єсі Жана Жене немає. Немає детективу як жанру. Тим паче романтизації вбивці. Ані загадки. Загадка -- сама людина, її екзистенція. І загадка -- концепція твору драматурга, яку треба було розв'язати, здолати і переконливо втілити. Найперше.

Ще один тривожно-"небезпечний" мотив (за минулих часів лапки були б непотрібні, як, врешті, і сам мотив -- табу). Дія п'єси відбувається у в'язниці. Троє в'язнів плюс Охоронець поєднані відносинами непростими, які потребують чесного і дуже тактовного підходу. Режисер провів виставу крізь цю протоку між Сциллою й Харибдою, не удаючи, що "цього" немає, але й не акцентуючи, без "курсиву". Це також даність, і глядачі це розуміють.

І третє -- за рахунком, не за мистецькою вагомістю -- діалог. Дуже сценічний, дієвий, насичений. Одвертий без натуралізму (до речі, тюремний жаргон, який так комфортно почувається останнім часом у театрі і кіно, тут у мікродозах, і це зовсім не "лакує" жахливого буття в'язнів), він просвічує то прихованою, що ледь жевріє, то "високовольтною" агресивністю, яка завдяки виваженому ритму вистави не стає емоційною барвою, яка домінує.

Молодий режисер якось дуже природно подолав ці підступні мотиви п'єси. Його вистава жорстка (але не жорстока!) і людяна водночас. Немає ані сценічної "тюремної" бравади, ані розрахунку на співчутливу сльозу. Яка там сльоза! Фундаментальною основою етики драматурга є культ зла. Вихованець притулку для бідних, Жан Жене засвоїв це не з чуток, а неодноразове ув'язнення (за крадіжки) протягом життя зміцнювало цю позицію. Великий талант літератора не дав йому схибити у своїй творчості щодо етичних берегів; його безпристрасна відвертість і водночас стриманість вражають. Як і вишуканість стилю. Не знаю, не беруся стверджувати, чи співчуває глядач комусь із персонажів. А як же без цього? Можна! Глядач симпатизує, і то беззастережно, АКТОРАМ театру "Воскресіння": Володимирові Губанову, Андрієві Козаку, Петрові Микитюку, Володимирові Колчинському.

Дозволю собі короткий відступ. Ці актори -- основа невеликої трупи театру. Вони грали і грають практично у всіх виставах "Воскресіння". Цей театр відомий, зокрема, тим, що безстрашно брав до постановки п'єси, не знайомих львівському, ширше -- українському глядачеві авторів. У цьому театрі грали Клоделя, Сінга, Геббеля, Стріндберга, Шепарда, Піранделло. Режисери сміливо експериментували в царині театральної форми. І це, природно, вплинуло на формування актора, індивідуальний виконавський стиль. Це об'єктивна довідка, яка не претендує на оцінку такої поважної категорії як стиль театру.

Повертаючись до "Постійного нагляду" найперше хочу відзначити інтенсивність внутрішнього життя акторів. Інтенсивність і призабуту у захопленні ігровим умовним театром якість ПРАВДИ, точніше достовірності кожного персонажа. І повне взаєморозуміння. Ансамбль.

Зеленоокий (Володимир Губанов) сповідує естетику "чистого" вбивства, злочину не задля користі, він зневажає марнославство всілякої злочинної потолочі, яка розцяцьковує себе, своє життя дешевими прикрасами й вигаданими подробицями біографії. Він аристократ. Неграмотний, цинічно пропонує вбити закохану в нього дівчинку -- за жеребом чи віддати просто в руки Охоронцеві. Але є в Зеленоокому та вищість обранця, яка не піддається сумніву, яка визначає його особливе місце у цьому перевернутому світі. Аристократ. Актор просто й природно почувається на цьому "п'єдесталі". Він сильний. Він той, хто тримає удар.

Натомість Лефран (Жоржик) щосили пнеться, аби дорівнятися "слави" Зеленоокого, але його дрібній натурі це не до снаги. Він злий і мстивий, і це в ієрархічному кодексі в'язниці ганебно. Цікавий у цій ролі Володимир Колчинський, який, перебравши силу театральних професій, виріс в актора, котрий додає з кожною виставою.

Молодий Андрій Козак, який успішно починав у театрі ім. М. Заньковецької, знайшов свою нішу у "Воскресінні". Моріс -- найкраща робота актора в цьому театрі. Юнацьке захоплення славою й особистістю Зеленоокого: "Я шкодую найчарівнішого вбивцю світу. Це нормально-жаліти, коли все розпадається... А найгірші ті, хто вигадує, аби виглядати крутішими. Рекет, контрабанда золотом, діамантами... Це смердить." Який парадоксальний максималізм, яка спотворена чистота! Вона і приваблює у роботі Андрія Козака.

І -- Петро Микитюк. Воістину загадка і незбагненність акторського хисту! За текстом роль Охоронця може вважатися епізодичною. У виконанні ж Микитюка це -- незрима пружина дії, знаковий персонаж вистави, який все бачить і все розуміє. Він тонко відчуває найменшу зміну ритму в підвладній йому царині, температуру напруги пристрастей, він дириґує подіями. Конкретно -- на початку вистави, коли в'язні вкотре з'ясовують стосунки (під приглушений фоновим звучанням хабанери з "Кармен"), Охоронець на балкончику, що вздовж розчахнутої у всій непривабливості сцени, скромненько так -- і, зауважимо! -- пластично дириґує. Шкода тільки, що глядачі практично не звертають на нього уваги, бо в цей час артистично імітують жорстокі бійки Лефран і Моріс.

Охоронець Петра Микитюка -- це "скарбниця" тюремних зловісних таємниць, котрі для нього зовсім не таємниці. Він, такий звичайний, буденний, добродушний з вигляду, є плоттю від плоті в'язниці, її духом.

Написала "охоронець" (так у п'єсі) і подумала, що, може, краще б цей персонаж називався "наглядачем". Принагідно не можу не згадати про досить рясні помилки перекладу (прізвище перекладача невідоме). Як тут знову не сказати про культуру показу вистави, повагу до глядача: зокрема, відсутність програми з необхідною анотацією п'єси, короткою біографією драматурга, особливостями його творчості. Шкода. Утім, ані режисер Нейсон Лемон, ані актори до цього не причетні. Творчо вони не схибили.

Ще нещодавно неодмінно постало б запитання: а який моральний посил цієї вистави, чого вона вчить? Якщо конче треба відповідати минулому (та й сьогоднішньому!), то -- пильності погляду на людину, на її екзистенційну сутність, на моральні дефініції, котрі відкидають категоричність, пихату відстороненість і швидкий суд над тим. Що видається, на перший погляд, "поганим" і незрозумілим.

Отже, постійний нагляд над власним сумлінням!









» 
bLACK EYED PEAS "Shut Up"
Марія СМАКОТИНСЬКА
 
BLACK EYED PEAS ''Shut Up''
Було це року 1989, коли друзі ще з дитинства, на той час уже студенти Will.I.Am та Apl.De.Ap вирішили спробувати порепувати, назвавши дует Tribal Nation. Але лише у році 1997 їм нарешті вдалося узгодити домовленість про запис свого першого альбому з рекординговим лейблом Interscope.Inc. Тоді вони вже змінили назву гурту на The Black Eyed Peas і було їх вже не двоє, а троє: до них приєднався Taboо. І з того самого моменту вони невідступно і наполегливо йшли до своєї мети -- прокинутися одного дня багатими і знаменитими. І ось той день таки настав, але не одразу. Довелось реперам ще кілька років потерпіти: не надміру блискучий реліз '98 -- Behind The Front і Bridging The Gap 2000, де їм випала можливість співпрацювати з Wyclef'ом Jean'ом, Macy Gray, De La Soul, Les Nubians та іншими музичними величинами стилю hip-hop і не тільки, не увінчались бажаним успіхом.
Детальніше>>
» 
День смерті визначено
Анастасія КАНАРСЬКА
 
30 червня 2004 року -- не просто дата, це день, який може ознаменувати смерть у нашому місті театру з 73-річною історією -- театру Українського війська Західного оперативного командування.

Приїзд наприкінці минулого року до Львова міністра оборони Євгена Марчука, який свято переконував, що культура дуже потрібна українському війську і він обов'язково збереже військовий театр із такою славною мистецькою історією, дещо приспав увагу і заспокоїв акторів цього театру. Здавалось, що причин для тривоги немає, театр спокійно готувався до нової прем'єри за казкою Ганса-Крістіана Андерсена, яку ставить художній керівник театру, народний артист України Віктор Щербаков, і навіть не сподівався, що в День Злуки отримає несподіваний "подарунок".
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Рада Європи повірила опозиції 
  ·  Позачергової сесії не буде 
  ·  Новий генеральний консул 
Погляд
  ·  Польська дипломатія атакує Вашингтон 
  ·  Самоврядування -- це гроші 
  ·  Загіпнотизовані Путіним 
  ·  Атомна війна знову за дверима 
Поступ у Львові
  ·  Війна за "Магнус" триває 
  ·  "Наша Україна" іде в наступ 
  ·  Велодоріжки -- за євростандартами 
  ·  Чиновників затримали на гарячому 
  ·  Гаряча вода частково є 
  ·  Ультиматум від Медведчука 
  ·  Медіа заради толерантності 
  ·  Сергій МЕДВЕДЧУК: Брат сказав: роби, як знаєш 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Немає суду -- немає проблеми 
  ·  Крах кучмівської євроінтеграції 
  ·  Дмитро ВИДРІН: Третій термін Кучми малоймовірний 
  ·  Кучма віддав труби Путіну 
  ·  Журналіст потрапив під авто 
  ·  Хорошковський не піде в президенти 
  ·  Богословська теж 
  ·  Литвин побував у Болгарії 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Пауелл їздив до Москви 
  ·  Біблійні дива та наука 
  ·  Підписано конституцію Афганістану 
  ·  Надія на марсіанську воду 
  ·  "Пташиний грип" 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Долар? Євро? Купуйте юані! 
  ·  Обмін валют під контролем НБУ 
  ·  Клюєв поїхав за нафтою 
  ·  parmalat винен понад 14 млрд євро 
  ·  Газ лише за гроші 
  ·  "Галнафтогаз" збільшив статутний фонд 
  ·  Путіну сподобалась Україна 
  ·  Лотерейний рекорд 
  ·  НОВИНИ ЕКОНОМІКИ КОРОТКО 
Ї-Поступ
  ·  Байдужість – поле для маніпуляцій 
Арт-Поступ
  ·  bLACK EYED PEAS "Shut Up" 
  ·  У світі особливих законів 
  ·  День смерті визначено 
Спорт-Поступ
  ·  Крапки над "і" розставляють результати 
  ·  Шевченко повертається на подіум 
  ·  За різним сценарієм 
  ·  "Динамо" -- чемпіон 
  ·  Бубка переміг 
  ·  Черговий гол Шеви 
  ·  Судний день Кличків 
  ·  Коли не вистачає характеру 
  ·  НОВИНИ СПОРТУ КОРОТКО 
Пост-Faktum
  ·  Коломия -- місто над Прутом 
  ·  КАЛЕНДАР