BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Історія у Поступі.    Арт-Поступ.    Спорт-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
 
19 січня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум

Купол
Львів
  16:49 18-10-2017 -   «Укрзалізницю» мають повернути в підпорядкування Мінінфраструктури  
  16:47 18-10-2017 -   У Львові планують відновити ще 20 тролейбусів  
  14:40 18-10-2017 -   Випускники ПТУ та коледжів складатимуть ЗНО  
  14:33 18-10-2017 -   Працівники Львівської митниці вилучили понад 500 пар контрабандного взуття  
  14:28 18-10-2017 -   Сашко Семенов потребує допомоги, щоб перемогти лейкемію  
Україна
  16:49 18-10-2017 -   «Укрзалізницю» мають повернути в підпорядкування Мінінфраструктури  
  15:9 18-10-2017 -   В Україні створили інститут сертифікації військової техніки  
  14:43 18-10-2017 -   Заробітчани отримають право на пенсію, купивши страховий стаж, - Пенсійний фонд  
  14:38 18-10-2017 -   Кабмін доручив сформувати демографічний реєстр  
  14:36 18-10-2017 -   З початку безвізу ЄС відвідали 7,5 млн українців  
Світ
  14:37 18-10-2017 -   У Перу поліція виявила труби з 1,3 тоннами кокаїну  
  13:34 18-10-2017 -   У Нідерландах відкрили надрукований на 3D-принтері велосипедний міст  
  10:26 18-10-2017 -   Суд Гаваїв заблокував указ Трампа про мігрантів  
  10:15 18-10-2017 -   Кейт Міддлтон повідомила, коли народить третю дитину  
  13:54 17-10-2017 -   Фіни впевнені, що санкції проти Москви потрібно зберегти  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Кого взяли у майбутнє?
Наталка КОСМОЛІНСЬКА
 
Збулось пророцтво гуру радянського і пострадянського концептуалізму Іллі Кабакова, що "В майбутнє візьмуть не всіх". Щасливців, які потрапили до книги Art at the turn of the millennium видавництва Taschen, визначали вісім авторів-експертів, найстаршому -- 48 років, наймолодшому -- 27, під прискіпливим керівництвом двох редакторів: Ути Грозеник і Буркхарда Рімшнайдера. Переможцями марафону світового актуального мистецтва 80-90-х років ХХ століття зокрема і другого тисячоліття загалом стали 137 митців, чиї творчі здобутки зафіксовані у понад 1200 високоякісних репродукціях. Цікаво, що більшості з них не виповнилось навіть сорока.

Книга структурована як альбомний варіант довідника-путівника типу Who Is Who?, в якому на 576 сторінках автори узагальнили мистецькі досягнення двох останніх десятиліть століття, що проминуло. Прізвища митців укладені в алфавітному порядку, окрім ілюстрацій і коментарів критиків, у книзі подані міні-кредо митців і їх фото. Резюме містить огляд вибраних виставок і публікацій переважно 1990-х років. Автори книги від початку задекларували, що всі відібрані митці -- зі Заходу. Творчість художників зі Східної Європи (крім Мирослава Балки з Варшави) і з Азії (крім японця Нобайоші Аракі і Маріко Морі) залишилась поза увагою упорядників.

Цей довідник -- не просто така собі ретроспектива. Головною метою упорядників було виявлення останніх і принципово важливих відкриттів у царині contemporary art, а також окреслення тенденцій, які будуть актуальні і для першого десятиліття нового століття. Найбільші труднощі при укладанні матеріалу були з творами відеоарту і решти рухливих мистецтв, тому що статика книги аж ніяк не могла зафіксувати їх особливу атмосферу. Найбільш приємним є те, що коли гортаєш цю книгу, не виникає враження кризи мистецтва. Навпаки, складається враження, що сучасний інтелектуально-мистецький ринок сповнений бадьорості та ідей, які бурхливо генерують молоді і не дуже митці. Можливо, не всі їхні твори дорівнюють радикалізмові класиків авангарду, але рівень творчої фантазії наших сучасників, помножений на ерудицію, є достатньо високим.

"Мистецтво 1980-х і 1990-х надзвичайно розширило свої кордони на сумісні галузі дизайну, медіа, реклами, архітектури, кіно, театру, танцю та музики", -- зазначають автори. Творчість художників у фотографії та відео вже давно нікого не дивує. Отож, аби представити своє мистецтво як щось ефектне, його авторам доводиться щораз більше і більше звертати увагу на атракційність форм його репрезентації. Це не тільки відомі Чепмен Бразерс, Даміен Херст, Сара Лукас, Трейсі Емін -- учасники суперпроекту Sensation. Іншою характерною ознакою сучасного мистецтва є його намагання бути гумористичним, саркастичним і навіть анекдотичним. Як Вім Дельвуа, який імітує різьблення на скелях велетенських написів на зразок "Мамо, ключі сама знаєш де" або чудовий Мауріціо Каттеланзі своєю скелетною версією бременських музикантів. Ідею цього напрямку сформулював Шон Лендерс "Моїм завданням є зробити концептуальне мистецтво розважальним і веселим". У межах постмодерного дискурсу апеляції до мистецького спадку попередників фінішує поп-арт, але, якщо судити за цим виданням, у дедалі більш гротескних формах.

Глосарій на останніх сторінках видання коротко і чітко пояснює, що таке "інсталяція", концептуальне мистецтво", "репрезентація", "код", "деконструкція", "постструктуралізм", "сімулякр", "треш", "фотошоп" і навіть "політкоректність". Це один із безумовних плюсів книги Art at the turn of the millennium. Адже більшість текстів про сучасне мистецтво переобтяжені професійною термінологією і високочолими філософськими цитатами. Загалом, як не дивно, ця міні-енциклопедія сучасного мистецтва в чомусь нагадує розкішно ілюстроване видання "Декамерона" Бокаччо, на сторінках якого розгортаються 137 різноманітних історій, розказаних дамами та кавалерами, що стійко переживають чуму, яка вразила сучасне мистецтво. Бокаччо ж, як відомо, був одним із перших провісників доби Відродження.









» 
ДОБА РОЗПЕЩЕНИХ МАРКІЗ
У київському музеї ім. Богдана і Варвари Ханенків експонується виставка "Галантна доба"
Наталка КОСМОЛІНСЬКА
 
Розпещені маркізи
Королів змінюють регенти, смаки диктують фаворитки, долі держав вирішують у будуарах. Величні хвилі архітектурного бароко розпінились у грайливі кучерики рококо, містичну екзальтованість Берніні змінив фривольний Буше, орнаменти здрібніли, примхливо вигнуті ніжки меблів потоншали. Це все -- реалії століття, яке ми називаємо "галантним".

Рококо стало провідним мистецьким стилем галантної доби, а епіцентром генерації його смаків став Париж з його культом жінки доби рококо -- томливої, витонченої, розпещеної до розбещеності. Саме така жінка відзначалась посиленою любов'ю до екзотичних сувенірів, механічних іграшок і розмаїтих витребеньок, які довершували грайливу грацію рококового інтер'єру. Примхливе, мрійливе і манірне, французьке рококо стало еталоном для аристократичної культури всіх європейських країн. Майже всі європейські монархи прагнули мати резиденцію, схожу на Версаль.
Детальніше>>
» 
Той, хто несе світло
Анастасія КАНАРСЬКА
 
"Магічною" бачиться Габріелю Гарсія Маркесу і Алехо Карпентьєру, великим романістам південноафриканського континенту, тропічна дійсність карибських країн. Відчуття прекрасного є і в казкових образах Едуардо Абели, одного з найвизначніших живописців Куби XX століття. Наївність і тендітна гармонія, щирість і ніжність його полотен висловлюють почуття прості і вічні, знаходять надзвичайні зв'язки з традиціями європейського живопису -- італійським Ренесансом чи авангардизмом XX століття. Чистий світ Абели -- поза історичним часом: ранній -- ясний і наївно-умиротворений, пізній -- тремтливі, по-дитячому здивовані і відкриті образи, наповнені переживаннями невизначених відчуттів, бачень, культурних асоціацій. "Лише чудесне -- прекрасне" -- проголошена А. Бретоном у "Маніфесті сюрреалізму" (1924) теза -- "символ віри" маестро, не позичений, а знайдений творчістю. Абела належав до того покоління художників, які в 1920-1930 роках здійснили переворот у кубинському живописі.
Детальніше>>
» 
Живописець метафізичного
Олег ВВЕДЕНСЬКИЙ
 
Сторіччя з дня народження одного з найбільш яскравих представників абстрактного експресіонізму, американського митця російського походження Марко Ротко (1903-1970) Америка відзначила організацією ретроспективної виставки на його батьківщині. Восени два місяці виставка експонувалась у міському музеї мистецтв Риги, адже Ротко народився у Двінську, а напередодні Нового року перемістилась до петербурзького Ермітажу.

На виставці представлено графіку і понад два десятки живописних творів, створених Ротко між 1936 і 1970 роками. Полотна відібрані у такий спосіб, аби адекватно продемонструвати пошуки митцем власного стилю, в якому він намагався поєднати метафізичний "живопис кольорової площини" і абстрактний експресіонізм. Живопис Ротко кінця 1930-х років ще вповні фігуративний, з ледь помітним викривленням пропорцій і невеличкою мірою умовності у зображеннях людей на вулиці і в метро. Соціальна тематика на той час трактувалась митцем жорстко, на кшталт популярного у ті часи німецького експресіонізму.
Детальніше>>
» 
АРТ-НОВИНИ
 
Місто Ліль перейняло в австрійського Ґраца естафету європейської столиці культури, тепер вже 2004 року. Насамперед це дає місту великі фінансові можливості. В рамках проекту цього року в Лілі передбачено витратити на організацію не менш як двох тисяч заходів 73 мільйонів євро. Це сотні мистецьких експозицій, концерти, вистави, кінофестивалі і урбаністичні хепенінги. Вже з перших днів січня місто живе велетенською виставкою квітів. Крім квітникарів, в організації експозиції взяли активну участь митці. Понад 30 авторів з Діжонського центру сучасного мистецтва перетворили площі і вулиці міста у експозиційні майданчики інсталяцій фантастичних квіткових бутафорій. Це відвертий кітч, але він приваблює натовпи глядачів, викликаючи у них посмішки і веселий настрій.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Друга-третя молодість Кучми 
  ·  Шанси Ющенка збільшуються 
  ·  Львівські сподівання на уряд 
Погляд
  ·  За Росію без Путіна? 
  ·  Галичани + Східняки = УКРАЇНЦІ 
  ·  На пам'ятник бракує грошей 
  ·  Знущання над пам'яттю Бандери 
Поступ у Львові
  ·  Мілан ЯНДЕРА: Я в захопленні від львів'ян 
  ·  Земельні справи мерії 
  ·  Квартплата трохи зросла 
  ·  Завод таки запрацює 
  ·  Кримінальні підсумки року 
  ·  Молитва за митрополита Андрея 
  ·  Львівщина знову на першому місці 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Переяслав-350 
  ·  Відкритий лист української інтелігенції з приводу державного відзначення 350-річ 
  ·  Литвин у ролі Гамлета 
  ·  Український авангард у Ліберії 
  ·  Позов проти американців 
  ·  Скрипка ХХІ століття 
  ·  Шахрайська робота 
Поступ у світі
  ·  Атака на штаб американців 
  ·  Єгипет тисне на Сирію 
  ·  Саакашвілі попередив Путіна 
  ·  Нові британські марки 
  ·  Помилка пілотів 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  ФДМУ доведе справу до кінця 
  ·  Засилля неякісних продуктів 
  ·  Обґрунтування реверсу відтермінують 
  ·  Консорціум запрацює в лютому 
  ·  Автомобілебудування зросло вдвічі 
  ·  Проблемне євро для нових членів ЄС 
  ·  Італія інвестуватиме в Україну 
  ·  НОВИНИ ЕКОНОМІКИ КОРОТКО 
Історія у Поступі
  ·  Ідея і чин Мирослава Прокопа 
  ·  АРХІВАРІУС 
Арт-Поступ
  ·  ДОБА РОЗПЕЩЕНИХ МАРКІЗ 
  ·  Той, хто несе світло 
  ·  Живописець метафізичного 
  ·  Кого взяли у майбутнє? 
  ·  АРТ-НОВИНИ 
Спорт-Поступ
  ·  Втрачена перемога 
  ·  Норвезький тріумф 
  ·  "Лейкерс" знову виграє 
  ·  "Козачка" наздоганяє лідерів 
  ·  Браво "Вулвергемптон"! 
  ·  "Емполі" обігрує "Інтер" 
  ·  "Динамо" розпочинає з нічиєї 
Пост-Faktum
  ·  Привид бродить Польщею -- привид монархії 
  ·  КАЛЕНДАР