BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Ї-Поступ.    Арт-Поступ.    Спорт-Поступ.    Дайджест.    Пост-Faktum.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
 
13 січня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  14:13 29-03-2017 -   На Львівщині стартувала посівна кампанія  
  14:12 29-03-2017 -   Фальшиві комунальники обікрали львівського пенсіонера  
  13:18 29-03-2017 -   На Львівщині судитимуть поліцейських, яких звинувачують у розбої  
  13:16 29-03-2017 -   У Буську палав фарбувальний цех  
  11:42 29-03-2017 -   У Львові грабіжники з балончиками нападають на жінок  
Україна
  13:13 29-03-2017 -   Гройсман радить всім членам НАЗК звільнитися  
  11:40 29-03-2017 -   СБУ вважає обстріл Генконсульства Польщі в Луцьку провокацією Росії  
  10:58 29-03-2017 -   В Україні запровадили щомісячну абонплату за газ  
  10:44 29-03-2017 -   Прикордонна служба оголосила 800 вакансій для знавців іноземних мов  
  10:23 29-03-2017 -   У Донецьку під час обстрілу загинула жінка  
Світ
  13:14 29-03-2017 -   У США ухвалили резолюцію до річниці анексії Криму  
  11:0 29-03-2017 -   Після успіху на Євро-2016 в Ісландії спостерігається демографічний вибух  
  10:22 29-03-2017 -   Сейсмологи оголосили загрозу цунамі на Камчатці  
  10:20 29-03-2017 -   У Франції розпочато розслідування проти дружини Фійона  
  16:59 28-03-2017 -   В Австрії заборонили носити паранджу в громадських місцях  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Словник немовчання
Віктор ПАЛИНСЬКИЙ
 
Слово. Точене й точне. Збагненне й збагачене, з тонкострунними сенсовими відтінками. Втілене в понаддосконалу форму шедевру. Слово, яке без упину примножує струмування вічних енергій та виокремлює парадокси Всесвіту. Слово, творяще з надр своїх і пульсуюче, як при народженні безмежності.

Навіщо стільки патетики? Але ж воно шліфує інтелект і плекає душу. Тільки воно має невичерпну спромогу всюди й у всьому...

Чи доречний аж такий пафос? Але ж слово приходить і залишається назавше... І було воно споконвіку.

Чимало книжників: холодних, затаєних, учених інтелектуалів і посвячених рефлексуючих письмаків, яким поталанило прозріти та побачити, торкалися його лише кінчиком пера, як небесного леготу, намагалися навіть не дихати, споглядаючи матеріалізацію.

Напевне, саме таке воно -- завше творяще та безконечно сокровенно-ферментуюче, в бездоганному сприйняття та розумінні мудрих укладачів добротних глосаріїв, словників, енциклопедій та схожих зібрань лексики, що в основі будь-якої значної книгозбірні чи книжкового фонду. Ці невтомні книжники завше викликали і викликають прискіпливу увагу та мають заслужену повагу, що не вичерпуються упродовж поколінь.

Маємо, на мою думку, зовсім нове за змістом "слово": видання, якому нема аналогів -- "Словник митців-педагогів України та з України у світі" (1850-1950) Ростислава Шмагала. Споряджено та втілено проект у львівському видавництві "Українські технології" під егідою Міносвіти та науки України і , зрозуміло, Львівської академії мистецтв, де автор працює завідувачем кафедри.

Якщо послуговуватися точними логічними вислідами наукового апарату видання, то цей біографічно-бібліографічний словник містить 563 статті з відомостями про живописців, скульпторів, графіків, архітекторів, майстрів декоративно-ужиткового мистецтва, народних художніх промислів, дослідників, меценатів і організаторів мистецької освіти, які були пов'язані з Україною своїм походженням і викладами в навчальних закладах різного типу та освітнього рівня.

Хронологічні рамки зацікавлень "Словника..." чітко охоплюють період 1918-1950 років. Автор застосовує основні традиційні принципи формування наукових видань біографічно-бібліографічного довідникового плану.

Дослідницький продукт суттєво та об'єктивно доповнює зміст і обсяг знань у царинах мистецької педагогіки, історії та теорії мистецтва. Він може бути ефективно використаний для створення нових навчальних планів, для доповнення методології викладання мистецьких дисциплін у сучасних школах образотворчого, декоративно-ужиткового, дизайнерського мистецтв.

Ростислав Шмагало не залишає без уваги й особистість педагога як визначальний фактор у формуванні масштабних творчих процесів на теренах України, Європи та у світовому контексті. Словник подає інформацію про 563 митців-педагогів, мистецтвознавців та організаторів мистецької освіти.

Сповнені енергетикою особистості імена мистецьких учителів реалізуються в їхніх школах, започаткованих плеядах послідовників, творах найталановитіших учнів. Якщо митець, не підпорядковуючись усталеним стереотипам та доктринам, виявляв себе обдарованим педагогом, то формування та поширення нових художніх ідей бурхливо активізувалося, впливало на реґіональні, національні і навіть світові процеси.

Отож важливо не пустити в позапам'ять ці ІМЕНА, не згаяти здобутки в пустопорожніх балачках і кволих проектах. А таки чимало персоналій було замовчано, насильно виштовхнуто на марґінеси, або й узагалі приречено на забуття "завдяки" наполегливо агресивним клопотанням колишньої компартійної влади та її ідеологічних посіпак різного калібру. Боялися, що суспільна нікчемність, художня неспроможність соцкультури ще більше впадатимуть в око на тлі досягнень справжніх національних достойників. Тож із рабською запопадливістю затирали найменші знаки про них.

Свідомо не виокремлюю "Словникових..." персоналій, не акцентую на окремих статтях, бо всі вони достойні відзначення на рівні сподвижництва, національного поводирства. Особистісна їхня вага -- не у співставленні один з одним. А у конкретних історико-культурних обставинах і локальних умовах. Отже "Словник..." Ростислава Шмагала слід неквапно читати як добру рідкісну книгу не лише спеціалістам, а й якнайширшому інтелектуальному загалу. Автор подвигнув масштабну працю, бо ж ніхто спеціально не фінансував увесь проект, а лише його результат, поліграфічний продукт, видання. Тож ученому довелося працювати "за ідею", з вірою непослабною та старанням чималим.

Це доконче потрібна книжка. І, без сумніву, перевидаватимуть її ще не раз, то ж можна буде надолужити усі недоопрацювання: і орфографічні недогляди, і стилістичні, вдосконалити макет тощо. Крім того, вже у цьому виданні маємо добрий знак поваги до вдумливого інтелігентного читача -- додатково видрукуваний та долучений до "Словника..." перелік помилок та доповнень. Насправді ж наклад у тисячу примірників виглядає зовсім мізерним з огляду на планетарні зацікавлення українства.









» 
Львів -- це свято, що завжди з тобою
Анастасія КАНАРСЬКА
 
Львів справді вміє зачаровувати людей. Де б не був, тебе завжди манить думка-мрія повернутися в рідне місто. Хоч на мить, хоч би в урочистий для тебе день...

У це справді важко повірити, але заслужена артистка України Тетяна Аркушенко приїхала до Львова відсвяткувати свій ювілей аж із... Томська. Саме у цьому місті вже вісім років працює акторка, яка більшість років свого творчого натхнення віддала театру Української армії Західного оперативного командування.

Театр супроводжував Тетяну з ранніх літ, адже народилася вона у славетній заньківчанській родині: народного артиста України Володимира Аркушенка та заслуженої артистки України Любові Каганової. Батьки не хотіли для своєї доні важкої акторської долі. Проте...
Детальніше>>
» 
Троє з одного стручка
Анастасія КАНАРСЬКА
 
Маленькі ювілеї у ці святкові дні є і в заньківчан Лесі Бонковської та Степана Глови, і в акторки Першого українського театру для дітей та юнацтва Марії Войцехівської-Самсонової.

Усі троє закінчили 25 років тому театральну студію при Театрі імені Марії Заньковецької. І впродовж цих років працюють в одному й тому ж театрі.

Акторські здобутки Лесі Бонковської та Степана Глови відзначені званням "Заслужений артист України". Степана Глову за роль Тараса Шевченка у виставі "Державна зрада" висунули на здобуття Національної премії імені Тараса Шевченка, а Леся Бонковська захопила глядачів у останній прем'єрі заньківчан у постановці Алли Бабенко "Любий друг" Гі де Мопассана.
Детальніше>>
» 
Казкар для театру
А.К.
 
Андерсен, здається, стає улюбленим автором львівських театрів. Театр Української армії Західного оперативного командування готує новий дарунок для малят -- виставу "Принцеса і Свинопас" у постановці художнього керівника театру, народного артиста України Віктора Щербакова. Вистава йтиме російською мовою. Якщо Андерсен так захопив уяву львівських режисерів, то, можливо, і Польський народний театр вибере для постановки якусь казку Андерсена, і тоді львівські малята матимуть змогу вивчати різні мови за казками Андерсена.
Детальніше>>
» 
bEYONCE "Me, Myself & I"
Марія СМАКОТИНСЬКА
 
Ще будучи у складі Destiny's Child (вона ще й досі у складі гурту, просто дівчата вирішили на певний час розбігтись, аби остаточно не набриднути одна одній), Beyonce неодноразово казала, що дуже хотіла би записати власний солоальбом. Так ось нещодавно їй це вдалось, і вона аж надміру попрацювала, бо має вже 45 готових пісень і планує видати другу збірку десь у березні 2004-го. А от нещодавнє CD має назву Dangerously In Love, як і одна з пісень Destiny's Child. Але не личить постійно проводити паралелі між творчістю Beyonce і Destiny's Child.

Тепер, коли вона окремо від них -- це вже цілком інша історія. Схоже, Beyoncе лише цього й чекала -- вирватись із клітки Destiny's Child і здійснити персональний музичний політ, завоювати прихильність нових шанувальників самотужки й довести усім, що вона може дати собі раду сама. Про солоальбом мріяла не лише вона, кожна з дівчат мала намір показати свої вокальні здібності: Michelle Williams у стилі R'n'B-gospel, Kelly Rowland хотіла працювати у стилі R'n'B-rock і Beyonce Knowles, яка, далеко не відходячи від витоків, хотіла продовжувати славні традиції класичного Rhythm'n'Blues'у, подекуди вкраплюючи туди солоденький поп, аби її "продукція" хавалась не лише негритянським колам поціновувачів справжнього R'n'B, а сприймались і "широкими народними масами".
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Сергій Медведчук їде до Києва 
  ·  Холодна війна в парламенті 
Погляд
  ·  Нові потенційні супротивники 
  ·  Українці розвоювалися 
  ·  Мовчання ягнят 
  ·  СУРКІСТАН 
Поступ у Львові
  ·  "Ляльку" закрили. Молодь протестує 
  ·  ФБР шукає екс-львів'янина 
  ·  Львів'ян грип не бере 
  ·  Проти мукачівського свавілля 
  ·  Здобутки мера 
  ·  Новий начальник міліції 
  ·  Хресна дорога поміж областей 
  ·  Справа проти порушників кордону 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Абсолютний лизоблюд Гавриш 
  ·  Литвин хоче оновити ЦВК 
  ·  Шрьодер побачить Кучму пізніше 
  ·  Лавринович викрив Азарова 
  ·  Не-свобода слова 
  ·  Українських ментів зафільмують 
  ·  300 тисяч за голосування 
  ·  Кучма змінює кадри 
  ·  Тузла має стати заповідником 
Поступ у світі
  ·  Вирок у справі про вибухи 
  ·  Полювання на Караджича 
  ·  Президент проти референдуму 
  ·  Кувейт наслідує Ізраїль 
  ·  Єврокомінтерн 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Міфи про зростання 
  ·  Плюс детінізація економіки 
  ·  "Сармату" не віддадуть "Оболоні" 
  ·  Нацбанк посилить контроль 
  ·  Суд визначив власника акцій ЦГЗК 
  ·  Путін подвоїть ВВП Росії 
Ї-Поступ
  ·  Культурні та духовні виміри інтеґрації Польщі до ЕС 
  ·  Завершення року. Дзиґарі 
Арт-Поступ
  ·  Львів -- це свято, що завжди з тобою 
  ·  Троє з одного стручка 
  ·  Казкар для театру 
  ·  bEYONCE "Me, Myself & I" 
  ·  Словник немовчання 
Спорт-Поступ
  ·  Музей Кличків... у Бориславі 
  ·  За нагородами на лижах 
  ·  "Король" повертається на трасу 
  ·  Австрійські перемоги 
  ·  У призерах 
  ·  Путівки на Олімпіаду 
  ·  Що п'ють сноубордисти? 
  ·  "Юристи" захищатися не вміють 
  ·  НОВИНИ СПОРТУ КОРОТКО 
Дайджест
  ·  Нагадаю дещо українцям... 
Пост-Faktum
  ·  Підволочиськ -- містечко над Збручем 
  ·  КАЛЕНДАР