BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Історія у Поступі.    Арт-Поступ.    Спорт-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
 
12 січня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  15:27 26-05-2017 -   У Стрию засудили зловмисника, що обікрав лікарню на 40 тис грн  
  14:12 26-05-2017 -   Незабаром ще сім поїздів зупинятимуться на станції Підзамче  
  14:0 26-05-2017 -   Найбільше проблем із невивезеним сміттям у жителів Шевченківського району Львова  
  13:18 26-05-2017 -   13-річний школяр з Жовківського району наклав на себе руки  
  13:16 26-05-2017 -   У музеї Франка показали сімейні скарби  
Україна
  15:6 26-05-2017 -   Підписано указ про право українців на безвіз  
  14:11 26-05-2017 -   Гройсман ще не знає, що робити з автівками на іноземних «бляхах»  
  14:7 26-05-2017 -   Чоловік, який розстріляв мотоцикліста в Києві, здався поліції  
  13:9 26-05-2017 -   На Волині браконьєри вирізали дуби у заповідній зоні  
  13:3 26-05-2017 -   В окружний адмінсуд Києва прийшли з обшуками  
Світ
  14:3 26-05-2017 -   В Єгипті напад на християн: десятки вбитих  
  11:25 26-05-2017 -   Експерти назвали топ-10 культурних об'єктів світу  
  10:21 26-05-2017 -   ФБР почало перевірку щодо зятя Трампа – ЗМІ  
  10:18 26-05-2017 -   У Молдові затримали мера Кишинева  
  15:21 25-05-2017 -   У Новій Зеландії вперше запустили ракету в космос  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Між "тут" і "завжди"
У Київській галереї "Тадзіо" 5 січня відкрилась персональна виставка живопису львівського художника Сергія Рєзніченка
Наталка КОСМОЛІНСЬКА
 
Якби мені потрібно було класифікувати те, що робить фарбами на полотні Сергій Рєзніченко, я назвала б це сеансами про-явлення.

"Мені подобається, щоби живопис не був розповідним, зв'язаним графічною досконалістю. Люблю, коли він стихійний, коли кричить, напружуючи несподіваною кольоровою плямою, чи коли він "стогне" млосними нюансами, витискаючи з кольору всі сили, чи коли він від початку легкий, і без сенсу до нього прискіпуватись і шукати чогось більшого. В будь-якому випадку мій живопис має припасти комусь до душі. Тому, хто погодився б із ним жити", -- написав сам Сергій минулого року у книзі "Про себе і про нього" як коментар до власної творчості.

Від себе можу зауважити, що живопис Сергія не кричить, навіть коли стікає максимально активним колоритом. Адже крик -- це, за своєю природою, інше явище, яке передбачає різке порушення рівноваги. А живопис Сергія саме максимально врівноважений. На його полотнах світ зупинений у момент, коли ВСЕ ДОБРЕ. І автор пропонує нам цю можливість спокійного, нічим не обмеженого у просторі і часі споглядання світу в стані його чи нашої з ним гармонії -- дуже потрібний нам, втомленим, подарунок.

Тому ні художнику, ні глядачам загалом не важливий сюжет. У розмитості форми розчиняється її функціональна банальність і з'являється можливість поліваріантного, для кожного, хто занурюється, свого сенсу. Яке тисячоліття стукає в наші двері -- не має жодного значення. Адже у всі часи люди були щасливі однаково - любов'ю, спокоєм, надійністю, відчуттям умиротворення, яке згорнулось у грудях пухнастим кошенятком... Тому присмак постмодерної костюмованості у Сергія не перетворюється на постмодерний хитромудрий колаж-кросворд. Навіщо? Гра в знаю -- не знаю, впізнав -- не впізнав, читав -- не читав тут не потрібна. Він знає, що ми знаємо, і розмовляє з нами як зі своїми добрими друзями -- прийменниками. У цій довірі -- ще один "душевний" момент його живопису. Він дозволяє розпружитись без обов'язкової умови спершу пройти тест на інтелектуальну просунутість і відчути себе щасливим від першого моменту споглядання. До того ж, щасливим у своїй, а не в авторській системі координат. Автор тут наразі не гуру, а напівпровідник між нашим "тепер" і вічним "завжди". Ледь відчутні авторські реверанси в бік старих майстрів та імпресіоністичне ліплення фактури -- тут тільки спосіб для нашарування кадрів нашого складнопідрядного світу на одному окремо взятому шматку полотна розміром кілька метрів. Автор так і створює свій живопис -- нашаровуючи на тло варіацію за варіацією, коли персонажі і аксесуари з'являються-зникають в процесі його уважного прислухання до пульсації їх проявлення. Мірою проявлення тут є не розум, тому що Сергій засадничо незгідний піддаватись спокусі підтакування полотну, а відчуття моменту досягнутої рівноваги, коли в роботі вже ніщо не дратує. Якщо пропустити цей момент, то полотно піде нашаровуватись далі, до наступної миті рівноваги. Якщо процес не зупинити, то він буде тривати і тривати. По суті, всі полотна Сергія -- це одна-єдина кінострічка без початку і кінця, для зручності експонування розмонтована автором на окремі блоки-серії і полотна-кадри. Але в цьому немає жодної монотонності, тому що кожне полотно проявляється за своєю індивідуальною схемою, і результат завжди непередбачуваний: коли -- в нюансах, коли -- глобально, як, зрештою, кожен день, який ми живемо у цьому світі.









» 
В об'єктиві -- Джексон Поллок
Наталка КОСМОЛІНСЬКА
 
Джексон Поллок
Його творчість перевернула догори дриґом уявлення ХХ століття про те, яким має бути живопис. Усього за кілька років він один здійснив революцію в абстрактному мистецтві, наслідки якої ми споживаємо дотепер. Він пройшов життєвий шлях саморуйнації за достатньо короткий термін, щоби стати легендою відразу по смерті.

В процесі пошуку власного стилю Джексон Поллок винайшов оригінальний "живопис дії", за що отримав від арт-критики прізвисько "Джек-краплекидач". Митець клав на підлогу полотно і вкривав його краплями фарби, яка довільно стікала з його пензля, бляшанки з фарбою чи продірявленого відра. Іноді він просто з усієї сили кидав фарби на полотно, часом попередньо перемішував їх із піском чи крихтами скла. Концепція цього спонтанного фарбовиливу полягала в тому, щоби прямо переносити творчі імпульси підсвідомості митця на полотно. "Глядач мав побачити в картині саме те, чим вона є, -- оголений живопис", -- декларував Поллок.
Детальніше>>
» 
АРТ-мозаїка
 
Для американського кіно початок нового року -- це час підбивання підсумків року минулого, час присудження призів і роздавання нагород. Поступово визначаються і учасники оскарівських перегонів. Серед лідерів переважають фільми, що їх зняли незалежні кінематографісти, а серед цих незалежних найбільш помітні стрічки, які створили жінки. Серед останніх виділяється фільм режисера S. Springer Berman "American Splendor". Це історія про маленьку людину, яку автор розповіла з дещо гіркою іронією.
Детальніше>>
»  БАЛЕТМЕЙСТЕР
Люблінські експерименти Сергія Наєнка
Анастасія КАНАРСЬКА
 
Люблін -- місто, в якому перетнулися різні культури, різні мистецтва знайшли там свій прихисток і отримали розквіт. У цьому невеличкому місті багато театрів. Вони не вражають своїми розмірами, а творчою атмосферою і прагненням осягнути, здавалось би, неосяжне. Це немов дуже ортодоксальне місто, здатне на радикальні зміни. Ось наприклад, Люблінський музичний театр, який, в основному, ставив оперетки, вдався до радикального кроку і поставив оперу, яка, за визначенням польської театральної критики, "відразу ж стала ефектною візиткою театру".
Детальніше>>
» 
Сецесія по-каталонськи
Підготував Олег Введенський
 
Твори Антоніо Гауді -- видатного архітектора і художника доби модерну-сецесії -- можна оглянути на виставці в Римі в музеї Кіосто дель Браманте. Серед експонатів -- макет собору Саграда Фамілія -- перлини архітектурного доробку Гауді, а також стільці і двері, зроблені руками великого маестро. Це найбільш повна і багатогранна експозиція творчості Гауді у зіставленні з контекстом культури тієї доби, з тих, що організовувались в Італії.
Детальніше>>
» 
Пюпітр і фагот
Підготував Олег Введенський
 
Винаходи в царині мистецтва достатньо рідкісні, але трапляються і в наші дні. Під час концерту, крім точного відтворення різноманітних арпеджіо і акордів, оркестранти ще мають думати про постійне перегортання нотних аркушів партитури. Ясна річ, більшість творів, які вони виконують регулярно, оркестранти знають на пам'ять, але, щоби запобігти хоч якійсь невідповідності, все ж воліють мати переl очима нотну партію. Цю проблему вирішили два музики з Дюссельдорфа, які створили механічний перегортач сторінок. Це -- особливий пюпітр, який оснащений набором супертонких магнітних пластинок, закріплених на кожному нотному аркуші, і педаль. Натиснувши її, важіль, що дещо нагадує автомобільний "двірник", легко і точно перегортає сторінки партитури. Винахід почав випробовувати оркестр філармонії Дюссельдорфа.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Міністерська карусель 
  ·  Коновалець повернеться до Києва 
Погляд
  ·  Кучма-Дрючма-Барабучма 
  ·  Донецький план для Іраку 
  ·  А Кравчук -- проти 
  ·  Пошуки зброї тривають 
  ·  Погромна промоція в Лодзі 
  ·  Олексій ТИТАРЕНКО: Фактично нічого не змінилося 
Поступ у Львові
  ·  Обережно: гори 
  ·  Політика без кутів 
  ·  Прорив у Соснівці 
  ·  Пожежі внаслідок необережності 
  ·  Німці допомагають інтернату 
  ·  Голова відкидає звинувачення 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Литвин налякався гніву Європи 
  ·  Новий міністр без міністерства 
  ·  Безперспективна експертиза 
  ·  Кольчуги для Туркменбаші 
  ·  Грищенко в Лондоні 
  ·  Журналістів захистять від виборів 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Стражі пильнують іранський парламент 
  ·  Німеччина економить на озброєнні 
  ·  Жалоба за нелегалами 
  ·  Депортація з Литви 
  ·  Святкування чаклунів 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Зберігайте гроші в євро 
  ·  Мінфінівські спростування 
  ·  Укрпошта змінює тарифи 
  ·  Бюджет від Арні 
  ·  Індекс економічної свободи -- 2003 
  ·  НОВИНИ ЕКОНОМІКИ КОРОТКО 
Історія у Поступі
  ·  Переяславська умова 
  ·  АРХІВАРІУС 
Арт-Поступ
  ·  В об'єктиві -- Джексон Поллок 
  ·  АРТ-мозаїка 
  ·  Люблінські експерименти Сергія Наєнка 
  ·  Між "тут" і "завжди" 
  ·  Сецесія по-каталонськи 
  ·  Пюпітр і фагот 
Спорт-Поступ
  ·  Гарячий зимовий футбол 
  ·  "Динамо" готується до Кубка 
  ·  Гандбольні перипетії 
  ·  Медведенко -- кращий 
  ·  Донбасівці ділять очки 
  ·  "Азовмаш" продовжує вигравати 
  ·  Хто посперечається з "Прайдом"? 
  ·  Баскетбольний калейдоскоп 
  ·  БК "Самбір" без поразок 
Пост-Faktum
  ·  КАЛЕНДАР 
  ·  Королева морів та океанів