BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Історія у Поступі.    Арт-Поступ.    Спорт-Поступ.    Пост-Faktum.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
 
12 січня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  17:8 23-03-2017 -   На Львівщині шахраї видурили в жінки 15 тис. грн  
  16:8 23-03-2017 -   У львів’янина вилучили майже дві сотні наркотаблеток  
  16:6 23-03-2017 -   На Львівщині на городі виявили яму з нафтою  
  15:57 23-03-2017 -   Львівській музичній школі № 6 присвоєно ім’я Богдана-Юрія Янівського  
  14:36 23-03-2017 -   Через несправну пічку у будинку насмерть вчаділа сім'я  
Україна
  17:6 23-03-2017 -   Площа пожежі на складах у Балаклії збільшилася  
  16:4 23-03-2017 -   ГПУ: Охорону екс-думівця Пономарьова посилять  
  16:3 23-03-2017 -   З України намагалися вивезти левеня, заховане у папугах  
  15:59 23-03-2017 -   Порошенко звинуватив Росію у вбивстві Вороненкова  
  14:25 23-03-2017 -   У центрі Києва застрелили колишнього депутата Держдуми від КПРФ  
Світ
  16:0 23-03-2017 -   ІДІЛ узяла відповідальність за теракт у Лондоні  
  13:27 23-03-2017 -   Астроном передбачив швидке отримання сигналу від інопланетян  
  12:12 23-03-2017 -   Brexit: ЄС запропонує Великобританії зону вільної торгівлі  
  11:7 23-03-2017 -   Шотландія відклала обговорення референдуму  
  11:6 23-03-2017 -   Австрія збільшує виплати мігрантам, які добровільно виїжджають  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

В об'єктиві -- Джексон Поллок
Наталка КОСМОЛІНСЬКА
 
Джексон Поллок
Його творчість перевернула догори дриґом уявлення ХХ століття про те, яким має бути живопис. Усього за кілька років він один здійснив революцію в абстрактному мистецтві, наслідки якої ми споживаємо дотепер. Він пройшов життєвий шлях саморуйнації за достатньо короткий термін, щоби стати легендою відразу по смерті.

В процесі пошуку власного стилю Джексон Поллок винайшов оригінальний "живопис дії", за що отримав від арт-критики прізвисько "Джек-краплекидач". Митець клав на підлогу полотно і вкривав його краплями фарби, яка довільно стікала з його пензля, бляшанки з фарбою чи продірявленого відра. Іноді він просто з усієї сили кидав фарби на полотно, часом попередньо перемішував їх із піском чи крихтами скла. Концепція цього спонтанного фарбовиливу полягала в тому, щоби прямо переносити творчі імпульси підсвідомості митця на полотно. "Глядач мав побачити в картині саме те, чим вона є, -- оголений живопис", -- декларував Поллок.

Поза своїм революційним живописом Поллок був психічно неврівноваженою людиною, чиї психічні розлади все далі поглиблювались через алкоголізм і постійні депресії. Йому було 44 роки, коли він загинув в автокатастрофі. Від моменту його винаходу нового напрямку в абстрактному живописі минуло тільки дев'ять років.

Саме так скрупульозно-біографічно представлений великий митець у книзі Стівена Найдена і Грегорі Вайт Сміта "Американська сага", за якою актор Ед Гарріс, відомий нашим глядачам за фільмами "Безодня", "Скала", "Аполлон-13", зняв такий самий скрупульозно-біографічний повнометражний художній фільм "Поллок". А фізіологічна схожість з метром дозволила йому поєднати з режисурою своє акторське амплуа і особисто зіграти головного героя. На жаль, фільм, поданий рекламою і критиками як найбільш гучний арт-фільм останніх років, видався мені під час перегляду швидше нудним. Не рятував ні зірковий склад, ні старанно відтворений ретро-антураж 1940--1950-х.

Майже всі дві години Ед Гарріс меланхолійно-задумливо-медитативно-заглиблено мовчав, ілюструючи похмільні синдроми, напружені творчі пошуки та депресії свого персонажа. Не дивно, що Оскара йому за цю роль таки не дали, хоч і номінували. Марсія Гай Гарден, яка виконувала роль дружини художника Лі Краснер, була менш портретно схожа на свою героїню, проте більш пластичною, за що таки отримала Оскара-2000 за найкращу жіночу роль другого плану. Але попри оскароносну дещицю, у цьому дуже старанному біографічному фільмі не було основного -- живого пульсуючого нерва, в полі напруги якого ми могли б відчути той творчий і життєвий біль, що не давав спокійно жити Джексону Поллоку і який спричинив його самоспалення.

Більш адекватно і більш аналітично-свідомо за 45 хвилин ефірного часу відтворив образ геніального американського живописця, як не дивно, не художній, а науково-документальний фільм про Поллока, створений Бі-Бі-Сі. Тут є все: біографія, аналіз творчості, спогади друзів і останньої коханки, свідчення очевидців, фрагменти прижиттєвого документального фільму про творчість Поллока... Все це вкупі дуже просто, як токажуть, "на хлопський розум", лаконічно, але влучно (в десятку) пояснює, як Поллок став найвидатнішим художником Америки. Точніше, як критика виконала соціальне замовлення суспільства, створивши мистецьку візитку Америки світового масштабу в особі Поллока.

У 1940-х багато хто з американських критиків говорив, що мистецтво країни потребує нової особистості, чия творчість відповідала б енергетиці постіндустріального американського суспільства і впливу Америки в світі, який все зростав. Ця потреба вчувалась у повітрі і втілилась у творчості саме Поллока, який виявився правильним художником-американцем у правильний час і в правильній країні. Багато хто з його сучасників, споглядаючи живопис Поллока, задумувався над запитанням: геній він чи божевільний? Але значно важливішим було те, що думали про експерименти Поллока прості американці. А вони думали: "я теж так можу і моя дитина так може". Для них творчість Поллока була ще одним біґбордом можливостей у країні великих можливостей Америці, де кожний американець міг стати або президентом, або геніальним, тобто визнаним і багатим, художником. Але важливо не те, як ви накладаєте фарби, а що ви хочете цим сказати -- це розуміли тільки професіонали. Вони ж розуміли, що Поллок зробив унікальний технологічний стрибок не тільки в живописі, але й у самій природі створення картини як такої.

Але в процесі вихлюпування фарби він вихлюпнув на полотно всього себе. За дев'ять напружених творчих років від Поллока залишилась порожня оболонка, що вже не була спроможна ні на нові технологічні експерименти, яких від нього чекали, ні на подальшу експлуатацію здобутого. Творчий глухий кут митця став його життєвим глухим кутом, в який він і врізався на повній швидкості свого авто на нетверезу голову однієї ночі 1956 року. Так не стало "ікони американського мистецтва" Джексона Поллока. Натомість "золота лихоманка" абстрактного експресіонізму, яку він породив, тільки набирала обертів.









» 
АРТ-мозаїка
 
Для американського кіно початок нового року -- це час підбивання підсумків року минулого, час присудження призів і роздавання нагород. Поступово визначаються і учасники оскарівських перегонів. Серед лідерів переважають фільми, що їх зняли незалежні кінематографісти, а серед цих незалежних найбільш помітні стрічки, які створили жінки. Серед останніх виділяється фільм режисера S. Springer Berman "American Splendor". Це історія про маленьку людину, яку автор розповіла з дещо гіркою іронією.
Детальніше>>
»  БАЛЕТМЕЙСТЕР
Люблінські експерименти Сергія Наєнка
Анастасія КАНАРСЬКА
 
Люблін -- місто, в якому перетнулися різні культури, різні мистецтва знайшли там свій прихисток і отримали розквіт. У цьому невеличкому місті багато театрів. Вони не вражають своїми розмірами, а творчою атмосферою і прагненням осягнути, здавалось би, неосяжне. Це немов дуже ортодоксальне місто, здатне на радикальні зміни. Ось наприклад, Люблінський музичний театр, який, в основному, ставив оперетки, вдався до радикального кроку і поставив оперу, яка, за визначенням польської театральної критики, "відразу ж стала ефектною візиткою театру".
Детальніше>>
» 
Між "тут" і "завжди"
У Київській галереї "Тадзіо" 5 січня відкрилась персональна виставка живопису львівського художника Сергія Рєзніченка
Наталка КОСМОЛІНСЬКА
 
Якби мені потрібно було класифікувати те, що робить фарбами на полотні Сергій Рєзніченко, я назвала б це сеансами про-явлення.

"Мені подобається, щоби живопис не був розповідним, зв'язаним графічною досконалістю. Люблю, коли він стихійний, коли кричить, напружуючи несподіваною кольоровою плямою, чи коли він "стогне" млосними нюансами, витискаючи з кольору всі сили, чи коли він від початку легкий, і без сенсу до нього прискіпуватись і шукати чогось більшого. В будь-якому випадку мій живопис має припасти комусь до душі. Тому, хто погодився б із ним жити", -- написав сам Сергій минулого року у книзі "Про себе і про нього" як коментар до власної творчості.
Детальніше>>
» 
Сецесія по-каталонськи
Підготував Олег Введенський
 
Твори Антоніо Гауді -- видатного архітектора і художника доби модерну-сецесії -- можна оглянути на виставці в Римі в музеї Кіосто дель Браманте. Серед експонатів -- макет собору Саграда Фамілія -- перлини архітектурного доробку Гауді, а також стільці і двері, зроблені руками великого маестро. Це найбільш повна і багатогранна експозиція творчості Гауді у зіставленні з контекстом культури тієї доби, з тих, що організовувались в Італії.
Детальніше>>
» 
Пюпітр і фагот
Підготував Олег Введенський
 
Винаходи в царині мистецтва достатньо рідкісні, але трапляються і в наші дні. Під час концерту, крім точного відтворення різноманітних арпеджіо і акордів, оркестранти ще мають думати про постійне перегортання нотних аркушів партитури. Ясна річ, більшість творів, які вони виконують регулярно, оркестранти знають на пам'ять, але, щоби запобігти хоч якійсь невідповідності, все ж воліють мати переl очима нотну партію. Цю проблему вирішили два музики з Дюссельдорфа, які створили механічний перегортач сторінок. Це -- особливий пюпітр, який оснащений набором супертонких магнітних пластинок, закріплених на кожному нотному аркуші, і педаль. Натиснувши її, важіль, що дещо нагадує автомобільний "двірник", легко і точно перегортає сторінки партитури. Винахід почав випробовувати оркестр філармонії Дюссельдорфа.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Міністерська карусель 
  ·  Коновалець повернеться до Києва 
Погляд
  ·  Кучма-Дрючма-Барабучма 
  ·  Донецький план для Іраку 
  ·  А Кравчук -- проти 
  ·  Пошуки зброї тривають 
  ·  Погромна промоція в Лодзі 
  ·  Олексій ТИТАРЕНКО: Фактично нічого не змінилося 
Поступ у Львові
  ·  Обережно: гори 
  ·  Політика без кутів 
  ·  Прорив у Соснівці 
  ·  Пожежі внаслідок необережності 
  ·  Німці допомагають інтернату 
  ·  Голова відкидає звинувачення 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Литвин налякався гніву Європи 
  ·  Новий міністр без міністерства 
  ·  Безперспективна експертиза 
  ·  Кольчуги для Туркменбаші 
  ·  Грищенко в Лондоні 
  ·  Журналістів захистять від виборів 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Стражі пильнують іранський парламент 
  ·  Німеччина економить на озброєнні 
  ·  Жалоба за нелегалами 
  ·  Депортація з Литви 
  ·  Святкування чаклунів 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Зберігайте гроші в євро 
  ·  Мінфінівські спростування 
  ·  Укрпошта змінює тарифи 
  ·  Бюджет від Арні 
  ·  Індекс економічної свободи -- 2003 
  ·  НОВИНИ ЕКОНОМІКИ КОРОТКО 
Історія у Поступі
  ·  Переяславська умова 
  ·  АРХІВАРІУС 
Арт-Поступ
  ·  В об'єктиві -- Джексон Поллок 
  ·  АРТ-мозаїка 
  ·  Люблінські експерименти Сергія Наєнка 
  ·  Між "тут" і "завжди" 
  ·  Сецесія по-каталонськи 
  ·  Пюпітр і фагот 
Спорт-Поступ
  ·  Гарячий зимовий футбол 
  ·  "Динамо" готується до Кубка 
  ·  Гандбольні перипетії 
  ·  Медведенко -- кращий 
  ·  Донбасівці ділять очки 
  ·  "Азовмаш" продовжує вигравати 
  ·  Хто посперечається з "Прайдом"? 
  ·  Баскетбольний калейдоскоп 
  ·  БК "Самбір" без поразок 
Пост-Faktum
  ·  КАЛЕНДАР 
  ·  Королева морів та океанів