BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Поступ життєзнавства.    Арт-Поступ.    Спорт-Поступ.    Мікроскоп пана Юрка.    Пост-Faktum.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
10 січня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  15:28 28-04-2017 -   У Львові буде встановлено меморіальну таблицю Андрію Білику  
  15:23 28-04-2017 -   Шахрай не заплатив львів’янці $6 тис. за куплений автомобіль  
  15:21 28-04-2017 -   На Львівщині судитимуть чоловіка, який викрав з могили на кладовищі погруддя пам’ятника  
  14:5 28-04-2017 -   Через ремонт колії трамваї не їздитимуть до львівського залізничного вокзалу п'ять місяців  
  14:1 28-04-2017 -   Внаслідок задимлення через коротке замикання електромережі у 1-ій поліклініці постраждалих і збитків немає  
Україна
  15:30 28-04-2017 -   4 травня почнеться суд над Януковичем, докази неспростовні – Порошенко  
  15:25 28-04-2017 -   Двоє офіцерів ЗСУ продавали перепустки через лінію розмежування  
  15:17 28-04-2017 -   Ситник: ГПУ порушила справи проти Супрун  
  13:59 28-04-2017 -   Порошенко: Гроші Януковича уже в Держказначействі  
  12:46 28-04-2017 -   Шахраї зняли більше десяти мільйонів із карток українців  
Світ
  15:33 28-04-2017 -   Самойлова підтвердила, що 9 травня співатиме в окупованому Севастополі  
  15:19 28-04-2017 -   У Британії Кличка назвали російським гігантом  
  12:44 28-04-2017 -   У США стратили вже четвертого в'язня за тиждень  
  10:7 28-04-2017 -   Бундестаг схвалив часткову заборону нікабу  
  10:6 28-04-2017 -   В Угорщині затримали майже тонну бурштину з України  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Що коїться в Національному музеї?
Соломія ДЯКІВ
 
Доля унікальної колекції сакральних творів давньоукраїнського мистецтва й далі бентежить громадськість.

Минув рік, відколи безвідповідальними діями попередньої дирекції Національного музею у Львові в особі п. Отковича було здійснено брутальне перенесення ікон з Вірменського собору до приміщення, яке не відповідає жодним законам про охорону пам'яток (це свого часу підтвердила київська комісія). Перенесення відбувалося з порушенням реставраційних вимог: не було фахівців-реставраторів, попередньо не провели фотофіксації і профілактики, за 20-градусного морозу(!), що для ікон взагалі неприпустимо. Такі дії щодо пам'яток національної культури тодішнього керівництва музею призвели до загрози подальшому існуванню національної збірки. Попри те, що всі ці факти мали значний резонанс, досі залишаються невідомими підсумки виконаних резолюцій "круглого столу", проведеного 3 січня 2003 року з ініціативи представників громадськості. Власне, непоінформованість суспільства з боку теперішньої дирекції музею про дійсний стан фондів у невідповідній будівлі викликає велике занепокоєння та стурбованість за долю національної колекції. Представники громадськості найближчим часом планують скликати ще один "круглий стіл", оскільки теперішні проблеми вимагають негайного вирішення.

Складність сьогоднішньої ситуації у НМ зумовлюється ще й питанням, пов'язаним з музейними реставраторами. Як відомо, реставратори вищої категорії Павло Петрушак і Анастасія Чабан змушені були звільнитися з музею, протестуючи проти свавілля тодішнього музейного керівництва, варварського поводження з іконами, а також проти нестерпних умов праці, створених дирекцією. Петрушак -- один з найкращих спеціалістів з реставрації в Україні, якого високо оцінили за кордоном за професійні якості (свого часу саме його запросили досліджувати й реставрувати твори Рубльова) -- був одним з найкращих учнів Віри Свєнціцької, яка, продовжуючи традиції свого батька -- першого довголітнього директора музею -- Іларіона Свєнціцького, зуміла організувати реставраційну справу на високому рівні. І у цьому якраз Петрушак був її однодумцем і зумів виправдати сподівання Свєнціцької. Організувавши довкола себе школу учнів, які самовіддано працювали в музеї, Петрушак як прекрасний фахівець у реставраційній справі не лише розробив, але й впровадив високоефективну методику з реставрації творів іконопису. Власне Петрушак та його колеги зуміли забезпечити фаховий догляд за іконами музейного фонду, що перебували у складних умовах, якнайкраще знаючи їх. Саме вони високопрофесійно відреставрували велику кількість творів іконопису з Вірменського собору, частину з яких передали в приміщення на просп. Свободи, 20. Петрушак і Чабан зі зміною керівництва музею відразу ж подали заяви про повернення до музею. Та до цього часу їхні заяви -- без позитивного вирішення. Щобільше, не знайшовши розуміння та підтримки з боку нової дирекції, один за одним залишають музей послідовники Петрушака. Тому про теперішній рівень реставраційних робіт у музеї, проваджених без відповідного професійного ставлення (яке було визначальним для Петрушака і його колег) викликає не тільки сумніви, а й велике застереження. Повернення Петрушака та його колег до музею -- запорука того, що твори давньоукраїнського сакрального мистецтва, які тепер перебувають у складних умовах, матимуть належний професійний догляд.

До речі, свого часу Віра Свєнціцька прагнула створити в Національному музеї, що на просп. Свободи, 20, своєрідний музей ікон, де б усі експозиції (і Свєнціцька їх вже визначила) було б представлено пам'ятками давньоукраїнського сакрального мистецтва з перенесених фондів музею, що у Вірменському соборі. На жаль, Віра Свєнціцька не встигла реалізувати цей задум. Після її смерті ж ніхто з дирекції (ні попередньої, ні теперішньої) і музейних працівників навіть не висловив думки, щоб цей проект реалізувати. Згадаймо, як у різних важких ситуаціях Віра Свєнціцька всіма силами захищала інтереси музею, його національне надбання і водночас завжди підтримувала своїх колег. Хотілося, щоб така її принципова позиція (як і вся подвижницька діяльність, що охоплює понад півстолітню одержиму працю для музею) стала взірцем як для теперішньої дирекції музею, так і для його працівників. Отож, повернення до музею таких високопрофесійних фахівців, як Павло Петрушак і його колеги, та недопущення перебування частини ікон у невідповідних умовах засвідчить про розуміння теперішньої дирекції нагальних проблем музею, а отже, і про вболівання за долю національних скарбів, до формування й розвитку яких причетні такі світочі національної культури, як митрополит Шептицький, Іларіон та Віра Свєнціцькі.

Залишається сподіватися, що діалог "круглого столу", який відбудеться найближчим часом, матиме конструктивний характер і буде спрямований на конкретні та результативні дії. Адже мова йде про колекцію національної ваги! І саме це усвідомлення має стати тим визначальним кроком, що наблизить до глибокого розуміння відповідальності перед нашою культурою. А також і перед пам'яттю Тих, хто до цієї культури був причетний.









» 
Кінокритичне отупіння
jurko BANZAJ
 
Коли найці років тому на наші (тоді ще наскрізь піратських) кіно- та телеекрани потрапило кіно про найтупішого всіх часів та народів, нормальні люди стали активно нарікати на глобальне гм... отупіння американського кіноматографа. Але коли минулого тижня на безмежних просторах глобальної павутини з'явилася інфа про те, що найтупіший із найтупіших став найкасовішим американським актором, апохвеоз апогею досяг свого піку.
Детальніше>>
» 
Шопка в "Дзизі"
 
Перфектний львівський художник Петро Гуменюк напередодні новорічних і Різдвяних свят влаштував в галереї "Дзиґа" справжнісіньку шопку із сіном, яслами, ягнятами та персонажами Святjї родини... Шопка ця -- не просто традиційний антураж для створення святкової атмосфери. Вона -- продовження концепції експозиції з п'ятнадцяти картин релігійного змісту. Хоч художник створював їх у різний час, вони об'єднуються у своєрідний цикл як темами євангельських сюжетів, так і притаманною Петру Гуменюку манерою, що, з одного боку, стилістично перегукується із наївним малярством народних майстрів, а з іншого -- відтворює нюанси технології іконопису на дошці. Важко знайти у Львові митця, у якого таке поєднання було б настільки органічним, як воно вдається Петрові Гуменюку.
Детальніше>>
» 
Подвійна гра чи подвійні стандарти?
Богдана БОДНАР
 
Дивовижна річ -- Театр. Він приносить радість і розчарування. Ти зарікаєшся не думати про нього, але думки виринають незалежно від твоєї свідомості. Навіть у новорічну ніч, коли кимсь випадково кинена фраза ("Одразу видно, що грають не професійні актори") примушує тебе повертатись до останніх минулорічних вражень і знову тривожитись театром, який існує незалежно від твого власного суб'єктивного сприйняття, існує під захоплені вигуки публіки, під власне переконання у своїй неперевершеності, під шкалу цінностей, створену нами у нашій мистецькій бідності і замкненості. У цій замкненості і бідності утворилась якась подвійна шкала цінностей і вражень. А можливо, ми існуємо у театрі подвійної гри?..
Детальніше>>
» 
Рок від Калича за 60 секунд
 
Група "Морс" знову перебуває у пошуках вокального пізнання після того, як вокалістка Світлана покинула колектив напередодні Нового року, посилаючись на те, що хлопці до неї ставляться без належної поваги. Лідер групи Мар'ян в очікуванні, роздумах, сподіваннях на те, що хтось зголоситься співати вкупі з "Морсом" вже відпрацьовану програму.

Нещодавно група "Джек о'Лентерн" зняла два кліпи, які показували 31 грудня у програмі "Сніданок на каналі "1+1". Тепер студія "Атлантик рекордс" перевидає їхній старий альбом, який повинен вийти в кінці січня. Усе залишається на нашому примітивному рівні, грошей нікому не платять. Лише за видання розраховуються певною кількістю комкпакт-дисків.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Львів'яни -- за Галицьку державу 
  ·  Ручний міністр 
Погляд
  ·  Чому згадали про минуле? 
  ·  ФІЛОСОФСЬКА КУЛІНАРІЯ 
Поступ у Львові
  ·  Галичина вшанує достойних 
  ·  Бізнесмени від "НУ" під ударом 
  ·  Бездіяльний світлофор 
  ·  Іноземці нам довіряють 
  ·  Автореформу скасували 
  ·  ДПА проти ЗМІ 
  ·  Гостини для дітей зі Сходу 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Боротьба за Кримську землю 
  ·  Хто ж все-таки фінансує Кучму 
  ·  Австрійці теж не люблять Кучму 
  ·  Лавринович злякався 
  ·  Спецназ як виборча технологія 
  ·  Епідемії грипу немає 
  ·  У Донецьку садять суддів 
  ·  Податківці довели до суїциду 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Претенденти до путінського бюлетеня 
  ·  Двадцять років до Марса 
  ·  Возз'єднання Палестини з Ізраїлем 
  ·  Нобелівська премія для ЄС 
  ·  У дітей відняли сніжки 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Зворотний бік медалі 
  ·  Найгірший врожай за 50 років 
  ·  Японія готує помсту США 
  ·  ЦГЗК позивається з "ПриватБанком" 
  ·  ІСД йде до Польщі 
  ·  levi's більше не "made in U.S.A" 
  ·  Землю добре купують 
  ·  НОВИНИ ЕКОНОМІКИ КОРОТКО 
Поступ життєзнавства
  ·  Едем дитинства 
  ·  Зцілення муками 
  ·  Хочеться падати догори 
Арт-Поступ
  ·  Кінокритичне отупіння 
  ·  Шопка в "Дзизі" 
  ·  Подвійна гра чи подвійні стандарти? 
  ·  Що коїться в Національному музеї? 
  ·  Рок від Калича за 60 секунд 
Спорт-Поступ
  ·  "Мілан" береться за діло 
  ·  Де живуть чемпіони 
  ·  Орден для Мирона Маркевича 
  ·  Чемпіонат України в третій десятці 
  ·  "Дніпро" в Туреччині 
  ·  "Карпати" вирушають у Кірі 
Мікроскоп пана Юрка
  ·  Мікроскоп пана Юрка 
Пост-Faktum
  ·  Підкорювач неба 
  ·  КАЛЕНДАР