BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Поступ життєзнавства.    Арт-Поступ.    Спорт-Поступ.    Мікроскоп пана Юрка.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
10 січня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  15:34 22-05-2017 -   На Львівщині завершився II тур Чемпіонату України з регбі-7 серед жінок  
  15:33 22-05-2017 -   Водойми Львівщини готують до сезону літнього відпочинку  
  15:26 22-05-2017 -   У Львові збирають речі для стареньких мешканців хоспісу в Угневі  
  14:31 22-05-2017 -   У сквері на вул. Дорошенка, 9 облаштують новий громадський простір  
  13:10 22-05-2017 -   У Солонці грабіжник з пістолетом напав на неповнолітнього  
Україна
  15:41 22-05-2017 -   Луценко не підтримав ідею створення антикорупційних судів  
  15:36 22-05-2017 -   У чотирьох областях очікуються заморозки  
  15:25 22-05-2017 -   Українцям більше не виплачуватимуть пенсії за пропискою  
  14:17 22-05-2017 -   У Києві на дитячому майданчику знайшли гранату  
  13:6 22-05-2017 -   Завтра Рада може встановити квоти української мови на телебаченні, - Парубій  
Світ
  15:39 22-05-2017 -   Франція допоможе Україні залучити допомогу ЄС для зміни ширини залізничних колій  
  15:31 22-05-2017 -   Люди досягнуть зірок через 100 років - вчені  
  13:7 22-05-2017 -   Російська компанія за 350 доларів організовує тури в «ДНР»  
  12:0 22-05-2017 -   США повернуть Україні частину грошей Лазаренка  
  10:7 22-05-2017 -   На Евересті загинули троє альпіністів  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Подвійна гра чи подвійні стандарти?
Богдана БОДНАР
 
Дивовижна річ -- Театр. Він приносить радість і розчарування. Ти зарікаєшся не думати про нього, але думки виринають незалежно від твоєї свідомості. Навіть у новорічну ніч, коли кимсь випадково кинена фраза ("Одразу видно, що грають не професійні актори") примушує тебе повертатись до останніх минулорічних вражень і знову тривожитись театром, який існує незалежно від твого власного суб'єктивного сприйняття, існує під захоплені вигуки публіки, під власне переконання у своїй неперевершеності, під шкалу цінностей, створену нами у нашій мистецькій бідності і замкненості. У цій замкненості і бідності утворилась якась подвійна шкала цінностей і вражень. А можливо, ми існуємо у театрі подвійної гри?..

Неодноразово доводиться чути, що та чи інша вистава порівняно з попередньою -- просто геніальна, а акторська робота на фоні попередніх робіт цього актора -- неповторна. А коли доходить до хоч би елементарного аналізу вистави, тоді доводиться усвідомити, що ми не рухаємось вперед, а падаємо у бездонну прірву. Але самі цього не хочемо ні усвідомити, ні визнати. Призвичаюємо себе до компромісів, наче не розуміємо, що з їхніх обіймів нам ніколи вже не вирватись. Так заспокоюємо свою совість і сумління. "Як вам ця вистава?", а у відповідь: "Та нічого, може бути". І зрештою, мабуть, таки може бути, бо хоч би у кожному номері газети друкувались аналітичні статті з вичерпною характеристикою тієї чи іншої постановки, це нічого не змінить ні у суспільній думці, ні у світогляді авторів і виконавців вистави. Таке собі замкнене безнадійне коло... От і доводиться жити якимсь подвійним життям. Придумувати собі плюси там, де їх немає. Оправдовувати речі, яким властиво, за мистецькою оцінкою, немає оправдання.

Грудень мав достатньо театральних подій, більшість з яких вимагала пошуку отих подвійних стандартів. А вистава, яка, властиво, була мистецьким явищем, залишилась поза увагою преси, бо переказ подій і перелік виконавців не можна вважати рецензією. А саме такий відгук викликала п'єса "Постійний нагляд" Жана Жене у театрі "Воскресіння", яку поставив маґістрант із Огайо Нейсен Лемон. Ця вистава, мабуть, абсолютно випадає з естетики і мистецьких уподобань художнього керівника театру Ярослава Федоришина, але вона, передусім, продовжила традицію першопрочитань світової класики на сцені цього театру і відкрила акторські особистості з найнесподіваніших ракурсів, довела, що вони готові до складних психологічних ролей і можуть працювати, не ховаючись за декорації і музичне оформлення, можуть енергетично впливати на глядача майже на відстані півкроку. Ця вистава психологічно складна, її тематика не має в собі жодної краплини розваги, але це справді цілісна мистецька річ, яка варта уваги і фахівців, і глядачів. Для неї не треба подвійних стандартів, лише уважності, на яку ми вже, мабуть, нездатні.

Буквально через декілька днів на камерній заньківчанській сцені відбувся режисерській дебют Євгена Лавренчука з виставою "Стільці" Ежена Йонеско. Ось тут і спрацювали всі подвійні погляди і думки. Перше відчуття -- як можна було так зігнорувати естетику абсурду! І -- оправдань не було ніяких! А потім подумалось: хлоп'яті лише 21 рік. Чи кожен у такому віці може собі дати раду зі зрілими митцями та й, зрештою, просто професійно розвести акторів по мізансценах. Ну і що, що замість театру абсурду ми побачили психологічну драму -- історію про трагедію самотнього подружжя похилого віку, і абсолютно забули, що Йонеско ціллю п'єси вважав "виражати пустку за допомогою мови, жестів, гри, аксесуарів, висловлювати жаль, закиди совісті. Пустку відсутності. Ірреальність реального. Звичний хаос." (Саме так писав Йонеско про цю п'єсу у листі до Сільвена Домма). Зрештою, можливо, глядач нічого не знає про Йонеско і йому просто приємно бачити Любов Каганову і Януша Юхницького у зрозумілих діях та обставинах?! Властиво, саме глядач вирішує, які смаки мають панувати в театрі, бо відчуваємо це чи не відчуваємо, але ми існуємо у ринковому світі, і театр також є в межах цього ринку. І глядач бачить те, що він хоче бачити. Тож, паралелей із сучасним життям він шукає у кожній виставі.

Зокрема, в останній заньківчанській прем'єрі "Любий друг" Гі де Мопассана шукають, передовсім, паралель із сучасним українським життям, і відгомін Верховної Ради знаходять у найнесподіваніших сценах. Навіть важко собі уявити, що ці паралелі цікавили Аллу Бабенко під час роботи над виставою. Мені видається, нею керувала іронія розумної жінки, а ще вічна ностальгія за ідеальною акторкою (ця ностальгія живе у всіх її виставах!) -- Ларисою Кадировою, бо так вперто вона примушує інших акторок повторювати її жести, вловлювати інтонаційність її голосу. Інколи це смішно, інколи -- сумно, інколи -- дратує до немилосердя. І як тут не обійтись без подвійних стандартів! Але життя так втомило від них. Хочеться, щоб мистецтво було мистецтвом, щоб не треба було себе тішити якимись мізерними поступами, напівкроку, напівнадії, напіввтраченої віри, що справжній театр -- таки не плід наших ілюзій. Може, таке колись буде (знову вічні ілюзії!). А зараз, на початку року, тішить, що акторські роботи Лесі Бонковської і Григорія Шумейка у "Любому друзі" справді мають мистецьку цінність і дарують хоч коротке, але сподівання, що, можливо, колись (дай Боже, у новому році!) у нашому житті не буде подвійної гри і подвійних стандартів, а буде просто Театр.









» 
Кінокритичне отупіння
jurko BANZAJ
 
Коли найці років тому на наші (тоді ще наскрізь піратських) кіно- та телеекрани потрапило кіно про найтупішого всіх часів та народів, нормальні люди стали активно нарікати на глобальне гм... отупіння американського кіноматографа. Але коли минулого тижня на безмежних просторах глобальної павутини з'явилася інфа про те, що найтупіший із найтупіших став найкасовішим американським актором, апохвеоз апогею досяг свого піку.
Детальніше>>
» 
Шопка в "Дзизі"
 
Перфектний львівський художник Петро Гуменюк напередодні новорічних і Різдвяних свят влаштував в галереї "Дзиґа" справжнісіньку шопку із сіном, яслами, ягнятами та персонажами Святjї родини... Шопка ця -- не просто традиційний антураж для створення святкової атмосфери. Вона -- продовження концепції експозиції з п'ятнадцяти картин релігійного змісту. Хоч художник створював їх у різний час, вони об'єднуються у своєрідний цикл як темами євангельських сюжетів, так і притаманною Петру Гуменюку манерою, що, з одного боку, стилістично перегукується із наївним малярством народних майстрів, а з іншого -- відтворює нюанси технології іконопису на дошці. Важко знайти у Львові митця, у якого таке поєднання було б настільки органічним, як воно вдається Петрові Гуменюку.
Детальніше>>
» 
Що коїться в Національному музеї?
Соломія ДЯКІВ
 
Доля унікальної колекції сакральних творів давньоукраїнського мистецтва й далі бентежить громадськість.

Минув рік, відколи безвідповідальними діями попередньої дирекції Національного музею у Львові в особі п. Отковича було здійснено брутальне перенесення ікон з Вірменського собору до приміщення, яке не відповідає жодним законам про охорону пам'яток (це свого часу підтвердила київська комісія). Перенесення відбувалося з порушенням реставраційних вимог: не було фахівців-реставраторів, попередньо не провели фотофіксації і профілактики, за 20-градусного морозу(!), що для ікон взагалі неприпустимо. Такі дії щодо пам'яток національної культури тодішнього керівництва музею призвели до загрози подальшому існуванню національної збірки. Попри те, що всі ці факти мали значний резонанс, досі залишаються невідомими підсумки виконаних резолюцій "круглого столу", проведеного 3 січня 2003 року з ініціативи представників громадськості. Власне, непоінформованість суспільства з боку теперішньої дирекції музею про дійсний стан фондів у невідповідній будівлі викликає велике занепокоєння та стурбованість за долю національної колекції. Представники громадськості найближчим часом планують скликати ще один "круглий стіл", оскільки теперішні проблеми вимагають негайного вирішення.
Детальніше>>
» 
Рок від Калича за 60 секунд
 
Група "Морс" знову перебуває у пошуках вокального пізнання після того, як вокалістка Світлана покинула колектив напередодні Нового року, посилаючись на те, що хлопці до неї ставляться без належної поваги. Лідер групи Мар'ян в очікуванні, роздумах, сподіваннях на те, що хтось зголоситься співати вкупі з "Морсом" вже відпрацьовану програму.

Нещодавно група "Джек о'Лентерн" зняла два кліпи, які показували 31 грудня у програмі "Сніданок на каналі "1+1". Тепер студія "Атлантик рекордс" перевидає їхній старий альбом, який повинен вийти в кінці січня. Усе залишається на нашому примітивному рівні, грошей нікому не платять. Лише за видання розраховуються певною кількістю комкпакт-дисків.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Львів'яни -- за Галицьку державу 
  ·  Ручний міністр 
Погляд
  ·  Чому згадали про минуле? 
  ·  ФІЛОСОФСЬКА КУЛІНАРІЯ 
Поступ у Львові
  ·  Галичина вшанує достойних 
  ·  Бізнесмени від "НУ" під ударом 
  ·  Бездіяльний світлофор 
  ·  Іноземці нам довіряють 
  ·  Автореформу скасували 
  ·  ДПА проти ЗМІ 
  ·  Гостини для дітей зі Сходу 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Боротьба за Кримську землю 
  ·  Хто ж все-таки фінансує Кучму 
  ·  Австрійці теж не люблять Кучму 
  ·  Лавринович злякався 
  ·  Спецназ як виборча технологія 
  ·  Епідемії грипу немає 
  ·  У Донецьку садять суддів 
  ·  Податківці довели до суїциду 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Претенденти до путінського бюлетеня 
  ·  Двадцять років до Марса 
  ·  Возз'єднання Палестини з Ізраїлем 
  ·  Нобелівська премія для ЄС 
  ·  У дітей відняли сніжки 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Зворотний бік медалі 
  ·  Найгірший врожай за 50 років 
  ·  Японія готує помсту США 
  ·  ЦГЗК позивається з "ПриватБанком" 
  ·  ІСД йде до Польщі 
  ·  levi's більше не "made in U.S.A" 
  ·  Землю добре купують 
  ·  НОВИНИ ЕКОНОМІКИ КОРОТКО 
Поступ життєзнавства
  ·  Едем дитинства 
  ·  Зцілення муками 
  ·  Хочеться падати догори 
Арт-Поступ
  ·  Кінокритичне отупіння 
  ·  Шопка в "Дзизі" 
  ·  Подвійна гра чи подвійні стандарти? 
  ·  Що коїться в Національному музеї? 
  ·  Рок від Калича за 60 секунд 
Спорт-Поступ
  ·  "Мілан" береться за діло 
  ·  Де живуть чемпіони 
  ·  Орден для Мирона Маркевича 
  ·  Чемпіонат України в третій десятці 
  ·  "Дніпро" в Туреччині 
  ·  "Карпати" вирушають у Кірі 
Мікроскоп пана Юрка
  ·  Мікроскоп пана Юрка 
Пост-Faktum
  ·  Підкорювач неба 
  ·  КАЛЕНДАР