BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Історія у Поступі.    Арт-Поступ.    Спорт-Поступ.    Дайджест.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
 
5 січня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  16:3 28-06-2017 -   На вул. Кульпарківській, 230а при демонтажі впав кран, ніхто не постраждав  
  15:15 28-06-2017 -   На вул. Алмазній, 21 у сміттєвих майданчиках виявили предмети, схожі на гранати  
  15:13 28-06-2017 -   Дев’ятирічний хлопчик постраждав у аварії на Львівщині  
  14:29 28-06-2017 -   Львів і Варшаву з'єднає колія за 50 млн  
  14:27 28-06-2017 -   У Львові сотня пар виконала гопак  
Україна
  16:0 28-06-2017 -   Вірус Petya: Кіберполіції понад тисячу разів поскаржилися на втручання у комп’ютери  
  15:11 28-06-2017 -   На Донеччині вибухнуло авто зі співробітниками СБУ  
  14:34 28-06-2017 -   На території рівненського молокозаводу пролунав вибух  
  13:45 28-06-2017 -   На території рівненського молокозаводу пролунав вибух  
  12:56 28-06-2017 -   Держборг України скоротився на ₴11 млрд завдяки зміцненню гривні  
Світ
  16:2 28-06-2017 -   У Міноборони РФ відхрестилися від полоненого військового  
  15:17 28-06-2017 -   В Ізраїлі розробили лазерну систему збиття безпілотників  
  12:4 28-06-2017 -   Мерія Лос-Анджелеса схвалила будівництво музею «Зоряних воєн»  
  10:37 28-06-2017 -   В Ємені оголосили епідемію холери  
  10:32 28-06-2017 -   У Таїланді дівчині без ніг дали роботу з зарплатою $29 тис. на місяць  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Віллем Бейтевех -- перший паросток голландського живопису
Анастасія КАНАРСЬКА
 
На рубежі 16-17 століть на карті Європи з'явилась нова держава -- Голландія. Власне з появою незалежної Голландії народилась і національна школа живопису. Одним із найпрекрасніших майстрів цієї школи був Віллем Бейтевех.

Бейтевех народився у Роттердамі в 1591 чи 1592 році. В 1612 переїхав у Гарлем, вступив там у місцеву гільдію живописців. А в 1617 році майстер повернувся до Роттердама, де і помер 1624 року.

Життя Бейтевеха було дуже коротким, але він створив багато різноманітних творів. І саме вони відтворюють важливий етап у формуванні неповторних особливостей голландської національної школи. Відомо, що його вчителями були гравери. Талант митця незаперечно належить двом видам мистецтва -- живопису і графіці. Бейтевех належить до того покоління голландських художників, в творчості яких вперше знайшло своє відображення жанрове розмаїття мистецтва Голландії. Сам живописець зробив внесок в розвиток пейзажу і побутового жанру.


Жанр пейзажу розробляв майстер у графічних творах. На перших офортах, створених у 1616 році, художник зображує руїни замку і сільські краєвиди. В пейзажі завжди присутня самотня фігура лісоруба, збирача хмизу, сіяча. В основу цих зображень лягла властива нідерландському живописному мистецтву з давніх часів ідея єдності людини і природи. Природу художник завжди зображав у русі -- дерева в нього виростають із землі, їх гілля колише вітер. Пейзажний простір наповнений особливою життєвою енергією. Ідея органічного життя природи відтворюється і в живому, рухливому штриху Бейтевеха. Такою ж захопливою напруженістю, багатством і різноманітністю штриху відзначені й малюнки майстра.

У наступній серії "Стихії" художник добивається органічного зв'язку пейзажного мотиву і ефекту освітлення. Саме тут вперше з'явилось те нове розуміння особливої ролі світла, яке пізніше знайде своє найвище перетворення в роботах великого Рембрандта. Відомо, що молодий Рембрандт малював з офортів Бейтевеха.

Графічні твори митця на побутові теми відрізняються особливою широтою охоплення явищ. Майстер негайно відгукується і на екстраординарні події ("Страта вбивць ювеліра Яна Велі"), і на те, що урізноманітнить звичний перебіг міського життя ("Лотерея"), і на мирну повсякденність ("Продаж дров"). Побутові сцени, втілені в графічних листках Бейтевеха, як правило, багатолюдні. При цьому показує яскравий "різношерстий" натовп в основному тільки зі спини.

У формуванні творчої індивідуальності Бейтевеха, майстра побутового жанру, найважливішу роль відіграло його перебування в Гарлемі. Голландія на той час не мала художньої столиці, як інші країни Європи: практично в кожному місті була своя місцева живописна школа. І все-таки Гарлем був одним із найбільших центрів розвитку національної культури і мистецтва. Переїхавши в Гарлем, Бейтевех попав у творче середовище, познайомився з Франсом Галсом, творцем своєрідного типу "жанрового портрета". Прізвисько молодого художника "дотепний Віллем", яке дійшло до наших часів, свідчить, що в цьому середовищі він почував себе природно і органічно.

У графіці Бейтевеха жанрова тематика дуже широка, а в живописі -- навпаки, звужена. У більшості випадків майстер зображає вишукане аристократичне товариство. Герої завжди повернені до глядача. Простір інтер'єру постає як театральна куліса.

На формування побутової картини в голландському живописі XVII століття великий вплив мали вистави в камерах риторів -- літературно-театральних об'єднаннях , які були яскравою ознакою суспільного життя голландських міст. Особливу роль камери риторів відігравали саме в Гарлемі. Знайомство з драматургом, поетом, композитором і живописцем Гербрандом Бредеро також сприяло зверненню Бейтевеха до побутового жанру. Він навіть оформив титульний лист комедії Бредеро "Люселла". Літературні твори Бредемо допомагають спеціалістам зрозуміти зміст жанрових картин Бейтевеха. В жанрових сценах митця ще немає справжньої дії, замість реальних психологічних стосунків між героями -- відверта театральна інсценізація. І все ж яскраві твори майстра дали в той час зовсім нове відчуття людини і його приватного побуту.









» 
Польське мистецтво зі Львова у Польщі
Наталка КОСМОЛІНСЬКА
 
Велика виставка творів польського мистецтва зі збірки Львівської галереї мистецтв помандрувала до Національної галереї мистецтв у Сопоті (Польща). Це результат активної науково-мистецької співпраці, яка триває між цими містами вже кілька років поспіль.

Польські мистецтвознавці давно вивчають збірки львівських музеїв, що постали переважно за рахунок колекцій польських магнатів. Протягом останнього десятиліття експонати галереї демонструвались на понад тридцяти виставках, організованих польськими музеями. До найпотужніших належать: "Козаччина", "Гуцульщина", "Селяни у польському мистецтві", "Де Схід зустрічає Захід", "Автопортрет польських художників", "Творчість Сіхульського", "Розп'ятий", кілька виставок Яцека Мальчевського та виставка графіки Даніеля Ходовецького.
Детальніше>>
» 
Гімн грації і вишуканості
 
У Парижі -- безпрецедентна мистецька подія: в Люксембурзькому музеї експонується виставка найбільш таємничого і ніжного художника доби Ренесансу -- Сандро Боттічеллі. Залюблений у красу, він все життя був її відданим слугою. За щедрої підтримки самого правителя Флоренції герцога Лоренцо Пишного Боттічеллі ще на початку своєї творчої кар'єри здобув і славу, і багатство, і обожнювання своїх сучасників. У своїх щемливо витончених полотнах він мало що вигадував: ці елегійні обличчя, ці ніжні шиї, ці золотисті хвилі кучерів -- все це реальні жінки, що мешкали на той час у Флоренції.

У творах Боттічеллі тріумфує грація, непоспішна витонченість і величність, невловимі лінійні ритми і поетична ідеалізація. Але під впливом похмурих проповідей монаха Савонароли, що взявся викривати "пожежу пихи" і гріхи насолоди у флорентійців, Боттічеллі почав перейматись докорами сумління щодо свого безхмарного мистецтва. Результатом стала важка духовна і творча криза маестро. Слава Боттічеллі поступово почала згасати і згодом вкрилась товстим шаром забуття, яке тривало 400 років.
Детальніше>>
» 
Мане в Прадо
 
Мадридський музей Прадо повернув свій, у певному сенсі, борг Франції: в його стінах відкрилась грандіозна виставка французького імпресіоніста Едуарда Мане та іспанських митців, творчістю яких він захоплювався. Позаминулого року паризький музей д'Орсе та Нью-Йоркський Метрополітен організували виставку аналогічного змісту "Мане і Веласкес: французький смак справжнього живопису", на якій більшість виставлених творів Веласкеса надав Прадо.

Другим після Дієго Веласкеса, який свого часу дуже суттєво вплинув на формування творчої манери Мане, хто теж немало важив у його естетичних пріоритетах, був Франциско Гойя. "Іспанія завжди ніби містилась всередині Мане, -- зазначила куратор експозиції Мануела Мена, -- це виявлялось у тому, як він організовував свою живописну композицію, як він працював над вдосконаленням своєї манери письма. Це помітно і в атмосфері, яку він намагався передати."
Детальніше>>
» 
Скульптура ХХ століття
 
"Від Модільяні до сучасності. Скульптура з колекції Гуггенхайма" -- так називається нова велика виставка творів видатних скульпторів ХІХ і ХХ століть у галереї Форо Бораріо в італійському місті Модені. Тут виставлені найкращі твори з музеїв Гуггенхайма в Нью-Йорку і Більбао, а також з венеційської колекції Пеґґі Гуггенхайма. Скульптура видатних митців з 1882 року до сьогодні розосереджена по трьох тематичних секціях: людина, тварини і авангард, у якій, власне, представлена найсучасніша пластика. Наприклад, неонова композиція Мауріцціо Нануччо.

Виставка унікальна через те, що представляє саме скульптуру, яка значно рідше за інші пластичні мистецтва залишає стіни своїх рідних зібрань. Дизайн експозиції неперевершений. Є можливість розглянути кожен шедевр в нюансах, не проштовхуючись через тлум глядачів. Бронза і мармур, Роден і Дега грають сольні партії у цій неперевершеній пластичній атракції.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Азаров "задушив" Хорошковського 
  ·  Прокуратура захистила Медведчука 
Погляд
  ·  Початок місії на Марсі 
  ·  Грузини обирали Саакашвілі 
  ·  Інші здібності 
  ·  Керівникам телеканалу 1+1 
Поступ у Львові
  ·  Володимир ЖМУРКО: Ми об'єднуємо різних людей 
  ·  Черговий вияв шовінізму 
  ·  Студента "Політехніки" засудили 
  ·  Буняк -- невдаха і антигерой 
  ·  Вечеря для бездомних 
  ·  Новорічні трагедії 
  ·  Небезпечні забави на льоду 
Поступ з краю
  ·  Олександр МОРОЗ: Я ще не вирішив, чи піду на вибори 
  ·  Приреченість політреформи 
  ·  Кваснєвський проти третього терміну 
  ·  Цегла в Конституційний Суд 
  ·  Грищенко вірить в Ірландію 
  ·  Кучма за свободу пересування 
  ·  Українських моряків урятовано 
  ·  Загроза теракту в повітрі 
Поступ у світі
  ·  Початок ери довіри? 
  ·  Авіакатастрофа в Єгипті 
  ·  Вифлеєм без гостей 
  ·  Скривджені міста 
  ·  Конституційний компроміс 
Економіка у Поступі
  ·  Перша десятирічка NAFTA 
  ·  Оцінка землі по-новому 
  ·  Майнові права держави впорядкують 
  ·  Здоров'я в Німеччині дорожчає 
Історія у Поступі
  ·  Шлях Хмельницького до Переяслава 
  ·  АРХІВАРІУС 
Арт-Поступ
  ·  Польське мистецтво зі Львова у Польщі 
  ·  Віллем Бейтевех -- перший паросток голландського живопису 
  ·  Гімн грації і вишуканості 
  ·  Мане в Прадо 
  ·  Скульптура ХХ століття 
Спорт-Поступ
  ·  Той на захід, той на схід... 
  ·  Прем'єр-ліга на екваторі 
  ·  Медведенко та Потапенко на майданчику 
  ·  Кличко чи Брюстер? 
Дайджест
  ·  Путч перед відходом Кучми 
Пост-Faktum
  ·  Брітні Спірс одружилася 
  ·  КАЛЕНДАР