BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Спорт-Поступ.    Тема Поступу.    Львівські обсервації.    Поступ технологій.    Арт-Поступ.    Поступ реляксу.    Пост-Faktum.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
11 грудня 2003 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  16:46 24-03-2017 -   Серед секонд-хенду львівські митники знайшли новий одяг та гіроскутери  
  16:26 24-03-2017 -   На мості у Жидачівському районі тривають протиаварійні роботи, - рух транспорту обмежено  
  16:25 24-03-2017 -   На Личакові вшанували пам’ять Ігоря Білозіра  
  15:2 24-03-2017 -   Львів домовився про вивезення 900 тонн сміття  
  13:13 24-03-2017 -   На Львівщині судитимуть дев’ятьох учасників організованого угрупування  
Україна
  16:50 24-03-2017 -   Заступниці Кернеса повідомили про підозру в земельних махінаціях  
  16:29 24-03-2017 -   У ДНР школу назвали на честь Гіві - ЗМІ  
  16:28 24-03-2017 -   У Тернополі осквернили пам'ятник жертвам Голокосту  
  15:4 24-03-2017 -   Україна 26 березня перейде на літній час  
  15:1 24-03-2017 -   СБУ не переглядатиме рішення щодо Самойлової  
Світ
  16:31 24-03-2017 -   Путін прийняв Ле Пен у Кремлі  
  16:27 24-03-2017 -   Знайдена гігантська чорна діра, "виселена" з галактики  
  14:56 24-03-2017 -   Поліція Хорватії заборонила марш українських уболівальників по Загребу  
  12:37 24-03-2017 -   Адронний колайдер: учені виявили п'ять нових частинок  
  11:35 24-03-2017 -   Яресько отримала нову посаду в Пуерто-Ріко  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  »  ПРЕМ'ЄРА

___________________________________________________________________________

Наближаючись до межі Мовчання
Класика театру абсурду на камерній сцені театру ім. М. Заньковецької
Марта ГАРТЕН
 
"Голомоза співачка" -- це п'єса мовчання, бо ні про що не розповідає. "Стільці" вже намагаються щось висловити, але, зрештою, навколо них -- мовчання, адже мовчання -- це неприсутність. На схилі віку я усвідомив, що дуже люблю життя, люблю людей, але своєю творчість наблизився до межі Мовчання, -- писав народжений 1912 року Єжен Йонеско про свої перші драматичні твори, що постали на початку 50-х років минулого століття. -- Я назвав свої комедії "антип'єсами", "комічними драмами", а драми -- "псевдодрамами" або "трагіфарсами", адже, як мені видається, комічне трагедійне, а трагедія людини сміховинна. Сучасний критичний розум нічого не сприймає надто серйозно і надто жартома. У "Жертвах обов'язку" я намагався втопити комічне в трагічному, у "Стільцях" --трагічне в комічному або, коли хочете, протиставити комічне трагічному, щоб об'єднати їх у новому театральному синтезі. Та це не справжній синтез, тому що обидва ці елементи не розчиняються один в одному, а співіснують в постійному взаємному відштовхуванні, підкреслюванні одного іншим, взаємній критиці і запереченні, так що із цього протистояння може народитися динамічна рівновага". Та нехай там що, а перші п'єси Єжена Йонеско і зокрема "Стільці" через позірний абсурд оголювали нерв життя, дозволяли поглянути на нього по іншому.

Аберація зору нашого театру і за двадцять останніх років усе ще ніяк не може дозволити погодитися на цей погляд, вважаючи театр абсурду "глухим кутом". Підходячи до нього із мірками театру ідеологічного й психологічного, національна сцена відчуває, як абсурд вислизає з її ужиткових обіймів, не маючи наміру обуржуазнюватися на вимогу моменту. Пригадуєте, саме із Москви вже привозив "Стільці" один молодий режисер із колишніх львів'ян? І що? Не до шмиги національній сцені абсурд, не до шмиги. Та варто таки з'явитися комусь молодому, вродливому, закоханому, відважному, як щось починає коїтися з акторами, приреченими на резервацію національної сцени... Чи не тому, розповідаючи про незалежний театральний проект -- виставу за п'єсою Єжена Йонеско "Стільці", прем'єра якої відбудеться 11-13 грудня на камерній сцені театру ім. Марії Заньковецької, режисер Євген Лавренчук так тішиться акторським ансамблем: він має неабияке задоволення працювати із дуетом заслужених артистів України -- Любов'ю Кагановою та Янушем Юхницьким.

"Молодий, вродливий, закоханий, відважний" -- це все про нього, режисера Євгена Лавренчука. Із цим дитям московської театральної богеми, улюбленим учнем Романа Віктюка, цим "вундеркіндом сучасного театру", як іноді лагідно називають Євгена, мені випало зазнайомитися п'ять місяців тому на одному із камерних концертів музики Лютославського... Тоді ж довідалася, що це ніжне й екзотичне пташеня вже не тільки самостійно заклало Польський театр у Москві при тамтешній амбасаді Польщі, а й встигло стати лауреатом міжнародного театрального фестивалю в Ряшеві як переможець у номінації "кращий режисер"! Театр Євгена Лавренчука ще дуже молодий. Йому тільки рік. Тому режисер встиг показати лише одну прем'єру -- "Сніг" за Пшебишевським. Саме з нею їздив до Польщі на фестиваль, а ще має запрошення від Сергія Проскурні до Києва на "Мистецьке березілля". Сподіваюся, що після "Березілля" зможе і до Львова з цією виставою приїхати. З нового року Євген Лавренчук із Польським театром у Москві реінкарнує процес підготовки вистави "Марія Стюарт" за Словацьким. Ще у їхніх планах "Кароль" і "Танго" Мрожека та "Дзяди" Міцкевича. Зараз у театрі 23 актори плюс персонал. Взагалі трупа налічує понад три десятки осіб.

На запитання, які театральні засади сповідує цей театр та на кого він орієнтований, його мистецький керівник пояснює, що вже навіть першою своєю виставою намагався відійти від суто польської діаспори й публіки. Звісно, на прем'єру прийшли працівники амбасади, консульства й діаспори, але більшість глядачів була московськими театралами. А це така публіка, що не стане споживати немистецьку їжу! Однак вона вельми добре сприйняла виставу, хоча москвичам польську мову чути й розуміти не так звично, як львів'янам. На превелике здивування Євгена Лавренчука, який потурбувався, щоб глядачі мали синхронний переклад через навушники, публіка намагалася не дослухатися до тлумачення, а сприймати мелодику мови оригіналу, неначе була заворожена музикою. І це режисер усвідомив як найвищу похвалу для себе. Що ж до засад його театру... Відомий львівський сценограф і режисер Валерій Бортяков, який бачив виставу "Сніг", сказав, що вона зроблена, як "підручник з історії польського театру". Тобто Євген Лавренчук зробив еклектичну виставу з мозаїкою різних стилістик польської режисури. Як пояснює сам Євген, йому залежало на тому, щоби ця вистава слугувала візитівкою Польського театру, тому він обрав саме таку п'єсу й вирішив її полістилістично. Звісно, у "Марії Стюарт" він уже не повторюватиме цього прийому, бо хоче зробити з неї треш-виставу, дуже брутальну... "Свого часу ця п'єса стала шоком у драматургії, тому трансформувати в театральний простір цей шок можна саме таким чином," -- вважає Євген Лавренчук.

Проект, який режисер Євген Лавренчук втілює у Львові разом із продюсером Дмитром Балашовим, абсолютно незалежний від академічної сцени. Дмитру Балашову вдалося залучити до реалізації проекту фірми "Євроімідж" та "Елітбудсервіс", які працюють в царині дизайну та будівництва. Вони й узяли на себе всі клопоти з витратами на виставу, зрештою, як показує досвід режисера, 40 відсотків видатків з'являються як незаплановані, їх доводиться платити з власної кишені. "Достеменно розрахувати, чи заробимо ми на цій виставі, неможливо, -- переконаний Дмитро Балашов. -- Але це не підстава для того, щоб нічого не робити. Як мінімум, ми мусимо розрахуватися із орендарями, акторами, художником... До речі, художником у нас -- Наталія Лейкіна - унікальна у Львові людина, яка професійно й віртуозно опановує театральний простір та володіє талантом створення образного костюму. На жаль, вона не має зараз можливості реалізувати себе сповна, а колись працювала в театрі "Гавдеамус" та художником у цирку. Якщо продадуться квитки на перші дві вистави, тоді вже можна буде говорити про фінансовий успіх. Ясно, що сидимо як на голках. Це нормальний ризик. Але вже сьогодні плануємо грати дві вистави щомісяця упродовж півроку, -- з такого розрахунку ми надрукували афіші й квитки".

І коли продюсер ще не впевнений у фінансовому успіху вистави, то режисер у креативному та творчому її успіху переконаний куди більше! Він уже має письмове запрошення везти ці "Стільці" до столиці України та Литви. "Камерна сцена не через те, що ми бідні й не маємо можливості вийти на сцену Опери, ні. Мала сцена театру ім. Марії Заньковецької коштує так само, як і великі сцени у Львові. Але нам йшлося про елітність цього проекту, про обмежену кількість глядачів на виставі і саме про камерність, -- пояснює Євген Лавренчук. -- Тут жанр диктував свої закони. Кожна п'єса має свій масштаб простору, природу змісту, стилістику. Це мій перший досвід саме в камерному театрі (тут акторів видно з відстані простягненої руки, звідси й завдання для художника, режисера, акторів). Сподіваюся, що він буде сприйнятий прихильно".

P. S. На жаль, цим сподіванням не дано здійснитися. Адже ще до прем'єри вистава "Стільці" наразилася на скандал. Марія Верес, засновниця театру "Небо", яка розпочала репетиції із заньківчанським дуетом, до глибини душі сприкрена тим, що використавши її задум та опрацювання тексту Йонеско, постановку здійснив інший режисер. "Я вважаю, що актори, яких я готувала на виставу "Стільці", вчинили зі мною підло, подавшись до іншого режисера. Тому маю намір звернутися до Міністерства культури й мистецтв України за підтримкою. Мене обурює й те, що ніхто з них не завдав собі клопоту вивчити інший варіант тексту (скажімо, той, що був опублікований у журналі "Всесвіт"), а без моєї на те згоди використали мій переклад, ані словом про це ніде не обмовившись. Невже люди, які промовляють зі сцени театру ім. М. Заньковецької про святі істини, могли так вчинити зі мною тільки тому, що я аматор, а той молодий режисер -- учень Віктюка? Невже таке можливе в театрі?"









» 
АНДЕГРАУНД ВІД КАЛИЧА
Олег (Калич) КАЛИТОВСЬКИЙ
 
АНДЕГРАУНД
Відомий у вузьких колах львівський художник та поет Мирослав Ягода, який торік видав книжку "Черепослов", нещодавно повернувся з поїздки Німеччиною, де відвідав Берлін та Дрезден, намагаючись через друзів та знайомих влаштувати виставку малярських творів. Після повернення Мирослав занурився у спогади, роздуми, ностальгічні почуття і створює поетичний цикл "Україна Ягода", у якому він подає свою поезію медитативним рядком.
Детальніше>>
» 
Пиво "Високий Замок" -- давні традиції і сучасний досвід
Юлія КУРИНКІНА
 
9 грудня "Львівська пивоварня" випустила першу партію нового сорту хмільного пива "Високий Замок". Воно вже знайоме багатьом шанувальникам "Львівського". У 1990-х роках це пиво було популярним у Західній Україні і навіть було одним із п'яти кращих сортів на теренах колишнього Союзу. Підбивши підсумки маркетингового дослідження, яке підтвердило, що за "Високим Замком" сумують, "Львівська пивоварня" вирішила відновити його випуск.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Підсилення Януковича 
  ·  Сполохи над пустирем 
Погляд
  ·  Звільнення за планом 
  ·  Львівщина приватизує 
  ·  Допис на замовлення 
Поступ у Львові
  ·  Комуністи проти 
  ·  "Галицький вибір" проти реформи 
  ·  Майданчики і УДЮМКи зареєструють 
  ·  Львівська опозиція вирізняється 
  ·  Полонені віртуальної реальності 
  ·  Львів за права людини 
  ·  Інтернет-аукціон -- дітям 
  ·  Неповнолітні злочинці 
  ·  Депутатам звітуватимуть інші 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  "Брудний" рік в Україні 
  ·  Опозиціонерів штовхають назустріч один одному 
  ·  Вибори проконтролюють і порахують 
  ·  Нова угода влади 
  ·  Останній вердикт КС 
  ·  Ранбаксі -- 10 років в Україні 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Чергові вибори Путіна 
  ·  Демократизація Китаю? 
  ·  В Чехії не буде американських баз 
  ·  Медаль за доблесть для пса Бастера 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Камін у сучасному інтер'єрі 
  ·  Діяльність ломбардів регламентована законом 
  ·  Тендер на відновлення Іраку відтягують 
Спорт-Поступ
  ·  Вирішальні аккорди Ліги 
  ·  Бретт Халл 
Тема Поступу
  ·  Відтворення пам"ятки? 
  ·  Художні” нюанси 
  ·  Віталій ДУБИНА: Міська громада може не боятися цієї новобудови 
  ·  Лідія ГОРНИЦЬКА: Пам’ятку відновлять! 
Львівські обсервації
  ·  Львівські обсервації 
Поступ технологій
  ·  Кольорові пристрасті 
  ·  Перші кроки 
Арт-Поступ
  ·  АНДЕГРАУНД ВІД КАЛИЧА 
  ·  Наближаючись до межі Мовчання 
  ·  Пиво "Високий Замок" -- давні традиції і сучасний досвід 
Поступ реляксу
  ·  Бурлацькі гуляння 
  ·  ТЕАТРИ 
  ·  ВИСТАВКИ 
  ·  КІНОТЕАТРИ 
  ·  ЛЯЛЬКА 
  ·  Повернення Гладіатора 
  ·  Паркер 
Пост-Faktum
  ·  Софіївка, Байкі, Вулька 
  ·  КАЛЕНДАР 
  ·  Диво-препарат ''Дикрасин-1''