BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Львівські обсервації.    Медичний Поступ.    Поступ науки і технологій.    Поступ комп''ютерних технологій.    Кінопоступ.    Спорт-Поступ.    Розмаїтий Поступ.    Арт-Поступ.    Наша Афіша.    Пост-Factum.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
11 квітня 2002 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  15:22 29-03-2017 -   Через гідравлічні випробування у Львові на кількох вулицях не буде гарячої води  
  15:14 29-03-2017 -   На Львівщині стартувала посівна кампанія  
  14:13 29-03-2017 -   На Львівщині стартувала посівна кампанія  
  14:12 29-03-2017 -   Фальшиві комунальники обікрали львівського пенсіонера  
  13:18 29-03-2017 -   На Львівщині судитимуть поліцейських, яких звинувачують у розбої  
Україна
  15:19 29-03-2017 -   У Дніпрі звільнили водія-сепаратиста за образи у бік учасниці АТО, – активісти  
  15:17 29-03-2017 -   На Донеччині з гранатомета стріляли по магазину  
  14:16 29-03-2017 -   У Тернополі СБУ затримала трьох військових, які крали паливо з військової частини  
  13:13 29-03-2017 -   Гройсман радить всім членам НАЗК звільнитися  
  11:40 29-03-2017 -   СБУ вважає обстріл Генконсульства Польщі в Луцьку провокацією Росії  
Світ
  15:16 29-03-2017 -   Польща призупинила роботу своїх консульств в Україні  
  14:18 29-03-2017 -   Україна оскаржуватиме рішення суду Лондона щодо "боргу Януковича"  
  13:14 29-03-2017 -   У США ухвалили резолюцію до річниці анексії Криму  
  11:0 29-03-2017 -   Після успіху на Євро-2016 в Ісландії спостерігається демографічний вибух  
  10:22 29-03-2017 -   Сейсмологи оголосили загрозу цунамі на Камчатці  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  »  ПОСТУП РОК-Н-РОЛЬНИЙ

___________________________________________________________________________

Лео Фендер і його Stratocaster
Тарас ЛІВИЙ
 
Роль Лео Фендера (народився 10 серпня 1909 року) в розвитку світової рок-музики важко переоцінити – чим би вона була без підсилювачів і електрогітар?

Почалось усе в сорокових роках. Каліфорнійський винахідник, радіомайстер і бухгалтер власного радіомагазину Лео Фендер “клепав” гітари і різні прилади. Вже тоді він працював над схемами своїх знаменитих (у майбутньому) підсилювачів.

Хвиля електромузичних інструментів, яка тільки почала зароджуватися, привела до Лео багатьох гітаристів, котрих цікавило встановлення звукознімачів на акустичні гітари. Займаючись покращанням підсиленого звуку інструментів із порожнім корпусом, 1948 року Лео створив легендарний Telecaster – першу електрогітару з суцільним корпусом, яку було представлено та запущено в серійне виробництво 1950 року. Це був революційний інструмент. Він давав зовсім нове звучання й у своїй конструкції містив купу винаходів (прикручений до корпуса змінний гриф, регульований місток із системою проходження струн крізь корпус, дизайн голови грифа з кілками на один бік).

Спочатку гітара називалась Esquire. Модель випускали лише півроку, вона мала один звукознімач і не була обладнана стержнем, що підсилював конструкцію грифа (анкером).

Після випуску цієї невеликої серії гітару було вдосконалено, вона отримала назву Broadcaster. А потім компанія отримала повідомлення від фірми Fred Gretsch Manufacturing Co. про те, що назва Broadkaster з 1937 є зареєстрованою торговою маркою барабанів фірми Gretsch. Незважаючи на різницю в написанні назв, Broadcaster зник зі списку продукції Fender. Весною 1951-го, коли Broadcaster уже не було, а Telecaster іще не з’явився, гітари Лео Фендера були відомі під назвою Nocaster.

Роботи над новою гітарою почалися в 1953 році. Навесні 1954-го діловий партнер Лео Фендера Дон Рендалл придумав для неї назву – Stratocaster. Під час розробки Лео хотів створити щось іще більш новаторське, ніж Telecaster, який вийшов у 1950 році. Перші задокументовані продажі Fender Stratocaster датуються 15 травня 1954 року. На початках цей інструмент не був лідером гітарної промисловості. Злет Srtatocaster припав на другу половину 60-х, передусім завдяки Джимі Хендріксу. З того часу популярність гітари стала зростати настільки швидко, що до 80-х вона захопила лідерство із продажу і залишається на цих позиціях до сьогодні.

Srtatocaster мав дворогий корпус з плавними формами для більшої зручності. Місток Srtatocaster, на відміну від Tele, давав можливість підстроювання для кожної струни окремо. Гітара була обладнана першим своєрідним тремоло із системою пружин зі зворотного боку корпуса. Три звукознімачі давали доволі різнобарвне звучання.

Усі зазначені риси здаються сьогодні цілком стандартними для електрогітар, але з’явилися вони саме завдяки Лео Фендеру.

Конструкція Stratocaster складається з кленового грифа (21 або 22 лади), що кріпиться гвинтами (3 чи 4 шт.) до корпуса, виготовленого з ясена, вільхи, інколи з тополі чи липи. До корпуса інструмента прикріплено пластикову накладку-панель, на котрій встановлено ручки та перемикач для управління звукознімачами та самі звукознімачі.

Аби охарактеризувати звучання Stratocaster, можна обмежитися фразою “інструмент для чистого звуку”. Тобто він ідеально підходить для гри на чистому звуці або з незначним “перевантаженням” підсилювача, через що його так люблять прихильники блюзу, джазу та серфу. З метою задоволення постійно зростаючих потреб музикантів сьогодні випускають багато модифікацій Stratocaster із найрізноманітнішою конфігурацією. Зокрема гітари, обладнані звукознімачами для гри зі сильним спотворенням звуку, без якого неможливо уявити собі сучасну рок-музику. Бадді Холлі, Джимі Хендрікс, Джордж Харрісон, Джон Леннон, Інгві Малмстін, Стів Вей, Джефф Бек, Бадді Гай, Стів Рей Воен, Девід Гілмор, Марк Нопфлер, Джимі Воен, Бонні Райт, Річі Самбора, Маркус Міллер, Джако Пасторіус, Річі Блекмор, Джимі Пейдж і Кірк Хеммет – ось зовсім не повний перелік музикантів, котрі використовували гітари Fender Stratocaster.

Ерік Клептон якось у захопленні від Stratocaster’а придбав 200 гітар своєї іменної серії.
3 січня 1965 року у зв’язку з погіршенням здоров’я Лео Фендера компанію було продано фірмі CBS за 13 мільйонів доларів. На жаль, усі змушені були визнати, що це нікому не пішло на користь. Але через 20 років група музично та технічно освічених працівників та інвесторів на чолі з Вільямом Шульцом викупила компанію, чим і відкрила нову сторінку в історії Fender.

Компанія завжди визнавала важливість політики відчинених дверей для професійних музикантів. Коли музиканти захотіли отримати інструменти з неповторними особливостями, гітари почали випускати з урахуванням індивідуальних побажань. Так, з 1987 року усесвітньо відомі гітаристи звертаються в знаменитий Fender Custom Shop – Мекку розробки та виготовлення елітних інструментів, де втілюються всі мрії виконавців. Окрім США, Fender має фабрики в Мексиці та Японії. Це є наслідком спроб зменшити витрати на виготовлення гітар. Для початківців передбачено серію гітар Squire – здешевлених копій гітар і бас-гітар Fender.

Fender Jimi Hendrix Stratocaster

Джимі Хендрікс, напевно, є найбільш знаменитим гітаристом усіх часів, як і Fender Stratocaster – найпопулярніша в світі гітара. Тому й не дивно, що два ці легендарні імена злилися в одне.
Найкращі гітаристи вибирають найкращі гітари. Тому основною гітарою Джимі Хендрікса був Stratocaster.

Джимі Хендрікс вплинув на всю рок-музику, відголоси його стилю є в грі будь-якого відомого гітариста. Спеціально для тих музикантів, які хочуть звучати, як Хендрікс, компанія Fender випускає іменні гітари Джимі Хендрікса.

Ці інструменти є точними копіями тих, на яких грав Хендрікс, це стосується також електроніки, деревини, розмірів грифа, фурнітури тощо.

Як відомо, Хендрікс був шульгою, який грав на стандартній гітарі, тільки переставивши струни для шульги.

Це створювало дуже нестандартне звучання, оскільки місце кріплення струн до голови грифа було іншим, ніж на стандартних гітарах, і тому струни були не так натягненими. Це стосується звукознімачів. Кожен магніт був настроєний для знімання звуку з певної струни. Джимі, помінявши струни місцями, змінив це класичне сполучення.

Окрім того, важіль тремоло, розташований угорі поруч з лежачою на корпусі рукою, працював не так, як на звичайних гітарах. І сама рука розміщувалася на корпусі по-іншому внаслідок наявності ручок регулювань зверху над кистю. Усе це позначалося на звуковіддачі.

Для того, щоби відтворити всі ці відчуття повною мірою, Fender випустили Jimi Hendrix Tribute Stratocaster, що є “дзеркальним відображенням” звичайної гітари нормальних людей.

Інша гітара – Jimi Hendrix Voodoo Stratocaster – має цілком стандартний корпус для правші. Однак щоб отримати реальний звук Hendrix, у цієї гітари дзеркально відображено голову грифа та магніти звукознімачів.









»  УСПІХ
Юний львів’янин увійшов до світової скрипкової еліти
Максим Брилинський у день свого 17-річчя став лауреатом паризького конкурсу
Христина ГНАТИК
 
Максим Брилинський - минулорічний випускник Львівської середньої спеціальної музичної школи-інтернату імені Соломії Крушельницької
Максим Брилинський – минулорічний випускник Львівської середньої спеціальної музичної школи-інтернату імені Соломії Крушельницької, а тепер студент 3-го курсу Віденського університету музики й виконавських мистецтв, став лауреатом Міжнародного конкурсу молодих скрипалів імені Єгуді Мєнухіна, який нещодавно відбувався в Парижі. Уперше львів’янин став одним із переможців такого поважного світового форуму.

До участі в конкурсі зголосилися понад сотня молодих скрипалів з усього світу. Високоповажне журі очолив професор Королівської академії музики в Лондоні Ерик Грюнберг. Журі, на основі попереднього касетного прослуховування, відібрало до участі в конкурсі 22 учасники. За конкурсними вимогами претенденти мали надіслати касети з власним виконанням різних музичних творів, серед них, зокрема, один із каприсів Н. Паганіні та 1 частину концерту Й. Брамса. До програми наступних трьох турів музиканта увійшли твори світової скрипкової класики: Й.-С. Баха, В.-А. Моцарта, Л. ван Бетховена, Н.Паганіні, С.Прокоф’єва та твір сучасного англійського композитора Альшега, написаний спеціально для цього конкурсу (за місяць до початку конкурсних змагань). Крім скрипкової сольної музики, було обов’язкове ансамблеве виконання (тріо В.-А. Моцарта).
Детальніше>>
»  ФЕСТИВАЛЬ
Здивування четвертого молодіжного фестивалю “Музика Тисячоліття”
Тетяна РОСПАТНЮК, Левко ЛАВРІВСЬКИЙ
 
Кожен фестиваль – це своєрідний пошук. 4-й молодіжний фестиваль “Музика Тисячоліття”, організований Студентським науково-творчим товариством ЛДМА ім. М. Лисенка, як і будь-яке випробування, чогось навчив не тільки його учасників. Він надихнув молодого слухача, вказав молодим композиторам і виконавцям нові шляхи реалізації творчих ідей , представивши багато різнопланових концертів, амплітуда тематики і жанру яких коливалися від бароко до сучасності, від інструментальних ансамблевих та сольних вечорів до хорових концертів.

Натхненниками акцій стали відомі львівські музиканти: В. Сивохіп, М. Корчинський, М. Старко, Й. Єрмінь, М. Логойда, Я. Гнатовський, А. Легкий, Б. Фроляк, Х. Гумецька, Ю. Яремчук. Природно, що після такого огрому подій виникає бажання озирнутися, щоби згадати те, що так здивувало Львів.
Детальніше>>
»  ТЕАТР
Вісім люблячих жінок” збирають аншлаги, але оплески дістаються чоловікові
Світлана РУДЄВА
 
Національний театр ім. М. Заньковецької. Показ нової вистави “Вісім люблячих жінок” французького драматурга Р. Тома. Режисер – н. а. України Алла Бабенко. Художник-постановник – н. х. України М. Кипріян. У ролях люблячих жінок – заслужені артистки України: О. Бонковська, Л. Боровська, Д. Зелізна, Л. Каганова, К. Хом’як, та артистки: Н. Лань, Т. Павленко, А. Сотникова.

То неправда, що сучасні львів’яни не люблять ходити до театру. Якщо за півгодини до початку вистави у касі немає квитків, значить, комусь вони все-таки знадобилися. Але переповнена глядацька зала – сьогодні, на жаль, не показник доброї якості театральної продукції. І аншлаг на всіх трьох показах останньої прем’єри заньківчан – “Вісім люблячих жінок” – ще один цьому приклад.
Детальніше>>
»  ПОСТУП РОК-Н-РОЛЬНИЙ
Геній на ім’я Джимі Хендрікс
Юрко БАНЗАЙ
 
Серед прабатьків рок-музики, мабуть, не знайдеться ще одного настільки оригінального майстра, котрий за максимально короткий час зміг би так сильно вплинути на музичний процес. Широко визнаний як один з найбільш сміливих і винахідливих віртуозів в історії року, Хендрікс став піонером електрогітари (він грав на інструменті Fender Stratocaster для правої руки – знаменитій Electric Lady – лівою рукою та перевернувши сам інструмент). І хоча він пробув на сцені як сольний виконавець менш ніж п’ять років, проте сильно вплинув практично на всіх музикантів, починаючи від Джорджа Клінтона та Майлса Девіса і закінчуючи гітаристами Стіві Рей Военом і Верноном Рейдом.

Хендрікс народився 27 листопада 1942 року й отримав ім’я Джонні Аллен. Однак згодом його батько, Джеймс “Ел” Хендрікс, змінив ім’я сина на Джеймс Маршалл. Ще школярем у Сієтлі, Джимі навчився грати на гітарі під сильним впливом легендарних блюзменів Бі Бі Кінга і Роберта Джонсона.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Русифікація східної столиці 
  ·  Візами – по терористах 
  ·  Фани "Динамо" зламали у Львові 24 пластикові стільці 
  ·  Звернення Митрополита УГКЦ 
Погляд
  ·  Як зберегти пам’ятки Львова? 
  ·  Майбутня спікеріада 
Поступ у Львові
  ·  Нам знову погрожують зневодненням 
  ·  Львів очікує на навалу туристів 
  ·  За плечима “Пласту” – 90 років 
  ·  ХРОНІКА 
  ·  Це Львів - 2 
  ·  Конфігурація політичних сил у міській раді 
Поступ з краю
  ·  Черкаси переобиратимуть мера 
  ·  Засідання у справі Шкіля відкладено 
  ·  Скасовано реєстрацію Романа Зварича 
  ·  КРАЄВИД 
  ·  Що змінилося в Україні за чотири роки 
  ·  Реконструкція нон-стоп 
  ·  Ні лусочки, ні хвостика! 
  ·  ХРОНІКА 
  ·  15 відсотків виборців не змогли проголосувати 
  ·  Заявка України на вирішальне місце в історії 
Поступ у світі
  ·  Відкрито “автостраду смерті” 
  ·  Чорна дірка” посеред Європи 
  ·  Книжковий удар по президенту 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Львівські обсервації
  ·  ЛЬВІВСЬКІ ОБСЕРВАЦІЇ 
Медичний Поступ
  ·  Коли змінюються смаки... 
  ·  МЕДОГЛЯД 
  ·  Незвичайні пологи у Львові: трійнята 
  ·  ПОРАДИ 
Поступ науки і технологій
  ·  Араби вирішили клонуватися 
  ·  Шедеври майя у Гватемалі 
  ·  Стів Тайлер хоче в космос 
  ·  ЕВРИКА 
Поступ комп''ютерних технологій
Кінопоступ
  ·  Гелл Беррі: Ми часто є тільки прикрасами 
  ·  Новини від Гелл Беррі 
  ·  Олівер Стоун знімає документальний фільм про Арафата 
  ·  Андрій Тарковський: Ми живемо в неправильному світі 
Спорт-Поступ
  ·  Футбольний трилер у Леверкузені 
  ·  Тайсона знову звинувачують 
  ·  До матчу з грузинами готуються 25 гравців 
  ·  СПОРТ-БЛІЦ 
Розмаїтий Поступ
  ·  АСТРОЛОГІЧНИЙ ПРОГНОЗ 
  ·  Загадки міста Лева 
Арт-Поступ
  ·  Юний львів’янин увійшов до світової скрипкової еліти 
  ·  Здивування четвертого молодіжного фестивалю “Музика Тисячоліття” 
  ·  Вісім люблячих жінок” збирають аншлаги, але оплески дістаються чоловікові 
  ·  Лео Фендер і його Stratocaster 
  ·  Геній на ім’я Джимі Хендрікс 
Наша Афіша
  ·  АРТ-НОВИНИ 
  ·  НАША АФІША 
Пост-Factum
  ·  КАЛЕНДАР 
  ·  Завдяки цензурі