BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Інтерв''ю у Поступі.    Арт-Поступ.    Літературний Поступ.    Спорт-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
 
26 листопада 2003 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  15:32 26-06-2017 -   В селі на Львівщині від отруєння гербіцидами загинули корови  
  15:29 26-06-2017 -   Христина Погранична завоювала три медалі для української збірної з художньої гімнастики  
  15:7 26-06-2017 -   У середині липня трамвай №7 повернеться на Погулянку  
  15:6 26-06-2017 -   Працівника «Львігазу» впіймали на хабарі  
  13:7 26-06-2017 -   У Львові за хабарництво судитимуть екс-спомічника судді  
Україна
  15:39 26-06-2017 -   СБУ запобігла підпалу офісу Батьківщини  
  15:37 26-06-2017 -   У Тернопільській області жорстоко вбили 17-річну випускницю  
  14:49 26-06-2017 -   У центрі Києва відкрили пам'ятник Анні Ахматовій  
  14:28 26-06-2017 -   Для половини українців безвіз марний - опитування  
  13:1 26-06-2017 -   Вступна компанія в Україні офіційно стартує 12 липня  
Світ
  15:38 26-06-2017 -   Макрон згадав Анну Київську на зустрічі з Порошенком  
  15:9 26-06-2017 -   У Китаї звільнили з в'язниці нобелівського лауреата Лю Сяобо  
  13:3 26-06-2017 -   Великий бар'єрний риф в Австралії оцінили у понад $40 млрд  
  12:22 26-06-2017 -   ЗМІ: США хочуть легалізувати вторгнення в країни  
  10:40 26-06-2017 -   Вчені виявили придатні для життя екзомісяці  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Літературний Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Тимофій ГАВРИЛІВ: Я шукаю її -- свою ідентичність
 
Тимофій Гаврилів
-- Ви справляєте враження дуже стриманої людини. Ваша стриманість і література заважають одне одному?

-- Насправді в житті моментами я можу бути дуже і дуже емоційним і зовсім нестриманим. Якщо ці моменти перенести в літературу, то, можливо, ця стриманість має і добрий вплив: вона дисциплінує у поводженні з текстом. Я над цим, відверто кажучи, не думав, та, мабуть, вона таки допомагає, а іншого разу заважає зробити деякі сміливі ходи.

-- Форма літературного щоденника -- це, безперечно, цікавий документ людського життя і думання про це життя. На Ваш погляд, літературний щоденник може мати документальну вартість, окрім художньої, мистецької?

-- У моєму "Щоденнику Одіссея" документальної вартості я б не радив шукати. Хоча, зрозуміло, що в ньому є різні завуальовані посилання на відомі речі сучасного життя, алюзії... Бо якщо б мені залежало на документальній об'єктивності, то, напевно, написав би хроніку про чортову дюжину української незалежності.

-- Ідея написати літературний щоденник прийшла одразу, тобто чому саме цей жанр?

-- Думав я про написання подібного щоденника недовго, а писав довго. Тому що перед очима пробігали всілякі фрагменти, які я занотовував, проте не у формі приватного щоденника. Вони більше нагадують знову-таки алюзії на щось, і між ними існують зв'язки. Пізніше я побачив, що вони напрошуються на якусь цілість, тоді вже свідомо почав доводити написане до логічного кінця, хоч, ймовірно, там ніякого логічного кінця немає. Та якби я не відчув у певний момент тієї цілості, то все б закінчилося якимись кількасторінковими афоризмами чи ще якимсь іншим жанром. Я зрозумів, що в тих фрагментах, принагідних нотатках, шукаю як письменник не того літературного героя, від імені якого ведеться оповідь, а шукаю сюжет і г е р о ї в у ньому, але не виходить їх знайти. Тому мій оповідач починає думати: чи ті люди є в дійсності, чи вони прийшли з його власної уяви.

-- Спробуймо перейти від уяви до того, як уява Автора дружить із пам'яттю, точніше про їхню загадкову співпрацю. "Усе на краще в цьому найкращому з існувань" -- це фраза Ляйбніца, однак в останньому романі Андруховича вона вплітається без усяких лапок у текст і... нехай спробує пояснити сам Андрухович, кому вона насправді належить і чи він її помітив. Признайтеся відверто, Ви, бува, не ловили себе на зловживанні начитаністю безлічі розумних книг, бо це навіть не просто плагіат, а щось значно глибше...

-- Після Вашого запитання спочатку мені захотілося гарячково згадувати саме тих письменників або філософів, які справили на мене велике враження... Але ж їх сотні. Від молодшого шкільного віку я скажено читаю. Бо після писання для мене найважливіше читати. З філософів найбільше подобаються праці екзистенціалістів ХХ ст.: Сартра, Камю, Гайдеґґера... Тут, як чуєте, деякі імена вже з мене "прорвалися". (Вкрай стриманий і приємний усміх і надалі не по-письменницьки стриманого співрозмовника. -- Авт.)

-- Чи правда те, що кожна людина може взяти для себе в прочитаній книзі лише те, що т і л ь к и вона може взяти? Така річ: французька письменниця Марі Кардиналь у "Великому безладі" писала, що ми читаємо в книжках те, що вже написане в нас самих. Цікаво, коли Ви пишете, не ловите себе на тому, що це вже написано у вас самих і потребує адаптації для читача?

-- Свідомо я нічого не адаптую для читача. Те, що читач "бере" із якогось твору -- це те, що він хоче взяти, те, що він може взяти, те, що він може побачити. Я думаю, що у тому випадку, коли таких читачів одного твору назбирається 10 тисяч... 100 тисяч, то це гарно свідчитиме про те, наскільки добре написаний твір. Читач, який залишається задоволеним після прочитання того чи іншого тексту, -- це прекрасно. Як автор я не думаю про читача, бо, по-перше, він для мене анонімний, по-друге, припускати, скажімо, у межах вікових категорій свого читача -- марна справа, адже в людей одного віку можуть бути абсолютно різні бачення і розуміння того ж самого тексту.

-- А щоденник життя Ви писали коли-небудь?

-- Намагався і писав, починаючи з десятого класу і аж до другого курсу університету. А потім його (себто рукопис) спалив.

-- Класична історія! То рукописи не горять чи...

-- Горять, ще як горять, до того ж гарним яскравим полум'ям. Спробуйте уявити, як згоріли цілі бібліотеки і якої сили то був вогонь. Можливо, той мій щоденник виконав певну роль для мене особисто саме в час, коли я почав писати. Оскільки він не претендував на те, щоб вийти за межі мого особистісного і ще на якусь поважну роль для інших читачів, то я вирішив його спалити.

-- Ви досліджуєте проблему ідентичності на науковому рівні, а що означає поняття "ідентичності"?

-- Я досі не знайшов потрібну модель своєї ідентичності. Йдеться і про мою ідентичність як автора: чи я письменник, і якщо так, то який; яка я людина у цьому суспільстві: чи я українець, чи європеєць, чи, може, львів'янин і т. д. Я думаю, що існує глибоко вкорінений у людині страх перед н і щ о, перед н і щ о т о ю, котрий провокує людину до пошуків власної ідентичності і її обростання особистісними ознаками. Особливо мене цікавить ідентичність у літературі, зокрема австрійській -- від поч. ХХ ст. і до сьогодні. По-перше, ідентичність автора, по-друге, ідентичність героя і, по-третє, ідентичність тексту. І десь там, на маргінесі, залишається ідентичність цілої літератури. Точної дефініції поняття "ідентичності" я поки що не хочу пропонувати, може, це самоототожнення, може, самототожність, може, самість, тож не хочу, аби з моїх слів вийшла надзвичайно могутня абракадабра. Можна сказати, ми ходимо по ярмарку життя і приміряємо на себе різні костюми ідентичності, і це, між іншим, інтимна справа. Наша ідентичність не є непорушним набором наперед визначених речей, ми самі її витворюємо.

-- Яка книжка, на Ваш погляд, могла б стати найкращим подарунком для хорошого друга?

-- Можливо, я комусь подарував би книжку Вітольда Гомбровича, комусь -- Борхеса, ще комусь -- Богуміла Грабала... З українських авторів, мабуть, Мідянку, Ірванця, поетів київської школи, зрештою, ледве не всі українські автори є цікавими для читання. Книжки не дорожчі, ніж брязкальця, які попри те, що можуть допомогти в побуті, є приємним виявом уваги і можуть принести якусь користь. Поза тим, добра книжка може набагато більше зарадити і то не раз або два.

Розмовляла Інна КОРНЕЛЮК

DOVIDKA: Тимофій Гаврилів. Народився 1970 р. у м. Івано-Франківську. Письменник, літературознавець. Координатор львівського осередку Асоціації українських письменників. До навчання у докторантурі працював доцентом кафедри німецької філології факультету іноземних мов ЛНУ ім. І. Франка. Досліджує проблему ідентичності на матеріалі сучасної австрійської літератури. Перша збірка віршів "Арабески пам'яті" була відзначена літературною премією "Благовіст". Автор чотирьох книжок віршів, декількох перекладних видань і книжки есеїстики "Знаки часу". У червні ц. р. львівська "Класика" видала прозу Тимофія Гавриліва "Щоденник Одіссея" окремою книжкою. Публікувався у журналах: "Перевал", "Четвер", "Світо-вид", "Березіль", "Ї", "Форма(р)т", "Потяг-76". У сімнадцятому журналі "Четвер" надруковано першу частину "майже глобалізаційного" роману письменника.









» 
Уроки підлості для вільнодумців
Інна КОРНЕЛЮК
 
Олександр Бойченко, до речі, вже має всі шанси отримати в пику від усіх "прибічників" своєї літературної творчості ("Звідки він взявся, цей Бойченко?", "Яка в нього життєва місія?", "Доки ректор із деканом (Чернівецького університету. -- Авт.) терпітимуть цього антиукраїнського вибл...дка?", "На яку розвідку працює цей так званий науковець?"). І не лише за те, що з його есеїв можна дізнатися, що Хвильовий мішав кокаїн з горілкою, Селін привітав прихід Гітлера до влади, Стус не любив православ'я, а Гемінгвей був імпотентом.

Олександр Бойченко. Щось на кшталт шатокуа. -- Івано-Франківськ: Лілея-НВ, 2003 р. -- 136 с.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Національному музею у Львові повернуть вкрадену ікону 
  ·  Тимошенко звинувачує Ющенка 
  ·  Локомотив -- Динамо 3:2 
Погляд
  ·  Сергій ОЛЕШКО: Я би виліпив пам'ятник Ющенку 
  ·  Три речі, без яких не можна жити... 
  ·  Російський план об'єднання Молдови 
Поступ у Львові
  ·  Нереальні плани міськради 
  ·  Сесія без скандалів і телебачення 
  ·  Будівництво моста під загрозою 
  ·  Кардинал дорікає Януковичу 
  ·  Неурядові організації консолідуються 
  ·  Адамчук поїхав до Бельгії 
  ·  Угорські відходи заважають 
  ·  Люди гинуть від сказу 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Мороз шукає компроміс 
  ·  Трибуну для депутатів закриють 
  ·  Комуністи підтримають "трійку" 
  ·  Тигипко висунеться навесні 
  ·  Тузла провокує катастрофу 
  ·  Колінько посилить Генпрокуратуру 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Аджарія бойкотує вибори 
  ·  Рекордний військовий бюджет 
  ·  Вимога відставки президента 
  ·  "Вашинґтонського снайпера" стратять 
  ·  Скорочення святкової програми Папи 
  ·  Боротьба за безпеку 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Тепличне автомобілебудування 
  ·  Подарунок готельному бізнесу 
  ·  "ІСД" просувається на Захід 
  ·  Україна -- суперборжник 
Інтерв''ю у Поступі
  ·  Йосип ВІНСЬКИЙ: Виборці знатимуть, хто зменшує заробітну плату 
Арт-Поступ
  ·  Мультимедії джазу 
  ·  Колесса, Сен-Санс, Бетховен... 
Літературний Поступ
  ·  Тимофій ГАВРИЛІВ: Я шукаю її -- свою ідентичність 
  ·  Уроки підлості для вільнодумців 
Спорт-Поступ
  ·  Завдання виконали успішно 
  ·  Олена вдруге підкорила лід 
  ·  Хет-трик Клочкової 
  ·  Поки львів'яни відпочивали 
  ·  Кращі регбісти -- англійці 
  ·  НОВИНИ СПОРТУ КОРОТКО 
Пост-Faktum
  ·  Африканський м'ясник 
  ·  КАЛЕНДАР