BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Львівські обсервації.    Медичний Поступ.    Поступ науки і технологій.    Поступ комп''ютерних технологій.    Кінопоступ.    Спорт-Поступ.    Розмаїтий Поступ.    Арт-Поступ.    Наша Афіша.    Пост-Factum.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
11 квітня 2002 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  17:12 21-04-2017 -   Трамвайну колію на Сихів продовжать до «Арени Львів»  
  16:24 21-04-2017 -   До річниці аварії на ЧАЕС у школах Львівщини відбудуться виховні заходи  
  15:34 21-04-2017 -   У чоловіка викрали гроші під час зняття готівки у банкоматі  
  14:24 21-04-2017 -   Графік планової профілактичної дезінфекції в пологових стаціонарах Львова  
  14:17 21-04-2017 -   У Шегинях затримали ретроавтомобіль  
Україна
  17:8 21-04-2017 -   Жданов та Омелян хочуть взяти Мартиненка на поруки  
  16:19 21-04-2017 -   В Одесі знайшли вкрадений пам'ятник солдату Швейку  
  15:33 21-04-2017 -   Зарплата Гройсмана у березні становила понад 36 тисяч гривень  
  15:15 21-04-2017 -   На Сумщині СБУ затримала ключового фігуранта справи Сергія Курченка  
  14:22 21-04-2017 -   Укрзалізниця з червня підвищує тарифи на 25%  
Світ
  17:5 21-04-2017 -   В Арканзасі вперше за 12 років стратили засудженого  
  15:29 21-04-2017 -   Королеві Єлизаветі виповнився 91 рік  
  12:12 21-04-2017 -   Перестрілка в центрі Парижа: затримано трьох підозрюваних  
  11:39 21-04-2017 -   У Північній Осетії в аварії загинули двоє українських підлітків - ЗМІ  
  11:32 21-04-2017 -   Кількість жертв теракту в Пітері зросла до 16 осіб  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  »  ФЕСТИВАЛЬ

___________________________________________________________________________

Здивування четвертого молодіжного фестивалю “Музика Тисячоліття”
Тетяна РОСПАТНЮК, Левко ЛАВРІВСЬКИЙ
 
Кожен фестиваль – це своєрідний пошук. 4-й молодіжний фестиваль “Музика Тисячоліття”, організований Студентським науково-творчим товариством ЛДМА ім. М. Лисенка, як і будь-яке випробування, чогось навчив не тільки його учасників. Він надихнув молодого слухача, вказав молодим композиторам і виконавцям нові шляхи реалізації творчих ідей , представивши багато різнопланових концертів, амплітуда тематики і жанру яких коливалися від бароко до сучасності, від інструментальних ансамблевих та сольних вечорів до хорових концертів.

Натхненниками акцій стали відомі львівські музиканти: В. Сивохіп, М. Корчинський, М. Старко, Й. Єрмінь, М. Логойда, Я. Гнатовський, А. Легкий, Б. Фроляк, Х. Гумецька, Ю. Яремчук. Природно, що після такого огрому подій виникає бажання озирнутися, щоби згадати те, що так здивувало Львів.

Здивування перше. Західноєвропейська та українська музика бароко звучить у виконанні Б. Корчинської, О. Довгаля та клавесиністки Л. Бондар (Київ), які переконливо та натхненно інтерпретують маловідомі твори ХVІІ-ХVІІІ століть. Найбільш цікавими виявилися віртуозні виконання сонат Березовського, Телемана, а також Сюїта Куперена для клавесина соло.

Здивування друге. Під склепіннями старовинного приміщення органного залу, в напівтемряві, напівмедитативно звучить молитва за Шевченка у виконанні камерного хору “Глорія” під керуванням В. Сивохіпа. “Панахида” Стеценка, “Псалми” Лисенка та Польової переривають заклики Є. Нахліка шукати СВОГО Шевченка. І, як відповідь, – “Тече вода в синє море” та “Колискова” великого класика Лятошинського, що стали глибоко індивідуально прочитаним Тарасовим словом.

Здивування третє. Надзвичайно рідкісний ансамблевий склад репрезентували А. Яремчук та Ю. Таранчук, у виконані яких прозвучали флейтові дуети Ф. Е. Баха, Гайдна, Кулау, Шекелі.
Здивування четверте. Сповнену величної стриманості, часом таємничо-містичну, медитативну музику Месіана, повністю пронизану його особистісним “Я”, що наштовхувала на роздуми про Вічне, інтерпретували Г. Тарадай, Є. Скрипченко, Ю. Слободян, Г. Асталош, У. Попович, Е. Лучанко.

Здивування четверте. Відома львівська співачка А. Ковалко разом з піаністкою М. Самотос представила майже зовсім невідомі нам вокальні цикли Шимановського, Берга, Шенберга.

Здивування п’яте. Українська стародавня монодія та партесний концерт, західноєвропейська музика Ренесансу звучить в інтерпретації вокальних ансамблів “Калофонія”(кер. Я. Гнатовський) та “Партес”(кер. Я. Гнатовський та А. Легкий). Автентична манера виконання “Партесу” викликала щире захоплення в публіки.

Здивування сьоме. Органна музика в творчості українських композиторів – рідкісне явище, тому програма за участю творів сучасних композиторів трьох поколінь – класиків М. Колеси, Є. Станковича, Л. Дичко, а також їхньої молодшої зміни неабияк зацікавила слухачів.

Здивування восьме. Творчість студентів запропонована на суд критиків. Цікавою ідеєю та способом її втілення відзначається твір “Дотик” Л. Сидоренко, незвичайністю образного задуму – струнний квартет А. Андрушка, особливою стрункістю форми – “Рондо” М. Олійник. Випробовуючи себе в різних жанрах, молоді митці продемонстрували неабиякий творчий потенціал.

Здивування дев’яте. Камерна музика львівських композиторів – М. Скорика, Ю. Ланюка, В. Камінського та В. Цайтца – це відкриття чогось нового у вже відомому. І стало воно можливим завдяки яскравій інтерпретації відомих виконавців, серед яких учениця школи ЛССМШІ ім. С. Крушельницької М. Стрельбицька виглядала на диво сформованим музикантом.

Здивування десяте. Неочікувано вдалим завершенням цього фестивалю став вечір нової імпровізаційної музики “Люди-птахи” ансамблю “Три Я” (Юрій, Анастасія та Юлія Яремчуки). Звучання флейти і саксофона, рояля і синтезатора, таємничих тибетських дзвонів та різноманітних ударних інструментів викликали яскраві образні асоціації зародження життя з праглибин, його становлення та ствердження у фіналі. Апробація незвичних для цих інструментів звуків, майстерність виконавців підпорядковувалися провідній ідеї акції.

“Музика Тисячоліття” відзвучала, залишивши приємні спогади, а організаторам – спроби аналізу й турботи на майбутнє. Хотілося б побажати більшого зацікавлення слухачів такими акціями, які у Львові відбуваються не так уже й часто.


Мирослав Скорик
н. а. України, професор

Був дуже високий рівень. Хочу привітати цей фестиваль з успішними концертами. Молодь віртуозно грає.

Ігор Пилатюк
н. а. України, ректор ЛДМА ім. М. Лисенка

Фестиваль, який відкриває нові імена і дає можливість по-новому інтерпретувати твори сучасних авторів, – уже прекрасно! Це дає дуже багато для духовного самозаглиблення особистості, для розвитку української музичної культури, відкриває нові грані та можливості для творчої молоді.

Артур Микитка
з. а. України

Ми в 60-ті роки робили речі фантастичні, піднімали твори Гурецького, Стравінського, речі, які на той час були чимось новим. Сьогодні фестиваль демонструє добрий організаційний рівень, залучення молодих композиторів, міжнародний рівень виконання. Вважаю, що справа потрібна, це необхідно частіше робити.

В’ячеслав Цайтц
професор, завідувач кафедрою духових та ударних інструментів

Я вражений високим мистецьким рівнем фестивалю. Всі твори концерту музики львівських композиторів виконані блискуче... Дуже задоволений, що почув нову інтерпретацію свого твору.

Ірина Зінків
голова Координаційного комітету фестивалю

Цьогорічний фестиваль показав надзвичайно високий професійний рівень молодої генерації львівських музикантів. Концерти здивували львів’ян широким обсягом творів сучасної музики, як української, так і зарубіжної. Відкриттям стали концерти української органної музики, старовинної музики, вечір флейтових дуетів, вокальної музики XX століття. З’явилися нові цікаві творчі постаті, яких очікує блискуче майбутнє, – А. Ковалко, М. Стрельбицька, Н. Пилатюк, Б. Корчинська, А. Яремчук, Ю. Таранчук, блискучі молоді піаністи та багато інших. Недостатність фінансування зумовила обмеженість рекламного забезпечення, робота учасників залишилася неоплаченою. Гадаю, що “голий” ентузіазм у проведенні таких серйозних акцій є недоречним. Фестивалю просто необхідно отримати державну підтримку з боку Міністерства культури та мистецтв України. Хочу подякувати всім учасникам та співорганізаторам за титанічні організаційні зусилля.

Михайло Швед
виконавчий директор фестивалю

Приємно, що цього року на фестивалі виступили відомі молоді виконавці та колективи. Причому безкоштовно, що свідчить про їхню відданість мистецтву. Але так тривати не може, коли фестиваль фінансується лише частково, що створює обстановку цілковитого альтруїзму з боку учасників та не дає змоги забезпечити акцію усім необхідним. Тому на майбутнє маємо всі підстави домагатися державної підтримки.

Любава Сидоренко
голова Студентської мистецької ради фестивалю

Вимогливій аудиторії Львова фестиваль запропонував цілу низку різнопланових та цікавих концертів. Це свідчить про те, що всі його акції були серйозно підготовлені Студентським Товариством і підтримані відомими українськими композиторами – Є. Станковичем та М. Скориком. Сенс фестивалю – у виявленні творчих можливостей нової плеяди талановитих молодих музикантів. Шкода, що справжнє свято музики відбувалося інколи в напівпорожніх залах, проте приємно, що значну частину публіки становила саме молодь. Сміливо можна стверджувати, що на фестивалі сповна продемонструвала свою майстерність нова генерація молодих музикантів. Генерація третього тисячоліття...









»  УСПІХ
Юний львів’янин увійшов до світової скрипкової еліти
Максим Брилинський у день свого 17-річчя став лауреатом паризького конкурсу
Христина ГНАТИК
 
Максим Брилинський - минулорічний випускник Львівської середньої спеціальної музичної школи-інтернату імені Соломії Крушельницької
Максим Брилинський – минулорічний випускник Львівської середньої спеціальної музичної школи-інтернату імені Соломії Крушельницької, а тепер студент 3-го курсу Віденського університету музики й виконавських мистецтв, став лауреатом Міжнародного конкурсу молодих скрипалів імені Єгуді Мєнухіна, який нещодавно відбувався в Парижі. Уперше львів’янин став одним із переможців такого поважного світового форуму.

До участі в конкурсі зголосилися понад сотня молодих скрипалів з усього світу. Високоповажне журі очолив професор Королівської академії музики в Лондоні Ерик Грюнберг. Журі, на основі попереднього касетного прослуховування, відібрало до участі в конкурсі 22 учасники. За конкурсними вимогами претенденти мали надіслати касети з власним виконанням різних музичних творів, серед них, зокрема, один із каприсів Н. Паганіні та 1 частину концерту Й. Брамса. До програми наступних трьох турів музиканта увійшли твори світової скрипкової класики: Й.-С. Баха, В.-А. Моцарта, Л. ван Бетховена, Н.Паганіні, С.Прокоф’єва та твір сучасного англійського композитора Альшега, написаний спеціально для цього конкурсу (за місяць до початку конкурсних змагань). Крім скрипкової сольної музики, було обов’язкове ансамблеве виконання (тріо В.-А. Моцарта).
Детальніше>>
»  ТЕАТР
Вісім люблячих жінок” збирають аншлаги, але оплески дістаються чоловікові
Світлана РУДЄВА
 
Національний театр ім. М. Заньковецької. Показ нової вистави “Вісім люблячих жінок” французького драматурга Р. Тома. Режисер – н. а. України Алла Бабенко. Художник-постановник – н. х. України М. Кипріян. У ролях люблячих жінок – заслужені артистки України: О. Бонковська, Л. Боровська, Д. Зелізна, Л. Каганова, К. Хом’як, та артистки: Н. Лань, Т. Павленко, А. Сотникова.

То неправда, що сучасні львів’яни не люблять ходити до театру. Якщо за півгодини до початку вистави у касі немає квитків, значить, комусь вони все-таки знадобилися. Але переповнена глядацька зала – сьогодні, на жаль, не показник доброї якості театральної продукції. І аншлаг на всіх трьох показах останньої прем’єри заньківчан – “Вісім люблячих жінок” – ще один цьому приклад.
Детальніше>>
»  ПОСТУП РОК-Н-РОЛЬНИЙ
Лео Фендер і його Stratocaster
Тарас ЛІВИЙ
 
Роль Лео Фендера (народився 10 серпня 1909 року) в розвитку світової рок-музики важко переоцінити – чим би вона була без підсилювачів і електрогітар?

Почалось усе в сорокових роках. Каліфорнійський винахідник, радіомайстер і бухгалтер власного радіомагазину Лео Фендер “клепав” гітари і різні прилади. Вже тоді він працював над схемами своїх знаменитих (у майбутньому) підсилювачів.

Хвиля електромузичних інструментів, яка тільки почала зароджуватися, привела до Лео багатьох гітаристів, котрих цікавило встановлення звукознімачів на акустичні гітари. Займаючись покращанням підсиленого звуку інструментів із порожнім корпусом, 1948 року Лео створив легендарний Telecaster – першу електрогітару з суцільним корпусом, яку було представлено та запущено в серійне виробництво 1950 року. Це був революційний інструмент. Він давав зовсім нове звучання й у своїй конструкції містив купу винаходів (прикручений до корпуса змінний гриф, регульований місток із системою проходження струн крізь корпус, дизайн голови грифа з кілками на один бік).
Детальніше>>
»  ПОСТУП РОК-Н-РОЛЬНИЙ
Геній на ім’я Джимі Хендрікс
Юрко БАНЗАЙ
 
Серед прабатьків рок-музики, мабуть, не знайдеться ще одного настільки оригінального майстра, котрий за максимально короткий час зміг би так сильно вплинути на музичний процес. Широко визнаний як один з найбільш сміливих і винахідливих віртуозів в історії року, Хендрікс став піонером електрогітари (він грав на інструменті Fender Stratocaster для правої руки – знаменитій Electric Lady – лівою рукою та перевернувши сам інструмент). І хоча він пробув на сцені як сольний виконавець менш ніж п’ять років, проте сильно вплинув практично на всіх музикантів, починаючи від Джорджа Клінтона та Майлса Девіса і закінчуючи гітаристами Стіві Рей Военом і Верноном Рейдом.

Хендрікс народився 27 листопада 1942 року й отримав ім’я Джонні Аллен. Однак згодом його батько, Джеймс “Ел” Хендрікс, змінив ім’я сина на Джеймс Маршалл. Ще школярем у Сієтлі, Джимі навчився грати на гітарі під сильним впливом легендарних блюзменів Бі Бі Кінга і Роберта Джонсона.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Русифікація східної столиці 
  ·  Візами – по терористах 
  ·  Фани "Динамо" зламали у Львові 24 пластикові стільці 
  ·  Звернення Митрополита УГКЦ 
Погляд
  ·  Як зберегти пам’ятки Львова? 
  ·  Майбутня спікеріада 
Поступ у Львові
  ·  Нам знову погрожують зневодненням 
  ·  Львів очікує на навалу туристів 
  ·  За плечима “Пласту” – 90 років 
  ·  ХРОНІКА 
  ·  Це Львів - 2 
  ·  Конфігурація політичних сил у міській раді 
Поступ з краю
  ·  Черкаси переобиратимуть мера 
  ·  Засідання у справі Шкіля відкладено 
  ·  Скасовано реєстрацію Романа Зварича 
  ·  КРАЄВИД 
  ·  Що змінилося в Україні за чотири роки 
  ·  Реконструкція нон-стоп 
  ·  Ні лусочки, ні хвостика! 
  ·  ХРОНІКА 
  ·  15 відсотків виборців не змогли проголосувати 
  ·  Заявка України на вирішальне місце в історії 
Поступ у світі
  ·  Відкрито “автостраду смерті” 
  ·  Чорна дірка” посеред Європи 
  ·  Книжковий удар по президенту 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Львівські обсервації
  ·  ЛЬВІВСЬКІ ОБСЕРВАЦІЇ 
Медичний Поступ
  ·  Коли змінюються смаки... 
  ·  МЕДОГЛЯД 
  ·  Незвичайні пологи у Львові: трійнята 
  ·  ПОРАДИ 
Поступ науки і технологій
  ·  Араби вирішили клонуватися 
  ·  Шедеври майя у Гватемалі 
  ·  Стів Тайлер хоче в космос 
  ·  ЕВРИКА 
Поступ комп''ютерних технологій
Кінопоступ
  ·  Гелл Беррі: Ми часто є тільки прикрасами 
  ·  Новини від Гелл Беррі 
  ·  Олівер Стоун знімає документальний фільм про Арафата 
  ·  Андрій Тарковський: Ми живемо в неправильному світі 
Спорт-Поступ
  ·  Футбольний трилер у Леверкузені 
  ·  Тайсона знову звинувачують 
  ·  До матчу з грузинами готуються 25 гравців 
  ·  СПОРТ-БЛІЦ 
Розмаїтий Поступ
  ·  АСТРОЛОГІЧНИЙ ПРОГНОЗ 
  ·  Загадки міста Лева 
Арт-Поступ
  ·  Юний львів’янин увійшов до світової скрипкової еліти 
  ·  Здивування четвертого молодіжного фестивалю “Музика Тисячоліття” 
  ·  Вісім люблячих жінок” збирають аншлаги, але оплески дістаються чоловікові 
  ·  Лео Фендер і його Stratocaster 
  ·  Геній на ім’я Джимі Хендрікс 
Наша Афіша
  ·  АРТ-НОВИНИ 
  ·  НАША АФІША 
Пост-Factum
  ·  КАЛЕНДАР 
  ·  Завдяки цензурі