BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Дайджест.    Арт-Поступ.    Ї-Поступ.    Спорт-Поступ.    Пост-Faktum.   
  Цитата Поступу
Життя – це супермаркет, бери що хочеш, але каса попереду
Ігор КОЛОМОЙСЬКИЙ
 
14 грудня 2017 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум

Купол
Львів
  16:0 14-12-2017 -   До Дня святого Миколая для діток проведуть майстер-клас із випікання різдвяного печива  
  14:41 14-12-2017 -   Через падіння фрагменту балкону на вул. Шевченка, 4а постраждала дівчина  
  14:37 14-12-2017 -   Через падіння фрагменту балкону на вул. Шевченка, 4а постраждала дівчина  
  14:36 14-12-2017 -   До Львова приїде Кеті Мелуа – британська співачка  
  14:32 14-12-2017 -   На Львівщині впіймали крадіїв залізничних рейок  
Україна
  15:33 14-12-2017 -   Протягом року в Україні викрали 80 людей  
  15:32 14-12-2017 -   На Одещині невідомі обстріляли рейсовий автобус  
  15:26 14-12-2017 -   В Україні на вихідних зіпсується погода  
  14:31 14-12-2017 -   У Чернігівській області жінка виявила на своєму підвіконні бомбу  
  14:29 14-12-2017 -   У Рівному підпалили будинок і авто депутата  
Світ
  16:5 14-12-2017 -   Американські вчені відкрили новий спосіб підсилити ефект антибіотиків  
  15:28 14-12-2017 -   Путін розповів, що українці та росіяни - один народ  
  11:42 14-12-2017 -   У США госпіталізували Джона Маккейна  
  11:40 14-12-2017 -   Китай запустив найбільшу в світі плавучу сонячну електростанцію  
  10:43 14-12-2017 -   На Землю повернулися космонавти 53-ої експедиції МКС  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  »  ПРЯМА МОВА

___________________________________________________________________________

Дириґент Володимир СИВОХІП: Вітання Львову від Арво Пярта
Розмовляла Е.З.
 
Арво Пярт і Володимир Сивохіп
-- Маестро, що для Вас особисто означала участь у фестивалі музики Пярта?

-- Приємно відзначити, нехай це буде суб'єктивно, що відбулася зустріч усіх, хто туди з'їхався -- італійців, американців, англійців, німців. Крім того, зали заповнювали місцеві слухачі та гості з Прибалтики. Відбулася також наша зустріч із Арво Пяртом. Під завісу фестивалю я усвідомив, що ми дуже зблизилися особисто: разом співали, разом вечеряли. Арво був в оточенні "Ґлорії", акція "Людина Пограниччя"(а ним цього року став Пярт, Парт чи Пирт -- його прізвище вимовляють на різний лад), відбулася через його музику, але ми відчули, що основною особою був не тільки він персонально, а й виконавці, завдяки яким звучали його твори.

--Як Ви оцінюєте рівень цих виконавців Miserere?

--Професіонали в розумінні самої суті цього слова -- у ставленні до роботи. "Гіллярд Ансамбль" складається з правників, медиків тощо. Але вони професійно працюють впродовж 30 років на сцені. Хор "Ґлорія" в такому випадку також не є професійним колективом, а я не професійний дириґент. Тобто можна сказати, що зійшлися аматори, які професійно ставляться до того, що вони роблять. Тобто ідеально вивчений нотний матеріал, люди ідеально зрозуміли суть цього твору й ідеально порозумілися між собою. Не було потреби щось пояснювати. Напівжесту, погляду було достатньо для того, щоб відбувалася МУЗИКА.

-- Якою вона була?

-- Miserere чимось нагадує мені "Цецилію", яку ми виконували тут. Це розгорнене полотно сповіді, бо твір написаний на духовні тексти. Основними дійовими особами є п'ятеро солістів (це, власне, й був "Гіллярд Ансамбль").Якщо їх вважати, за системою Пярта, мелодією, довкола якої нанизуються "дзвіночки", то тими дзвіночками був оркестр. Надзвичайно рафінований оркестр. Радше, ансамбль (не в нашому розумінні слова). Інструменти були дуже своєрідні, але гармонійно поєднувалися. Були всі духові, крім флейти: кларнет, бас-кларнет, фагот, мідні духові). Звучала й розширена група ударних. І були гітари. Такий незвичний склад своєю фактурою робив тло для солістів. А в кульмінаційних моментах -- а там було дві кульмінації ("День гніву" і в закінченні -- траурна хода) відбувалося злиття всіх виконавців із хором. Це було як одкровення. Дуже цікавий твір, надзвичайно професійно зроблений. Звісно, в характерній пяртівський манері, яку не сплутаєш із жодним іншим композитором. У "Реквієму" Шнітке подібний задум, подібні виконавські сили (солісти, хор, інструментальний ансамбль, розширені ударні, гітари), але Шнітке це Шнітке, а Пярт -- це Пярт. Хоча обидвох я вважаю вершинною музикою кінця минулого століття і радий, що нам вдається мати справу з такими творами і такими композиторами.

-- На успіху вашого виконання "Канону" позначилося те, що "Ґлорія" поповнилася співаками з Ужгорода?

-- Так, хор був насичений барвами завдяки тому, що був підсилений чоловічими партіями. Але справа не в тому. Адже коли ми співали у Львові перед Пяртом чи у Києві, склад міг бути меншим, але збалансовано він був повним, починаючи від басу і закінчуючи верхнім сопрано. Мені задається, справа в іншому: у зрілості виконавців, може навіть, у зрілості дириґента. Треба було, щоб пройшло 3-4 роки, щоб я зміг знову пережити цей твір так, як задумав його автор. Не може один, два чи три голоси вирішити суть твору. Це вирішується його переживанням. Зараз ми його пережили. Ми виконали все, що можна виконати, й пережили все, що змогли пережити. Це тривало 1 годину 45 хвилин (на "Контрастах" твір тривав 1 год. 10 хв. -- щось випускалось, до чого ми були не готові внутрішньо, щось прискорювалося, щоб пройти це). Але приходить виконавська зрілість, і твір постає у своїй повноті.

-- Що вам як виконавцям дає спілкування з таким автором?

-- Впевненість у тому, що ми взагалі чогось варті, бо співаємо непросту музику. І якщо нам її довіряють, з нами спілкуються, обговорюють виконання і мають із цього певну сатисфікцію, то це означає для нас, що наш виконавський рівень вартий уваги. По-друге, це підтверджує, що те творче кредо, яке ми обрали, є правильним. І напевно, на майбутнє ми будемо пов'язані. Чи це буде у Львові, чи в Лондоні, Берліні -- не матиме значення, бо будуть невидимі нитки, які нас єднатимуть як "своїх". Те, що зараз ми знайшли цю метафізичну точку перетину-поєднання, я вважаю нашим великим успіхом.

-- Яку сатисфакцію Ви маєте від цього відчуття єднання?

-- Це задоволення духовного плану. Не часто зустрічаєшся з людьми, які випромінюють аж стільки доброї, теплої енергії. Духовної енергії. З другого боку, це сатисфакція чисто професійна. Пярт -- дуже комунікабельна, відкрита, щира, неординарна й оригінальна у спілкуванні людина. Він здається зовсім іншим, ніж його музика. Він завжди вміє якось легко й невимушено пожартувати, якось несподівано підійти до людей. Коли ми йому співали наші народні пісні й "Многая літа", він зачаровано слухав, а потім раптом почав підходити до кожного і прикладати вухо хлопцям до лопаток, а дівчатам до грудей! Хор був шокований, але він так визначав рівень щирості співу. "У вас душа вібрує!" -- казав маестро. Він з теплотою згадував Львів і казав, що, на жаль, не все встиг здійснити під час тих відвідин . Хоче приїхати ще, цього разу вже з дружиною, щоб відвідати наші реґіональні культові місця -- монастирі, лаври тощо. Він нарікає на те, що життя не дає йому бути композитором -- доводиться їздити на фестивалі, записи, авторизувати виконання, а йому це не так цікаво, як писати твори. Адже він постійно має нові замовлення. Про те, що через два роки йому доведеться відзначати 70-річчя, він навіть боїться згадувати. Ювілейна метушня -- не для нього. Він хоче кудись від цього заховатися й залишитися самим собою. Людиною, яка прагне спокою для внутрішньої праці.

-- Отож, можна сподіватися що Арво Пярт завітає до Львова знову?

-- Сам він не проти здійснити такий візит, справа за запрошенням від української сторони. Та найголовніше, мабуть, те, що Львів став містом, де живе його Музика. Окрім хору "Глорія" чи ужгородського камерного хору "Кантус", виступи якого почастішали у Львові, твори Арво Пярта тепер зможуть виконувати й вихованці Артура Микитки -- керівника і концертмейстера камерного оркестру Львівської музичної академії ім. Миколи Лисенка, ті студенти-струнники, які виступали з міжнародним оркестром молодих Fratres... Після того, як на цьогорічному фестивалі "Контрасти" із камерним оркестром ЛДМА працював визначний віолончеліст Іван Монігетті, вписавши нову сторінку в біографію цього колективу, так само й Арво Пярт може стати тією яскравою зорею, яка освітить оркестру нові обрії...

-- А які найближчі обрії для "Глорії", яка вже пішла за сяйвом цієї високої музики?

-- Повернення на круги своя. Попереду в нас праця над записом такого собі простенького диску української музики, про яку я ніколи не забуваю. Ця ідея відходить від нашого скромного внеску у відзначення 125-річного ювілею Станіслава Пилиповича Людкевича. Спершу я думав записати маловідомі чи невідомі твори для хору -- обробки Людкевича народних пісень. Та побачив, що не всі вони рівні. Тому вирішив не обмежуватися одним іменем, а взяти за основу ідею з обробками Людкевича -- в нього є 6 чи 7 прекрасних обробок колядок, дуже хороших і теплих -- і додати до них іще 6-7 таких же гарних обробок Мирослава Скорика, Василя Барвінського, можливо, іще когось...

-- Отже, на компакт-диску будуть колядки?

-- Так. Хоча ми не випускаємо їх тільки тому, що наближається Різдво. Це не буде комерційний чи кон'юнктурний проект. Це буде диск гарної архаїчної духовної музики, зробленої професійно, від душі і для душі...









» 
ЧАРТ-REVIEW
Марія СМАКОТИНСЬКА
 
Ще декілька місяців тому R.Kelly потрапив у драматичну ситуацію, щоб не сказати в лайно, яким його з голови до ніг обливали, звинувачуючи у розбещенні неповнолітніх. Проте хлопцеві вдалося вийти сухим з води (цікаво, чи зможе викрутитися і Michael Jackson). R.Kelly таки вистояв і сьогодні презентує нам свої нові творіння на платівці Chocolate Factory. Це вже сьомий альбом 33-річного співака, композитора, продюсера та реміксмейкера.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Кендзьор проти Буняка 
  ·  "Сшибка" Леоніда Кучми 
Погляд
  ·  Міліція інтригує Львів 
  ·  Кінець епохи Шеварднадзе 
  ·  Другий відхід Шеварднадзе 
Поступ у Львові
  ·  Скуштували хліб 33-го року 
  ·  Вчителі продовжують пікети 
  ·  Львівщину знову обділять 
  ·  Чергова сесія -- черговий скандал 
  ·  Оновлена Діана 
  ·  Трагедія у гуртожитку 
  ·  Фільм народного депутата 
  ·  Львів'яни хворіють більше 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Бізнес + інтелект 
  ·  Таємний план Кучми 
  ·  Битва за бюджет 
  ·  Рішення Євросуду обов'язкові 
  ·  Кучма провокує боротьбу 
  ·  Опозиції залишать комітети 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Жахлива пожежа у гуртожитку 
  ·  Соціал-демократи програли вибори 
  ·  Премія за замовчування 
  ·  Перемога китайських демократів 
  ·  Діти добивають американців 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  "Молодіжне" житло 
  ·  Дайте зброю банкірам 
  ·  Вхідні залишаться безкоштовними 
  ·  Компенсація від ЄС 
  ·  НОВИНИ ЕКОНОМІКИ КОРОТКО 
Дайджест
  ·  Хвороба бідних 
  ·  Ціна Єдиної Європи 
Арт-Поступ
  ·  Дириґент Володимир СИВОХІП: Вітання Львову від Арво Пярта 
  ·  ЧАРТ-REVIEW 
Ї-Поступ
  ·  Чи варто бути відособленим? 
Спорт-Поступ
  ·  Лідери підтверджують клас 
  ·  Львів'янки поза конкуренцією 
  ·  Без поразок лише чемпіон 
  ·  Шевченко таки зміг 
  ·  Кубок Турчина 
  ·  Коль домовився 
Пост-Faktum
  ·  На межі Галичини та Волині 
  ·  КАЛЕНДАР