BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Історія у Поступі.    Арт-Поступ.    Листи у Поступ.    Спорт-Поступ.    Пост-Faktum.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
20 жовтня 2003 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  15:28 28-04-2017 -   У Львові буде встановлено меморіальну таблицю Андрію Білику  
  15:23 28-04-2017 -   Шахрай не заплатив львів’янці $6 тис. за куплений автомобіль  
  15:21 28-04-2017 -   На Львівщині судитимуть чоловіка, який викрав з могили на кладовищі погруддя пам’ятника  
  14:5 28-04-2017 -   Через ремонт колії трамваї не їздитимуть до львівського залізничного вокзалу п'ять місяців  
  14:1 28-04-2017 -   Внаслідок задимлення через коротке замикання електромережі у 1-ій поліклініці постраждалих і збитків немає  
Україна
  15:30 28-04-2017 -   4 травня почнеться суд над Януковичем, докази неспростовні – Порошенко  
  15:25 28-04-2017 -   Двоє офіцерів ЗСУ продавали перепустки через лінію розмежування  
  15:17 28-04-2017 -   Ситник: ГПУ порушила справи проти Супрун  
  13:59 28-04-2017 -   Порошенко: Гроші Януковича уже в Держказначействі  
  12:46 28-04-2017 -   Шахраї зняли більше десяти мільйонів із карток українців  
Світ
  15:33 28-04-2017 -   Самойлова підтвердила, що 9 травня співатиме в окупованому Севастополі  
  15:19 28-04-2017 -   У Британії Кличка назвали російським гігантом  
  12:44 28-04-2017 -   У США стратили вже четвертого в'язня за тиждень  
  10:7 28-04-2017 -   Бундестаг схвалив часткову заборону нікабу  
  10:6 28-04-2017 -   В Угорщині затримали майже тонну бурштину з України  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  »  ЯРМАРОК

___________________________________________________________________________

Не продамо, то хоч "потусуємось"
Олег ВВЕДЕНСЬКИЙ
 
Ярмарок
Божевільне мистецтво перетину ХХ і ХХІ століть, особливо останніх його десятиліть, незважаючи на свій епатаж, високочолість та екстремальний формалізм, знаходить збут. В усьому світі не тільки музеї, але й державні установи, міжнародні корпорації, банки, приватні колекціонери і просто пересічні громадяни постійно купують дивні твори сучасних художників, аби прикрасити інтер'єри своїх офісів чи приватних помешкань.

Якщо на початках ХХ століття нове мистецтво пробивалось на музейні стіни через низки гучних скандалів та нерозуміння суспільства, то у ХХІ столітті публіку вже ніщо не дивує і не денервує. Тому твори сучасних митців вже не жевріють десятиліттями десь у темних куточках майстерень, перш ніж потрапити до експозицій. Представники відомих музеїв купують на світових арт-ярмарках практично те ж, що і приватні покупці. Тому що сьогодні купівля сучасного мистецтва є дуже вигідною справою, особливо з точки зору вкладення коштів.

Подія, яку вже багато років поспіль не оминає своєю увагою та присутністю жоден професійний галерист, музейник і простий шанувальник, це -- жовтнева паризька FIAC. Її абревіатура похідна від Foire internationale d`Art Contemporain ("Міжнародний ярмарок сучасного мистецтва"). Напевно, це таки найбільш грандіозний (беруть участь майже 200 галерей з усього світу), найстарший (цього року -- тридцятий ювілей), і найбільш престижний (є національною гордістю Франції, каталог виставки відкриває вітання президента країни, а ярмарок -- особисто міністр культури) ярмарок сучасного мистецтва в світі.

Цього року ярмарок відбувався з 14 до 19 жовтня. Хоча його можна було і просто оглядати, заплативши за вхід 14 євро, але сьогодні тільки дивитись на мистецтво -- варіант для бідних. Заможні європейці, американці, африканці, японці, азіати... мистецтво купують. Це -- модно. Отож ярмарок мистецтва є дуже прибутковою справою. Арт-експерти FIAC -- провідні галеристи Європи, яким залежить на відборі тільки суперякісних творів, роблять ставку, в першу чергу, на оригінальність та актуальність експонатів-учасників.

"Цього року, -- відзначив генеральний директор ярмарку Жан-Даніель Компан, -- дуже відчутною є присутність закордонних галеристів. Ми вважаємо це позитивним фактором, якого досягли своєю діяльністю. Якщо раніше час від часу ставили питання про скорочення кількості галерей, то сьогодні воно навіть не виникає".

Виставковий розмах ярмарку вражає: більш ніж 500 авторів заповнили своїми творами майже 200 галерейних боксів, залів для ділових переговорів, два арт-клуби, прес-містечко, арт-кав'ярню, ресторан і кіоски зі свіжими книжками, журналами та мистецькими каталогами. Захоплює і чітка логіка побудови самої експозиції. Її відкривають стенди-бокси найбільш респектабельних галерей, які виставляють класиків ХХ століття музейного рівня. Це і "великі старці" Пікассо, Маттіс, Лєже, і художники молодшого покоління другої половини століття. Дизайнерам вповні вдалося створити відповідну музейну атмосферу експозиції. Стіни боксів пофарбовані в різні кольори, твори розвішані без виставкової тисняви, аби всі шанувальники змогли відчути неординарність шарму арт-події.

Далі -- царина повного панування сучасних митців. Тому тут від галеристів вимагається особливо концептуальна суворість. До уваги покупців -- персональні експозиції, такі собі міні-виставки одного художника (one-man show), які обов'язково супроводжуються персональним каталогом-альбомом. Ще один варіант -- тематична експозиція: портрет, пейзаж і т. ін. Наступний розділ -- "Перспективи", який репрезентує творчість нових галерей, що виставляють молодих художників. Тут панують молодість і аванґард: буйність фарб, провокації інсталяцій, екстремальність тематики, брутальність та екзотика.

Завершує експозицію "Відео Куб", де у відокремлених просторах паралельно демонструється десяток відеофільмів авторства митців із усього світу. Розваги цієї арт-резервації -- для охочих, яких, як не дивно, є чимало. Пропхатися у деякі куби потребує чималих фізичних зусиль. Загалом відвідувачів на ярмарку не бракує, отож навіть у будні вишикується багатометрова черга за вхідними квитками. Щоправда, це не означає, що всі прийшли з намірами обов'язково щось купити. Загальну масу відвідувачів складають поціновувачі мистецтва, які прийшли задля елегантної, артистичної і наелектризованої азартом атмосфери експозиції.

Але купують на ярмарку багато. Приватні колекціонери вповні спроможні конкурувати з представниками навіть найбільших музеїв. Неофіційний девіз FIAC "Шедеври за будь-якими цінами" означає, що тут можна придбати високохудожні твори за цінами, які ще не встигли підрости завдяки моді чи іншим тенденціям. Організатори FIAC дуже дбають про дотримання цієї демократичної традиції. "Є шедеври сучасного мистецтва ХХ століття, про придбання яких така людина, як я, не може навіть мріяти, -- зазначив міністр культури Франції Жан-Жак Айлєгон. -- Але саме тому FIAC користується такою популярністю. Тут за кілька сотень євро можна знайти вповні пристойний твір мистецтва".

Діапазон ярмаркових цін досить широкий. Ясно, що Міро або Пікассо коштують дуже дорого, сотні і сотні тисяч, або навіть і понад мільйон. Натомість двохвилинний відеоролик сучасного митця може коштувати 45 євро, але може й 6 000, естамп художника-початківця коштує 75 євро, а Макса Ернста -- 1 500. Скульптуру сучасного російського митця зі світовим іменем Іллі Кабакова (до речі, уродженця України) купили за 45 000 євро, а скульптуру американця Джоржа Сегала оцінили у 750 000 євро.

Загалом на ярмарку купували переважно твори вартістю 1 500-3 000 євро. Передовсім це фотографії, вибір яких на ярмарку був дуже великим. Великоформатні, високоякісні за друком, з претензією на концепт, вони чудово вписуються в будь-який інтер'єр. Ціни на такі фото коливались від 900 до 13 000 євро.









» 
У світі театру Evoe
Анастасія КАНАРСЬКА
 
Олег Стефан -- один із найцікавіших українських акторів з покоління, яке ще можна зарахувати до молодого, але яке вже має достатній життєвий і сценічний досвід, щоби реалізовувати себе як цікаву творчу особистість. Він працює в театрі імені Леся Курбаса і не відмовляється від цікавих творчих проектів на "стороні". Завдяки його відкритості до творчої співпраці у Львові народився театральний проект -- вистава "Загадкові варіації" -- з яким нещодавно виступали львів'яни у Центрі Єжи Гротовського у Вроцлаві. Цей рік для Олега Стефана був ще позначений співпрацею із театральним об'єднанням Evoe з Німеччини. У цьому театрі він грає у виставі "Квартет для чотирьох акторів" Богуслава Шеффера у постановці Андре Ерлена.

Олег Стефан розповідає: "Ми познайомились із Андре Ерленом зовсім випадково, він був у Львові в гостях і зайшов до нас у театр. Це була приватна зустріч. І вони з дружиною, Мар'яною Садовською (вихованкою театру імені Леся Курбаса і акторкою Осередку театральних практик Ґардженіце, а тепер членом театрального об'єднання Evoe), були на репетиції в нашому театрі. Щось зацікавило Андре в моїх пробах і він поділився зі мною ідеєю створення вистави, про яку він вже думав два роки. До цього його схилила співпраця з відомим польським актором Яном Пешеком. Саме Андре Ян Пешек передав свою досконалу виставу "П'єса для неіснуючого інструментального актора" Богуслава Шеффера, як передає вчитель улюбленому учневі свій світ. Спочатку Ян Пешек грав виставу разом з Андре. А на Міжнародному театральному фестивалі "Золотий Лев - 2002" львів'яни могли побачити її у виконанні Андре Ерлена.
Детальніше>>
» 
КОРОТКО
 
У "Центрі сучасного мистецтва" за сприяння Німецького культурного центру "Гьоте-інститут" у Києві відбулась виставка мистецтва Німеччини останніх тридцяти років. Її, за ідеєю Урсули Целлєр, підготував Інститут закордонних зв'язків із метою показати проблеми загальної глобалізації в національному мистецтві Німеччини. Сьогодні, коли кордони є символічними і прозорими, а обличчя культури більшості провідних країн світу визначають переважно іноземці, що переїхали та плідно працюють на нерідних для них теренах, світове візуальне мистецтво демонструє таке-собі "глобальне село", де митці однієї країни працюють в іншій, і в такий спосіб збагачують обидві культури.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Львів боронить Україну 
  ·  Чистки у мерії 
  ·  Свято на нашій вулиці 
Погляд
  ·  Аграрний переворот 
Поступ у Львові
  ·  Марчук відвідав Львів 
  ·  Перші кроки ХНС 
  ·  Нові призначення в міліції 
  ·  Львів'ян поменшало 
  ·  Фестиваль книги у Сокалі 
  ·  Квиток у "капіталістичний рай" 
  ·  Юрій ФІНКЛЕР: Невже я найбільший боржник? 
  ·  На кордоні -- нові правила 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Ігри українських патріотів 
  ·  Дипломати бояться слова "геноцид" 
  ·  Колінько "копає" під Піскуна 
  ·  Кравчук критикує більшість 
  ·  Кірпа домігся свого 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Чорна пляма ОБСЄ 
  ·  Новий президент 
  ·  Беатифікація Матері Терези 
  ·  Договору не буде 
  ·  Росіяни в космосі 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Дунай потече в Україну 
  ·  Прозорий розпродаж 
  ·  Конкурс "Молода економіка" 
  ·  Банки створюють асоціацію 
  ·  НОВИНИ ЕКОНОМІКИ КОРОТКО 
Історія у Поступі
  ·  Радянське консульство у Львові 
  ·  АРХІВАРІУС 
Арт-Поступ
  ·  Не продамо, то хоч "потусуємось" 
  ·  У світі театру Evoe 
  ·  КОРОТКО 
Листи у Поступ
  ·  Керівникам дипломатичних та консульських установ України за кордоном 
  ·  Дорогий "Поступ"! 
  ·  Про особисті смаки, зелену жабу і мудрого дідуся Крилова 
  ·  Відкритий лист 
  ·  Привіт Юзю! 
Спорт-Поступ
  ·  Завтра Україна -- Польща 
  ·  Вдала репетиція чемпіона 
  ·  Виїзна поразка "Карпат-2" 
  ·  "Шахтар" втрачає очки 
  ·  "Ювентус" і "Рома" виграють у серії А 
  ·  Тур в Англії 
Пост-Faktum
  ·  Головне -- створити враження 
  ·  КАЛЕНДАР