BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Історія у Поступі.    Арт-Поступ.    Листи у Поступ.    Спорт-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
6 жовтня 2003 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  15:18 22-09-2017 -   У Львові викрали Mitsubishi Outlander  
  15:12 22-09-2017 -   Синоптики попереджають про зміну погоди  
  15:11 22-09-2017 -   Усіх охочих запрошують на святкування Дня Сихова  
  15:8 22-09-2017 -   У Львові 12-річна дівчинка народила дитину  
  13:20 22-09-2017 -   У Львові маршрутка №41 в’їхала в паркан  
Україна
  15:14 22-09-2017 -   В Україні оголосили демобілізацію строковиків  
  15:9 22-09-2017 -   На Харківщині затримали банду рекетирів  
  13:14 22-09-2017 -   Вихідні в жовтні: скільки відпочиватимуть українці  
  13:12 22-09-2017 -   Луценко шокований станом другої лінії оборони в зоні АТО  
  10:44 22-09-2017 -   Житомирщину накрив аномально великий град  
Світ
  15:15 22-09-2017 -   Актрису з "Мухтара" ввели в кому через травму  
  13:11 22-09-2017 -   У російській Держдумі з виставки вкрали хамон  
  13:9 22-09-2017 -   Вчені назвали легкий спосіб продовження життя  
  16:40 21-09-2017 -   Творці "Гри престолів" повідомили про новий спін-офф  
  14:17 21-09-2017 -   На Оскар висунули третій український фільм  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Гість з Огайо у Львові
Анастасія КАНАРСЬКА
 
Нейсен Ендрю Лeмон
Нейсен Ендрю Лeмон -- сміливець, який навчається в університеті Огайо на режисурі і вирішив приїхати на стажування у... наше з вами місто, а конкретніше -- у Львівський театр "Воскресіння", чим добре перелякав свою інтернаціональну родину: француза батька і мексиканку маму. Їм Україна уявлялась за межею Сибіру і здавалося, що їхній син вирушає на пошуки власної загибелі.

Зацікавлення Львовом прийшло до Нейсена зовсім не випадково: минулого року на навчання в їхній університет приїхав студент-маґістрант Києво-Могилянської академії Дмитро Колчинський, який багато розповідав Нейсену про український театр і про театр "Воскресіння", в якому працюють близькі для Дмитра люди. Спочатку жартома Нейсен почав мріяти про поїздку в Україну, а з часом мрія почала набирати форм реальності.

І ось вже декілька днів режисер-маґістрант з Огайо намагається пізнати наше місто, займається зі студентами Ярослава Федоришина і готується за короткий час поставити виставу на сцені театру "Воскресіння". Мабуть, це буде французька драматургія, адже Нейсен шанує своє французьке коріння, а 2004 рік відзначатиметься у світі як рік французької культури.

За словами Нейсена, він не пам'ятає, коли в його життя прийшов театр. Першу виставу він побачив у п'ятирічному віці і з того часу весь час лицедіє. До навчання в Огайському університеті, де він здобуває ступінь маґістра, Нейсен закінчив бакалаврат на театральному факультеті університету Луїзіани. Він розповідає: "Я поступив в університет Огайо, бо він дуже маленький, і навчання в ньому так побудовано, що теоретичні предмети тісно переплітаються з практикою. Я навчався на режисурі, де викладали все дотичне до театру: і сценічний рух, і музику, і літературу, й історію мистецтв, і дизайн, і драму... -- все, що може бути потрібним у театрі. Три дні на тиждень у нас практика, у ці дні займаємося режисурою, акторською грою, створенням сценографій і написанням п'єс. Університет всіляко сприяє практичній діяльності студентів і скеровує на стажування у різні країни світу. Наприклад, минулого року я був на стажуванні в Хорватії. Разом із хорватським режисером Сашею Божичем, який навчався в нашому університеті, ми поставили виставу "Христофор Колумб" за п'єсою хорватського Чехова Мірослава Креза.

Кожен рік ми здійснюємо по 3 -- 4 вистави. Теоретичні предмети є обов'язковими для кожного студента, але вони займають набагато менше часу, ніж практика. Усі наші викладачі -- практики. Вони можуть прочитати курс, а потім поїхати займатись практичним театром. Це дуже цікаво, бо кожен викладач повертається оновленим зі своїм новим театральним досвідом. Кожен студент повинен протягом року здійснити три театральні постановки, можна зробити й більше, ніхто цього не заборонить. Але досвід показує, що реально на це немає часу. Ще один дуже гарний урок дає університет, він вчить, як при відсутності коштів можна зробити виставу, яка зацікавить публіку. Кожна студентська вистава грається 5 -- 7 разів. На неї, крім студентів, викладачів, просто публіки, приходить дуже багато професіоналів, театральних менеджерів. Це шанс для студента отримати запрошення на роботу. В лютому я маю закінчити постановку Артура Міллера -- це один із найпопулярніших у США драматургів. Власне це й буде моїм маґістерським проектом, і після цього я одержу диплом. Мені вже запропонували працю в чикаґському театрі Wing and Groove ("Куліси і виїмка" -- у цій назві є багато символічного, адже більшість американських театрів існують без куліс, тож цей до певної міри намагається повернути найкращі традиції театру періоду ренесансу). Тут після отримання диплома я розпочну роботу, поєднаю свою творчість із ним.

Під час навчання в університеті я здійснював постановки не лише в студентському театрі, але й у театрі у Вест-Вірджинії. Загалом я поставив 15 вистав. Нас вчать працювати дуже швидко -- одну постановку ми здійснюємо за чотири тижні, бо довше працювати -- дорого. Я не вважаю, що цього часу достатньо, але ми в таких умовах, адже театральна постановка -- дуже коштовна річ. Тож режисер повинен прийти в театр абсолютно підготовленим, з готовою сценографією. Звичайно, можна знайти кошти на постановку, це не є великою проблемою, бо існує багато фондів, в які можна звернутись за допомогою. Але можна обійтись і мінімальними коштами, зробити маленьку компактну виставу, про таку я мрію зараз у Львові. А в Чикаґо вже буде велика коштовна вистава. Мені дуже імпонує театр, в якому я буду працювати в Чикаґо. Це дуже молодий театр, йому лише п'ять років. І люди там працюють молоді -- віком від 25 до 35 років. Йдуть п'єси Мольєра, Чехова, Шекспіра і молодих чикаґських драматургів. Публіка молодіжна. В Чикаґо люди люблять ходити в театр. У Нью-Йорку немає такого зацікавлення театром, як у Чикаґо. Там ним цікавляться і екстатичні глядачі, і театральні критики. В Чикаґо багато маленьких театрів. Більшість вистав в Америці -- мюзикли, а решта театрів працює за системою Станіславського. Мене ж цікавить поєднання реалістичного театру з роботою тіла, до певної міри все це ще пов'язане зі системою Єжи Ґротовського.

Я ще не знаю, що можуть робити львівські актори, які їхні мистецькі зацікавлення. Перш за все хочу побачити їхні вистави, і лише після ознайомлення з ними я буду думати, як з цими акторами працювати над своїм задумом. Нас ще чекає робота з текстом, я люблю, коли текст стає своєрідною імпровізацією в устах актора. Сподіваюсь, що в Україні ми з акторами дамо волю своїй творчій фантазії. На жаль, в Америці це важко зробити, адже переважно театр є бізнесом, держава не підтримує театр і ми фактично залежимо від глядача. Ми повинні робити вистави, які б викликали інтерес глядача, і він був би зацікавлений у витрачанні грошей на квиток, адже театральні квитки в Америці є досить дорогими. Це також стимулює творчість, хоч не завжди збігається з твоїми творчими ідеями."

Нейсен легко знайшов спільну мову зі студентами акторського відділення філологічного факультету ЛНУ імені Івана Франка. Виявилось, що йому цікаво працювати зі студентами, хоча, вирушаючи в Україну, він навіть не уявляв себе в ролі викладача. Він пізнає Львів, знайомиться з акторами і сподівається, що не розчарує львівську театральну публіку. А нам залишається лише чекати, коли Нейсен запросить нас на прем'єру.









»  ЗАЗДРІСТЬ
Реставрація як артефакт
Наталка КОСМОЛІНСЬКА
 
Реставрація будь-яких творів мистецтва: меблів, іконопису, живопису та ін., взагалі є справою дуже довгою, кропіткою, скрупульозною, -- такою, що потребує спочатку років і років навчання, потім -- років і років набуття досвіду, і весь час -- терпіння, терпіння й терпіння. І ще любові до творів, яким потрібна невідкладна фахова допомога, бо інакше вони загинуть. А реставрація такого крихкого і тендітного матеріалу, як папір: стародруків і просто старих книжок та документів, -- а також творів графіки -- це взагалі вищий пілотаж реставраційної професії. Один хибний висновок -- і пам'ятка історії чи мистецтва на папері буде невиправно зіпсовано чи взагалі знищено. Тому виставка подружжя реставраторів Фаберів з Варшави "Твір мистецтва у реставрації", яка протягом місяця демонструватиме у Національному музеї у Львові результати майже тридцятирічного доробку у царині реставрації, зокрема й паперу, з першого погляду викликає величезну повагу до високого професіоналізму людей, що стільки років і так віртуозно працюють.
Детальніше>>
» 
Це трапилось завтра
Підготував Олег ВВЕДЕНСЬКИЙ
 
"Це трапилось завтра" -- не назва нового детективного серіалу. Цього разу так інтригуючи організатори назвали експозицію бієнале сучасного мистецтва у французькому місті Ліоні. Вперше під виставкові площі бієнале задіяли реконструйовану територію колишніх продуктових складів. Збільшення виставкових площ дозволило виставити більшу кількість творів, що дозволило, відповідно, більш повно представити різноманітність стилів і тенденцій мистецтва нашої сучасності. У реалізації проекту ліонського бієнале взяли участь Музей сучасного мистецтва Ліону, чия колекція поступається тільки паризькому музею, Інститут сучасного мистецтва, Музей красних мистецтв і галереї міста.

Керують організацією бієнале п'ять кураторів: Ксав'єр Дуру, Франк Гетеро і Ерік Трансі з Франції, американець Роберт Нікос і бельгійка Анн Понтеньї. Крім живопису і скульптури, в експозиції широко представлена фотографія і мистецтво мультимедіа. З найвизначніших фігур сучасного мистецького процесу у бієнале беруть участь Бріджит Рейлі і японець Якуа Хусамо. Ще одна сенсація бієнале -- показ творів нью-йоркської мисткині Бетті Толкінс, які вона виконала ще на початку 1970-х, коли у мистецтві панував ґіперреалізм.
Детальніше>>
» 
Леді Урука повертається у Багдад
Підготував Олег ВВЕДЕНСЬКИЙ
 
Команда американських фахівців, які займаються розшуком та поверненням культурних цінностей, викрадених з іракських музеїв впродовж війни, подала громадськості перші результати своєї діяльності. Під час воєнних дій з іракських музеїв було вкрадено і зникло без вісті більш ніж 10 000 унікальних експонатів. З них сьогодні вже знайдено і повернено 3,5 тисячі. Одна з безцінних реліквій світової культури -- шумерська "Мона Ліза" -- повертається в Іракський національний музей у Багдаді. Алебастрова голова богині з Уруку, вік якої перевищує п'ять тисяч років, нещодавно була знайдена американцями в одній зі схованок.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Обіцянки-цяцянки для України 
  ·  Прем'єр обігнав президента 
  ·  Сендак повернувся 
  ·  Шендрику потрібна кров 
  ·  ДИНАМО - ШАХТАР 1:1 
Погляд
  ·  Кому краще (гірше) жити стало - 3 
  ·  Зустріч із антитерористом 
Поступ у Львові
  ·  Обличчя Львова може змінитися 
  ·  Як урятувати Львівщину 
  ·  Платний євростандарт 
  ·  Успіхи і проблеми інвесторів 
  ·  Свято життя на іподромі 
  ·  Третій сектор про проблеми 
  ·  ЛАЗ дає -- ЛАЗ забирає 
  ·  Санація чи банкрутство 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Контракція проти Ющенка 
  ·  Реверс зачекає на Єрмілова 
  ·  Захист Грищенка 
  ·  Україна змінює посла 
  ·  Тринадцята зарплата 
  ·  Піскун не боїться Колінько 
Поступ у світі
  ·  Шварценеггер відбивається 
  ·  Вибух в ресторані "Максим" 
  ·  Суперечки довкола Конституції 
  ·  Канонізовано нових святих 
  ·  Вибори президента Чечні 
  ·  Англійський снайпер-убивця 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Львів: де добре купувати? 
  ·  Тактика стратегічних проектів 
  ·  Гроші проти СНІДу 
  ·  Чого бракує малому бізнесу 
Історія у Поступі
  ·  Хмельницький під Львовом 
  ·  АРХІВАРІУС 
Арт-Поступ
  ·  Гість з Огайо у Львові 
  ·  Реставрація як артефакт 
  ·  Це трапилось завтра 
  ·  Леді Урука повертається у Багдад 
Листи у Поступ
  ·  Відкритий лист депутатам львівської міської ради 
  ·  Творимо для армії і для народу 
  ·  ЗВЕРНЕННЯ до президента України 
  ·  ВІДКРИТИЙ ЛИСТ до громадськості м. Львова 
Спорт-Поступ
  ·  Перше чемпіонство "Карпат" 
  ·  Вагома нічия в Полтаві 
  ·  Переможна хода "Карпат-2" 
  ·  Успіх українських юніорів 
  ·  "Віль" знову перемагає 
  ·  Динамо” піднялося 
Пост-Faktum
  ·  Анатомія страху 
  ·  КАЛЕНДАР