BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Спорт-Поступ.    Тема Поступу.    Регіони Львівщини.    Львівські обсервації.    Арт-Поступ.    Поступ технологій.    Поступ реляксу.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
25 вересня 2003 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  16:28 26-07-2017 -   У львівській психіатричній лікарні шукали вибухівку  
  14:29 26-07-2017 -   Львівський трамвай подорожчає до 3 грн  
  14:27 26-07-2017 -   Цього року у Львові ремонтують 3 аварійні житлові будинки  
  14:25 26-07-2017 -   Львів молитвою вшанує пам’ять загиблих у Скнилівській трагедії  
  13:9 26-07-2017 -   У квартирі львів'янина слідчі під час обшуку виявили 100 кг бурштину  
Україна
  17:14 26-07-2017 -   Доступні ліки: з 1 серпня розширять список препаратів  
  14:33 26-07-2017 -   В Україні знімають документальний фільм про участь жінок у війні на Донбасі  
  14:31 26-07-2017 -   Окуповану Донеччину відімкнули від електрики  
  14:23 26-07-2017 -   Синоптик розповіла, коли в Україні спаде спека  
  13:6 26-07-2017 -   Суд нарешті дозволив затримати Черновецького  
Світ
  17:12 26-07-2017 -   У Мюнхені влаштували свято борщу  
  14:21 26-07-2017 -   Великобританія до 2040 року перейде на електромобілі  
  13:8 26-07-2017 -   Пожежники досі не можуть приборкати лісові пожежі у Франції  
  11:16 26-07-2017 -   У Каліфорнії померла вдова Френка Сінатри  
  10:14 26-07-2017 -   У Швейцарії затримали нападника з бензопилою  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  »  ФЕСТГАЛИЧАНИ

___________________________________________________________________________

Мовчання ягнят
Люна ГАЛАС
 
"Уявляєте, телефоную я до каси запитати про годину, о котрій розпочинається концерт фестивалю "Контрасти" минулого вівторка, -- переказує свої образи Світлана Веселка, --а мені відповідають: о 20.00. Дивлюся в "Афішу Поступу", а там вказано, що концерт о 19.00. Телефоную знову в касу філармонії, а в слухавці жіночий голос наполягає: "Я ж вам уже пояснила, що всі концерти в нас розпочинаються о 20.00!"

Мало не зі сльозами на очах Світлана Веселка веде далі: "Отож, приходжу на 20.00, каса вже зачинена, а я потрапляю на ...завершення першого відділення концерту! Ну де це бачено, щоб так працювали зі слухачем, щоб так його зумисне дезорієнтували?!! Чому у філармонії не зацікавлені пропагувати музику й привертати публіку? Це ж їхнє пряме завдання!"

"Але це ще не все, -- ділиться своїми прикрими враженнями Світлана Веселка. -- У залі порожньо, а на балконі якісь вандали влаштували собі розвагу із розпиванням спиртних напоїв та дикими вигуками, які зривали артистам виступ! А ж артисти, які приїхали з Києва -- дует піаніста Романа Рєпки та вокалістки Інни Галатанко! Це сопрано надзвичайно високої культури! А яке володіння стилем! Мені напрочуд сподобалося виконання світової прем'єри творів Валентина Сильвестрова. Але неповага до слухача полягала ще й у тому, що не було програмок цього концерту! Фестивальні буклети -- то зовсім інша справа. Може, комусь, як і мені, не по кишені купувати фестивальний буклет за 5 гривень. Тому філармонія мусить подбати про окрему програмку із докладною інформацією, якщо концерт відбувається в її залі, і до того ж вона є одним із організаторів фестивалю. Але така організація -- це ганебне явище! Пропустити це повз увагу, значить проковтнути образу. Що з нами робиться, невже ми втратили гідність?"

Чесно кажучи, мене також неабияк здивувала і пустка в залі, і поведінка частини публіки на деяких концертах фестивалю "Контрасти". Романа Рєпку із Інною Галатенко , які виконували твори Едісона Денисова, Сергія Пілютікова та Валентина Сильвестрова слухало заледве 10 осіб у партері та стільки ж на балконі. Сам концерт завершився якось незрозуміло: світло не гасло, молода пара, яка сиділа не балконі, довго не виходила із залу, бо не відбулося традиційного прощання оплесками з артистами, але на останній уклін ніхто не вийшов. Що ж, виконавців можна зрозуміти. Але збагнути ситуацію довкола "Контрастів" мені важко.

Як так -- щоб у Львові, з його безліччю музичних шкіл та спеціальною середньою музичною школою, з музучилищем та музичною академією, та не знайшлося відповідної публіки для концертів фестивалю сучасної музики?! Це понад моє розуміння. Справді, не розумію, як можуть викладачі з академії вважати гру піаніста Євгена Громова "п'яною", а його самого "нікому не відомим виконавцем", хоча він уже не перший раз є учасником "Контрастів" і, до того ж, знаним пропагандистом сучасної музики, за виконання якої отримав не одну премію? Як можуть студенти-теоретики, для яких виконання Євгеном Громовим творів Клода Дебюссі, Бели Бартока, Артура Лур'є, Олександра Скрябіна, Антона Веберна, Карлгайнца Штокгаузена, Едісона Денисова та П'єра Булеза могло б стати відкритим показовим уроком додекафонії, хихотіти на концерті?

Але що вже говорити про них, коли недавній випадок на концерті в Опері під час відкриття Форуму видавців, на який зібралися інтелігентні люди, що примусили урвати виступ блискучого піаніста Йожефа Ерміня із творами Валентина Сильвестрова та композиторки Алли Загайкевич із своєю електронною музикою, засвідчив: сучасна музика є неусвідомлена нашим суспільством. Найприкріше, що насамперед, починаючи від професіоналів. З огляду на це, доводиться ще раз повернутися до вже висловленого сумніву, чи симфонічний оркестр Львівської філармонії в такому стані, в якому він перебуває зараз, спроможний грати сучасну музику?

"Професіоналу не залежить на тому, яка це музика, оркестр або грає і сучасну, і класичну, або не грає взагалі!" -- переконував на прес-конференції до відкриття концертного сезону у філармонії диригент Іван Юзюк . Це ж він повторив і під час зустрічі з диригентом і композитором Володимиром Рунчаком, який приїхав на "Контрасти" і мав намір продовжити співпрацю із СОЛФ у рамках свого проекту "Нова музика в Україні". "Я вам руки не подам! -- загнівався чомусь професор Іван Юзюк на Богу душу винного Володимира Рунчака, хоча той ані словом, ані натяком ніколи не образив його оркестрантів, вважаючи що СФОЛ має більше практикувати виконання сучасних творів, пропагуючи їх, та вдосконалюючись у сучасних виконавських техніках. Насправді ж, амбіції диригента були вражені критичними зауваженнями "Поступу", які не ґрунтувалися на думці Рунчака, а лишень на власних спостереженнях кореспондента. Наскільки вони справедливі, можна було судити з оцінки професіоналами виступу СОЛФ у недільному концерті "Контрастів". Навіть Володимиру Сіренку (хоч він неабияк підтягнув рівень оркестру) не вистачило трьох днів, аби виконання Симфонії №6 Євгена Станковича та Симфонії-концерту для віолончелі з оркестром Сергія Прокоф'єва назвати бодай нормальним. Кому віділлються сльози інспектора оркестру п. Лашка, які котилися в нього під час концерту? Адже він, за словами художнього керівника філармонії Сергія Бурка, який став на захист оркестру, так переймався тим, щоб дібрати сумлінних виконавців, а вийшло... То хіба може після цього директор філармонії Орест Баран вважати поступівську публікацію "П'ятирічка баранізації" замовленням "певних політичних сил"? При цьому цікаво, що дискредитація української культури таким ганебним рівнем філармонії не бентежить нікого ні з галицького суспільства, ні з влади (хоч і її дискредитує опосередковано).

Та це й не дивно. Якщо влада ігнорує концерти, показуючи приклад суспільству, то чого ж доброго від них чекати? Проте, директор фестивалю "Контрасти" Володимир Сивохіп не надто переймається порожніми залами. "Мені навпаки здалося, що зали заповнені, хіба крім концерту Монігетті -- вважає п. Сивохіп. У Європі збирається приблизно стільки ж слухачів, просто там зали камерніші. Наші концерти -- не акції для меломанів, як скажімо, "Віртуози". Обмаль слухачів не пов'язана із запровадженням квитків, студенти можуть скинутися утрьох на один квиток по 2 грн. Я дивуюся, що на Монігетті продано тільки 60 квитків. Зрештою, підозрюю чому: диригент з Києва, програма "Сильвестров -- Станкович" і якийсь там Монігетті з Прокоф'євим... Яке це має відношення до Галичини, до якогось галицького снобізму?"

"Але ж це єдиний концерт, на який прийшла влада", -- довелося заперечити мені п. Сивохопу. "Яка це влада? Хто?" -- "В особі начальника управління культури ЛОДА, принаймні на перше відділення." -- "О Боже! Це така відносна влада!" -- "А як ви оцінюєте безлюддя на концерті Громова?" -- "Балкон був заповнений, а партер наполовину. Це нормально для такого концерту. Бо що таке Громов для Львова? От був би там Боженко, то зал був би повен, бо одразу робиться галицька опінія, по телефону запрошують... Я вважаю, що з публікою на "Контрастах" все гаразд, навіть якась кількість квитків продається. А це означає, що є люди незаангажовані в наших колах, які можуть плювати мені в очі, що я не дав їм запрошення, і гніватися, і не вітатися, -- є люди, які просто купують квитки і йдуть на концерт. Учасники і гості фестивалю купують квитки -- і нічого! А найближчі друзі зі мною не вітаються, бо я комусь "забув" дати запрошення! Мені це, знаєте, глибоко... Згадайте, торік квитків не було, а на крутий ансамбль Continuum у зал філармонії прийшло 25 осіб! А на відкритті фестивалю хор "Київ" співав у напівпорожньому залі! Може, ми звикли до наших аншлагів, тому я здивувався, що на Шнітке був не надто повний зал, але виторг був прекрасний, -- значить це були слухачі. Які потребують такої музики і готові за неї платити. Галицька публіка доволі передбачувана: побачите, що робитиметься на концерті Козаренка з "Трембітою". Філармонія тріщатиме! Це галицький феномен, коли підключають усі можливі й неможливі адмінресурси, в тому числі, й Церкву. Побачите, що й на виступі хору Яциняка, коли не Сендега, то Герич буде точно. Можу укласти з вами невеличке публічне парі. І після того зможете зробити висновки".

Здається, один уже зробила -- читайте заголовок. Цілком ймовірно, що останньої з публікацій.









» 
aNDEGRAUD ВІД КАЛИЧА
Олег (КАЛИЧ) КАЛИТОВСЬКИЙ
 
Цирк звалив, клоуни залишилися. Таким реченням можна описати виступ однієї львівської екстремальної рокової формації під назвою "Базука Бенд". "Базука Бенд" -- це шоу божевільних, це люди в масках, це хаос на сцені, це музика на зразок Progresive newmetall! Гурт було створено влітку 1997 року, та на цей момент склад значно змінився. Від старого залишилися лише барабанщик та гітарист. Жіночий вокал замінили чоловічим, та й людей у гурті побільшало. Від чотирьох -- до шести. Додали гітару та перкусію. Другим народженням "Базуки Бенду" вважають травень 2002 року -- поява у гурті вокаліста. Із цього часу музика та стиль гурту "перерокувалися" на краще. Тексти та музикування стали більш жорсткішими разом з поведінкою музикантів, які виходять на сцену досить у незвичному маковбранні. Тематика пісень є доволі різноманітною.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Страхітливі українські вояки 
Погляд
  ·  Остання Надія 
  ·  Святоюрські перекази 
  ·  Підписи проти Кучми 
Поступ у Львові
  ·  Євген ГРИНІВ: Нашу роботу гальмує байдужість 
  ·  Адресна допомога: за і проти 
  ·  Вчителів задобрили 
  ·  Підприємці страйкуватимуть 
  ·  Продавці -- на захист покупців 
  ·  Політика депутатам цікавіша 
  ·  Діаспора проти ЄЕП 
  ·  Кадрові зміни в міліції 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Буш ігнорує Кучму 
  ·  ЄЕП проти СОТ 
  ·  Віктор ЯНУКОВИЧ: Сполучені Штати залишаються нашим стратегічним партнером 
  ·  Обвинувачення вбивцям Александрова 
  ·  Донбас хоче Путіна 
  ·  Комуністи агітують за ЄЕП 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Папа знову занедужав 
  ·  Шварценеггер чекає жовтня 
  ·  Вірус проти віз до Америки 
  ·  Обід замість вечері 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Шахти працюватимуть ефективно 
  ·  Безкоштовні вхідні -- й для клієнтів проблема 
  ·  Новинки від Світоча 
  ·  Україна: Клопоти "Кредит Банку" з податковими органами 
Спорт-Поступ
  ·  На арену виходить арбітр 
  ·  Діагностика за 10 хвилин 
Тема Поступу
  ·  Час великого протистояння 
  ·  Олег МАНДЮК: Я буду захищатись! 
  ·  Сергій МЕДВЕДЧУК: Я за крісло не тримаюся 
  ·  Станіслав КОВАЛЕНКО: Ми звикли працювати під тиском 
  ·  КОМЕНТАРІ 
Регіони Львівщини
  ·  Микола ПШЕВЛОЦЬКИЙ: Епоха гігантів не повернеться 
  ·  Найбільший район в області 
Львівські обсервації
  ·  Львівські обсервації 
Арт-Поступ
  ·  Мовчання ягнят 
  ·  aNDEGRAUD ВІД КАЛИЧА 
Поступ технологій
  ·  Відео для маніяків 
  ·  max Payne 2: гарячі новини 
  ·  За два роки банкомати переведуть на Windows 
  ·  Завтра вже настало! 
Поступ реляксу
  ·  Ласкаво просимо на "Планету скарбів" 
  ·  ГОРОСКОП 
  ·  ТЕАТРИ 
  ·  Фестиваль КОНТРАСТИ 
  ·  ВИСТАВКИ 
  ·  КЛУБ-КАФЕ ЛЯЛЬКА 
  ·  КІНОТЕАТРИ 
  ·  Леопільська небанальність 
Пост-Faktum
  ·  Боротьба за український Львів 
  ·  Українські ювеліри виготовили копію відомого чудодійного персня 
  ·  КАЛЕНДАР