BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Літературний Поступ.    Арт-Поступ.    Дискусія у Поступі.    Спорт-Поступ.    Пост-Faktum.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
24 вересня 2003 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  17:12 21-04-2017 -   Трамвайну колію на Сихів продовжать до «Арени Львів»  
  16:24 21-04-2017 -   До річниці аварії на ЧАЕС у школах Львівщини відбудуться виховні заходи  
  15:34 21-04-2017 -   У чоловіка викрали гроші під час зняття готівки у банкоматі  
  14:24 21-04-2017 -   Графік планової профілактичної дезінфекції в пологових стаціонарах Львова  
  14:17 21-04-2017 -   У Шегинях затримали ретроавтомобіль  
Україна
  17:8 21-04-2017 -   Жданов та Омелян хочуть взяти Мартиненка на поруки  
  16:19 21-04-2017 -   В Одесі знайшли вкрадений пам'ятник солдату Швейку  
  15:33 21-04-2017 -   Зарплата Гройсмана у березні становила понад 36 тисяч гривень  
  15:15 21-04-2017 -   На Сумщині СБУ затримала ключового фігуранта справи Сергія Курченка  
  14:22 21-04-2017 -   Укрзалізниця з червня підвищує тарифи на 25%  
Світ
  17:5 21-04-2017 -   В Арканзасі вперше за 12 років стратили засудженого  
  15:29 21-04-2017 -   Королеві Єлизаветі виповнився 91 рік  
  12:12 21-04-2017 -   Перестрілка в центрі Парижа: затримано трьох підозрюваних  
  11:39 21-04-2017 -   У Північній Осетії в аварії загинули двоє українських підлітків - ЗМІ  
  11:32 21-04-2017 -   Кількість жертв теракту в Пітері зросла до 16 осіб  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  »  КОНТРАСТИ

___________________________________________________________________________

Гітарний акорд із двох концертів
Дарка ІНДІ
 
Шведський гітарист
У програмі цьогорічного фестивалю "Контрасти", можливо, несамохіть, але виснувався один помітний акцент. Чи не вперше до, як завжди препишного, букету звучання струнних і смичкових вплівся характерний аромат гітарної музики. Хоча не можна сказати, що цей інструмент хоч якимось чином чи натяком був дискримінований мистецькою радою Львівського міжнародного фестивалю сучасної музики, бо ж достатньо згадати усю історію цього "відкритого експерименту". Але те, що цього року гітарні концерти не загубилися у загальній афіші з 19 концертів, а таки зібрали добірну публіку з відданих прихильників, свідчить про те, що тут не обійшлося однією випадковістю.

Львів, у якому начебто не бракує "Джазу без..." і джазу з..., настільки стужився за висококласною і до того ж академічною (!) гітарною музикою, нарешті отримав завдяки "Контрастам" кайфову сатисфакцію у вигляді двох концертів суто гітарної музики. Один із них (за участю гітарного дуету Мар'ян Пере -- Антон Кудрявцев зі Швейцарії) був підтриманий культурологічною фундацією "Про Гельвеція", а інший -- сольний виступ шведського гітариста Магнуса Андерссона -- відбувся за підтримки Шведського інституту і посольства Швеції в Україні.

Обидва гітарні концерти прозвучали зі сцени Будинку органної та камерної музики, і, на мій погляд, могли б мати незрівнянно більшу аудиторію, коли б не ціна квитка у 6 гривень (а не 3-5 грн, як заповідав директор "Контрастів" перед початком фестивалю). Отож для декого з охочих побувати на концертах це виявилося занадто дорогим задоволенням, у якому довелося собі відмовити. Хоча не таємниця, що студентам (а надто з музичних закладів) директор органного залу Юліан Винницький ласкаво дозволяє купувати один квиток на трьох осіб, і вони вельми тішаться цій пільзі.

До речі, швейцарський проект назвати концертом дуету можна було тільки умовно, бо насправді дві гітари звучали на початку концерту тільки під час виконання "Гітарної музики №1,4, 5" Альфреда Швайцера, решту ж композицій були підібрані для гітари соло Антона Кудрявцева. Інструменту цього виконавця корилися й мелодійні "Два лідійські канцони" Нунчьо д'Анджело і танці з "Сюїти BWV 996 для лютні" Йогана Себастьяна Баха, і мінімалістські твори Крістіана Гігера з сюрреалістичними назвами "Майстриня абортів", "Білий носоріг", "Затримка годинникаря" і романтична балада, виконана на "біс".

Що ж до "бісування" шведського гітариста Магнуса Андерссона, то воно -- ах, ця характерна, незабутня п'єса з найнемислимішим звуковидобуттям! -- примусило львів'ян згадати цього віртуозного музиканта як одного із учасників ансамблю "Сон", у складі якого Магнус Андерссон був учасником IV Міжнародного фестивалю "Контрасти" 1998 року. Тоді він виступав разом із тромбоністом, композитором та перформенсистом в одній особі Іво Нільсоном та ударником Йонні Аксельсоном. У тому концерті шведських виконавців відбулася і світова прем'єра "Арії" Олександра Щетинського. Тепер же цей член мистецької ради фестивалю "Контрасти" також курував гітарний концерт Магнуса Андерссона, і резонно -- адже наслідком їхньої тісної творчої співпраці на цьогорічних "Контрастах" також прозвучали дві світові прем'єри Олександра Щетинського -- "Меланхолія" та "Сновидіння" з циклу "П'яти мініатюр для гітари", написаного упродовж 2000-2001 років.

Під час виконання низки творів Бенджаміна Бріттена, Algo Франко Донатоні, "Двох безодень" Стефано Скоданібйо та Сонати для гітари Альберто Хінастера Магнус Андерссон здобув гарну нагоду задемонструвати, на що він здатний, виявляючи цікаві властивості об'єкта, що породжує звук, генератора акустичних і естетичних коливань, а слухач -- бути йому за це вдячним (за влучним визначенням самого Олександра Щетинського).

Магнус Андерссон своєю грою підтвердив, що він є одним із визначних шведських інтерпретаторів сучасної гітарної музики і артистом, який, можливо, більше, ніж будь-хто інший сприяв створенню сучасного гітарного репертуару. Добре відомий своїм широким виконавським діапазоном і надзвичайно вибагливим репертуаром, з глибоким володінням матеріалом та зв'язком із аудиторією. Андерссон виконує багато творів, написаних для нього провідними композиторами сьогодення. І що найважливіше -- українські у цьому переліку, як переконує фестиваль "Контрасти", не є винятком!

КОМЕНТАР

Марк ТОКАР, гітарист

"Взагалі у Львові останнім часом було дуже мало гітарних концертів і приїжджало мало гітаристів, отож наші давні традиції були деякий час у занепаді. Тому я дуже приємно схвильований, тим, що зараз це відроджується. За моєї пам'яті це перші "Контрасти", за участю такої кількості гітаристів. Концерт Магнуса Ерікссона мені надзвичайно сподобався. Оскільки я й сам гітарист, то як підготовлений слухач можу тільки сказати, що я у невимовному захопленні!"

Вікторія СИДОРЕНКО, заввідділу гри на гітарі ЛДМА ім. М. Лисенка

Мені дуже подобається те, що на "Контрастах" ми маємо змогу ознайомитися з цікавим гітарним репертуаром. Ми б також хотіли його грати. Тому я попросила у Мангнуса Ерікссона ноти, щоб зробити копії, -- відксерю і поверну. Хоч, звісно, це не зовсім законно через вимоги копірайту, але, гадаю, всі зрозуміють, що це робиться для навчального процесу. Ми повинні намагатися грати ТАКУ музику! І це не просто випадковість, що на цьогорічному фестивалі з'явилася гітарна музика зі Швеції та Швейцарії, ми також сумлінно працюємо в цьому напрямку, запрошуємо музикантів із Австрії, Німеччини, зараз до нас мають приїхати з Франції.









» 
Хто має вуха, нехай слухає...
Анастасія КАНАРСЬКА
 
У п'ятницю вперше маленьке товариство курбасівців оприлюднило свою нову роботу, над якою вони працюють уже від початку літа. Хоча слово "працюють" тут, певно, недоречне, бо йдеться про "Одкровення від Йоана". Саме ці тексти останнім часом намагаються осмислити Олена Крилова, Ірина Кучинська, Мирослава Рачинська та Євген Худзик. А місцем оприлюднення цих роздумів на цей раз став Музей книги, що наче заховався за Палацом Потоцьких, скупаний в сонячних променях. Я йшла туди на звуки пісні, що линули з маленької зали, де експонуються гравюри Альбрехта Дюрера.
Детальніше>>
» 
АРТ-ГАЛЕРЕЯ
Юрій БОЙКО, директор галереї "Ґердан"
 
Сьогодні, коли галицькі політики, політикани й політиканчики нарешті усвідомили ілюзорність і утопічність своїх марень про українізацію Києва, їх місце успішно посіли львівські артисти. Останнім часом їх активна присутність у культурному просторі Києва починає набирати обрисів правдивої експансії.

Щойно у Києві в Національному музеї завершилася демонстрація виставки маестро Романа Сельського (1903-1990), котрого безапеляційно можна назвати найвагомішою постаттю в мистецькому житті Галичини ІІ половини XX століття. За твердженням організаторів, виставку, що була більшою за обсягом і цікавішою проти львівської, напрочуд добре сприйняли кияни. Хоча важко у це повірити, адже творчість Романа Сельського наскрізь пронизана європейським духом, у той час, як Київ у всіх своїх орієнтирах ( у тому числі й культурному) завжди був спрямований на схід.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Повернення кардинала 
  ·  Бровари: друге попадання 
  ·  Скарби Лазаренка повертаються 
  ·  Шурма покладається на прокуратуру 
Погляд
  ·  Показові виступи для Ющенка 
  ·  Школа сумнівної поведінки 
  ·  НАРЕШТІ 
Поступ у Львові
  ·  Ходорів у стані війни 
  ·  Борги виплатять наступного року 
  ·  Феміда по-львівському 
  ·  Юрій БАТЮК: Не треба ставати в позу 
  ·  ОУН проти Маїка 
  ·  Школа науки і любові 
  ·  Така омріяна незалежність 
  ·  Ціна на хліб стабільна 
  ·  Бюджет формуємо на місцях 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Тигипка вчать PR-ити 
  ·  Між двома вогнями 
  ·  Ющенко розвінчав лакеїв 
  ·  ЄЕП у нетрях імплементації 
  ·  Уряд звітуватиметься в п'ятницю 
  ·  Фіни нас не забудуть 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Шеффер -- новий генсек НАТО 
  ·  "Аль-Каїда" розкриває таємниці 11 вересня 
  ·  Визначення долі Іраку 
  ·  Ліквідація російських баз 
  ·  Московські шпигуни в Сербії 
  ·  Заборонені телеканали 
  ·  Жертви чоловічої релігії 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  МВФ перейнявся Україною 
  ·  Велика сімка спричинила паніку 
  ·  "В'єтнамські" дрогобицькі крани 
  ·  Ірак відновлять 
  ·  Новинки від "Світоча" 
  ·  КОРОТКО 
Літературний Поступ
  ·  Оксана ЗАБУЖКО: Я себе не дозую 
  ·  Сезон "Маліни" 
Арт-Поступ
  ·  Гітарний акорд із двох концертів 
  ·  Хто має вуха, нехай слухає... 
  ·  АРТ-ГАЛЕРЕЯ 
Дискусія у Поступі
  ·  Волинський геноцид. Це модно! 
Спорт-Поступ
  ·  Дозвольте запросити на танець 
  ·  Рахунок однаковий, підсумок різний 
  ·  Останній шанс українок 
  ·  "Іллічівець" у наступному раунді 
  ·  "Гамбург" та "Парма" перемогли 
  ·  Традиції змінюються 
  ·  КОРОТКО 
Пост-Faktum
  ·  Знаменитий людожер 
  ·  КАЛЕНДАР