BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Інтерв''ю у Поступі.    Теорія життєзнавства.    Арт-Поступ.    Мандри Поступу.    Спорт-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
20 вересня 2003 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  15:19 25-05-2017 -   У Львові поблизу залізничного вокзалу пограбували чоловіка  
  14:8 25-05-2017 -   За одну ніч львівські патрульні зупинили десятьох п'яних водіїв  
  14:0 25-05-2017 -   До Львова приїде німецька скрипалька Сюзанна Мате  
  13:58 25-05-2017 -   На пл. Кропивницького збудують дитячий майданчик  
  13:9 25-05-2017 -   Кримчанин організував у Львові торгівлю амфетаміном  
Україна
  15:22 25-05-2017 -   Нацполіція отримала 635 нових гібридних авто  
  14:6 25-05-2017 -   В тернопільських автоматах з продажу води виявили технічну воду замість артезіанської  
  14:5 25-05-2017 -   Береза пригрозив опозиції ніччю довгих ножів  
  14:4 25-05-2017 -   Рада визнала бойовий гопак національним видом спорту  
  14:1 25-05-2017 -   СБУ пояснила заборону соцмереж синім китом і порно  
Світ
  15:21 25-05-2017 -   У Новій Зеландії вперше запустили ракету в космос  
  14:3 25-05-2017 -   У Каннах показали фільм із зіркою "Сутінків"  
  13:13 25-05-2017 -   Лобода стане ведучою російської премії  
  10:27 25-05-2017 -   У Красноярському краї РФ згоріли 130 будинків  
  15:23 24-05-2017 -   У США загорівся літак у польоті, є постраждалі  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  »  ДЗИҐА

___________________________________________________________________________

Подорож у невимовне
Дарка ІНДІ
 
Подорож у невимовне
Коли залишишся на самоті, іди й нічого не бійся

На березі ріки зустрінеш червоного пса

Згодуй йому шмат свого серця

Бо за переправу мусиш платити


Вже знаєш, що страх то сила і слабкість

То пухнасте звірятко у тебе за пазухою

Але настане день, коли мусиш його видерти

Спочатку у грудях похолоне.

А потім


Вже знаєш, що не можеш розповідати,

І не зможеш розповісти.

Бо і слово має силу,

А то все таїна.

Мовчи.


Цей вірш Тетяни Смріги -- вербалізований варіант розпрацювання теми "подорожі", заданої ужгородською молодою мисткинею Наталкою Поповою собі, подрузі-поетці та музикантам, які озвучували її вернісаж, став камертоном заінстальованої у галереї "Дзиґа" в нерухомих об'єктах ідеї телекінезу, так як її розуміли, скажімо, американські індіянці чи Джим Морісон. Бас-гітарист Родіон Какічев, який був причетний 2000 року до акції Наталки Попової "Ініціації" та гітарист Олексій Попов, який брав участь у музичних проектах "Подорож" (2003, Київ) та "Всередині пса" (1999 та 2002), музикою свого дуету вказували напрямок руху подорожі для тих посвячених, які були вже ініційовані попередніми магічними ритуалами художниці.

-- А я впізнала тебе! -- вигукнула Наталка, зустрівшись зі мною поглядом подорожньої.

-- І я тебе впізнала. Впізнала ще тоді, коли ти студенткою відділу кераміки Львівської академії мистецтва виставила в Палаці мистецтв дивовижний чайничок. Ах, який це був чудовий чайничок! У нього не можна було нічого налити. Він не був ужитковим. Він був ІДЕЄЮ чайничка! Це було прекрасно до геніальності. Де ти тепер? Як ти? Мандруєш вільним художником на червоних псах?

-- Мандрують здебільшого мої твори. А я осіла в рідному Ужгороді. Моя майстерня в чудовому місці. Бачила, на афіші виставки наші портрети на тлі найстарішої споруди в Ужгороді, дуже відомої і мальовничої, там так гарно, -- власне там і розташована моя майстерня. Працювати в ній дуже добре, така приємна атмосфера. Взагалі в Ужгороді для творчості атмосфера надзвичайно сприятлива. Однак бажано час від часу кудись виїжджати, якщо є можливість, щоб показувати свої роботи.

-- Ти не боїшся, що "Подорож..." у глядачів може викликати відчуття "дежавю", неначе вони вже проїжджали повз ці ландшафти облич, масок.

-- Я ні в кого не бачила схожих робіт. Насамперед сама техніка, в якій працюю, є досить оригінальною, на мій погляд. Для мене це абсолютно нові й відверті речі. Це моє... Я не перебираю прийоми тих чи інших художників. Це моє особисте висловлювання.

-- Але що нового в цій пра-пра-прадавній технології?

-- Технологія досить складна і до випалу й після. Так, це старовинні прийоми, але разом вони дають ту свіжість новизни, яка мене невимовно тішить. У цих творах застосовую і задимлення, і лощення -- досить-таки презицна робота з оброблення поверхні. Я відчуваю, що все, що роблю, -- моє, зсередини моє. Я так відчуваю і не рівняюсь на когось, не намагаюся зробити щось суперсучасне, чи когось у чомусь переконати. Кожна робота виражає мій характер.

-- А виходить потрапляння в стиль?

-- Інтуїтивно мені подобається малювати візерунки, тому що я відчуваю всі ці старовинні символи не як орнамент, а як внутрішню суголосість з чимось генетично закладеним. Кожен зі знаків містить обшир інформації, якої я можу не знати. Тобто я не підходжу до символіки осмислено, щоб використовувати її свідомо? Ось, скажімо, коло, квадрат, трикутник, спіраль -- означають те й те. Це підсвідомий наплив візерунка, який я ніколи не аналізую, лишень знаю, що він виражає мене. Комусь це може подобатися або ні, але сутнісно -- це і є я.

-- Чи уявляєш кінцевий результат, коли місиш глину?

-- Він сам "проступає" на кожному етапі. Все відбувається досить органічно. Я навіть ті етапи для себе не поділяю, бо для мене все органічно: від матеріалу до форми. Це архаїка не тільки певних форм чи знаків, а самого правічного світовідчуття. Мені дуже подобаються старенькі речі, люблю торкатися до них. Вони такі теплі, затишні. А мої роботи для мене, як діти: хочеться їх пригортати. Робота з глиною багато чому вчить. Зокрема тому, що світ проходить крізь пальці. В ньому багато чого не можна ословити, але можна збагнути на дотик. Навіть декоративність і знаковість... Різні відчуття охоплюють, коли працюєш із сирою глиною, з випалом, з монтуванням твору. Я переживаю з ним, поки він не стане окремим об'єктом. Може, це банальне порівняння, але з керамікою це так, -- це відчуття деміургічне: обережно привести в світ зліпок.

-- Зліпок себе в цих фантастичних гомозооморфних істотах?

-- Може й так. Ліплячи їхні обличчя, я зауважила, що вони є відповідниками мого настрою. Потім же розпочинається їхнє окреме життя. Окремішнє від автора. І воно вже мене абсолютно не стосується.

-- Ти легко пориваєш зі зліпками?

-- Вони самі відходять, продаються з виставок. І в "Дзизі" також можна придбати ці роботи. Взагалі ті твори, що я в своєму стилі роблю замовлення, мусять мене залишити. Проте є й такі, з якими я не хочу ще прощатися, бо прагну зробити задуманий проект до кінця. Якщо все вийде гаразд, то кінцевим етапом "Подорожі..." має бути книжка та фільм. А тоді я вже закрию тему. Наразі ще залишається купа нереалізованих ідей: Таня Смріга хоче ще написати оповідання, я -- зробити до них ілюстрації. А Мар'яна Фантич (вона сама з Ужгорода, але зараз живе в Лондоні) хоче зняти фільм, бо ця тема також їй близька.

-- Графіка -- для тебе самостійна мова висловлення невимовного чи тільки ескіз до декорування глиняних поверхонь?

-- Це приємні відчуття, але іншого плану. Я люблю графіку за іншість висловлювання. Так, вона може згодом перейти й на кераміку. І цей перехід мені також дуже подобається. Тема спершу може розвинутися в графіці, а потім в кераміці, я можу ілюструвати текст чи музику, або навіть пошити якусь річ -- це буде так само втіленням однієї і тієї ж ідеї. Це реалізація в різних матеріалах.

-- Це самореалізація, чи реалізація чогось, що проситься у світ через тебе?

-- Мені подобається рухатися в будь-якому напрямку. Кераміка, звісно, ближча до серця. Керамічні твори можна не тільки роздивлятися, їх ще цікаво потримати в руках, поносити їх, поговорити з ними, поцілувати, привітатися... Та й для глядача, я так помітила, кераміка більш зрозуміла. Проте іноді приємніше й на папері намалювати.

-- Однак вишкіл фаху бере своє: кераміка з усього тобі рідніша?

-- Я б не поділяла так. Та з будь-яким матеріалом можна приємно працювати. Чи варто протиставляти скульптурну форму матеріалові? Можу робити скульптуру з будь-кого матеріалу, який під руками. Але відчуваю, що мене незабаром можуть захопити якісь інші напрями, скажімо, театральний...

-- Отже, подорож не закінчитися?

-- Мені набагато більше подобаються проекти, які на межі різних видів мистецтва, як-от кераміка і графіка. Так можна повніше висловитися. Мені дуже хотілося, щоб наші нові проекти розвинулися. Зустрічі з певними людьми можуть підштовхнути до цього. От бачиш, як вийшло з музикантами, -- я знаю, що вони є, і можу з ними знову щось затіяти, і знаю, що вони зроблять. Цей щасливий збіг обставин здатен породити фантастичні речі. Подорож з попутниками. Я тішуся, що ми зустрілися не просто, а в напрямку до...

P.S. До речі, "Дзиґа" також не зупиняє руху. 20 вересня, в суботу, це мистецьке об'єднання запрошує в клуб "Лялька", де даватиме сольний концерт "Маламут Тріо" (Гданськ, Варшава) під керівництвом леґендарного Міколая Тшаски (саксофон, бас-кларнет) -- лідера культового гурту "Лоскот". Початок о 19:00









» 
Чи віриш ти в любов?
Леся БАНЗАЙ
 
Жінка-мрія, жінка зі смаком дорогого вина. Її життя -- це казка про попелюшку, її життя -- це приклад, коли найголовніше -- це повірити собі.

Жила вона з мамою і сестрою. Тато, який одружувався з мамою тричі, все одно від неї тікав. Першого успіху вона досягла ще в школі, коли сама поставила виставу "Оклахома". Все вийшло так, як вона хотіла. Якраз тоді вона зрозуміла, що хоче стати зіркою. В 16 років вона залишила школу. Там було сіро й одноманітно: однакові діти з однаковими мріями.

Вони з мамою переїхали до місця, де здійснюються бажання -- до Голівуду. Шер брала уроки акторської майстерності, пробувала співати. Вона стала постійним клієнтом кнайпи, в якій збиралася голівудська богема. Вона зрозуміла, що це її. Що саме тут вона себе реалізує. Потрібно було лише знайти собі поводиря.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Кучма продав нас Росії 
  ·  Двобій Кличків 
  ·  Тарас КОЗАК: Хай не дають хабарі! 
Погляд
  ·  Білоконь звинувачує підлеглих 
  ·  Буняк знайшов вихід 
  ·  Лейбористи починають програвати 
  ·  СПРОБА ПАНЕҐІРИКА 
Поступ у Львові
  ·  Новий літературний скандал 
  ·  Дорога на Захід 
  ·  Національний судовий театр 
  ·  Автобус у кожне село 
  ·  Статистика потрібна всім 
  ·  Гроші дадуть австрійці 
  ·  Закон лякає курорти 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Політреформа по-більшовицьки 
  ·  Виборчий бюджет 
  ·  Справа Омельченка -- в суді 
  ·  ПАРЄ все перевірить 
  ·  Сумнозвісні мукачівські вибори 
  ·  Боротьба з корупцією в лавах міліції 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Ширак в гостях у Шрьодера 
  ·  Як вберегти кордони? 
  ·  Росіяни платитимуть за візи 
  ·  Міністр Саддама здався 
  ·  Путін -- №1 у світі 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Інтерв''ю у Поступі
  ·  Петро СИМОНЕНКО: Західна Україна мене злякалася 
Теорія життєзнавства
  ·  Теорія життєзнавства 
  ·  Радість теж убиває 
  ·  Щастя -- лише відсутність страждань 
Арт-Поступ
  ·  Подорож у невимовне 
  ·  Чи віриш ти в любов? 
Мандри Поступу
  ·  Місто, що не вірить сльозам 
Спорт-Поступ
  ·  Збірну очолив депутат 
  ·  "Карпати" в Маріуполі 
  ·  "Мілан" розпочинає з перемоги 
  ·  Виконком ФФУ у Львові 
  ·  Чергові тури в Європі 
  ·  Городоцькі футболісти -- приклад для збірної 
Пост-Faktum
  ·  Данило -- монгольський намісник Галичини 
  ·  КАЛЕНДАР