BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Аналітика у Поступі.    Інтерв''ю у Поступі.    Арт-Поступ.    Поступ науки і техніки.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
29 серпня 2003 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  15:21 24-07-2017 -   Наступного року у Львові запланований капітальний ремонт вул. Богдана Хмельницького  
  15:18 24-07-2017 -   Тролейбус №7 курсує до вул. Авіаційної  
  15:17 24-07-2017 -   Відкриття для проїзду перехрестя вул. Личаківська-Мечникова перенесено на кінець липня  
  14:49 24-07-2017 -   З першого серпня ми відновлюємо систему сортування» - Синютка  
  14:46 24-07-2017 -   Біля залізничного вокзалу двоє ромів пограбували перехожого  
Україна
  15:13 24-07-2017 -   Киянин отримав тюремний термін за побиття кота  
  15:12 24-07-2017 -   За нардепа Розенблата внесли заставу - ЗМІ  
  15:10 24-07-2017 -   В Івано-Франківській області літак здійснив аварійну посадку  
  14:42 24-07-2017 -   Населення міста Дніпро перевищило мільйон осіб  
  14:23 24-07-2017 -   Населення міста Дніпро перевищило мільйон осіб  
Світ
  15:15 24-07-2017 -   Кремль пояснив стягування військ до України  
  15:9 24-07-2017 -   Невідомий з бензопилою напав на перехожих у Швейцарії  
  14:43 24-07-2017 -   У Росії снайпер ЛНР отримав довічний термін  
  12:25 24-07-2017 -   Тисячі громадян Грузії не повернулися з ЄС після введення безвізу  
  11:33 24-07-2017 -   Внаслідок падіння поперечини футбольних воріт травмувався хлопчик  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  »  ТОРГУЮТЬ

___________________________________________________________________________

Музейна імперія Гуггенхайма
Олег ВВЕДЕНСЬКИЙ
 
Кожного ранку до велетенської мушлі зі скла і бетону на перетині 5 авеню і 98 вулиці на Манхеттені, яка вже півстоліття є архітектурною сенсацією світу, під'їжджає чорний мотоцикл фірми BMW. За його кермом -- Томас Кренс, демонічна особистість двометрового зросту, нащадок емігрантів з України і фінансовий геній, менеджер і творець музейної імперії Гуггенхайма, директор відомого на весь цивілізований світ "Фонду Соломона Гуггенхайма".

1988 рік розпочався для музею Гуггенхайма сумно: його приміщення потребували негайного капітального ремонту, а грошей не було -- самі борги. Саме в цей момент нікому на той час невідомий мистецтвознавець Томас Кренс очолив "Фонд Соломона Гуггенхайма" і зробив свій перший, ризикований крок назустріч успіху. Він продав два шедеври пензля Василя Кандінського і Марка Шагала з колекції музею, а з отриманих грошей сплатив всі борги і зробив ремонт. Колеги назвали Кренса вандалом і звинуватили його в руйнації колекції. Саме цей нетривіальний вчинок Кренса поклав початок історії найбільшої і найуспішнішої в світі транснаціональної музейної корпорації.

Сьогодні музей Гуггенхайма -- єдиний в світі музейний концерн, що, наслідуючи стратегію Макдональдсу, крокує планетою, захоплюючи одну за одною зони впливу. До складу "Фонду Гуггенхайма" сьогодні входять 2 музеї у Нью-Йорку, музеї в Лас-Вегасі, Більбао(Іспанія), Венеції і Берліні. Вже будуються і незабаром розпочнуть працювати музеї в Ріо-де-Жанейро і Санкт-Петербурзі. Музеї-конкуренти ненавидять корпорацію Гуггенхайма так же гостро, як комп'ютерні компанії - "Майкрософт". "Бурхливий розвиток Гуггенхайма денервує більшість моїх колег, але вони не мають власної стратегії, тому й не можуть з нами конкурувати", -- констатує Томас Кренс.

Активна виставкова діяльність, полідисциплінарність, широка видавнича робота, бездоганно організований сервіс -- книжкові магазини, бари і ресторани -- сьогодні є ознакою будь-якого сучасного музею. Натомість Томас Кренс пішов далі. Ще на початку своєї кар'єри він зрозумів, що саме споруда музею, а не його колекція -- основний козир Гуггенхайма в боротьбі з конкурентами. Приміщення музею, споруджене геніальним архітектором, саме є твором мистецтва, і не тільки ззовні, але й зсередини, і заробляє для музею більше грошей, ніж будь-яка виставка. Відвідини такого музею-експонату за роки його існування перетворились на певний соціальний ритуал, який дарує незабутні враження. А саме незабутні враження продаються найдорожче.

Перший фантастичний острів-музей Гуггенхайма виринув з моря брудно-червоної нью-йоркської цегли і одноманітного ритму віконних прямокутників 1959 року. На його проект і спорудження мегазірка американської архітектури ХХ століття Ллойд Райт витратив 17 років свого життя і помер за кілька місяців до відкриття музею. Порушивши пластикою своєї спіральної, як панцир равлика, конструкції всі існуючі на той час у світі архітектурні та будівельні канони, ця споруда стала грандіозною, на кшталт Ейфелевої вежі, архітектурною провокацією світу технічного прогресу. Біла, розширена доверху бетонна спіраль, увінчана скляним куполом, що одночасно нагадує вітражну троянду середньовічного храму і літаючу тарілку, дотепер є об'єктом провокації спеціалістів і захоплення відвідувачів. Останні щодня безперервним потоком піднімаються під купол музею на швидкісному ліфті, щоби звідти почати поступове сходження пандусом, вздовж стін якого розвішані картини. Відкритий атріум дозволяє оглядати різні рівні музею одночасно. Саме його вигляд, більше, ніж вміст, маніфестує мистецькі засади ХХ століття і приваблює натовпи туристів з усього світу, яким байдуже до сучасного мистецтва, але цікаво оглянути химерного бетонного равлика.

Споруда-атракціон стала ноу-хау музею Гуггенхайма. Отож тепер, коли Томас Кренс пропонує іншим містам і країнам свій музей, він пропонує їм, у першу чергу, міську "родзинку". До того моменту, як архітектор Френк Гері збудував зі скла і титана музей Гуггенхайма в Більбао, це заштатне індустріальне містечко згадувалось лише в телефонних довідниках країни. "Коли ми задумали збудувати музей саме з титану, то попередили, що це буде фантастично дорого. Ніхто і ніколи в світі не будував будинків з титану. Його возили з Росії і Австралії. З нього дуже важко було робити аркуші. Були й інші проблеми. Але титан винятково виглядає й у хмарну, і в дощову, і особливо в сонячну погоду", -- згадував Френк Гері. Споруда музею в Більбао вражає своєю екстравагантністю в стилі деконструктивізму. Преса обізвала його "зім'ятою бляшанкою", мешканці міста прозвали гігантським артишоком. Архітектор розламав, розщепив, розшарував і перекрутив простір, чим наочно, в матеріалі, довів, що дім може бути будь-якої форми.

Розірвані стіни розтікаються навсібіч. Вони стирчать в різні боки, блоки з пісковику відтіняють плавність титанових площин, а скляні, схожі на фіранки, стіни забезпечують необхідний доступ світла в приміщення. На оцю чудернацьку "бляшанку" уряд країни Басків виділив 100 мільйонів доларів. Гуггенхайм ніколи не будує свої музеї за власні гроші. Він продає тільки свої ідеї і своє ім'я. Але Кренс переконав басків, що новий музей перетворить Богом забуту столицю їх автономії в центр європейського туризму і окупиться за три роки. Музей Гуггенхайма в Більбао відкрився в 1997 році і окупився за рік. Не зважаючи на відомий на весь світ баскський тероризм, 1 мільйон 360 тисяч туристів відвідали музей протягом перших 12 місяців і залишили в Більбао 227 мільйонів доларів.

"Гігантоманія", -- поставила свій діагноз преса споруді площею 32,5 тис. кв. м, 19 залів якої можуть вміщати твори будь-яких розмірів. "Фантастика", -- зойкнув іспанський король Хуан Карлос на відкритті музею. Гуггенхайм-Більбао дійсно став "бомбою", і не тільки туристичною. Про цей грандіозний витвір Френка Гері сьогодні написані десятки книг, а він продовжує втілювати в життя свої наступні, не менш грандіозні, задуми. Цього разу знову для Гуггенхайма, але в Нью-Йорку. За задумом архітектора і на гроші міста споруда нового музею буде розташована на з'єднаних платформах, що на рівні води спираються на пірси. Крім виставкових залів, у музеї є концертний зал на 1,2 тис. місць, сад скульптур, парк, чотири ресторани і торговий центр.

В одному зі своїх виступів перед публікою Томас Кренс висловив здивування, чому світовий кінематограф дотепер ще не зацікавився долею засновника музею Соломона Гуггенхайма. Ясна річ, чим більше міфів навколо бренду, тим краще продаватиметься музей. Але біографія Гуггенхайма дійсно складалась за голлівудським сценарієм. Один з десяти дітей швейцарського єврея Мейєра Гуггенхайма став у Америці вугільним магнатом і золотопромисловцем. Як і більшість американських мільйонерів, він час від часу купував традиційний живопис, який так полюбляла його дружина -- спадкоємиця родини Ротшильдів. Онук Соломона Пітер згадує: "Мій дідусь був чудовою людиною. У нього був гарний будинок на Лонг-Айленді з полем для гольфу. Дідусь приїжджав з офісу, грав у гольф, а потім перевдягався у смокінг і йшов до родини. Дворецький чекав на його появу з підносом, на якому стояла склянка з джином і склянка з апельсиновим соком. Змішування фірмового коктейлю "Квітка апельсина" перетворювалось на ритуал. Якось бабуся нервувала через купівлю занадто дорогого браслету, але дідусь, подивившись уважно на пляшку джину, сказав: "Бог з ним, з браслетом, але хтось приклався до мого джину".

Ось в такому затишному бюргерському ритмі протікало родинне життя Соломона Гуггенхайма. Але 1927 року він познайомився з молодою німецькою художницею баронесою Гіларі Рібей. З нею він об'їхав Європу, побував в майстернях В. Кандінського, П. Модріана, Роберта і Соні Делоне. Як розповідає один з міфів музею Гуггенхайма, 68-річний Соломон Гуггенхайм закохався... у сучасне мистецтво. Настільки, що спродав всі свої заводи та шахти заради того, аби купувати картини відомих сучасних художників. Свою суперколекцію Соломон мав намір заповісти музею Метрополітен, але баронеса Рібей сказала: "Навіщо? Ми збудуємо вам власний музей." Гуггенхайм не встиг побачити втілення своєї мрії. Він помер незабаром після початку будівництва. Першим директором музею стала Гіларі Рібей.

Світове владарювання не входило в плани ні Соломона Гуггенхайма, ні ексцентричної Гіларі, зате воно цікавить Томаса Кренса. Саме він створив мистецький світ Гуггенхайму без кордонів. Останнім часом його зацікавив східний напрямок. Він давно мріяв збудувати музей у Росії (про спорудження музею Гуггенхайму в Росії читайте в наступному числі Арт-Поступу в світ.)









» 
Інтермузей-2003
 
На п'ятому всеросійському музейному фестивалі "Інтермузей-2003" гран-прі отримав саратовський державний художній музей ім. А. Радіщева. Експозицію до фестивалю для музею, як і минулих кілька років поспіль, створив відомий саратовський художник, один з авторів нового фірмового стилю музею Михайло Гаврюшов. Завдяки своїй активній діяльності та її вдалій артистичній подачі саратовський музей зміг обійти таких потужних конкурентів, як Державний меморіальний історико-художній музей, музей-заповідник В. Д. Полєнова, Державний музей історії Санкт-Петербургу і Державний історичний музей Москви. Окрім медалі і диплому переможець фестивалю отримав грошову премію у розмірі 250 тис. рублів та восьмикілограмовий шоколадний торт.
Детальніше>>
» 
КОРОТКО
 
Чимось схожим на традицію стає ознаменування кожного століття великим мистецько-кримінальним скандалом. І чомусь за збігом обставин трапляються вони у серпні! Так, скажімо XX століття ознаменувала крадіжка 1911 року, коли із Лувра зловмисники поцупили шедевр Леонардо да Вінчі -- "Мону Лізу". І ось на початку XXI століття світ вражений новим повідомленням -- із шотландського замку герцога Баклоха викрадено шедевр Леонардо да Вінчі "Мадонна з веретеном". Охоплений шляхетними намірами, герцог зробив свою багату колекцію доступною для широкого кола глядачів і став жертвою власної щирості. Позавчора (Ох, серпень! Ох, Леонардо!) двоє чоловіків, зайшовши до замку, нейтралізували гіда й зняли картину да Вінчі зі стіни. І як то кажуть, красиво зникли, від'їхавши від замку на білому лімузині.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Вчителі -- проти влади 
  ·  І знову "Локомотив" 
  ·  Меблі Шептицького знайшлись? 
Погляд
  ·  Україна втрачає суверенітет 
  ·  Складові патріотизму (твір для 5 класу) 
  ·  Зброя як бізнес 
  ·  Ліків купують менше 
Поступ у Львові
  ·  Повінь на Сахарова 
  ·  Щоб зима не застала зненацька 
  ·  Держава змушує жебрати 
  ·  Маніпуляції навколо церкви 
  ·  Степан ПАВЛЮК: Інтеліґенцію буде максимально мобілізовано 
  ·  Доля колишніх колгоспів 
  ·  Рух проти суржика 
  ·  Ортодокси проти месіан 
  ·  "Дні дитинства" повертаються 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Пономарьов відтягує час 
  ·  Новий міністр просить грошей 
  ·  "Гарбуз" від Європи 
  ·  Українців не вбивали 
  ·  Звільнення Кучми 
  ·  Лавринович допоможе Кучмі 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Арафат закликає до перемир'я 
  ·  Відшкодувань за 1968 рік не буде 
  ·  Наслідки французької спеки 
  ·  Запеклі помідорові бої 
  ·  Готель взяли штурмом 
  ·  Новий слід Усами бін Ладена 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Змови не було 
  ·  Як отримати гроші з-за кордону 
  ·  НБУ покарає ризикові банки 
  ·  Приватизаційні війни тривають 
  ·  У США бюджетна криза 
Аналітика у Поступі
  ·  Реформа заради Кучми 
Інтерв''ю у Поступі
  ·  У ГОСТІ -- ДО СЕКСОПАТОЛОГА 
Арт-Поступ
  ·  Музейна імперія Гуггенхайма 
  ·  Інтермузей-2003 
  ·  КОРОТКО 
Поступ науки і техніки
  ·  Чи продовжить вино життя людей? 
  ·  Тварини атакують людей 
  ·  Інопланетяни існують? 
  ·  Найвигідніші галузі науки 
  ·  Тепла вода Арктики 
Пост-Faktum
  ·  Традиції українського футболу 
  ·  КАЛЕНДАР