BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Рекламний Поступ.    Розмаїтий Поступ.    Духовний Поступ.    Поступ ювілейний.    Світ про Україну.    Діти у Поступі.    Поступ науки і технологій.    Кримінал.    Арт-Поступ.    Спорт-Поступ.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
Депутати покидають парламент
 
21 березня 2002 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум

Купол
Львів
  16:49 18-10-2017 -   «Укрзалізницю» мають повернути в підпорядкування Мінінфраструктури  
  16:47 18-10-2017 -   У Львові планують відновити ще 20 тролейбусів  
  14:40 18-10-2017 -   Випускники ПТУ та коледжів складатимуть ЗНО  
  14:33 18-10-2017 -   Працівники Львівської митниці вилучили понад 500 пар контрабандного взуття  
  14:28 18-10-2017 -   Сашко Семенов потребує допомоги, щоб перемогти лейкемію  
Україна
  16:49 18-10-2017 -   «Укрзалізницю» мають повернути в підпорядкування Мінінфраструктури  
  15:9 18-10-2017 -   В Україні створили інститут сертифікації військової техніки  
  14:43 18-10-2017 -   Заробітчани отримають право на пенсію, купивши страховий стаж, - Пенсійний фонд  
  14:38 18-10-2017 -   Кабмін доручив сформувати демографічний реєстр  
  14:36 18-10-2017 -   З початку безвізу ЄС відвідали 7,5 млн українців  
Світ
  14:37 18-10-2017 -   У Перу поліція виявила труби з 1,3 тоннами кокаїну  
  13:34 18-10-2017 -   У Нідерландах відкрили надрукований на 3D-принтері велосипедний міст  
  10:26 18-10-2017 -   Суд Гаваїв заблокував указ Трампа про мігрантів  
  10:15 18-10-2017 -   Кейт Міддлтон повідомила, коли народить третю дитину  
  13:54 17-10-2017 -   Фіни впевнені, що санкції проти Москви потрібно зберегти  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  »  ДОБРЕ КІНО

___________________________________________________________________________

Казкова доля у неймовірному місті
Французька стрічка “Казкова доля Амелі Пулен” стала найкращим європейським фільмом року
Катерина СЛІПЧЕНКО
 
(Le Fabuleux destin d’Amelie Poulain, Франція, 2001, 120 хв. Реж.: Жан-П’єр Жане. У рол.: Одрі Тоту, Матьє Кассовіц, Руфус, Йоланд Моро, Домінік Піно, Ізабель Нанті, Клотільд Молу, Серж Мерлін. Сценарій: Жан-П’єр Жане, Жулом Лоран)


Однією із майже безумовних ознак доброго фільму є невизначене “мукання” глядачів після перегляду, коли їх питаєш, про що фільм. Правда, варто додати, що також обов’язковими є сяючі очі, усмішка до вух і певне “внутрішнє світло”, що проривається то тут, то там. Щоб стерти усмішку з обличя після перегляду фільму, потрібно хвилин п’ять жувати цитрину.

Однак жодний глядач з певністю не може сказати, що ж йому сподобалося в цьому фільмі. Глядачі переминалися з ноги на ногу, у великих кількостях уживали різні ніжні означення: милий, добрий, чудовий, романтичний, веселий, розумний, делікатний, однак на головне питання “ПРО ЩО?” так і не відповіли. Втім, багато хто говорив – про любов. Воно, звичайно, правильно, але це занадто розпливчасте поняття, щоб скористатися ним для пояснення, що ж таке “Амелі”. Тому що будь-який фільм – про любов. Навіть який-небудь поганий кривавий бойовик – це фільм про любов до жорстокості, детектив – фільм про любов до загадок, а психологічна драма – фільм про любов людей копатися у власних переживаннях.

Критикам, зрозуміло, було ще складніше. Їм не можна було “відстрілятися” однією пропозицією, тому довелося викочувати важку артилерію. Правда, до “екзистенціальності”, “брутальності” й “саспенса” справа не дійшла, але деякі з рецензентів ухитрилися “пальнути” досить важкими зарядами, що не може не викликати замилування жанром пишномовного марнослів’я. Втім, деякі фрази були досить витонченими, хоча й несправедливими. Наприклад, “Урочисте дефіле “Амелі” ще раз демонструє стійку чарівність нервового побуту Монмартра, солодких посмішок, знущальних приколів і перемогу чарівної сентиментальності, що сковує цинізм найвідчайдушнішого глузду”. Ну як? Підхід, між іншим, правильний.

А от інша думка: “Але дебрі аналізу не дадуть того нещадного діагнозу, що ставить Жене у фінальній сцені: “Жінка щаслива лише в ті рідкісні хвилини ранку, коли згадується втомливе задоволення успішно проведеної ночі”. І яким би не був чарівним той дотепний шлях, що веде Амелі від початку до логічного завершення, фінал ставить неприємну для ідеалістів фізіологічну точку”.
Це дуже поверхневий підхід.

Ну так, наприкінці фільму чарівна Амелі щаслива в ліжку. Але не треба так спрощувати, не треба!

Втім, вистачить обговорювати критику, давайте все-таки поговоримо про сам фільм...

Ця надзвичайна історія сталася в Парижі. Просто тому, що десь в іншому місці вона не могла відбутися. Тому що тільки в Парижі є круті пагорби Монмартра і старовинні каруселі, тільки в Парижі вуличні комедіанти можуть розіграти з двох ляльок, вбраних на руку, будь-яку людську драму, тому, що тільки в Парижі є церква Святого Серця, тільки парижани можуть цілими днями просиджувати в маленьких кафе за філіжанкою кави і спостерігати за життям, що протікає повз них.

Тому що тільки ріка Сена має на своїх плечах ці мости і набережні, наскрізь пронизані неповторним паризьким шармом... І, нарешті, тому що тільки в Парижі сперматозоїди можуть рухатися до яйцеклітини по своєрідній, мудрій траєкторії, притаманній тільки паризьким сперматозоїдам. Це нам стало відомо з фільму. А інакше, чим ще можна пояснити, що в цьому місті, ну на крайній випадок у його околицях, народжуються такі надзвичайні дівчата?..

Ах, Амелі, Амелі! Як приємно ламати ложечкою ніжну цукрову шкірку крем-брюле або запускати камінчики-млинці по гладкій поверхні каналу Сен-Мартен... Виявляється, в житті стільки приємних речей, про які ми навіть і не підозрювали!

Не кожному в житті випадає таке дитинство, як маленькій тендітній дівчинці Амелі. Дивовижна трагедія смерті її матері, коли на неї з даху Собору Паризької Богоматері падає самогубця, постійні спроби любої рибки накласти на себе... плавники (так?), вистрибнувши з акваріуму, можуть кого завгодно перетворити в черству істоту. Але тільки не Амелі.

Незважаючи на зовнішню сором’язливість, у душі Амелі залишається справжньою парижанкою – веселою і трошки хуліганистою. Вона зовсім не уникає оточення, навпаки: все, що відбувається навколо, Амелі ніби пропускає крізь себе.

Життя її круто змінюється в один прекрасний момент, коли Амелі знаходить у маленькій квартирці на Монмартрі, де вона мешкає, схованку з бляшаною коробочкою – її колись сховав якийсь маленький хлопчик. Здається, яка дурниця – стара фотографія, маленькі фігурки велосипедистів і ще якась дрібниця... Амелі захотілося повернути цю коробочку власникові. І почалося... Як, виявляється, приємно робити добро людям! Це затягує, як наркотик. Ще приємніше, коли ти робиш добро людині, а вона і не здогадується від кого воно йде. Жодних чарівних паличок, заклинань і перетворення гарбуза на елегантний “Пежо-406”! Амелі може впливати на події, що відбуваються в житті оточуючих, так само, як і будь-хто із нас: спостерігаючи, зіставляючи і роблячи свої висновки, після чого потрібно тільки легенько підштовхнути одного з учасників цієї аматорської вистави, що називається повсякденне життя.

Амелі хоче змінити на краще чужі життя, але хто змінить її власне? Його улаштувати – це вам не смикати за ниточки акторів, що усі перед тобою, як на долоні. Тут проблеми серйозніші, тим більше, що Амелі зовсім не схильна діяти прямолінійно. Амелі – дівчина тонка, ніжна і дуже романтична. Тому казковий принц, якого вона випадково зустріла, повинен спочатку знайти Амелі, а потім уже спробувати завоювати її. Тільки так, а не інакше.

Принц Амелі ходить у куртці зовсім не від Кардена, машини не має взагалі (тільки велосипед), працює в магазині, і підробляє, зображуючи монстра в парку атракціонів. Однак це не заважає йому бути принцом. Принцом Амелі. Адже тільки Амелі може вирішити, хто саме має бути її принцом.
Чарівний, інколи схожий на мультик, фільм зачарував Європу і всі прилеглі континенти. Амелі змінює життя своїх сусідів – бакалійника, художника, продавця тютюнових виробів і намагається внести любов у їхні душі. І сама непомітно знаходить своє кохання. Все це схоже на мальовниче полотно якого-небудь художника, на двогодинний кондитерський виріб... Але друга година, на жаль, закінчується, а бажання залишитися там, у казці, залишається...

Як цікаво спостерігати за чужими дивацтвами! Маленькі сентиментальні дрібниці, виявляється, володіють не меншою притягальною силою для людини, ніж секс і насильство. Тепер я розумію причини скаженої популярності шоу Big Brother чи “Останній герой”, де життя людей у замкнутому просторі показується телеглядачам із усіма дрібницями і нюансами. Хіба вам не хочеться, як і Амелі, дізнатися, скільки пар у дану хвилину в Парижі переживають оргазм? А у Львові? А у світі? А повну щохвилинну статистику не бажаєте? Як старий художник місьє Дюфаєль із року в рік малює одну картину “Сніданок веслярів”, прагнучи відтворити чудовий вираз обличчя героїв, так і Жан-П’єр Жене знімає свій фільм маленькими історіями, щоб отримати одну велику картину щастя. Це йому чудово вдається зробити, але, звичайно ж, не без допомоги Одрі Тоту, що зіграла Амелі Пулен. Її темні невинні очі косулі підкоряють із першого погляду. Колосальні касові збори у Франції, очевидно, забезпечать фільму премію “Оскар” у березні цього року. Я буду дуже розчарована, якщо так не станеться. У стрічки є все необхідне для цього: оригінальний і цікавий сценарій, чудова режисерська робота Жене, стиль якої віддалено нагадує “Біжи, Лоло, біжи”; шарм і справжня французька чарівність, із її колоритом, пейзажами і музикою; яскраві герої, що запам’ятовуються.
Всі вони здаються трохи божевільними, але це тільки на перший погляд. Прекрасна акторська гра, жива та переконлива. Особливо гарною, звичайно, була Одрі Тоту, і це незважаючи на те, що вона не професійна акторка, а модель. Тонкий і добрий гумор, від якого одержуєш незрівнянне задоволення.

Намагаюся знайти хоч якийсь недолік і не можу. Фільм відноситься до тієї категорії фільмів, що або цілковито подобаються, або цілковито не подобаються. Мені він сподобався весь. Власне, мені нічого додати до епітетів, якими цей фільм нагороджують глядачі. Це милий, добрий, чудовий і дуже романтичний фільм. Причому романтичний без усілякої слізливості. Основна його привабливість, на мій погляд, полягає в тому, що він абсолютно природний. Немає ніякої фальші і жодних натяжок.
Жодної сопливої історії про нещасливу любов бідного поета і куртизанки, або багатої, але волелюбної дівчини до арабського шейха, або страждань Педро Хосе Антоніо Домінгеса Марія Естебана Маноло Педрітос до Маріє Кончіти Лурдес Текіла Аморалес у пуебло під палючим сонцем сієсти.

Історія проста, як саме життя. В міру сентиментальна, в міру грайлива, в міру хитро закручена. Це рідкісно добрий фільм.

Тож, якщо математично сухо скласти усі “за” і “проти”, то фільм є просто обов’язковим для перегляду. Подивіться його хоча б на відео. Швидше за все він вам сподобається.









»  БУДЬМО!
Сороміцький фольк благословенний
Андрій ЦУДЕН
 
Добровільне музичне об’єднання “Дударик назавжди” потішило своїх шанувальників серією презентацій (застільних і “радійових”) і доброю звісткою про вихід першого – не без гумору й автокпинів – однойменного компакт-диску “Дударик назавжди, або Старий кінь не бороздить”.

Цей CD було записано з нагоди ювілею хорової капели “Дударик” колишніми учасниками колективу, яких 30 років тому зібрав під свою батьківську опіку незмінний мистецький керівник хорової школи для хлопчиків Микола Кацал. Що й казати, для Учителя цей щирий подарунок тепер уже бородатих вихованців став неабиякою несподіванкою, адже учні аранжували диск як картину в ошатній оправі. А про те, що наставник поставився до цієї витівки схвально, свідчить той факт, що він, не зронивши ані слова, слухав подарований диск три дні поспіль!
Детальніше>>
»  ЮВІЛЕЙ
Немає сенсу пояснювати, ким для нас є Лисенко...
Любава СИДОРЕНКО
 
Одними з найцікавіших акцій, які минулого тижня запропонував Музично- меморіальний музей Соломії Крушельницької своїм прихильникам, стали концерт і наукова конференція, присвячені ювілейним датам: 160-й річниці від дня народження та 90-й річниці від дня смерті засновника української класичної композиторської школи XIX сторіччя Миколи Лисенка. Пояснювати, ким для нас є М. Лисенко, немає сенсу, адже його творча спадщина є основою української професійної музики, де завжди відчувається тісний зв’язок із джерелами національного фольклору.
Детальніше>>
»  ВОКАЛІСТКА
Анна Ковалко: “Сучасна музика – це для мене поклик душі”
 
Іще один симпатичний вечір відбувся в рамках Четвертого молодіжного фестивалю “Музика тисячоліття”. Невтомна знана львівська співачка, лауреат конкурсів, студентка ЛДМА ім. М. Лисенка Анна Ковалко (клас проф. Л. Божко, клас камерного співу проф. М. Логойди) з незмінним і чарівним концертмейстером, піаністкою Мар’яною Самотос запропонувала на суд публіки нову програму з вокальної музики початку ХХ століття: прозвучали цикл із 6 пісень до слів Т. Міцінського W mroku gwiazd К. Шимановського, 5 пісень А. Берга та 6 пісень з ор. 6 А. Шенберга.
Детальніше>>
»  sOUNDTRACK
Ян Тірсен – французький романтик, закоханий в Амелі
 
Ян Тірсен, уродженець кельтської півночі Франції – Бретані, “самотній моряк”, як його прозвали журналісти, наполегливий романтик і, можливо, найпопулярніший на сьогодні молодий композитор у Франції.

Тірсен грає на різних інструментах: від дитячого піаніно до карільона і віброфона, диригує власним оркестром і навіть співає, роблячи все щиро й талановито. Не випадково критики називають Яна Тірсена наймолодшим і найперспективнішим композитором Франції.

Останні роботи Яна Тірсена – альбом L’Absente і музика до фільму відомого добродія і романтика Жана-П’єра Жене “Амелі” ще раз підтвердили його статус молодої зірки й найніжнішого композитора останнього десятиліття.
Детальніше>>
»  АЛЬТЕРНАТИВА
Пітер Грінвей: Кіно померло
 
Британський кінорежисер Пітер Грінуей вважає, що сьогоднішні фільми, на зразок екранізації “Гаррі Поттера” чи “Володаря перстенів”, не є творами мистецтвами, а лише “цинічними вправами” для швидкого заробляння грошей у кіноіндустрії. А те, як можна це робити краще, Грінуей збирається продемонструвати у своєму новому фільмі.

“Сьогоднішні фільми більше не збуджують фантазію”, – сказав 59-річний режисер у своєму інтерв’ю газеті The Times. “Кіно померло”, – констатував він. Грінуей вважає, що кінотеатри повинні стати чимось на зразок додатків до книгарень, а мистецька форма кіно повинна себе наново віднайти і продукувати оригінальні твори, які провокуватимуть роботу уяви.
Детальніше>>
»  АРТ-АНОНС
Новаківський в Інтернеті
 
У рамках програми святкувань 130-ї річниці від дня народження великого українського митця першої половини XX століття Олекси Новаківського (1872-1935) Благодійний фонд “Олекса Новаківський та його Мистецька школа” започатковує роботу над проектом розширеної електронної галереї творів славетного майстра, яка працюватиме як веб-сайт, доступний через Всесвітню інформаційну мережу – Інтернет. Сайт Олекси Новаківського розроблятиметься у двох мовних версіях: українській та англійській. Він повністю відповідатиме як міжнародним стандартам наукового опису та термінології, так і сучасним технічним протоколам інформаційного обміну.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Андрій САДОВИЙ: Час повернути Львову його реноме... 
  ·  КАЛЕНДАР 
  ·  Рояль на сцені мусить грати 
Погляд
  ·  Ганс КАСПАРІ : Для мене відкриття, що у Львові є стільки фахівців, яким небайдуж 
  ·  Як виглядає герб Львова? 
  ·  Хвойдизм у політиці 
Поступ у Львові
  ·  Куйбіда програв 
  ·  Заєдун” образився на мільйон 
  ·  ХРОНІКА 
  ·  Звернення львівських учених і діячів культури на підтримку Тараса Стецьківа 
  ·  За розпусту треба платити 
  ·  Львівщина обліковуватиме відходи 
  ·  Методична інструкція” 
Поступ з краю
  ·  Дискредитувати всіх! 
  ·  АНАЛІТИЧНА ЗАПИСКА 
Поступ у світі
  ·  Шлях України до об’єднаної Європи буде дуже довгим 
  ·  Жертви не були марними 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Рекламний Поступ
  ·  Микола Княжицький: Чесні вибори в Україні можливі. І я доведу це на власному при 
  ·  Ігор Гайдучок приємно вирізняється серед кандидатів 
  ·  Річ” – 2002 
  ·  ОСВІТЯНИ – ЗА БОГДАНА ДУБНЕВИЧА 
  ·  Тарас СТЕЦЬКІВ: Ми повинні відсунути комуністів, олігархів, в опозицію щодо на 
  ·  Журналісти підтримають Тараса Стецьківа 
Розмаїтий Поступ
  ·  Обери свою пору року 
  ·  Як позбутися ластовиння 
  ·  Звільнення для жінок 
  ·  АСТРОЛОГІЧНИЙ ПРОГНОЗ 
  ·  Загадки міста Лева 
  ·  Чи добрий ви підлеглий? 
  ·  ТЕАТРИ, ІМПРЕЗИ, ВИСТАВКИ 
  ·  КІНОТЕАТРИ 
  ·  НІЧНІ КЛУБИ ТА БАРИ, КНАЙПИ 
Духовний Поступ
  ·  ПАСТИРСЬКЕ ПОСЛАННЯ 
Поступ ювілейний
  ·  Віковічний Юрко Винничук 
Світ про Україну
  ·  Заявка України на вирішальне місце в історії 
Діти у Поступі
  ·  Заповніть анкету – і майте певність, що ваша дитина здорова 
Поступ науки і технологій
  ·  Чи хоче Microsoft балакати українською? 
  ·  intel продемонструвала Pentium 4 “Northwood” 4.1 ГГц. Природно, розігнаний 
  ·  Філософія операційної системи Plan 9 
  ·  Влада Данії збирається відмовитися від Windows 
Кримінал
  ·  Аргентум” розстріляли 
  ·  ХРОНІКА 
  ·  За відкуплений телевізор – один рік виправних робіт 
  ·  Розбійний напад на дитячий садок 
  ·  Жінка з золотом – мов ялинка з прикрасами 
Арт-Поступ
  ·  Сороміцький фольк благословенний 
  ·  Немає сенсу пояснювати, ким для нас є Лисенко... 
  ·  Анна Ковалко: “Сучасна музика – це для мене поклик душі” 
  ·  Ян Тірсен – французький романтик, закоханий в Амелі 
  ·  Казкова доля у неймовірному місті 
  ·  Пітер Грінвей: Кіно померло 
  ·  Новаківський в Інтернеті 
Спорт-Поступ
  ·  Велике повернення тренера 
  ·  Покладок відзначився дублем 
  ·  Перший іспит для Буряка 
  ·  СПОРТ-БЛІЦ