BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Спорт-Поступ.    Поступ технологій.    Львівські обсервації.    Тема Поступу.    Поступ реляксу.    Арт-Поступ.    Поступ Львівщи.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
14 серпня 2003 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  14:52 27-07-2017 -   Синютка розповів, скільки сміття насправді продукує Львів і скільки грошей крали на вивезенні ТПВ  
  14:1 27-07-2017 -   На Самбірщині відзначили День поля  
  14:0 27-07-2017 -   Рівень злочинності на Львівщині знизився майже на 17%  
  13:59 27-07-2017 -   Рівень злочинності на Львівщині знизився майже на 17%  
  13:58 27-07-2017 -   Просідання у Вірменському дворику підрядники усунули  
Україна
  14:48 27-07-2017 -   Кошти на «Стіну» розкрадала фіктивна фірма, якою «керувала» прибиральниця, – НАБУ  
  14:46 27-07-2017 -   Хресна хода в Києві: прийшли шість тисяч осіб  
  13:54 27-07-2017 -   У центрі Дніпра вибухнуло авто з дівчиною за кермом  
  13:48 27-07-2017 -   Звільнено суддю, в якого знайшли $300 тисяч і угорський паспорт  
  13:17 27-07-2017 -   У МОЗ оприлюднили новий реєстр препаратів програми «Доступні ліки»  
Світ
  13:56 27-07-2017 -   Уряд Фінляндії планує оцифрувати всі архіви до 2030 року  
  13:51 27-07-2017 -   Легендарне фото Ейнштейна продадуть на аукціоні: ціна стартує від $100 тисяч  
  13:49 27-07-2017 -   Наносупутники для дослідження Альфи Центавра уже випробовують на орбіті  
  13:18 27-07-2017 -   Американці знімуть художній міні-серіал про Чорнобильську катастрофу  
  12:16 27-07-2017 -   У Пакистані дівчину публічно зґвалтували за рішенням сільської ради  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Поступ технологій  » 

___________________________________________________________________________

half-Life 2
Роман ЄПІШИН
 
Half-Life 2
Розробник: Valve. Видавець: Vivendi Universal. Жанр: 3D Action. Мінімальні вимоги: Р3-700, відеокарта на базі nVidia Riva TNT. Рекомендовані вимоги: P4-2000, 512 Мб, відеокарта на базі nVidia GeForce 4 Ti. Дата виходу: 30 вересня 2003.

Ну, що ж. Пристрасті стають щоразу горячішими. Ще у січні неозброєним оком було видно, що осінь 2003 року в ігровому світі видасться навдивовижу спекотна й бойова. А де ж ви бачили, щоб на один сезон припадало відразу СТІЛЬКИ потенційно гітових проектів. Ігровій громадськості й одного Doom III вистачило б позаочі (тоді його ще не перенесли, як ви пам'ятаєте), а отут до нього на додачу впевнено пробивається руский Kreed, збирається вийти Far Cry, грізно стрясає кулачками Chrome і щось, все ж таки, кричить багатостраждальний Halo.

Зґрубша, місцями очманілий ігровий світ перебував у п'янкому чеканні, по-перше -- Е3 2003, по-друге -- власне осені -- пори всіх цих релізів. Саме в такому напівпритомному стані застали ігрове товариство чуваки зі Valve, що неждано-негадано випустили на "осінню дистанцію" не який-небудь черговий мод для Counter-Strike, а... Half-Life 2. Оце вже й стало критичною точкою. Анонс такого загадкового проекту, що вискочив ніби дідько з-під шафи, зробив фурор. Він увігнав шанувальників жанру action, котрі й без того ламали голови над тим, як же їм встигнути у все це побавитися, у стан істерії. Ігрові сайти й друковані видання навперебій почали публікувати скріншоти вкупі з дрібкою інформації про гру, розчиненою у булькотливому вариві непідтверджених чуток. У цьому матеріалі ми спробуємо "злити піну", відкинути все зайве, недостовірне і непідтверджене, залишивши лише соковиті, апетитні факти.

Отже, такий дивацький анонс, як ви зрозуміли, виявився, мнягко кажучи, несподіваним. Тим часом, ставши однією з найкращих ігор Е3 2003, Half-Life 2 обіцяла стати у всій пишноті фінального релізу не через надцять років, а цього ж таки вересня. Виявляється, хитрі розробники у поті чола працювали над сіквелом цілих п'ять (sic!) років, з часу виходу оригінального Half-Life. І плоди їхніх п'ятилітніх праць, чесно кажучи, вражають. Зухвалий проект, минаючи всі проміжні ступені, відразу вломився у когорту лідерів. Та ще й взявся змагатися із самим Doom III. На перший погляд (але тільки на перший), конкурентноздатність новоприбулець забезпечував собі, насамперед, графікою. Valve розробила свій власний високотехнологічний engine, цілком лояльний до DirectХ 9 і підтримуючого всього, чим хвалився Doom III (якщо вже брати його за еталон). У це "все" входить незвичайно правдоподібне динамічне освітлення, видовищна гра тіней, об'ємні текстури, усі види шейдерів, величезні кількості полігонів і шалений рівень деталізації. Зрозуміло, є в Half-Life 2 і знаменита rag doll фізика, що максимально близько відповідає фізиці реального світу.

Виявляється, вона в "правильній" взаємодії об'єктів із гравцем і одних з одним: тіла скочуються зі сходів і падають з підвищень, важкі предмети тонуть, легені плавають і т.д. В області ж анімації обличчя Half-Life 2 пішов навіть далі. Крім реалістичного відображення на обличчях ігрових персонажів різних емоцій, Valve досягла неймовірної синхронності руху губ з мовою. Нехай вибачать мені скептики таку кількість епітетів, але після перегляду кількох технологічних демо-роликів інакше просто не вмію.

Розроблена Valve система дозволяє героям ворушити губами акурат у такт звукам, що вимовляються. Водночас, є підтримка багатомовності! На Е3 2003 героїня гри спілкувалася з публікою китайською, а рухи її губ повністю відповідали звукам китайської мови. В іншому відеоролику та ж героїня (звати її, до речі, Alyx), демонструючи прекрасну міміку, кидає погляд просто на людей, що сидять за монітором. Підкреслюю, створюється враження, що Alyx справді дивиться не в абстрактну порожнечу перед собою, а на вас.

Звичайно, можна заперечити, що при всій зовнішній пишноті Half-Life 2 не переплюне Doom III, а може, й той же Kreed, відповідно, нічого унікального в ньому немає. Абсолютно погоджуся з такою заявою, з тим лише застереженням, що ні перший, ні другий Half-Life ніколи не розроблялися з метою скорити гравців одним лише зовнішнім виглядом (чого не скажеш про той же Doom III, особливо в ранній стадії робіт над ним). Погодьтеся, адже не перероблений до невпізнаваності Quake II-engine притягав (а когось, імовірно, і притягає дотепер) до оригінального Half-Life. Ні, іграшка підкуповувала іншим -- своєю атмосферою чудового науково-фантастичного трилера, цікавим сюжетом, моторошним видовищем загального хаосу. Valve, на щастя, прекрасно усвідомила сильну сторону свого дітища і в другій частині гри зробила ставку саме на атмосферність, геймплей, залишивши чудову графіку у формі необхідного, але все-таки тла.

Дії цього разу переносяться з глухих підземель і сонячних внутрішніх двориків комплексу Black Mesa у похмурий, напівзруйнований і покинутий City-17, що загубився десь у Європі. Трохи відвикнувши за час проходження Half-Life: Opposing Force (з бійцем спецпідрозділу в головній ролі) і Half-Life: Blue Shift (де на зоряному небосхилі сяяв дядько зі служби безпеки Black Mesa) від міцного торсу самого містера Фрімена, ми знову дивимося на світ його зеленими очима. Ціле щастя, що не на самоті! Крім військових, що тепер нам сприяють (а не заважають, як раніше) Гордон зустрінеться з охоронцем Барні (в особі котрого ми щасливо уникли загибелі в Blue Shift), а також буде пліч-о-пліч працювати зі згаданою вище чарівною Alyx. Мати дівчини загинула під час інциденту на Black Mesa, тому юна особа вирішує приєднатися до боротьби з ненависними прибульцями з іншого виміру. Узагалі, з'ясовується цікава тенденція створювати пари і збалансовані групи героїв у нових action-іграх. Якщо пам'ятаєте, спочатку символом героїзму був неголений, вкритий шрамами герой. Потім фемінізм узяв своє й ігровий світ наповнили різнокаліберні красуні на чолі з місіс Крофт. Але ось Лара дістала пару -- Кертіса. Бородатий Гордон Фрімен подружився з Alyx. А крутий вояк з Unreal II взагалі завів собі цілу родину. Так дивишся, ще й Doom III зачіпе ніжна жіноча ручка... Утім, ми знову відхилилися від теми.

Про те, що привело відважного Гордона Фримена і Alyx у смертельно небезпечний City-17, ми, ймовірно, довідаємося лише після виходу гри. Хоча розробники стверджують, що City-17 -- далеко не єдине місце проникнення прибульців. Уся планета виявляється під загрозою вторгнення, першопричиною котрому послужив прикрий експеримент в оригінальному Half-Life. Містечко зустрічає наших героїв максимально агресивними негідниками з іншого світу. Тішить те, що розробники вирішили не переробляти наново цілий "монстроряд", а зберегли колишніх милих потворок, додавши й нових виродків. Поряд зі старими знайомими hеаdсrаb'ами, зомбі і багатоокими "електроманіяками" нас зустрінуть професійні солдати армії "чужих", що нагадують арахнідів із "Зоряного Десанту", і "страйдери", що дико сподобалися публіці на Е3 2003. Список, звичайно, далеко не повний, але в ділі ми наразі бачили лише перерахований вище звіринець.

Примітно, що переважна більшість супротивників і всіх союзників уже зараз, судячи з відеоматеріалу від розробників, володіють незвичайним штучним інтелектом (котрим прославилася оригінальна гра). Valve заявила, що не бажає цілком відмовлятися від кінематографічних скриптів, однак має намір тісно сплести їх зі справді розумною поведінкою монстрів. За цією плутаною фразою криються вороги, здатні виламувати двері (підкреслюю, не в заскриптованих сценках, а взагалі), присідати, пригинатися і стрибати, одним словом, робити все, щоб не дати нахабі (читай -- гравцю) втекти живим.

Утім, ніхто не насмілиться назвати Гордона Фрімена боягузом. Він ніколи не бігав від небезпеки, зустрічаючи її віч-на-віч зі зброєю в руках. Так і Half-Life 2 має намір гордо зустріти конкурентів, прийнявши участь у запеклій боротьбі за серця і гаманці гравців. Благо, усі задатки для успіху в іграшки є (найцікавіше, що те саме можна сказати і про потенційних конкурентів проекту). Правда, напруженої боротьби, яка передбачалася на початку року, вже не буде.

Судіть самі: Doom III зійшов з "осінньої дистанції", орієнтуючись на перший квартал 2004 року, та й з Half-Life 2 ситуація складається неоднозначна. Зовсім недавно з'явилося повідомлення про перенос терміну релізу гри з вересня на різдвяні свята, але майже одночасно з цією смутною новиною вийшла суперечна інформація про те, що ATI має намір синхронізувати з виходом гри реліз нової відеокарти Radeon 9900 Pro. Причому в планах компанії значиться саме вересень, а не далеке Різдво. Вірити, зрозуміло, хочеться повідомленням, що пророкують реліз у вересні, однак гіркий досвід наполегливо радить боротися з наївним оптимізмом і готуватися до гіршого. Так що чекайте, обов'язково чекайте Half-Life 2. Адже рано чи пізно він усе ж вийде!









» 
Нові вибрики російських вірусмейкерів
 
Минулого тижня на безмежних просторах Всесвітньої павутини антивірусними фахівцями було помічено нового хробака -- Mimail. Потворка є інтернет-хробаком, що поширюється класичним способом -- у вкладених файлах електронних листів. Інфіковані повідомлення містять вигадані адреси відправника. Виглядають вони отак:

Сабж: your account [rnd] (де [rnd] -- змінна величина, типу "а тут може бути ваша реклама". Себто містить довільний текст).
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Нові одкровення Мельниченка 
  ·  Гарячі хорватські хлопці 
Погляд
  ·  Неполітичне рішення 
  ·  ЛІТО 
  ·  Працівникам СБУ потрібна охорона 
Поступ у Львові
  ·  Вугільний кримінал 
  ·  День незалежності по-львівськи 
  ·  Відпрацювання дає результати 
  ·  Григорій ШТАНЬКО: Наркотики йдуть у школу 
  ·  В Галичині розпочнеться ЕКОТОПІЯ 
  ·  Малі бізнесмени відбудують Львів 
  ·  Авто у центрі таки не буде 
  ·  Конкурс на збирача податку 
  ·  Природничий музей оновлять 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Дмитро ВИДРІН: "Восени чекайте на появу альянсу "Вест--Ост" 
  ·  Пентагон розчарував 
  ·  Імена екіпажу "Навстар-1" відомі 
  ·  Українські служіння в Бельгії 
  ·  Костелу загрожує знищення 
Поступ у світі
  ·  "Лошарік" спустили на воду 
  ·  Компенсація жертвам диктатури 
  ·  Справа експерта Келлі 
  ·  Відлуння Світової війни 
  ·  Стражі ховали терористів 
  ·  "Голку" таки знайшли... 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Авто -- не розкіш 
  ·  Президент проти зниження ПДВ 
  ·  Турецькі візи подорожчали 
  ·  Нова частина компенсацій 
  ·  microsoft знову у халепі 
  ·  НОВИНИ ЕКОНОМІКИ 
Спорт-Поступ
  ·  Стиль життя - спідвей 
  ·  Перемогло "Динамо"... київське 
  ·  Макінрой 
  ·  КОРОТКО 
Поступ технологій
  ·  half-Life 2 
  ·  Нові вибрики російських вірусмейкерів 
Львівські обсервації
  ·  Львівські обсервації 
Тема Поступу
  ·  Куди піти вчитись? 
  ·  Чого хочуть діти 
  ·  "Розкомплексовані" школи 
  ·  Скільки коштує першокласник? 
Поступ реляксу
  ·  Жертви амеліманії 
  ·  ГОРОСКОП 
  ·  Чи вмілий Ви рибалка? 
  ·  Стара знайома Лара Крофт 
  ·  КІНОТЕАТРИ 
  ·  ТЕАТРИ 
  ·  ІМПРЕЗИ 
  ·  ВИСТАВКИ 
Арт-Поступ
  ·  На гостину до Дюрера 
Поступ Львівщи
  ·  Україна почалася зі Золочева 
  ·  Золочівський район 
  ·  Розсипані перли 
Пост-Faktum
  ·  Парки Львова 
  ·  КАЛЕНДАР 
  ·  Королю не до сміху