BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Аналітика у Поступі.    Інтерв''ю у Поступі.    Арт-Поступ.    Поступ науки і техніки.    Пост-Faktum.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
11 липня 2003 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  15:28 28-04-2017 -   У Львові буде встановлено меморіальну таблицю Андрію Білику  
  15:23 28-04-2017 -   Шахрай не заплатив львів’янці $6 тис. за куплений автомобіль  
  15:21 28-04-2017 -   На Львівщині судитимуть чоловіка, який викрав з могили на кладовищі погруддя пам’ятника  
  14:5 28-04-2017 -   Через ремонт колії трамваї не їздитимуть до львівського залізничного вокзалу п'ять місяців  
  14:1 28-04-2017 -   Внаслідок задимлення через коротке замикання електромережі у 1-ій поліклініці постраждалих і збитків немає  
Україна
  15:30 28-04-2017 -   4 травня почнеться суд над Януковичем, докази неспростовні – Порошенко  
  15:25 28-04-2017 -   Двоє офіцерів ЗСУ продавали перепустки через лінію розмежування  
  15:17 28-04-2017 -   Ситник: ГПУ порушила справи проти Супрун  
  13:59 28-04-2017 -   Порошенко: Гроші Януковича уже в Держказначействі  
  12:46 28-04-2017 -   Шахраї зняли більше десяти мільйонів із карток українців  
Світ
  15:33 28-04-2017 -   Самойлова підтвердила, що 9 травня співатиме в окупованому Севастополі  
  15:19 28-04-2017 -   У Британії Кличка назвали російським гігантом  
  12:44 28-04-2017 -   У США стратили вже четвертого в'язня за тиждень  
  10:7 28-04-2017 -   Бундестаг схвалив часткову заборону нікабу  
  10:6 28-04-2017 -   В Угорщині затримали майже тонну бурштину з України  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  »  КІНО

___________________________________________________________________________

Реконструкція поштовху
Наталка КОСМОЛІНСЬКА
 
Реконструкція поштовху
"Когда б вы знали, из какого сора растут стихи, не ведая стыда...", -- писала Анна Ахматова. "З чого ми робимо своє мистецтво -- зі свого життя", -- сказала колись мені художниця Дарія Зав'ялова. У фільмі Love is the Devil ми маємо змогу побачити, з чого зросло мистецтво "великого інквізитора" ХХ століття, "живописця агонії" світу Френсіса Бекона.

На Заході Бекона вважають другим, після Пікассо, художником, який визначив мистецьке обличчя ХХ століття. Він, без сумніву, найбільш уславлений, але й найбільш суперечливий художник Заходу. У Європі та Америці про Бекона видано десятки монографій, знято не менше фільмів, його твори експонувались у найбільш престижних виставкових залах світу -- галереї Тейт у Лондоні, Гран-Палє у Парижі, у музеї Метрополітен у Нью-Йорку. Але у Східній Європі, особливо на теренах пострадянського простору, його ім'я практично невідоме. Він ніколи не мав вчителів і не відвідував вищих навчальних закладів. Не мав Бекон і учнів, хоча його досягненнями на повну силу користається сучасне світове мистецтво. Хоча його по черзі зараховують то до експресіоністів, то до сюрреалістів, то до "нового фігуративного мистецтва", він сам усе життя категорично заперечував свою до них причетність. Від абстрактного мистецтва Бекон відвернувся через штучну декоративність його самоаналізу, від експресіонізму -- через його плебейську пристрасть до дешевих ефектів, а сюрреалісти занудили його ретельним ілюструванням Фрейда.

"Чому люди не літають, як птахи?", -- розпачалася сто з гаком років тому героїня п'єси Островського. Уже літають. "Чому наше TV не працює так, як, принаймні, польське?" -- розпачаюсь я щоразу, коли маю час і щастя потрапити "по Польщі" на мистецьку програму чи науково-популярний фільм з мистецтва. Добре, немає відповідної бази, коштів.., щоби виробляти. Так і вони здебільшого самі ж не виробляють, а вишукують і перекладають із французів, німців, англійців... Щодо останніх, то вони зняли прекрасний фільм-ескіз до портрета Френсіса Бекона Love is the Devil за сценарієм і режисурою Джона Мейборі. А поляки його переклали і оце нещодавно показали нам на науку і на заздрість. Кращого фільму про художника я не бачила. Не тому, що це саме про Бекона -- п'яницю, гравця, гомосексуаліста, завсідника лондонського дна, який вихлюпував до денця на полотно свої гіперемоції та рефлексії і був наприкінці другого тисячоліття таким собі пророком Страшного суду від живопису. Зрозуміло, що з такого матеріалу хіба зовсім дурень не зміг би сконструювати захопливе, інтригуюче видиво. Але автори фільму не смакують смажених фактів, хоча стрижнем сюжету наразі слугує історія трагічного, "на розрив аорти", кохання Бекона і Джорджа Дайєра, дрібного злодюжки-красеня, якого Бекон підібрав на вулиці.

Геніальність британського фільму про Бекона в тому, що він не створює чергової кіноверсії життєпису великого художника, яких ми бачили-перебачили, а талановито (!), занурившись по самий чубчик у живопис художника, реконструює хронологію його емоційних імпульсів, з яких чутлива натура Бекона і створювала свій індивідуальний реалізм. Сам Бекон був пристрасним його, реалізму, прихильником, але не в сенсі відтворення поверхні реальності пензлем -- фотографія зробила цей шлях непотрібним. Бекон розумів реалізм як здатність вловити і зафіксувати внутрішню емоційну енергію, яку випромінює будь-яке живе створіння, а підсилює -- енергія митця.

Фільм іде тим же шляхом: він опукло фіксує нюанси зорових і слухових вражень від окремої мізансцени чи окремого жесту, пропускаючи, натомість, цілі шматки подієвої сюжетної канви, яку наша уява здатна добудувати сама. Зовсім як у реальному житті, де ми не запам'ятовуємо кожного свого руху впродовж життя, а залишаємо в пам'яті тільки найбільш емоційно значущі для нас моменти. Навіть якщо це тільки недопалок у попільничці чи зім'ята подушка із залишками запаху нашого кохання, яке вже ніколи не повернеться.

Те, що фільм побудовано у стилістиці рекламного кліпу, на який накладений внутрішній монолог з цитат самого Бекона, теж дуже вдалий і виразний хід. Ми сьогодні живемо у візуальному режимі TV-реклами з ранку до ранку, ми її їмо і нею ж запиваємо, найкращі художники дбають, аби нам смакувало, реклама тягне у сучасного мистецтва всі техніки і ракурси, які тільки може, все, що може допомогти зробити рекламовану віртуальну дійсність ще привабливішою, ще спокусливішою. У фільмі ж з сповна рекламної видовищності деталей щоденних побутових дій і реалій виростають і виквітчуються полотна Бекона -- уся ця "анатомія жаху", "історія хвороби людства", "шокова терапія у фарбах". Це -- його авторське право бачення, і фільм дуже ретельно відтворює механізм цього бачення. Водночас, це його, авторське, попередження нам, що з кімнати жахів нашої цивілізації може і не бути виходу, нас не врятує останньої хвилини ідеальний герой із білозубою посмішкою, сексуальною триденної щетиною і твердим поглядом. Принаймні, 11 вересня він не прийшов на допомогу нью-йоркцям.









»  СПІЛЬНОТА
Сімейний альбом великої єврейської родини
Анастасія КАНАРСЬКА
 
Добре, коли люди тримаються один одного на чужині, бо ніхто ніколи тебе не зрозуміє краще, ніж свій. Сумно, коли люди соромляться свого коріння і намагаються якомога швидше відірватися від нього, аби стати "іншими". Нація як сім'я -- саме така ідея прочитується за назвою виставки, що відкрилась нещодавно у Лос-Анджелесі (США). "Портрети вічних людей: сімейний альбом євреїв" презентує понад 30 чорно-білих світлин фотографа Зіона Озері, який працює у космополітичному і полікультурному Нью-Йорку. Автор запропонував поринути у світ виразно індивідуальних єврейських спільнот, що живуть у різних куточках нашої планети.
Детальніше>>
» 
Авангард у комплексі
 
На Лазурному узбережжі у містечку Сан-Поль-де-Ванс, поблизу Ніцци, цього тижня відкрилась виставка із дещо незвичною назвою "Російські авангарди". Множина у назві не помилкова, адже при формуванні виставки її організатори концептуально обрали синтетичний підхід, характерний саме для мистецького життя перших десятиліть ХХ століття. Якщо дотепер на огляд французькій публіці переважно пропонували виставки, присвячені творчості окремих митців чи течій, наприклад, супрематизм чи конструктивізм, то "Російські авангарди" представляє в комплексі все мистецтво 1908-1928 років.
Детальніше>>
» 
Обличчя трагедії і свята
 
У знаменитій лондонській галереї сучасного мистецтва Тейт Модерн уперше відкрилась виставка фотографії. Тут представлені роботи фотохудожників з різних країн, виконані у рамках реалістичної традиції. На стінах галереї від обличчя до обличчя, від трагедії до свята перед глядачами проходить минуле століття. Історію фотографії не можна собі сьогодні уявити без класичного спадку творчості Августа Бандера і Ролкера Еванса. З їхніх фотографій на нас дивиться Німеччина й Америка 1920-1930.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Реванш відклали на осінь 
  ·  Парламенти схвалили волинську заяву 
  ·  Землю продаватимуть іноземцям 
  ·  Львів вирішує долю Мукачевого 
Погляд
  ·  Трагедія волинських сіл 
  ·  Перший обмін архівами 
  ·  Крок до порозуміння 
  ·  УГКЦ модернізується 
Поступ у Львові
  ·  Миротворці повернулися додому 
  ·  Затвердять межі парків 
  ·  Психотерапевти світу -- у Львові 
  ·  Грошей до Львова надходить більше 
  ·  Пластикові права почекають до серпня 
  ·  Натяки на львівське лобі 
  ·  Профінансували освіту та медицину 
  ·  Довіра до благодійників зросає 
  ·  Молодь не вірить забобонам 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Парламент сказав: "Треба", уряд... 
  ·  Друге дихання... 
  ·  Місія в Африці 
  ·  Швейцарський візит 
  ·  Цензора підвищили 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Німці хочуть бути привабливими 
  ·  Вибух у центрі Москви 
  ·  Колекції Ермітажу під загрозою? 
  ·  Зброю вже не знайдуть 
  ·  Хотіли здурити Лукашенку 
  ·  І знову Африка 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Тисяча найкращих 
  ·  "Вісімок" більше не буде 
  ·  Заборгованого п'ять років чекають 
  ·  На захист єдиного податку 
  ·  Скільки заробляють банкіри 
  ·  США витрачаються на оборону 
  ·  НОВИНИ ЕКОНОМІКИ 
Аналітика у Поступі
  ·  Країна хоче хліба 
Інтерв''ю у Поступі
  ·  Петро ТОЛОЧКО: Всі ми не святі 
Арт-Поступ
  ·  Реконструкція поштовху 
  ·  Сімейний альбом великої єврейської родини 
  ·  Авангард у комплексі 
  ·  Обличчя трагедії і свята 
Поступ науки і техніки
  ·  Для чого збудували Стоунхендж? 
  ·  Зміна ставлення до китів? 
  ·  Мобільник упізнає пальчики 
  ·  Між Баварією і Тюрінгією 
  ·  Перемога над тертям 
Пост-Faktum
  ·  Олег Лужний – галицький вовк 
  ·  КАЛЕНДАР