BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Дайджест.    Арт-Поступ.    Ї-Поступ.    Спорт-Поступ.    Пост-Faktum.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
8 липня 2003 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  15:28 28-04-2017 -   У Львові буде встановлено меморіальну таблицю Андрію Білику  
  15:23 28-04-2017 -   Шахрай не заплатив львів’янці $6 тис. за куплений автомобіль  
  15:21 28-04-2017 -   На Львівщині судитимуть чоловіка, який викрав з могили на кладовищі погруддя пам’ятника  
  14:5 28-04-2017 -   Через ремонт колії трамваї не їздитимуть до львівського залізничного вокзалу п'ять місяців  
  14:1 28-04-2017 -   Внаслідок задимлення через коротке замикання електромережі у 1-ій поліклініці постраждалих і збитків немає  
Україна
  15:30 28-04-2017 -   4 травня почнеться суд над Януковичем, докази неспростовні – Порошенко  
  15:25 28-04-2017 -   Двоє офіцерів ЗСУ продавали перепустки через лінію розмежування  
  15:17 28-04-2017 -   Ситник: ГПУ порушила справи проти Супрун  
  13:59 28-04-2017 -   Порошенко: Гроші Януковича уже в Держказначействі  
  12:46 28-04-2017 -   Шахраї зняли більше десяти мільйонів із карток українців  
Світ
  15:33 28-04-2017 -   Самойлова підтвердила, що 9 травня співатиме в окупованому Севастополі  
  15:19 28-04-2017 -   У Британії Кличка назвали російським гігантом  
  12:44 28-04-2017 -   У США стратили вже четвертого в'язня за тиждень  
  10:7 28-04-2017 -   Бундестаг схвалив часткову заборону нікабу  
  10:6 28-04-2017 -   В Угорщині затримали майже тонну бурштину з України  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  »  АЛЬТЕРНАТИВА

___________________________________________________________________________

Рами для дійсності
Наталка КОСМОЛІНСЬКА
 
Саме ця назва видається мені найбільш влучною для виставки "Без об'єму", яка відкрилась минулої п'ятниці у Львівському палаці мистецтв. Хоча рам там якраз і немає. Жодної. А що ж є? Червоний шнурок, відксерені вірші англійською, труба з бляхи, потяті на паперові квадратики зображення чогось чи когось, великі негативи, три монітори, кілька плакатів, кораблик з фольги, фото, фото, фото.... Ще посеред залу стоїть на невеличкому подіумі електрична плитка з пательнею, на яку насипана кукурудза. Усе. Хоча ні. Ще на відкритті тут читали вірші: по черзі польською, англійською й українською.

Повна відсутність сюжету і візуальної привабливості безпомилково вказує на бажання авторів створити щось категорично неподібне хоч якимсь боком на комерційне мистецтво. Агресивна практика сучасної реклами, мас-медіа й інших секторів візуальної індустрії тиражувати ефектні формальні ходи, прийоми, зміни ракурсів та кутів зору породила такий напрямок сучасного мистецтва, як нонспектакулярний. Тобто, у той час як цивілізація прагне щодня нової дози картинок -- іміджів, критично налаштована мистецька опозиція пропонує їй антидот: візуальному протиставляє невізуальне, видовищному -- невидовищне, помітному -- непомітне, яскравому -- безбарвне, сюжетному - безсюжетне, стрімкому -- кволе....

Проекти цього напрямку тяжіють до документальної фіксації дійсності без часових і географічних кордонів, естетика поступається етиці, етика -- соціальній критиці, живопис -- фото, фото, своєю чергою, відео... І темою, й ідеєю є її Величність рефлексія, яка явно переважає над формою. Тобто, "Що Я зауважу", є значно важливішим за те, "Як це відтворити". Питання ж "Як це подати, аби мене зрозуміли і тепер, і завтра" взагалі недоречне. Бо творці цього напрямку розуміння не потребують, і "Завтра" їх почне хвилювати завтра. Сьогодні ж є тільки діалог великого мистецького "Я" і дійсності.

Мисткиня зі США Елла Тідеман позначила момент своєї уваги до тріщинки на тиньку стіни Львівського палацу мистецтв червоною стрічечкою. Побачила ж Елле з вікна виставкового залу палацу вертикальне вікно у брандмауері навпроти, заакцентувала його складною конструкцією з бляхи. Могла і стрілочку на стіні намалювати, але, по-перше, директор палацу Роман Наконечний категорично заборонив псувати стіни. А, по-друге, раптом би ми помилились і не туди оком кинули? Викривили б рефлексію митця. Загалом об`єкти-забавки Тідеман цікаві, але всі тріщини у Львові червоними стрічками позначати -- дешевше потинькувати. А самотнє вікно навпроти, де ж їх немає? У нас їх точно менше, ніж у них. Бо ми товариські, добрі, а співаємо як... Кукурудза ж, яку вона на електроплитці смажила, і взагалі мало кого з присутніх у залі вразила. Ліпше б зафільмувала свій діалог з майстром бляхарської майстерні на Привокзальній, де вона свою конструкцію замовляла. Оце, напевне, був перформанс.

Поряд з американською -- австралійська рефлексія Вільяма Сіто: два ряди квадратиків, які він повирізував з журналів і збільшив на кольоровому ксероксі. Верхній ряд -- з польських журналів, нижній -- з австралійських. Що можна сказати щодо їхнього співставлення: ксерокс хороший. На жаль, львівська рефлексія Сіто, найбільш трудомістка і витратна, для більшості глядачів виставки залишилась за кадром. Вражений квадратовими світловими ліхтарями на стелі Палацу мистецтв, Сіто замовив відповідного розміру аркуші гіпсокартону і в день відкриття півдня ретельно-ретельно, обережно-обережно вкривав їх через сито синім порошком. Такий собі шматочок львівського неба до пари своїм ксерованим квадратикам на стіні. Коли ж все було готове, і зайвої кольорової порошинки не впало на чисту підлогу, хтось з перших відвідувачів, роздивляючись по стінах, а не попід ноги, перейшовся в акурат по центру синього квадрату. І почалапав синіми ногами по інших залах. Австралієць на то подивився, попросив у наглядачки залу віник, замів фарбу, прибрав гіпсокартон і спокійно сів на лавці. Його діалог з простором у Львові відбувся, а що ми його не побачили, то хто має нарікати?

Зрештою, нарікати взагалі не варто. Побачили феміністичні плакати Надєжди Олег Ліахової з Болгарії -- добре, фотопроект Вєнчіслава Спорецького "Рудольф Шварц", де він до кожної своєї фотографії вставляє прізвище людини, чиї папери випадково потрапили йому до рук -- теж цікаво. Філософська відеоессея Сібілле Хофтер ще цікавіша. Тут, принаймні, не одна рефлексія, а кілька десятків, до того ж укладені в ефектний відеоряд і висловлені в поетично-парадоксальний спосіб. Зате проект львівського художника Сергія Міхновського "Моє море" не просто цікавий. Він теплий. Тому що зрозумілий усім, хто змушений сидіти влітку у місті, тоді як всі нормальні люди їдуть до річки, озера, моря, океану... А що залишається тим, хто залишився? Скласти собі паперового човника і вигулювати його на кам`яних балюстрадах.

Одним словом, мова -- мовою, а зрозуміти один одного, якщо хотіти, завжди можна, а кожному своя дійсність ближча.









»  ПОРТРЕТ
Сироїжка, Білосніжка, ялинка, ...принцеса...
Галина КАНАРСЬКА
 
Олена Баша
1980 року Перший український театр для дітей та юнацтва отримав чудову акторську підмогу з Київського інституту театрального мистецтва та кінематографії імені І. Карпенка-Карого. Приїхало п'ятеро молодих акторів: Оленка Баша, Тетянка Рябоконь, Наталка Лань, Василь Баша і Сергій Петелько.

З часом усі розбрелися світами: Наталка Лань -- акторка Львівського національного драматичного театру імені Марії Заньковецької, Василь Баша -- заслужений артист України, актор Київського національного театру імені Івана Франка. Сергій Петелько працює в Адміністрації президента, а Таня Рябоконь лише частково працює в театрі. Сьогодні в театрі з ранку до ночі (в Першому українському) продовжує працювати лише Олена Баша -- заслужена артистка України, хоча звання отримала зовсім недавно. Вона зіграла безліч ролей, інколи їй доводилося грати по три вистави щодня. Але вона не відчувала втоми і до сьогодні зберегла душевний трепет, який супроводжує кожен її вихід на сцену.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Волинський компроміс 
  ·  Повний текст заяви 
  ·  Золотий Схід Європи 
Погляд
  ·  Росія після Тушино 
  ·  Судний день Конституції 
Поступ у Львові
  ·  Олександр ФІЛЬЦ: Психоаналіз бере свої початки із Західної України 
  ·  Волинь очима журналіста 
  ·  Хто наступний у кандидати? 
  ·  На захист солдат 
  ·  Чудотворні ікони у Львові 
  ·  Убивць спортсмена виявили 
  ·  Львів'ян нітрати не беруть 
  ·  Замість мітингів -- круглі столи 
  ·  Австрійці відремонтували водогони 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  100 мільйонів "зариють" у цемент 
  ·  Олігархічна Антанта 
  ·  Напівбунт віце-спікера 
  ·  Пошуки ворогів народу 
  ·  Найбільший аквапарк 
  ·  Відставка ревізора від науки 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Спадщина Тель-Авіву 
  ·  Джордж Буш береться за Африку 
  ·  Корсика проти Парижа 
  ·  Росія розвалює СНД? 
  ·  У Білорусії заборонили святкувати річницю битви під Грюнвальдом 
  ·  Шанс на окреме життя 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  "Оболонь" "здали" "Сармату" 
  ·  ПДВ відшкодують облігаціями 
  ·  Ходорковський викуповує власні акції 
  ·  "Ензим" підраховує прибутки 
  ·  Нові подробиці продажу "Челсі" 
  ·  Харчова проблема: чи будуть відставки 
  ·  США відновляться восени 
  ·  НОВИНИ ЕКОНОМІКИ КОРОТКО 
Дайджест
  ·  Дуже правильний Кірпа 
  ·  Українці в американській сім'ї 
  ·  Дзвінок у космос 
Арт-Поступ
  ·  Сироїжка, Білосніжка, ялинка, ...принцеса... 
  ·  Рами для дійсності 
Ї-Поступ
  ·  Патріотизм і расизм 
  ·  Ландшафт після битви 
Спорт-Поступ
  ·  Футбол по-чукотськи 
  ·  Відбір у Париж завершено 
  ·  Пожежники змагалися у Львові 
  ·  ЛУЖНИЙ ЗМІНЮЄ КЛУБ 
  ·  Перші закупи Шустера 
  ·  ОЛЕГ БЛОХІН БЛИЗЬКИЙ ДО ПІДПИСАННЯ КОНТРАКТУ З "РОСТОВОМ" 
  ·  НОВИНИ СПОРТУ КОРОТКО 
Пост-Faktum
  ·  ПІДГІРЦІ 
  ·  КАЛЕНДАР