BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Арт-Поступ.    Дискусія у Поступі.    Інтерв''ю у Поступі.    Мікроскоп пана Юрка.    Спорт-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
28 червня 2003 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  17:32 21-07-2017 -   Дорогу від вул. Зеленої до вул. Пасічної відремонтують  
  14:57 21-07-2017 -   Дорогу від вул. Зеленої до вул. Пасічної відремонтують  
  14:53 21-07-2017 -   У Львові за розкрадання 8 млн гривень бюджетних коштів арештували директора підприємства  
  14:50 21-07-2017 -   Знайдені ручні гранати мешканець Жидачівщини передав у шкільний музей  
  14:46 21-07-2017 -   Вулицю Замарстинівську відремонтують на ділянці від вул. Гайдамацької до вул. Липинського  
Україна
  14:44 21-07-2017 -   Полторак заявив про небезпеку російсько-білоруських навчань  
  14:39 21-07-2017 -   Суд закрив кримінальну справу проти Ляшка  
  14:38 21-07-2017 -   В Україні надзвичайна пожежна небезпека  
  14:35 21-07-2017 -   На нардепа Розенблата одягли електронний браслет  
  14:27 21-07-2017 -   ГПУ: На заводі Мотор Січ розікрали 350 млн грн  
Світ
  14:41 21-07-2017 -   Маск отримав дозвіл на тунель між Нью-Йорком і Вашингтоном  
  14:37 21-07-2017 -   У Техасі дозволили пороти учнів палицею  
  13:3 21-07-2017 -   Зірку американського футболу помилували після 9 років в'язниці  
  11:33 21-07-2017 -   У Греції від землетрусу постраждали понад 120 людей  
  10:14 21-07-2017 -   У Монако на аукціоні за мільйон євро продали годинник Путіна  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  »  ЮВІЛЕЙНЕ

___________________________________________________________________________

Його романси зворушують уже понад сто років
Яким ГОРАК
 
Цього року музичний світ відзначає 130 років з дня народження та 60 років з часу смерті видатного російського композитора, піаніста, диригента Сергія Рахманінова.

Концертом у Львівській філармонії вже вшановувалося цю дату, але діапазон творчості композитора, особлива, емоційно насичена атмосфера, багата палітра його музики не може залишати байдужими ані вдумливого слухача, ані, тим паче, музиканта -- і сформованого артиста, і такого, що тільки проходить професійне становлення. Зусиллями студентів вокального факультету музичної академії під керівництвом професорів академії М. О. Логойди (клас камерного співу) та Я. С. Матюхи (клас концертмейстерства) до вшанування ювілею композитора відбулося три монографічних концерти, об'єднаних спільною назвою "Романси Сергія Рахманінова". Два з них відбулись у малому залі ЛМА ім. М. Лисенка, один -- у музеї С. Крушельницької. Хоч усі три концерти не афішувались як цикл, однак очевидною була цільність задуму: звучали твори С. Рахманінова одного жанру, і хоч звучали вони не в хронологічній послідовності написання, завершував цикл романс "Ау!" -- останній твір композитора.

За своєю популярністю і величезною кількістю романси С. Рахманінова можуть конкурувати хіба з його ж фортепіанною музикою. У цьому жанрі, як і в фортепіанній музиці, віддзеркалені всі етапи життя і творчої еволюції композитора. Красоти цих перлин лірики багатющими: підбір поетичних (іноді глибоко філософських) текстів, зворушлива музика, яка втягує в себе і викликає бажання виконувати її знову і знову. Попри всю складність, романси ці зручні і вдячні для виконання, адже сам С. Рахманінов був знаменитим концертмейстером, супроводжував концертні турне багатьох вокалістів (серед яких родичка українського композитора Олександра Кошиця -- Ніна Кошиць) і знав усі тонкощі вокалу.

Високу планку майстерності завдав уже на першому ж концерті тенор Роман Трохимук, який, виконавши за вечір п'ятнадцять романсів, продемонстрував не тільки належну співацьку техніку, але і неабияке акторське мистецтво. Особливо варті відзнаки його інтерпретації романсів "Не может быть" (з тонко переданим оціпенінням після звістки про смерть близької людини), "Христос Воскрес!", "Я не пророк". Внаслідок виконання меншої кількості романсів, не зміг вповні проявити себе на сцені баритон Руслан Ференц, але все виконане ним засвідчило його великі інтерпретаторські здібності, особливо в романсі "В молчаньи ночи тайной" -- з тонко переданою трагедією нещасливого кохання, під впливом якого й написаний цей романс.

Другий концерт циклу запам'ятався більшим різноманіттям виконавців, кожний з яких виконав по декілька романсів, але добір самих творів -- найкращих з доробку маестро -- дозволив їм вповні розкрити і творчий спадок великого музиканта, і свої можливості. Вмінням стримувати потужність свого глибокого оксамитового голосу відзначився Роланд Марчук (у романсах "В душе моей", "У врат обители святой"), дитячою простотою і щирістю заворожувала Ольга Кобринович (романс "Дитя! Как цветок ті прекрасна"), непідробна чистота душі і почуттів підкорювали у виконанні Тетяни Махновської та Вероніки Коломіщевої, суто рахманінівська афектованість, краса і сила розквітлих почуттів була вміло передана Миколою Губчуком у романсах "Я был у ней", "Я тебе ничего не скажу".

Достойною "крапкою" й апофеозом всього циклу став фінальний концерт за участю Яни Войтюк та Соломії Приймак. Цей концерт вирізнявся серед попередніх, оскільки до вокального виконання романсів як анотації-коментарі долучалось поетичне слово, яке давало ключ до сприйняття того чи іншого твору, а також сприяло театралізації дійства в цілому. При цьому звучали поезії не лише європейських класиків, але й самої співачки -- Яни Войтюк. Хоч з першого погляду читання власних віршів поруч з класичною поезією може видатись претензійним, треба віддати належне мистецькій якості текстів Яни Войтюк, які аж ніяк не дисонували з поетичною класикою і були вдалим доповненням класики музичної.

Взагалі, Яна Войтюк на цьому концерті надзвичайно здивувала присутніх багатством своїх талантів: бездоганне вокальне виконання романсів (серед них завжди свіжого і розкішного романсу "Весенние воды" і екстраскладного, але безвимірно глибокого філософського романсу "Судьба") природно поєднувалось з артистизмом самої натури співачки, її володінням публікою, глибоким проникненням у поетичний текст, донесення його глибинного змісту до слухача. Її достойним напарником по сцені того вечора була Соломія Приймак. Від її артистичного виконання добірки солоспівів С. Рахманінова чи не найбільше віяло такими природними для музики того композитора смутком і ностальгією. Знаменитий "Вокаліз" в її виконанні зворушував до сліз і сприймався як символ всієї життєвої і творчої долі С. Рахманінова, фатальної трагедії його як митця -- вимушеної розлуки з батьківщиною (недарма співачка обрала для виступу одяг жовтого кольору -- кольору розлуки!). З душевним теплом і внутрішнім болем прозвучали у виконанні співачки романси "Здесь хорошо" і "Как мне больно".

Успіх вокалістів у виконанні рахманіновських романсів великою мірою залежав від концертмейстерів: не даремно сам композитор стверджував, що в його романсах "співати" повинен піаніст. Мар'яна Русак, Галина Климків, О. Кулініченко, Олена Бордуковська, Олена Ксьондзи -- всі вони із неприхованим задоволенням і професійною гнучкістю становили тонкий і достойний ансамбль вокалістам, сприяючи все більшому розкриттю чарів музики С. Рахманінова.

Успіх концертів значною мірою доповнювала Зоряна Ластовецька, яка провела два концерти з циклу, і поряд з виконавцями була окрасою тих вечорів. Мудрим й авторитетним словом музикознавця в анотаціях до концертів, чіткістю дикції і глибоким розумінням у прочитанні поезії, зовнішньою красою, вмінням належним чином триматися на сцені -- все це відразу привертало до неї увагу і симпатію публіки.









»  НАВЗАЄМ
Львівські реалії на заокеанському тиньку
Наталка КОСМОЛІНСЬКА
 
Рисунок
Нововідкрита у львівському Палаці мистецтв виставка Джорджа Гамача з Торонто у першу хвилину мене заскочила, аж поки я зрозуміла, що дивлюсь її не з того боку. Треба було по годинниковій стрілці, а я почала проти. Отож побачила видрукувані рекламні афіші, що рекламували картини-обманки, мальовані по стінах у ліпших традиціях доби бароко.
Детальніше>>
»  ПАПІ
Маленький фестиваль, поєднаний любов'ю
Галина КАНАРСЬКА
 
Маленьким театральним фестивалем Львів вшанував 25-ліття сходження на престол Глави Вселенської Церкви Кароля Войтили -- Святійшого Отця Івана Павла ІІ. Два дні поспіль у театрі "Воскресіння" йшли вистави за п'єсами Кароля Войтила. Перший вечір -- " Йов" у виконанні духовного театру "Воскресіння", другий вечір -- "Перед магазином ювеліра" у виконанні Варшавського театру-студії "Тест".
Детальніше>>
»  ВАРТО
Модне місце
Наталка КОСМОЛІНСЬКА
 
Дехто з істориків стверджує, що Європа закінчується там, де закінчуються замки. Але тоді Галичина і Поділля -- це суцільна Європа, бо чого-чого, а замків на цих землях -- ну, просто на кожному кроці. Хоча і не настільки доглянутих, як на Заході. А точніше кажучи, зовсім не доглянутих, занедбаних, часто покинутих напризволяще до кращих часів. Добиратися до них без туристичного автобуса чи машини -- мука, сервісу (туалет, вода, їдальня, готель) -- ніякого, популярної літератури про них -- ще менше.

Олеському замку в цій ситуації пощастило більше від інших: він не так далеко від Львова і просто при київській трасі. Йому пощастило ще раз -- ним вже більше ніж тридцять років опікується легендарний директор Львівської галереї мистецтв Борис Возницький. Він відбудував замок з руїн, відновив парк, створив експозицію. Отож, не тільки туристи, для яких візит до Олеська -- обов'язковий пункт програми перебування у Львові, але і будь-хто з проїжджих трасою Львів--Київ (захід--схід) без зайвих зусиль може дозволити собі в Олеську історичний вік-енд. Олеський замок того вартий.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Ще один спосіб змінити Конституцію 
  ·  Недоузгоджене порозуміння 
  ·  Призначення в РНБО 
Погляд
  ·  ЗАМІНА НАРОДУ 
  ·  Оновлена "Батьківщина" 
Поступ у Львові
  ·  Буде завод -- буде й сміттєзвалище 
  ·  Автовокзали розкупили 
  ·  Землю роздають із порушеннями 
  ·  Графіті: мистецтво чи вандалізм? 
  ·  НАШ ЛЬВІВ 
  ·  Про Конституцію -- біля "клумби" 
  ·  Кампанія за безпечний секс 
  ·  Молодим усюди дорога 
  ·  Кучма пообіцяв Сендезі допомогти 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Східний вектор Марчука 
  ·  Силова посадоманія 
  ·  Депутатів записали в хулігани 
  ·  Не іспанська катастрофа 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Нова аграрна політика 
  ·  Поступ у переговорах 
  ·  Патріарший собор на домовинах комуністів 
  ·  Хто, кого першим? 
  ·  Негативний вплив "Бунтівників" 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Арт-Поступ
  ·  Львівські реалії на заокеанському тиньку 
  ·  Маленький фестиваль, поєднаний любов'ю 
  ·  Модне місце 
  ·  Його романси зворушують уже понад сто років 
Дискусія у Поступі
  ·  Я читав. Тобто писав 
Інтерв''ю у Поступі
  ·  Дмитро ВИДРІН: На міжнародній арені понтів не люблять 
Мікроскоп пана Юрка
  ·  Мікроскоп пана Юрка 
Спорт-Поступ
  ·  Трагічні моменти футболу 
  ·  Футбольні подарунки полякам від львів'ян 
  ·  Голландія зустріла гостинно 
  ·  Уїмблдон 
  ·  КОРОТКО 
Пост-Faktum
  ·  Перший Галицький король 
  ·  КАЛЕНДАР