BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Арт-Поступ.    Історія у Поступі.    Інтерв''ю у Поступі.    Листи у Поступ.    Музика Поступу.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
25 червня 2003 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум

Купол
Львів
  16:49 18-10-2017 -   «Укрзалізницю» мають повернути в підпорядкування Мінінфраструктури  
  16:47 18-10-2017 -   У Львові планують відновити ще 20 тролейбусів  
  14:40 18-10-2017 -   Випускники ПТУ та коледжів складатимуть ЗНО  
  14:33 18-10-2017 -   Працівники Львівської митниці вилучили понад 500 пар контрабандного взуття  
  14:28 18-10-2017 -   Сашко Семенов потребує допомоги, щоб перемогти лейкемію  
Україна
  16:49 18-10-2017 -   «Укрзалізницю» мають повернути в підпорядкування Мінінфраструктури  
  15:9 18-10-2017 -   В Україні створили інститут сертифікації військової техніки  
  14:43 18-10-2017 -   Заробітчани отримають право на пенсію, купивши страховий стаж, - Пенсійний фонд  
  14:38 18-10-2017 -   Кабмін доручив сформувати демографічний реєстр  
  14:36 18-10-2017 -   З початку безвізу ЄС відвідали 7,5 млн українців  
Світ
  14:37 18-10-2017 -   У Перу поліція виявила труби з 1,3 тоннами кокаїну  
  13:34 18-10-2017 -   У Нідерландах відкрили надрукований на 3D-принтері велосипедний міст  
  10:26 18-10-2017 -   Суд Гаваїв заблокував указ Трампа про мігрантів  
  10:15 18-10-2017 -   Кейт Міддлтон повідомила, коли народить третю дитину  
  13:54 17-10-2017 -   Фіни впевнені, що санкції проти Москви потрібно зберегти  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Музика Поступу  » 

___________________________________________________________________________

jAZZ
МАЙКЛ
 
Кадри чорно-білого кіно тридцятих років: герой входить у джазовий клуб у костюмі, капелюсі і черевиках, напастованих так, що відблиск від їх поверхні засліплював. Дами в платтях і пір'ї. Вийти звідти живим і незакоханим не було шансів. Кадри чорно-білого кіно тридцятих років, вони передавали блиск, мішуру і міф епохи джазу, але вони були німі. Музику грали в залі, перед екраном, віртуози і чайники імпровізації. Джаз?

Вони повернулися з війни і зрозуміли, що їхній світ, світ, де вони жили, перевернувся. Вони втратили його. Гертруда Стайн кинула їм в лице своє знамените: "Ви всі -- втрачене покоління". Вони дійсно були втрачені, адже в них вкрали наївну віру те, що світ можна побудувати, користуючись законами добра, справедливості, розуму і честі. Старше покоління, яке послало їх на війну, вернуло їм світ пошматований, знівечений і зневажений. Не дивно, що вони відвернулися від нього. Одні, як Гемінгвей, Фітцджеральд і багато інших, менш талановитих, втекли в Європу. Ті, що залишилися, вдарились у все заборонене. Алкоголь, наркотики, азартні ігри, літературу і, звичайно, в заборонену музику чорних -- джаз.

Для більшості білих американців джаз тієї пори, за словами історика Барі Уланова, був синонімом розкомплексованої естрадної новинки, "який вийшов чи то з конюшні, чи то з каналізації", тоді як художньо-мистецький інтелектуальний аванґард бачив у ньому "символ, страшний епітет, з допомогою якого можна було розбити і похоронити цілу епоху, епоху, яка минула, або принаймні її окремих представників." Тільки в окремих випадках джаз означав також і музику, але вона не була навіть предметом обговорення. Джаз -- це був стиль життя. Вірніше, виклик. Звернувшись до джазу, "втрачене покоління" повернулось спиною до всіх буржуазних цінностей, усього того, що вважалося "добрим смаком" і "приємними, вишуканими манерами". Загальне відчуття кризи, відчуття катаклізму і загибелі. Для білої молоді 1920-х джаз був не тільки великою відмовою, джаз бунтом проти всього, що нав'язувала Церква, сім'я, робота. Джаз ламав встановлений, здавалось, раз і назавжди порядок речей. Джаз перевертав світ.

А до чого тут власне музика? Про музику також не забули. Її обговорювали з неменшим запалом, але як проблему примітивно-варварського, дикунського, інстинктивно безсвідомого і первісного начала. Загальна думка була проста і страшна. Тодішні теоретики виводили джаз безпосередньо з африканських джунглів.

Спочатку її слухали і намагались елементарно скопіювати. Потім почали писати свою музику, свій джаз.

Хогі Кармайкл, піаніст-самоук, який починав з того, що копіював негритянських виконавців. Але час йде, і під впливом імпровізацій Луї, написав суперхіт Stardust. Він сказав про джаз, можливо, найкраще і найсильніше: "ДЖАЗ дуже багато визначав. Він говорив якраз те, що нам найбільше на світі хотілося висловити, можливо, навіть не розуміючи толком про що ми, власне, збираємось говорити."

Едмонд Сушон, один із кращих знавців історії джазу на території США, професійний хірург, фанатичний прихильник музики Джо Олівера, згадуючи своє дитинство приходить до висновку, що музика Олівера, джаз зробили його життя вартим уваги, зробили його, ветерана Першої світової, знову "живим". Нащадок класично роду білих плантаторів півдня, народжений в 1907 році в колисці джазу Новому Орлеані, він був залишений на велику чорну виховательку, яка співала свої пісні. Потім вже десятирічною дитиною, маскуючись під продавця газети "Дейлі Стейтс", він пробирався, ризикуючи життям, в заборонені, з найгіршою кримінальною репутацією, чорні райони Нового Орлеана, щоб тільки послухати музику Олівера. "Це був якийсь страшний хлів, біля якого чергував полісмен".

Але потім прийшла музика Луї Армтсронга і питання, що таке джаз -- спосіб життя чи музика -- було знято.

Гітарист Едді Кондон так згадує першу зустріч із музикою Луї. "Це був гіпноз. Звуки були, як промені теплого дощу. Музика лилась на нас, як світло в камеру зеків". Його колега кларнетист Мез Мезроу був ще відвертіший: "Я приніс пацанам запис Луї. Фреш Тешмейкер, саксофоніст, порадив показати це Біксу. Ми думали, що Байдербекер (трубач, піаніст і композитор) втратить глузд.

Цього не сталось. Він просто слухав кращий на той час джаз у виконанні короля джазу Луї Армстронга.









» 
Чого вартий St. Anger
 
Metallica
Якось так вже воно склалося, що чим більше ти на щось чекаєш, тим більше шансів, що предмет чекання тебе розчарує. Текст, що цими рядками я намагаюся почати, був певного роду несподіванкою для колективу музвідділу "Поступу". Людина, що його нам надіслала, так просто розклала "Святий Гнів" Metallica'и на лопатки, аж не віриться, що хлопці стільки часу змарнували нінащо. Яким же альбом є насправді -- судіть самі. А потім -- поділіться з нами.
Детальніше>>
» 
mUZNEWS
 
"Піккардійська Терція" розпочала на студії "Мелос" запис альбому своїх найкращих речей. До нього планують включити такі гіти, як "Богдан", "Берег Ріки" та "Старенький Трамвай". Однак львів'яни відмовилися від загальноприйнятого ходу, коли з попередніх видань збираються в один диск колись записані пісні, бо від їхнього створення минули роки і в співців постало нове бачення відомих речей. Точний час виходу "Кращого" від Піккардійців хлопаки не називають, оскільки студійний запис буде переплітатися зі щільним розкладом гастролей капели.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Хліб уже дорожчає 
  ·  Бродячий нафтопровід 
  ·  Литвин займеться Димінським 
  ·  Рахуймо за європейськими стандартами 
Погляд
  ·  Хочеться помріяти 
  ·  Російська партія регіонів 
  ·  ЗВЕРНЕННЯ 
Поступ у Львові
  ·  Тарас КОЗАК: Всюди добре, де нас немає! 
  ·  Львівські фонтани занепадають 
  ·  Небезпека львівських доріг 
  ·  Переговори з Жовквою 
  ·  Меморіальна таблиця Папі 
  ·  Приватний трамвай у Львові 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  МВФ повертається 
  ·  Польща як шлях до Європи 
  ·  Прем'єрські амбіції Медведчука 
  ·  Історичне пограбування 
  ·  101 "нашоукраїнець" 
  ·  Карна справа проти наших моряків 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  До перемир'я ще далеко 
  ·  Табори втікачів довкола Європи 
  ·  Хто очолить НАТО 
  ·  Покликані захищати... 
  ·  Путін у Лондоні 
  ·  Найгарніша одружена жінка 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Арт-Поступ
  ·  Шлях до Парнасу 
  ·  Місто любові Уляни Слюсар 
  ·  Приреченість театрального буття 
Історія у Поступі
  ·  Слово про Анатоля Курдидика 
  ·  22 червня 1941 року 
  ·  АРХІВАРІУС 
Інтерв''ю у Поступі
  ·  Григорій ГРАБОВИЧ: Поблажливе ставлення до жінок створює постійні проблеми 
Листи у Поступ
  ·  Чи потрібне Львову житло 
  ·  ЛИСТ ДО РЕДАКЦІЇ 
  ·  Відкритий лист 
  ·  ВІДКРИТИЙ ЛИСТ 
Музика Поступу
  ·  Чого вартий St. Anger 
  ·  jAZZ 
  ·  mUZNEWS 
Пост-Faktum
  ·  Бог італійського кіно 
  ·  КАЛЕНДАР