BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Інтерв''ю у Поступі.    Арт-Поступ.    Постать у Поступі.    Католицький Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
20 червня 2003 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  16:47 22-06-2017 -   У навчальні заклади Львова закупляють лінгафонне обладнання для вивчення іноземних мов  
  16:41 22-06-2017 -   Сміття з перенакопичених контейнерних майданчиків у Львові вивозити все ще нікуди  
  13:48 22-06-2017 -   1 серпня розпочне працювати зона паркування біля «Вернісажу» місткістю 73 паркомісця  
  13:20 22-06-2017 -   За отримання хабара у розмірі $2 тис. начальник львівського СІЗО сплатить ₴17 тис. штрафу  
  13:16 22-06-2017 -   На Львівщині визначать найкраще спортивне село  
Україна
  16:59 22-06-2017 -   ЗСУ перейдуть на нову систему харчування до кінця 2019 року  
  16:55 22-06-2017 -   Кучма: Обмін полоненими розпочнеться 5 липня  
  13:44 22-06-2017 -   13-річний школяр наклав на себе руки: мама заборонила ігри на телефоні  
  13:19 22-06-2017 -   У Дніпрі поліція оштрафувала жінку за георгіївську стрічку  
  13:9 22-06-2017 -   На Одещині в браконьєрських сітках масово гинуть дельфіни  
Світ
  13:46 22-06-2017 -   Археологи знайшли стародавнє забуте місто в Ефіопії  
  13:22 22-06-2017 -   У Польщі затримали двох українців за підозрою в убивстві жінки  
  13:18 22-06-2017 -   На фестивалі діаспори в Оттаві міністр оборони Канади приготував український борщ  
  12:6 22-06-2017 -   Хлопчики, народжені у немолодих пар, частіше виростають високоінтелектуальними  
  10:35 22-06-2017 -   Терористи ІДІЛ підірвали в Іраку мечеть ХІІ століття  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Мистецьке свято у Венеції
Підготувала Анастасія КАНАРСЬКА
 
Що може бути прекраснішим від Венеції в розквіті літа?! Вздовж історичних пам`яток, що, здається, зотлівають просто на очах, з ранку до ранку у численних гондолах пропливає щастя, цілковито недосяжне для пересічного українця. Але родзинкою Венеційського літнього сезону -- 2003 є, попри всі романтично-історичні спокуси, 50 Венеційське бієнале -- найбільша міжнародна Виставка досягнень всіляких мистецтв на Земній кулі. Цього разу бієнале у Венеції, відповідно до обраного девізу "Сни і конфлікти", декларує ідеї світу без кордонів, у якому не варто зводити все до спільного знаменника. Світу, де мова мистецтва не потребує перекладу. Цього року у венеційському бієнале беруть участь 63 країни, у тому числі Україна (вдруге). На експозиційній площі у 12 тисяч кв. м більш ніж 500 учасників розмістили живопис, скульптуру, фотографію та інші арт-об`єкти. Приз виставки "Золотий лев" отримали швейцарці Пітер Фіш і Девід Вейс, а також британці Олівер Пейн і Ніколь Райф. Виставка працюватиме до 2 листопада.

Щоби привернути увагу до своїх павільйонів, країни-учасниці наввипередки вифантазовують інтригуючі назви-гачки експозицій: "Потаємні", "Станція Утопія", "Запізнення і революції"..., на які ловиться довірлива туристична публіка, сподіваючись за багатозначною назвою угледіти не менш багатозначний зміст. Але часто отримує облизня, бо головна ідея сконцентрована саме в назві, а експозиція часом тільки більш-менш вдало її ілюструє. Так є на виставці "Станція Утопія" (куратори -- Ханс Ульріх Обріст, Моллі Несбіт і Рікріт Тараванія), де художник зі Швеції Карл Ван Хаусвольфф розмішує у величезній посудині, що стоїть на землі коло будинку Арсеналу, паперову суміш. Навколо валяються томи "Утопії" Томаса Мора, які Хаусвольфф зі своїм колегою Лейфем Елджреном спочатку надрукували, щоби потім засунути в паперорізку, а потім новоутворена макулатура була знову перетворена на чистий папір. Сірі плахти паперу сохнуть під венеційським сонцем. На запитання про сенс такої дії, Хаусвольфф відповідає, що для нього утопія -- то щось дуже продуктивне і оптимістичне, що дарує надію на майбуття.

На цій же виставці Мікеланджело Пістолетто закликає до взаєморозуміння країни Середземного узбережжя, під гаслом "Полюби різницю", а легендарна вдова Джона Леннона Йоко Оно роздає марки з надписом "Уяви світ", які можна приклеїти до стіни. Американська перфоменсистка Марша Россел нагадує авторським транспарантом про бойкот і окупацію венеційського бієнале збунтованою молоддю у 1968 році. Крістоф Счлієджечієф запрошує глядачів до створеного ним "Костелу страху" і пропонує забаву у Шимона Слупника (кілька офір німецького митця сидить по декілька годин на стовпах при 40-градусній спеці).

На виставках у венеційському Арсеналі, де розміщено вісім виставок, підготовлених 10 кураторами, легко загубитись. Інколи здається, що це і є основною метою бієнале. Але це лише перше враження, викликане великою кількістю перевантажених дрібними деталями інсталяцій, клонованих за останньою contemporari-артовою модою. Талановиті проекти вигідно вирізняються на цьому галасливому ярмарку своєю лаконічною виразністю. Як оце проект відомої польської мисткині Моніки Сосновської в експозиції "Кландестіні" (куратор проекту -- директор бієнале Бонамі), де Моніка представила досконалу архітектурну інсталяцію. Збудований на замовлення коридор з білими стінами і зеленим світлом, довжиною до 15 метрів, справляє враження дуже довгого неосяжного простору. Глядач заходить в двері нормальних розмірів, а потім несподівано усвідомлює, що через мить йому доведеться пригнутись, а за наступним кроком -- повзти рачки. В кінці ж коридору виявляється, що пройти далі неможливо, і це вже не сюжет з казки про "Алісу в країні чудес", а правда про народження і вмирання.

Привертає увагу і серія коротеньких фільмів мисткині з Ірану, яка ховається за псевдо "Газель". Героїня її відео протягом всього відео-ряду вдягнена у чадру: у сценці "Світ і любов" вона сидить у тіні дерев, щоби почитати газету, а в сценці "Фальшиві блондинки -- найпривабливіші" вона приміряє золотоволосу перуку. В такий спосіб автор розкриває абсурдність існування сучасної жінки у традиціоналістському мусульманському світі.

Дорон Соломонс з Ізраїлю теж представила на бієнале гостросоціальний фільм, драма якого сформована на контрастних сюжетах: образ дитини, що підстрибує від радості, монтується з образом терориста, якого волочать за ногу машиною, що збирає трупи на вулиці. До цього чорного гумору Соломонс відкриває уста і наче ковтає пливучий екраном надпис "Смерть".

Про соціальні виразки недосконалого суспільства прагне висловитись і фільм Єви Кох, який відразу на шести великих екранах розповідає історію родини з Південної Америки, яку життя розділило і поєднало тільки через багато років. Соціальний коментар цих картин вражає, але чому ці твори були об'єднані назвою "Потаємні", так і залишається загадкою. Група "Кантон Експрес" експлуатує розпач американського вересня 2001 року, підвісивши під стелею кілька картин (між ними -- Пентагонський пейзаж із вбитим у будинок літаком). "Картини, що кричать" -- підпис під роботами. З під стелі час від часу лунає страхітливий крик чи, радше, вереск. В інших китайських і японських інсталяціях також не панує тиша: чутно гамір вулиць, дискотек, борделів, торговищ.

Як і минулого року на "Документі", у Венеції широко представлена творчість митців країн "третього світу". Молода китаянка Янґ Зхенхонґ у фільмі "Давай, подуємо" показує два екрани -- на одному дівчина набирає повітря у щоки і дує, а на іншому від її подиху розвіюється китайська вулиця і пливе у даль. Куратор з Африки Джілане Тавардос представив виставку "Лінії встрибування". Але, знову ж таки, більшість художників чи кураторів проектів з дитинства чи юності стало мешкають у країнах Європи та у США. Хоу Ханру, американський куратор китайського походження, запросив у свою експозицію "Зона уваги" китайців і японців, а Карлос Басуалдо подарував свою територію митцям з Латинської Америки. Зрештою, то є логічне рішення, бо якщо вони самі не запросять своїх митців, то хто їх запросить?

Винятком на бієнале є французький куратор Катрін Давід, яка представила не своїх співгромадян, а чудове відео арабських митців. Можливо, це є певна політична декларація Франції, яка намагається якось адаптуватися до навали арабської еміґрації на свої землі.

Але на бієнале є й роботи, які залишаться в пам'яті не через те, що належать тій чи іншій нації, а завдяки змісту. Серед них одна з найатракційніших -- створена бразильцем Алехандро де Кунха, який скомпонував хокейні ключки, щітки, клейкі стрічки, ганчірки в оригінальні "скульптури для бездомних", які, водночас, можуть бути трактовані і як дотепна алюзія до перших робіт Пікассо. У італійському павільйоні Бонамі і Даніель Бірнбаум влаштували показ у класичному ключі. Тут нарешті немає галасу і хаосу. Тут домінують митці із Західної Європи, об`єднані назвою "Запізнення і революція", яка, попри свою двозначність, майже нічого не означає. Але на експозиції можна побачити об`єкти та твори, розумніші за назву, наприклад, фільм "Осягнення кольору. Червоний прапор". Це -- рімейк перфоменсу Джерга Конрадта з 1968 року, з поправкою на реалії 2003 року. У фільмі Конрадта люди біжать через вулицю у Стокгольмі, передаючи один одному червоний прапор. Там ті, хто дістався таки до ратуші в Стокгольмі, вивісили би на ній червоний прапор. Тут же вони також вибігають на ратушу. Але далі нічого не відбувається.

50 Бієнале триватиме до 2 листопада цього року. Можливо, хтось із львів'ян ще встигне на ньому побувати...









» 
Фото-імперія від Відня до Львова
 
Минулого року проект West goes East запровадив сімох віденських фотографів із виставкою до Чернівців. А цього року до кінця червня австрійці навзаєм мають нагоду оглядати фотовиставку українських фотохудожників у замку Волькенсдорф у мальовничому передмісті Відня. Зі Львова до участі у віденській виставці запросили Олексія Іутіна і Олега Огородника. Решта учасники виставки -- чернівчани Михайло Михалатюк, Віталій Панасюк, Броніслав Тутельман, Ірина Каленик. На жаль, передчасно померлого В'ячеслава Тарновецького представляли тільки його роботи.
Детальніше>>
» 
АРТ-НОВИНИ
 
Поціновувачі мистецтв і розкоші з усього світу вже замовляють квитки до Швейцарії. Їх вабить найбільше арт-шоу планети -- Art-Basel. 260 обраних галерей з Європи, Америки, Азії й Австралії представлятимуть весь спектр творів мистецтва ХХ і ХХІ століть. Світовий бомонд вже ковтає слинку в передчутті насолоди шедеврами старих фаворитів і нових відкриттів: Пікассо, Маттіс і Воргол будуть сусідувати поколінню митців 1990-х. Не дарма французький Le Mond називає Базельське шоу "вершками з усього світу".
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Мінус три відсотки ПДВ 
  ·  Мінімальну пенсію збільшили в 4 рази 
  ·  Жовква погрожує Львову 
Погляд
  ·  МВС підробляє на довідках 
  ·  Триденний саміт ЄС 
  ·  Премія за безглуздя 
Поступ у Львові
  ·  Львів нарешті згадав про Бучму 
  ·  Що читають та слухають львів'яни 
  ·  Мені не пропонували посаду львівського губернатора 
  ·  ДАІ виправляє помилки 
  ·  Ксенофобія мучить ЗМІ 
  ·  Кінах у Львові 
  ·  Янукович пообіцяв Сендезі допомогу 
  ·  Телефонних хуліганів вирахують 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Бунт у президентському таборі 
  ·  Концепція безпеки й тероризму 
  ·  Кредити для старшокурсників 
  ·  Час звільняти дипломатів 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Зброю мають знайти! 
  ·  Депутати голосуватимуть вiдбитками пальцiв 
  ·  Жіночий уряд, як кохання... 
  ·  КОРОТКО 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Тіньова приватизація від ФДМУ 
Інтерв''ю у Поступі
  ·  Олександр Волков: У мене з головою все нормально. Довідка є! 
Арт-Поступ
  ·  Мистецьке свято у Венеції 
  ·  Фото-імперія від Відня до Львова 
  ·  АРТ-НОВИНИ 
Постать у Поступі
  ·  Роман ЛЕМЕХА: Треба навчитися бачити крізь чужий погляд 
Католицький Поступ
  ·  Україна стає новим місцем зустрічі християнства Заходу і Сходу 
  ·  Хто, де, коли, що читав? І навіщо? 
  ·  Хроніка УКУ 
Пост-Faktum
  ·  Сьома сходинка "Карпат" 
  ·  КАЛЕНДАР