BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Арт-Поступ.    Історія у Поступі.    Літературний Поступ.    Листи у Поступ.    Музика Поступу.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
18 червня 2003 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум

Купол
Львів
  11:20 18-10-2017 -   Римо-католицька парафія св. Йоана Павла ІІ запрошує на Месу та прощання з фігуркою Фатімської Богородиці  
  11:17 18-10-2017 -   Підпірну стінку храму св. Івана Золотоустого ремонтують  
  11:15 18-10-2017 -   У Львові дискутуватимуть про феномен підпільної УГКЦ  
  11:13 18-10-2017 -   Вчора сталося ДТП за участю трамвая № 7  
  11:8 18-10-2017 -   Буде перекрито рух транспортних засобів на вул. Замарстинівській (в межах моста ст. Підзамче)  
Україна
  10:27 18-10-2017 -   У ДНР жителя Дебальцевого посадили на 19 років за шпигунство  
  10:25 18-10-2017 -   На хабарі затримали полковника Генштабу ЗСУ  
  10:21 18-10-2017 -   Під Радою - близько 200 протестувальників  
  13:53 17-10-2017 -   У Луганській області провели навчання снайперів  
  13:51 17-10-2017 -   Мінімальна пенсія для чорнобильців зросла на 11%  
Світ
  10:26 18-10-2017 -   Суд Гаваїв заблокував указ Трампа про мігрантів  
  10:15 18-10-2017 -   Кейт Міддлтон повідомила, коли народить третю дитину  
  13:54 17-10-2017 -   Фіни впевнені, що санкції проти Москви потрібно зберегти  
  13:49 17-10-2017 -   Різ Візерспун заявила про домагання режисерів  
  11:38 17-10-2017 -   Двоє українців претендують на престижну шведську премію з літератури  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  »  ДОГРАЛИСЯ

___________________________________________________________________________

Випробування сучасністю
Львів зрезигнував з концертної серії "Нова музика в Україні"
Люна ГАЛАС
 
Із трьох запланованих у Львові концертів (симфонічного, камерного та ансамблевого) циклу "Нова музика в Україні", ініційованих київським композитором і диригентом Володимиром Рунчаком, найбільш адекватно сприйнятим виявився тільки один, який по успішному завершенню був наступними днями повторений у Києві та Луцьку.

Як то не дивно, але цього разу Львів проігнорував вельми цікаву пропозицію Польського інституту в Києві, який профінансував цікаву програму "Вітольд Лютославський та українська сучасна музика", присвячену 90-річчю від дня народження видатного польського композитора сучасності (1913-1994). На ситуацію не вплинули ані прекрасні афіші й буклети, ані вільний вхід на концерти, ані польська компонента міста, ані за півроку наперед укладені угоди про співпрацю. Львів виявився кепським партнером для таких поважних ініціатив, -- про що лишається гірко шкодувати й робити певні висновки.

Перший концерт, під час якого симфонічний оркестр львівської філармонії, окрім "Поеми скорботи" Євгена Станковича, виконав Mi-parti Вітольда Лютославського та його ж Lancuch II разом із київською скрипалькою Ольгою Рівняк, видався із розряду тих, коли на сцені людей більше, аніж у залі. Важко сказати, що перешкодило зустрічі публіки із музикою, яку Львів чує украй рідко (твори Лютославського, як і більшість сучасної музики, можна почути хіба що на фестивалі "Контрасти"), -- чи запаморочлива спека, чи вихідний день, чи футбольний матч, чи непоінформованість фахових кіл, чи відсутність особистого прикладу обласних культуртрегерів або працівників генерального консульства Польщі у Львові-- та як би там не було, факт залишається фактом: цей симфонічний концерт цікаво добраної програми не інфільтрувався в колективну свідомість міста.

Мало того, він виявив, якими несприйнятливими до сучасної музики є самі виконавці, бо важко було назвати звучання симфонічного оркестру натхненним. Слава Богу, що під диригуванням Володимира Рунчака він спромігся бодай на більш-менш приблизне відчитання тексту, про інтерпретаторські потенції можна на разі забути, -- цей колектив їх елементарно не має ані щодо опусів Лютославського, ані щодо Станковича, ані взагалі щодо сучасної музики інших авторів. Бо хіба то вперше виявляється? Як то не боляче, але доводиться констатувати, що випробування сучасністю стало для оркестру під художнім керівництвом професора Івана Юзюка випробуванням на професіональну придатність.

До речі, не йдеться про бозна-яку складність віртуозного виконання, а про елементарні речі, які унеможливлюються небажанням грати сучасну музику, засадничим її нерозумінням та, щонайприкріше, агресивним несприйняттям слушних вимог приїжджого диригента. Оркестранти, які за найменшої критики в їхню адресу наголошують на славетній творчій біографії колективу, ховають за цим свою актуальну неспроможність. Бо те, що ще якось сходить їм з рук при виконанні класичної чи романтичної музики, не може лишитися непоміченим при виконанні сучасної. Звісно, не завдання диригента воювати із оркестром, але загальний рівень вимог до виконавської майстерності, узвичаєний у цьому колективі, спонукає до якоїсь "переоцінки вартостей". Оркестр, який зовсім не працює над вдосконаленням, збираючись тільки на репетиції, де натужно опрацьовує чергову програму, позбавлений перспектив розвитку. Без прагнення ідеалу він приречений ніколи більше не сягнути того рівня, на який покликається в підписних листах на свій захист. Доходить до абсурду: у слухача виникає почуття вдячності, коли оркестр спромагається не надто паплюжити твір своїм виконанням, -- що ж, як мовиться, і на тім спасибі, коли про щось більше й помислити не доводиться. Адже буває й гірше. Як, скажімо тоді, коли концерт узагалі зривається...

І що гріха таїти: саме ця прикрість спіткала програму камерного концерту, до якого Володимир Рунчак відібрав Muzyku zalobnu та Увертюру Вітольда Лютославського, Langsam Вікторії Польової та свій власний твір "1=16 ..." -- неконцерт для скрипки та струнних, який мала виконати Ольга Рівняк та камерний оркестр "Віртуози Львова". Причина відміни концерту банальна. Деякі музиканти камерного оркестру після того, як фестиваль "Віртуози" ледве звів кінці з кінцями, не отримавши очікуваного прибутку, подалися на заробітки, залишивши публіку при надії, що спільний проект таки відбудеться, нехай і згодом. Концерт офіційно перенесли на 28 жовтня.

Єдино, здається, безперечний успіх останнього концерту із "новомузичного" циклу, який відбувся у Храмі святого Лазаря, таки переконав Володимира Рунчана не поривати контактів із львівською аудиторією. Адже виступ таких видатних солістів, як піаніст Йожеф Ермінь, який блискуче виконав Два етюди для фортепіано Вітольда Лютославського та "Пейзаж-соло для фортепіано" Кармели Цепколенко, чи скрипальки Ольги Рівняк, яка в атракційних "Звуках відзвуків" Володимира Рунчака, не тільки грала на скрипці й одночасно на фортепіано, а ще й задемонструвала свої вокальні дані, -- насправді видався прекрасним!

З неменшим захопленням меломани сприйняли й вельми вирозуміле трактування Першого струнного квартету Валентина Сильвестрова та Струнного квартету Вітольда Лютославського, які у другому відділенні концерту в супроводі тихого дзвону вітражних шибок та розкотистого грозового грому виконав львівський ансамбль Classac-Modern у складі Марти Семчишин (I скрипка), Романа Сокрути (II скрипка), Володимира Мегедена (альт) та Соломії Канчалаби-Швайковської (віолончель). Ці молоді високо професійні музиканти своєю майстерністю порятували реноме музичного Львова і переконали (нехай тільки небагатьох причетних), що "Нова музика в Україні" потрібна також і в нашому місті.









»  cONTEMPORORY
Відчути "Кінець кінцем" cтаніславський феномен
Інна КОРНЕЛЮК
 
Дико не передбачувана пластика мистецтва постмодерну не "заганяється" в жодні рамки. Навіть якщо виникає бажання поставити на місце все, що має своє місце, свій вимір або ж свій вибір. І немає значення, про яке мистецтво йдеться. Попри існування особливої категорії "станіславського феномену". Зробіть над собою легкий експеримент: побувайте не сьогодні-завтра в галереї мистецького об'єднання "Дзиґа" і погляньте на виставку живопису "Репозиція". Отримаєте змогу подумати над тим, у який спосіб Анатолій Звіжинський, Ростислав Котерлін, Володимир Мулик, Ярослав Яновський, Весела Найденова (а можна було б написати і так: Най-de Nova. -- І. К.), Ігор Перекліт та інші сучасники від візуального мистецтва і культури "ставлять на місце" ... усе, врешті-решт. Ну, наприклад, самих себе, адже художники вчать нас бачити у найширшому розумінні цього поняття, тому що вміють насамперед подивитися на себе ж самих; на сакральне -- у людському бутті -- "о нестерпна легкість буття!", у протистояннях цивілізацій, епох, чоловіків-жінок, душі-тіла, болю і насолоди. Словом, як закликав куратор арт-проекту Віктор Мельник: "Отримайте насолоду, споживаючи..."
Детальніше>>
»  ВИСТАВКА
Дуже короткий роздум про фігуративне мистецтво, або Чари щоденності
Андрій ДОРОШ
 
Минули роки і десятиліття абстрактних пошуків, а фігуративне мистецтво, здавалося б, безнадійно зганьблене й осміяне, чомусь усе-таки не загинуло. Мало того, видається, що воно не має найменшого наміру це вчинити. Натомість, у середовищі безпредметництва виразно запахло кризою. І вже можна пояснити чому. Безпредметництво чимось нагадує неорганічну хімію -- лаконічні виразні формули з порівняно небагатьма варіантами. Аби рухатись вперед, необхідний пошук нових елементів, а це, як і в періодичній мєндєлєєвській таблиці, зустрічає щораз то більші перепони.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Помста Юлії Тимошенко 
  ·  Румунія відмовилася від Зміїного 
  ·  Пошуки дівчинки тривають 
Погляд
  ·  Непотрібна література 
  ·  Торги за першого заступника 
  ·  Ахметов легалізує свій бізнес 
  ·  Обшук у колишнього міліціонера 
Поступ у Львові
  ·  Нові трамвайні шляхи 
  ·  Яцюка знову хочуть підставити 
  ·  Земля мусить подорожчати 
  ·  Секретар теж звітує 
  ·  Програма з "плюсами" і "мінусами" 
  ·  Піскун змушує чекати 
  ·  Шевченко у Севастополі буде 
  ·  Церква просить допомоги 
  ·  Для дітей кордонів немає 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Морозівський подарунок президенту 
  ·  Парламентські трудоголіки 
  ·  Україна відмивається від відмивання 
  ·  Плани на мільярд доларів 
  ·  НДП хоче слідчу комісію 
  ·  Саркофаг власними силами 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Лорд-канцлера не стало 
  ·  Поляків стало більше 
  ·  Київ -- місто дороге 
  ·  Холера і вода 
  ·  Арешти прибічників Хусейна 
  ·  Інтернет по-білоруськи 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Арт-Поступ
  ·  Відчути "Кінець кінцем" cтаніславський феномен 
  ·  Дуже короткий роздум про фігуративне мистецтво, або Чари щоденності 
  ·  Випробування сучасністю 
Історія у Поступі
  ·  Сталін запізнився на три тижні 
  ·  АРХІВАРІУС 
Літературний Поступ
  ·  Філософська партизанка Володимира Єшкілєва 
Листи у Поступ
  ·  До суті візиту Віктора Ющенка 
  ·  Про зростання ВВП, збільшення заробітної плати і зовнішній борг 
  ·  ВІДКРИТИЙ ЛИСТ 
Музика Поступу
  ·  Кузьма: Хочу сам диктувати всі правила 
  ·  КОМЕНТАРІ 
  ·  Луї Армстронг 
Пост-Faktum
  ·  Рок-зірка кіно -- Тарантіно 
  ·  КАЛЕНДАР