BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Референдум у Поступі.    Львівські обсервації.    Медичний Поступ.    Кримінал.    Арт-Поступ.    Розмаїтий Поступ.    Спорт-Поступ.    Кінопоступ.    Пост-Factum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
7 березня 2002 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  17:32 21-07-2017 -   Дорогу від вул. Зеленої до вул. Пасічної відремонтують  
  14:57 21-07-2017 -   Дорогу від вул. Зеленої до вул. Пасічної відремонтують  
  14:53 21-07-2017 -   У Львові за розкрадання 8 млн гривень бюджетних коштів арештували директора підприємства  
  14:50 21-07-2017 -   Знайдені ручні гранати мешканець Жидачівщини передав у шкільний музей  
  14:46 21-07-2017 -   Вулицю Замарстинівську відремонтують на ділянці від вул. Гайдамацької до вул. Липинського  
Україна
  14:44 21-07-2017 -   Полторак заявив про небезпеку російсько-білоруських навчань  
  14:39 21-07-2017 -   Суд закрив кримінальну справу проти Ляшка  
  14:38 21-07-2017 -   В Україні надзвичайна пожежна небезпека  
  14:35 21-07-2017 -   На нардепа Розенблата одягли електронний браслет  
  14:27 21-07-2017 -   ГПУ: На заводі Мотор Січ розікрали 350 млн грн  
Світ
  14:41 21-07-2017 -   Маск отримав дозвіл на тунель між Нью-Йорком і Вашингтоном  
  14:37 21-07-2017 -   У Техасі дозволили пороти учнів палицею  
  13:3 21-07-2017 -   Зірку американського футболу помилували після 9 років в'язниці  
  11:33 21-07-2017 -   У Греції від землетрусу постраждали понад 120 людей  
  10:14 21-07-2017 -   У Монако на аукціоні за мільйон євро продали годинник Путіна  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Кінопоступ  »  ЮВІЛЕЙ

___________________________________________________________________________

Франсуа Трюффо і солодка шкіра жінок
Гарм фон Лінтіг, Фрайбург
 
У лютому цього року знаменитому французькому режисерові, який помер 1984 року, виповнилось би 70 років.

“Завтрашнє кіно буде освідченням у коханні”.
Франсуа Трюффо, 1957 рік.

“Кіно для мене – це насамперед розвага, історія, у якій представлені люди, що переживають і відчувають щось конкретне. Кіно в моєму розумінні – це не “мистецтво задля мистецтва”, а зображення певних аспектів життя, які збагачуються завдяки певним вимірам. Мені найбільше відповідає гічкоківська концепція фільму: “Розвага в парі з гумором і по можливості вільна від арогантності”.
Франсуа Трюффо, 1981 рік.


Десять післявоєнних років журналіст маленької провінційної газети Жульєн Двенн, який спеціалізується на некрологах, живе тихо й усамітнено. На війні він утратив більшість своїх друзів, а невдовзі – і дружину Жулі. Але з цією втратою він не може змиритися. На горищі будинку, у якому живе разом із господинею дому і малим німим Жоржем, він улаштував кімнату пам’яті дружини, заповнив її картинами та речами. Ніхто, крім нього, не має права заходити у “зелену кімнату”. Цілими ночами Двенн провадить діалоги з померлою. Одного дня він зустрічає Сесіль, яка теж живе спогадами про коханого мерця, але її відчуття відрізняються від Жульєнових. Бо він любить мертвих більше, ніж живих. І вона намагається відвоювати його у світу мерців.

“Зелена кімната”, можливо, не найкращий, зате найбільш інтимний, амбітний і непокріливий фільм Трюффо. Режисер, який любив жінок і у попередньому своєму фільмі “Жуль і Джим” (1961) продемонстрував захоплення і неможливість “чистих стосунків утрьох”, 1978 року створює кохання абсолютно особливого зразка: “Попри всі соціальні та релігійні заборони, до мертвих існує такий самий агресивний і пристрасний потяг, як і до живих”, – сказав Трюффо після прем’єри. – “Зелена кімната” сконцентрована довкола питання: чи мусить людина забувати померлих?”.

Колишній кінокритик й один зі засновників кінематографа “нової хвилі”, Трюффо часто з’являвся перед камерою як актор. Зокрема, у “Близьких контактах третього ступеня” Спілберга. Але настільки інтенсивної гри він більше ніколи не продемонстрував. Напевно, тому, що герой є аlter ego режисера ще більше, ніж решта персонажів його фільмів.

Що важливіше: кіно чи життя?

Це наступне питання, яке все життя цікавило режисера. Кінематограф не був для нього способом утечі від реальності, а, навпаки, способом боротьби з нею. Він народився в Парижі 6 лютого 1932 року в сім’ї архітектора і виріс у бабці. У 14 років він покинув школу. Після кількох спроб самогубства його на деякий час відправляють до психіатричної клініки. Він рано починає шукати те, що допомогло б йому замість батька знайти опору в житті, і знаходить її в літературі й кіно.

Анрі Базен, головний редактор журналу Cahiers du Cinema, взяв його до себе жити і допомагав розміщати по різних журналах критичні публікації. 1954 року після знаменитої статті “Певні тенденції французького кіно” Трюффо почав серйозну критику вітчизняного кінематографа за перенасиченість традиційними комерційними штампами і виступав за підтримку авторського кіно. 1965 року він працював із Роберто Росселіні як асистент режисера. Потім він і сам зняв кілька коротких стрічок.

А незабаром засновує власну продюсерську фірму Les Film du Carosse. 1959 року він отримує нагороду Каннського фестивалю в номінації “режисер” за стрічку “400 ударів”. Роль Антуана Дюанеля, прототипом якого був сам Трюффо, зіграв Жан-П’єр Лео, актор, якого ми найчастіше бачимо у фільмах Трюффо. Хлопчик, герой стрічки, протестує проти обивательського егоїзму дорослих і демонструє глядачеві свою самотність і нещасливість. Наступні фільми Трюффо, “Стріляйте в піаніста” (1960) та “Жуль і Джим” (1962), теж стали легендарними. Всі вони демонструють найяскравіші формальні ознаки кінематографа “нової хвилі”: нервова і хитка ручна камера, зміна масштабу, зйомки з висоти пташиного польоту, взаємоперепливання кадрів.

Пристрасно-холодні картини

Сімейна історія, мелодрама “Солодка шкіра” (1963) свого часу викликала чимало обурених реакцій. Стенлі Кубрику навіть довелося публічно захищати колегу-режисера. Цього разу Трюффо діагностував стосунки між трьома людьми дуже чітко: велике кохання зводиться до серії настроїв. А приховані погляди Франсуази Дорлеак підводять вже до наступної стрічки “Чоловік, який любив жінок” (1977).

Але справжнім класиком Трюффо зробив перший знятий в Англії кольоровий фільм “451 градус за Фаренгейтом” (1966). Поетично-свавільна інтерпретація роману Рея Бредбері зачаровує пристрастно-холодними кадрами.

Якість відчуття

Режисера і сценариста Трюффо навряд чи можна назвати заангажованим у політику. Хоча у травні 1968 року він і виступав проти режиму де Голля. Його нагороджена 10 “Сезарами” трагікомедія “Останнє метро” (1981) – це більша частина власної історії театру часів окупованого Парижа 1942 року, ніж аналітична лекція з підручника історії.

Трюффо завжди був захоплений акторками у своїх фільмах. Кіно для нього не в останню чергу існувало для того, щоб примусити вродливих жінок робити красиві речі. І це робить навіть слабші його фільми, такі, як “Така вродлива дівчинка, як я” (1972) чи “Історія Аделі Г.”, вартими уваги.

Зі своєю останньою коханою, Фанні Ардан, він зняв два фільми –”Сусідка” (1981) і “Кохання до смерті” (1983). У цей період він уже не був новатором кіно, а цікавився більше можливостями телебачення й екранізацій літературних творів. Але здійснити їх завадила хвороба. Режисер помер від раку. У шлюбі із Мадлен Моргенштерн народилися дві доньки Трюффо – Лаура і Ева. З Фанні Ардан у них народилася донька Жозефіна.

Якбими б різними не були його фільми, попри всі стилістично-мистецькі мотивації, відчувається особиста, навіть частково неусвідомлена пристрасть: його тісний, часом навіть нав’язливий потяг до “солодкої шкіри” жінок, до дитини, прихованої в кожному із чоловіків, до літератури і до кіно, до ніжності, доторків і потаємних вчинків. Якщо Годарові йшлося про якість інтелекту, то Трюффо концентрується насамперед на якості відчуття.









»  hOMEVIDEO
О молодість, о юність парубоцька
Наталка СНЯДАНКО
 
(Simpatico, США, 1999. Реж.: Matthew Warchus. У рол.: Nick Nolte, Jeff Bridges, Sharon Stone, Catherine Keener, Albert Finney, Whit Crawford, Bob Harter, Angus T. Jones, Ken Struck, Ashley Guthrie, Shawn Harosy, Liam Waite, Kimberly Williams. 102 хв.)
Детальніше>>
»  МАЗЕПА
Кіноальтернатива анафемі
Відродження українського кіно може ускладнити російсько-українські відносини
Катерина СЛІПЧЕНКО
 
На Берлінале наробила великого галасу світова прем’єра фільму “Молитва за гетьмана Мазепу” режисера Юрія Іллєнка – першого українського художнього фільму, який відповідає світовим стандартам і знятий українськими кінематографістами за 10 останніх років із часу фактичного розпаду студії імені Довженка.
Детальніше>>
» 
Том Тиквер: “Все, що у мені є німецького, вмістилося у цьому фільмі”
 
 “Біжи, Лоло, біжи” приніс Тикверу славу
Директор Берлінського кінофестивалю сказав про ваш фільм, яким відкривався цьогорічний фестиваль, що це “чудовий приклад творчого потенціалу німецького кіно”. Але чи можна вважати вашу останню роботу “Рай” німецьким фільмом, оскільки вона англомовна?

– Я думаю, так. Я не змінив ні свого кута бачення, ні не відрікся від своїх коренів. Змінилося тільки місце зйомок і мова. Але все, що у мені є німецького, вмістилося в цьому фільмі, як і в решті моїх фільмів.

– А що саме у вас є німецького?
Детальніше>>
»  tHE WHO
Зніматиметься кіно про барабанщика
 
Те, що трагічна історія барабанщика групи The Who Кейта Муна рано чи пізно буде екранізована, було тільки питанням часу. Тепер це станеться, і роль загиблого 1978 року музиканта зіграє комік Майк Маєрс.

Колишній соліст групи, Роджер Долтрі, сказав у інтерв’ю британській газеті Sun: “Майк – це геній. Я справді можу уявити його у ролі Кейта. Я був присутнім на зйомках нового фільму Austin Powers, і це було неймовірно смішно”. 38-річний Маєрс з великим успіхом уже двічі пародіював у попередніх фільмах Austin Powers супергероя і підкорювача жіночих сердець Джеймса Бонда.
Детальніше>>
»  bERLINALE
Рай Тома Тиквера
Режисер фільму “Біжи, Лоло, біжи” зняв стрічку за сценарієм Кшиштофа Кесльовського
Гарм фон Лінтіг, Фрайбург
 
Злочин і кара, помста і розкаяння, пробачення і звільнення, спорідненість душ у коханні, яке не потребує гарантій — сценарій Кшиштофа Кесльовського до фільму “Рай” не економить на масштабних, біблійних темах. Режисер славнозвісної “Лоли” намагається трохи пробуксовувати на надто вже сакральних темах, застосовуючи вмілі стилізації, але в кінцевому результаті дає спокусити себе кітчеві.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Усіх – за ґрати! 
  ·  Брудні забави соціал-демократів 
  ·  Каладзе хоче стати українцем 
Погляд
  ·  Світанок української культури: чекати чи наближувати? 
  ·  Громадськість Львова підтримує Тараса Стецьківа 
  ·  Степан Курпіль: Час уже не говорити, а щось конкретне для людей зробити 
  ·  Ігор Пилипчук: “Міністерство культури мусить бути у Львові...” 
Поступ у Львові
  ·  Дивись – і вибирай 
  ·  Андрій САДОВИЙ: Я пишаюся своїм підприємством... 
Поступ з краю
  ·  Крим знову хоче до Росії 
  ·  КРАЄВИД 
  ·  Укрспецекспорт” втратив гендиректора 
Поступ у світі
  ·  Таліби знову в бою 
  ·  То чи була зрада? 
  ·  Участь Києва у близькосхідному процесі 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Референдум у Поступі
  ·  Звернення групи депутатів Львівської міської ради 
  ·  Референдум про спеціальний статус Львова: хронологія подій 
Львівські обсервації
  ·  Кандидати на екрані 
Медичний Поступ
  ·  Лисих більше не буде 
  ·  Рентген своє віджив... 
  ·  Кохання може закінчитися неврозом 
  ·  МЕДОГЛЯД 
Кримінал
  ·  Жорстоке вбивство заради наживи 
  ·  Люди у формі – ще не правоохоронці 
  ·  М’яса багато, та все не наше 
Арт-Поступ
  ·  Шевченко Шевченка Шевченку Шевченком 
  ·  Малюймо українське! 
  ·  Самоідентифікація сучасного українства 
Розмаїтий Поступ
  ·  war Craft III на власні очі 
  ·  Корпорація Intel: Конкуренти не шкодять, вони просто додають нам сили! 
  ·  ТЕАТРИ, ІМПРЕЗИ, ВИСТАВКИ 
  ·  КІНОТЕАТРИ 
  ·  НІЧНІ КЛУБИ ТА БАРИ, КНАЙПИ 
  ·  Загадки міста Лева 
  ·  АСТРОЛОГІЧНИЙ ПРОГНОЗ 
Спорт-Поступ
  ·  Карпати” загасили “Західну зірку” 
  ·  Хусейн теж хоче Олімпіаду 
  ·  У греків знову проблеми 
  ·  СПОРТ-БЛІЦ 
Кінопоступ
  ·  О молодість, о юність парубоцька 
  ·  Кіноальтернатива анафемі 
  ·  Том Тиквер: “Все, що у мені є німецького, вмістилося у цьому фільмі” 
  ·  Зніматиметься кіно про барабанщика 
  ·  Рай Тома Тиквера 
  ·  Франсуа Трюффо і солодка шкіра жінок 
Пост-Factum
  ·  Елізабет Тейлор виповнилося сімдесят 
  ·  КАЛЕНДАР