BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Мікроскоп пана Юрка.    Арт-Поступ.    Інтерв''ю у Поступі.    Спорт-Поступ.    Поступ реляксу.    Пост-Faktum.   
  Цитата Поступу
Я хотів створити демократію, але не продумав, яким чином... Єдине, про що я шкодую — це про свою участь в уряді. Мій уряд допоміг людям прийняти капіталізм»
Яцек КУРОНЬ
 
23 листопада 2017 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум

Купол
Львів
  17:13 23-11-2017 -   У старих львівських трамваях встановлюють нову систему опалення  
  16:8 23-11-2017 -   Трьох ведмедів з Самбора перевезли у реабілітаційний центр «Синевир»  
  15:27 23-11-2017 -   У Домі Франка відбудеться моновистава "Голос тихої безодні"  
  14:14 23-11-2017 -   Сьогодні на пл. святого Юра відкрили бронзовий макет Святоюрського комплексу у мініатюрі  
  14:11 23-11-2017 -   У Львові відбудеться презентація антології з перекладами українських класиків китайською мовою  
Україна
  16:5 23-11-2017 -   Гройсман пообіцяв українцям дешевший газ  
  11:3 23-11-2017 -   Українським військовим дозволили носити вуса і бороди  
  10:56 23-11-2017 -   В Україні впало виробництво горілки  
  10:30 23-11-2017 -   У Полтаві побили суддю Ларису Гольник  
  10:29 23-11-2017 -   Зарплата жінок становить лише 80% чоловічої, - Кабмін  
Світ
  11:1 23-11-2017 -   Кріштіану Роналду побив черговий рекорд Ліги чемпіонів  
  10:55 23-11-2017 -   Великобританія вилетіла з п'ятірки найбільших економік світу  
  10:17 23-11-2017 -   У Мінську понівечили пам’ятник Адамові Міцкевичу  
  10:11 23-11-2017 -   У Польщі змінюють правила працевлаштування іноземців  
  14:37 22-11-2017 -   У Росії дитина задихнулася в пральній машині  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

В очікуванні комедії
Галина КАНАРСЬКА
 
Благочестива Марта
Жорстока річ -- театральна пам'ять. Є вистави, які на десятиліття вкарбовуються в твою пам'ять і не відпускають, повертаючись світлим спогадом і мрією побачити щось таке ж неповторне у сьогоденному театральному житті. Спогад про "Благочестиву Марту" Тірсо де Моліни у постановці Володимира Оглобліна на сцені Київського національного театру імені Івана Франка, мабуть, на рівні підсвідомості впливав на сприйняття заньківчанської прем'єри, хоча весь час я намагалася відігнати спогади якомога далі від себе, як і намагатимусь відігнати їх зараз, у мить написання своїх коротеньких візій.

І так -- "Благочестива Марта" Тірсо де Моліни на сцені Львівського національного театру імені Марії Заньковецької у постановці народної артистки України Алли Бабенко. Нарешті на нашій сцені з'явилася іспанська драматургія епохи бароко. Стилю, для якого характерні підкреслена урочистість, пишна декоративність, динамічність композиції. Нічого з ознак цього стилю на сцені побачити не вдалося. Сценографія створена Людмилою Боярською більш відповідала слову універсальна. В ній можна було б зіграти будь-яку драматургію. Лаконічна, чітка, вона не несе в собі ніякого коду драматургії, лише збільшує кількість місць появи того чи іншого актора. В ролі доньї Марти -- чарівна Леся Бонковська, яка, за режисерським задумом, стає для нас своєрідним гідом серед героїв вистави. Саме Марта -- Леся Бонковська намагатиметься втримати на собі усю подієвість, емоційність і чуттєвість вистави. Видається, що такий тягар не посильний для такої чарівної особи та й не може одна акторка відіграти за усіх, при всій своїй конгеніальності. Алла Бабенко, яка тяжіє до вишуканих за формою вистав, і у цій виставі залишається вірною своїм творчим принципам. Обрамлюючи виставу тонким музичним оформленням Богдани Фроляк, вона робить музику ще однією дійовою особою вистави. Музиканти, які не вперше вводяться режисером у контекст вистави, і на цей раз не порушують сценічної дії, а додають їй запах... Іспанії. Доречним співцем любові виступає у цій виставі Роман Біль, роль якого у програмці означена, як роль слуги. Уся чуттєвість складних любовних стосунків віддзеркалена у його стрункій, емоційно забарвленій постаті лицаря і співця кохання. Своєю стриманою і, водночас, палкою натурою герой Романа Біля наче забирає чуттєвість у інших героїв комедії. То ж дон Феліппе -- Тарас Жирко -- інтеліґентний, спокійний, абсолютно непристрасний коханець, який заради кохання здатний на найнесподіваніший вчинок. Він спокійний і гарний, як блакитне небо у чудовий літній день. Лише не зрозуміло, чому ці чарівні доньї ведуть запеклу боротьбу за його прихильність. Дві сестри: донья Марта -- Леся Бонковська і донья Люсія -- Любов Боровська намагаються зіграти пристрасть при відсутності реального об'єкту цієї пристрасті. Любов Боровська надає своєму образу яскравих гротескових форм, які інколи аж занадто гротескові, і в цих формах губиться зерно образу, вмирає натура, яка спрагла любові і живе чеканням любові.

Третя героїня -- донья Інеса -- Лідія Остринська -- сама вишуканість у розкішній сукні. Їй режисером виділено мінімум уваги, тож сприймається її героїня як монументальна тінь Марти -- Лесі Бонковської. Їхній чудовий спів зачаровує, тільки, на жаль, інколи у контексті вистави він справляє враження вставного концертного номеру. Певна поспішність дії не дає можливості для взаємодії акторів. Пересадна екзальтація образу дона Гомеса Янушем Юхницьким, ускладнює його спілкування зі своїми партнерами. Усе перетворюється на існування на рівні тексту, коли герої абсолютно не чують один одного. Лише капітан Урбіна -- Григорій Шумейко залишає відчуття розуміння дії і співпереживання за долю людей реальних чи, можливо, вифантазуваних його уявою. Милий Пастрана -- Ярослав Кіргач видається єдиним, хто пам'ятає, що грає комедію не на рівні комедіювання, а на рівні ситуаційності дії. А звідки виникло кохання поручика -- Ореста Гарди до доньї Люсії -- залишиться загадкою заньківчанської вистави.

Балетмейстер Наталя Каспшищак намагається декількома танцювальними рухами відтворити дух Іспанії, це не завжди їй вдається, лише в сценах імітації танка, який має перерости у бійку, чудово стильно вимальовується шлях створення яскравої барокової комедії, але ж в ту ж мить і никне. Лише інколи обізветься у черговій репліці Марти -- Лесі Бонковської: "Маестро, музику!". І все ж, нам даровано комедію. Як склалося, так і склалося. Можливо, когось вона і розвеселить. Адже глядач , у більшості своїй, завжди живе очікуванням комедії.









»  МАЛЮЄМО
"Рука" деміурга та львівські історії про жовтиків
Наталка КОСМОЛІНСЬКА
 
Олег Дергачов і
На жаль, цього року у Львові вже не відбуватиметься міжнародний симпозіум карикатури та анімації: грант закінчився, а місцева підтримка так і не з'явилась. Але Олег Дергачов, завдяки енергії якого ми кілька років поспіль мали нагоду знайомитись з мистецтвом українського та міжнародного сатиричного малюнка, вирішив не позбавляти нас цього задоволення остаточно, і показав у КМЦ "Дзиґа" свій проект "Притчі", який минулого року виставляв у Падуї.

Описувати експоновані скульптуру, графіку, притчі-анотації -- без сенсу. Їх треба довго зосереджено розглядати, вдивляючись у нюанси, вчитуючись у рядки, співставляючи свій життєвий досвід із досвідом митця. Деякі зі скульптур та малюнків, представлених на виставці, ми вже бачили раніше. Але, об'єднані під "дахом" назви "Притчі", вони склались в об'ємний філософсько-іронічний трактат про наше людське життя, його перебіг та сенс.
Детальніше>>
»  БАЛЕТ
Юна Терпсихора
Валентина ВІЛЬШАНСЬКА
 
Нещодавно у Львівській опері відбулося яскраве свято музики і танцю -- 46 творчий звіт Львівської державної хореографічної школи.

Глядачі мали можливість насолодитися танцювальною мозаїкою в класичній та сучасній хореографії (спільна робота педагогів, постановників, балетмейстерів та їхніх юних вихованців), а також виступом дитячого театру балету із обновактною виставою на музику О.Глазунова "Пори року". Виконавці -- учні 1-7 класів, актори театру і колишні випускники школи, серед яких -- дипломанти та лауреати міжнародних конкурсів. Постановка здійснена режисером і балетмейстером Володимиром Саболтом (до того ж -- директором і художнім керівником школи) та балетмейстерами Сергієм Наєнком і Галиною Клещовою, ведучим режисером Людмилою Маріною, художниками Тадеєм та Михайлом Риндзаками, костюмером Надією Осадцею.
Детальніше>>
» 
Імператив таланту, або Під знаком високого натхнення
Яскравий дебют львівського скрипаля Назара Пилатюка на Міжнародному фестивалі "Віртуози"
Ірина СТРОЙ
 
"Суперталановитий музикант із величезним майбутнім", -- вичерпно сказав про соліста --молодого львівського скрипаля Назара Пилатюка -- маестро Богодар Которович, який диригував того вечора симфонічним оркестром львівської філармонії (програма охоплювала Симфонію №40 соль-мінор Моцарта і Скрипковий концерт Ре мажор Брамса -- позачасові шедеври музики, сучасна інтерпретація яких вимагає вищої мистецької майстерності, рівно ж і мудрості).
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Жучки на митниці 
  ·  Базіва призначили 
  ·  Перемога буде за нами 
Погляд
  ·  Неспокійне серце 
  ·  Перші арешти у справі Ґонґадзе 
  ·  ЗОРЯНІ ВІДЗНАКИ 
  ·  Візи переносять на 1 листопада? 
Поступ у Львові
  ·  Дайте на лапу! 
  ·  "Реквієм" за Янківим 
  ·  Помилка 30-річної давнини 
  ·  Місто "під дельфіном" 
  ·  Святкування дня журналістів 
  ·  Сміття під вікнами готелю 
  ·  Львів потребує ремонту 
  ·  Опозиція у суді 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Карпачова повертається 
  ·  Закінчення виборчої лихоманки 
  ·  Меблевий скандал на Банковій: детектив Харьков 
  ·  Секретні номери Кабміну 
  ·  Уряд заперечує себе 
  ·  Білоруси стратять українця 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Юрген відчепив парашут 
  ·  Національна ідея Росії -- економіка 
  ·  Довіряй та перевіряй 
  ·  Іван Павло ІІ у Хорватії 
  ·  Мільйонерів теж судять 
  ·  Хусейн живий! 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Мікроскоп пана Юрка
  ·  Мікроскоп пана Юрка 
Арт-Поступ
  ·  "Рука" деміурга та львівські історії про жовтиків 
  ·  Юна Терпсихора 
  ·  Імператив таланту, або Під знаком високого натхнення 
  ·  В очікуванні комедії 
Інтерв''ю у Поступі
  ·  Ігор ШУРМА: "Ми готові працювати в опозиції" 
Спорт-Поступ
  ·  Для кого цей футбол? 
  ·  Заради цього варто жити 
  ·  Мікльош 
  ·  КОРОТКО 
Поступ реляксу
  ·  ГОРОСКОП 
  ·  ІМПРЕЗИ 
  ·  ТЕАТРИ 
  ·  ВИСТАВКИ 
  ·  КІНОТЕАТРИ 
Пост-Faktum
  ·  Галичина набирає сили 
  ·  КАЛЕНДАР