BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Поступ економіки.    Інтерв''ю у Поступі.    art-Поступ.    Аналітика Поступу.    Католицький Поступ.    Спорт-Поступ.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
23 травня 2003 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  16:59 31-07-2017 -   Найближчими днями синоптики прогнозують спеку до 35° вдень  
  15:3 31-07-2017 -   У центрі Львова на площі Катедральній висадили клени  
  14:55 31-07-2017 -   На Львівщині водій збив 11-річну велосипедистку  
  14:53 31-07-2017 -   Львівській міській лікарні подарували УЗД-апарат вартістю 1,8 млн грн  
  12:57 31-07-2017 -   Доріжки навколо озера у Стрийському парку замостять бруківкою  
Україна
  17:1 31-07-2017 -   Держкіно виділить на зйомки "Захара Беркута" 30 мільйонів  
  16:56 31-07-2017 -   У серпні українці матимуть «додаткові» вихідні 31.07.2017 15:25  
  15:6 31-07-2017 -   У центрі Івано-Франківська обстріляли автомобіль, поранений чоловік  
  14:54 31-07-2017 -   На Сумщині затримано на хабарі лікаря районної лікарні  
  14:53 31-07-2017 -   Міністра фінансів України запідозрили в ухиленні від сплати податків, – ЗМІ  
Світ
  16:57 31-07-2017 -   Пізня вагітність сприяє продовженню тривалості життя, – вчені  
  14:49 31-07-2017 -   В атмосфері Титана вчені виявили фрагменти позаземного життя  
  12:49 31-07-2017 -   Актори Гри престолів прокоментували "ключову зустріч"  
  11:6 31-07-2017 -   У Туреччині перекинувся автобус з туристами  
  10:18 31-07-2017 -   В Естонії запустили перші безпілотні автобуси  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

art-Поступ  »  ГУРУ

___________________________________________________________________________

Театральний поліглот, що мандрує країнами і часами
Анастасія КАНАРСЬКА
 
Травень "подарував" Варшавському університету ще одного почесного професора: ним став Євгеніуш Барба -- режисер і теоретик театру. Директор Одін-театру належить до тих нечисленних театральних діячів, які поєднують у собі творця, дослідника, теоретика і вчителя. З часу створення Одін-театру у 1964 році Барба створив понад 20 вистав, серед яких і камерні вистави, і монументальні полотна.

Саме Барба сприяв створенню Nordisk Teaterlaboratorium (NTL), єдиного у Західній Європі театру-лабораторії, який повністю фінансується державою. Цей театр займається не лише театральними експериментами, але й видавничою справою і створенням архіву з фонотекою та відеотекою, кошти від продажу книг та відеоматеріалів використовуються для потреб театру. Крім цього, Євгеніуш Барба також очолює створену ним у 1979 році Міжнародну школу антропології театру (ISTA), основним завданням якої є вивчення зв'язків між національним театром Заходу і традиційними театральними формами Далекого Сходу.

Барба є не лише театральним практиком, але й автором багатьох книжок і статей з акторської педагогіки, драматургії, театральної майстерності, а також театральної соціології. Теоретичні і практичні аспекти власної праці Барба репрезентує під час своїх лекцій в Європі, Азії чи Америці. Барба є постійним співредактором таких театральних журналів, як The drame review і New Theatre Quarterly.

Багатокультурність, яка характеризує творчі пошуки Барби, є втіленням його особистого життя. Італієць за походженням, він ще замолоду оселився у Норвегії, де пішов на службу в Норвезький торгівельний флот, з яким потрапив до найвіддаленіших куточків Азії. Вивчення театру Барба розпочав у Польщі, де у 1962 році співпрацював з театром 13 рядів Єжи Ґротовського. А вже у 1964 році Барба засновує в Осло Одін-театр, який через два роки перевіз до Гольстебро в Данії. Створюючи Одін, Барба взяв за основу досвід школи катхакалі в Херутуруті (Індія), яку відвідав на початку 60-х років. Театр Одін у всі роки свого існування складався з акторів різних національностей. Відсутність спільної мови привела Євгеніуша Барбу до створення своєї мови -- "креольської", якою користувались і під час репетицій, і під час вистав, які в більшості своїй показувались поза межами Данії.

Барба провів дуже багато часу в Балі, а також в Японії, Індії та Бразилії, працюючи з місцевими акторами, яких потім запрошував на різні тренінги в Міжнародну школу антропології театру.

У театральній професії Барба вважає себе традиціоналістом і спадкоємцем ідей Станіславського, якого вважає батьком європейського театру, хоча ,здається, що дуже багато речей поєднують його з Мейєрхольдом. Барба відкинув у своїй творчості психологічний реалізм, який був основою театральної системи Станіславського, аби все своє творче життя шукати своєї сценічної мови. В його театрі інсценізація є важливішою від інтерпретації візій автора, причинність виникнення наступних сцен замінена черговістю детальних епізодів, а зв'язки між актором і глядачем більш нагадують візії театру, створеного Мейєрхольдом, ніж Станіславським.

Ні зв'язок з європейськими традиціями, ні "термінування", як сам Барба висловлюється, в Єжи Ґротовського, не знищили його захоплення театром Далекого Сходу. Юнацьке захоплення східними релігіями після захоплення катхакалі переросло у захоплення східним театром. Барба стверджує, що перш за все хотів зрозуміти феномен справжності на сцені. Чому ми спостерігаємо за двома акторами на сцені -- навіть, якщо не розуміємо ні логіки дії, ні мови? Частина відповіді є у щоденних пошуках Барби. Стираючи межі національних культур, Барба цікавиться не лише такими найвизначнішими творцями європейського театру як Станіславський, Мейєрхольд чи Ґротовський, якого вважає своїм учителем, а також визначними азіатськими митцями як Рукмані Деві, Мей Ленфенд, Зеамі, та ще й концепціями далекосхідних театрів - катхакалі, но, онногата, баронг, Натиасхастра. Подивляючи світом театрального захоплення Євгеніуша Барби, його можна назвати театральним поліглотом.

Від початку своєї творчості Барба визнав тренінг найважливішим елементом моделі театру. Звичайно тренінг в Одін-театрі складається з декількох частин: вдосконалення тіла, володіння голосом. Барба вважає, що обов'язково треба шукати ритми тіла і голосу окремо, щоб не допустити домінації одного над іншим. На концепцію виховання актора Євгеніушем Барбою мали вплив багато чинників, але перш за все те, що перед створенням театру Барба був асистентом Ґротовського. Власне, в період перебування Барби в Польщі, Єжи Ґротовський створив свою тренінгову програму для акторів "бідного" театру. І концепція цих тренінгів виявилася близькою Барбі.

Для проведення тренінгів для своїх акторів режисер запрошував майстрів і європейського, і східного театру. Євгеніуш Барба пише: "Роки досвіду навчили мене, що лише розуміння свого призначення для зосередженої праці дає змогу створити нові образи, смаки і запахи. Коли ремесло починає мене душити, вчасно освіжаючий кисень задає мені запитання, що таке театр і чому я не перестаю ним займатись... Якби мене сьогодні запитали, що для мене театр, я б відповів: "Це особливий спосіб руху."

Рухаючись культурами, традиціями, країнами і часами, Евгеніуш Барба залишається одним із найцікавіших театральних практиків і теоретиків сучасності, і мабуть, не один університет мріяв би визнати його почесним професором.









»  ЗАЯВКА
Україна на Венеційській бієнале. Друга спроба
Наталка КОСМОЛІНСЬКА
 
Уперше заявити мистецтво своєї країни на 49-й Венеційській бієнале Україна вирішила два роки тому. Тоді це була приватна ініціатива директора Центру сучасного мистецтва при Національному університеті "Києво-Могилянська академія" Юрія Онуха. І він на свій приватний кураторський розсуд вибрав найбільш епатажного українського художника Ігоря Подольчака. Тільки Подольчак з його умінням створювати масштабні проекти і неперевершеним талантом перетворювати кожний свій проект на потужне видовищне шоу, на думку Онуха і незалежних українських арт-критиків, зміг би привернути увагу світу до нашої країни на Венеційському ярмарку мистецтва.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Перший день прем'єри 
  ·  Ще кілька гривень пенсіонерам 
  ·  Напівпідвищення зарплати 
  ·  Виконання "водної" обіцянки 
  ·  СДПУ(о) пильнуватиме за УНП 
Погляд
  ·  Ввічливість королів 
  ·  Кучму вже не принижують 
Поступ у Львові
  ·  "Гаррі Поттер" у Львові 
  ·  Хто допоможе нацменшинам? 
  ·  Питтям не зловживайте 
  ·  Місто у смітті 
  ·  Верховна Рада дбає про Львівщину 
  ·  Кримського вина буде вдосталь 
  ·  В очікуванні великого футболу 
  ·  Опозицію можуть засудити 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Рябця не цікавлять права людини 
  ·  Золоті 13 відсотків 
  ·  Нетипова пневмонія Україну не чіпає 
  ·  Україна визначила суму 
  ·  Ігор Князь береже наше море 
  ·  Національна безпека по-новому 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Російська ядерна загроза 
  ·  Рада Безпеки погодилась з американцями 
  ·  Землетрус в Алжирі 
  ·  Розбійники на польських дорогах 
  ·  Білоруси побоюються американців у Польщі 
  ·  Квіткове свято у Челсі 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Поступ економіки
  ·  Австрійський Raiffeisebank у Львові 
  ·  Кредит Банк (Україна) надає адресну допомогу знедоленим 
  ·  Виплата пенсії через пенсійні рахунки 
  ·  КОРОТКО 
Інтерв''ю у Поступі
  ·  Юрій КОСТЕНКО: "Наша Україна" ні до кого не прив'язується 
art-Поступ
  ·  Україна на Венеційській бієнале. Друга спроба 
  ·  Театральний поліглот, що мандрує країнами і часами 
Аналітика Поступу
  ·  Лицар червоної троянди 
Католицький Поступ
  ·  Про тих, що розвіяні вітром зі Сходу 
  ·  Хроніка УКУ 
  ·  ОГОЛОШЕННЯ 
Спорт-Поступ
  ·  Кубок поїхав у Порту 
  ·  Велике протистояння триває 
  ·  КАЛЕНДАР