BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Поступ економіки.    Інтерв''ю у Поступі.    art-Поступ.    Аналітика Поступу.    Католицький Поступ.    Спорт-Поступ.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
23 травня 2003 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  16:19 26-04-2017 -   На Львівщині запрацював перший центр у сфері захисту прав інтелектуальної власності  
  16:18 26-04-2017 -   На Львівщині вшанували героїв та жертв Чорнобильської трагедії  
  14:56 26-04-2017 -   Курс гуманного ставлення до тварин запровадять в усіх школах Львова  
  14:52 26-04-2017 -   На вул. Городоцькій украли близько 20 щойно висаджених кущів спіреї  
  13:27 26-04-2017 -   Небайдужих закликають допомогти доньці учасника АТО  
Україна
  16:22 26-04-2017 -   В ОБСЄ заявили про загрозу ескалації на Донбасі  
  16:15 26-04-2017 -   Співачка Джамала вийшла заміж  
  14:56 26-04-2017 -   На Тернопільщині працівниця колонії передала в’язню наркотики у каві  
  14:48 26-04-2017 -   У ГПУ розслідують замах на Януковича  
  12:50 26-04-2017 -   Посли ЄС підтримали безвіз для України  
Світ
  16:21 26-04-2017 -   Вчені розгадали таємницю Кривавого водоспаду в Антарктиді  
  14:50 26-04-2017 -   Єльцин збирався знести мавзолей Леніна - екс-прем'єр РФ  
  10:57 26-04-2017 -   У Бразилії індіанці обстріляли з лука поліцейських  
  10:36 26-04-2017 -   У Липецьку офіційно закрили фабрику Roshen  
  10:22 26-04-2017 -   Трамп погодився відкласти будівництво стіни на кордоні  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

art-Поступ  »  ЗАЯВКА

___________________________________________________________________________

Україна на Венеційській бієнале. Друга спроба
Наталка КОСМОЛІНСЬКА
 
Уперше заявити мистецтво своєї країни на 49-й Венеційській бієнале Україна вирішила два роки тому. Тоді це була приватна ініціатива директора Центру сучасного мистецтва при Національному університеті "Києво-Могилянська академія" Юрія Онуха. І він на свій приватний кураторський розсуд вибрав найбільш епатажного українського художника Ігоря Подольчака. Тільки Подольчак з його умінням створювати масштабні проекти і неперевершеним талантом перетворювати кожний свій проект на потужне видовищне шоу, на думку Онуха і незалежних українських арт-критиків, зміг би привернути увагу світу до нашої країни на Венеційському ярмарку мистецтва.

Але дебют не вдався. Усе вийшло як завжди. Звернулись за фінансування до урядових структур, влада від мистецтва відразу почала ставити питання, а чому саме Подольчак, а не Петров, Іванов, Сидоров (абстрактний перелік)? Гроші то чималенькі, та і слава теж придасться. Долучили творчі спілки, громадську думку... У результаті замість одного "убойного" проекту від нашого села, згідно з національною традицією, поїхала ціла делегація. Розвісили національно-свідомі твори на стінах орендованого намету і сіли закушувати. Сподіватись якогось ефекту від такого видовища було дарма, але, принаймні, без скандалу обійшлось (з Подольчаком скандалу б не уникнули). Рідна столична преса і кулуари вволю "відірвались" у перемиванні кісточок учасникам першого виступу рідної держави на бієнале, але два роки пролетіли, як вар'ят із бритвою в руці, і по раз другий повстало питання: хто цього року поїде на бієнале? На конкурс, який організували Міністерство культури та Експертна рада, до складу якої ввійшли представники Академії наук, Академії мистецтв, Союзу художників і кілька вільних кураторів під керівництвом першого держсекретаря Романчишина, з п'яти представлених проектів (Олексія Титаренка, Вікторії Бурлаки, Юлія Сінкевича, Феодосія Гуменюка і Віктора Сидоренка) відібрали проект ВІКТОРА СИДОРЕНКА (віце-президент Академії мистецтв України, заступник Голови Національної спілки художників України, фундатор і директор Інституту проблем сучасного мистецтва Академії мистецтв України) "Жорна часу".

Львів'яни мають пам'ятати персональну виставку Сидоренка у Львівській картинній галереї 1995 року. Правда, тоді він жив і працював у Харкові. Тепер Сидоренко, завдяки своєму потужному творчому Его й організаторським талантам, -- помітна у мистецькому Києві постать. Для участі на бієнале він виставив два проекти: "Ритуальні танці" (панорамна мегакартина 23 метри завдовжки на тему прощання з тоталітаризмом) та "Жорна часу". І один, і інший проект мало чим відрізняють від того живопису, який Сидоренко продукує останнім часом: трохи соцреалізму, трохи соцарту, трохи мистецтва третього рейху плюс постмодерна втомленість фактури. Заразом виходять монументальні речі, які так чи інакше зачіпають і народ, і далеких від нього арт-інтелектуалів. Народу близькі фігуративні моделі й історичний контекст, який Сидоренко бере за основу, а мистецтвознавці мають де проявити свій інтелект у тому доборі стильових паралелей і асоціацій, які пропонує їм художник.

Для демонстрації на бієнале експерти відібрали "Жорна часу" насамперед через його більшу економічність. Рідна держава, як завжди, прагне зекономити на мистецтві. Отже, Венеція побачить (будемо дуже сподіватись) комбінацію із традиційного живопису, матрицею якого є постмодерний рімейк класичного сюжету "Таємної вечері", правдивих фото часів Другої світової та перших повоєнних років, інсталяції та відеоінсталяції.

"Проглядаючи фотографії із сімейних альбомів з подіями, що повторюються у своїй циклічності -- народженням, весіллям, бенкетами, проводами в армію, похоронами -- я одного разу побачив альбом часів війни, де на світлонах були чи то солдати, чи то в'язні. Радше за все, це були люди, які проходили реабілітацію у якомусь фантасмагоричному шпиталі, зображені поряд з незвичними саморобними ортопедичними конструкціями, які мені особисто нагадували знаряддя для тортур, -- розповів Сидоренко. -- Це і підштовхнуло до вибору форм, характеру візуального ряду проекту і його головного сюжету, що композиційно вторує сюжету "Таємної вечері". Зображення буде подібне до середньовічних палімпсестів, де смислові нашарування, накладаючись одне на одне, створюють своєрідний модуль часу. Жорна часу невблаганно крутяться, перемелюючи на пил все -- людей, речі. Картина, її фактура, полотно також підвладні руйнівній дії часу. Його впливу підвладна навіть людська пам'ять. Перебуваючи у стані передчуття, очікування, невпевненості, кожен персонаж дійства втягнутий у свою персональну гонитву без старту і фінішу. Ніхто не може уникнути своєї участі в цьому невизначено передбачуваному ритуалі.

Це якщо про сенс проекту. Якщо ж говорити про його форму, то це два масштабних полотна, розташованих з обох боків зали в концептуальному напівмороці, де ліве імітує поверхню напівзруйнованої фрески, а праве -- являє собою фрагменти, які "збереглись від вогню". Обидва полотна символізують той чи інший ступінь руйнації і тліну: плоті, духу, культури... У центрі, між цими полотнами, буде розміщений об'єкт (штучний кристал, люмінофор, технологія якого -- українське ноу-хау харківського виробництва) у вигляді конуса, який під дією ультрафіолетового випромінювання сам починає випромінювати магічне світло.

Свій проект я задумав як взаємодію живопису і кінематографу, де і статичним можливостям живопису, і рухливості та документальній здатності кіно буде місце. Конічний кристал -- це основа симетрії, символ часу, філософського каменю, "резервуар пам'яті", твердь, через яку здатне проникнути світло, щоби розсіяти темряву. Щоби налякати демонів. Щоби народилась нарешті надія. Саме це є стрижнем мого проекту. Безперечно, можна було вигадати будь-яку інсталяцію, не гірше за європейську, але мене особисто на попередній бієнале у Венеції вразили країни Сходу: у них сучасне мистецтво, але все одно виразно відчувається щось своє, автентичне. А традиційний живопис я обрав тому, що ця все-таки бієнале у Венеції є форумом візуального мистецтва. Останнім часом сучасне мистецтво зловживає відео. Але ж для кіно є кінофоруми. Тому для шанувальників відео я зробив відеоверсію свого проекту, а шанувальники традиційної подачі зможуть побачити оригінал.

Усі мистецькі складові проекту вже є. Залишилось тільки доїхати, довезти, змонтувати, прорекламувати -- і успіх у нас в кишені".









»  ГУРУ
Театральний поліглот, що мандрує країнами і часами
Анастасія КАНАРСЬКА
 
Травень "подарував" Варшавському університету ще одного почесного професора: ним став Євгеніуш Барба -- режисер і теоретик театру. Директор Одін-театру належить до тих нечисленних театральних діячів, які поєднують у собі творця, дослідника, теоретика і вчителя. З часу створення Одін-театру у 1964 році Барба створив понад 20 вистав, серед яких і камерні вистави, і монументальні полотна.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Перший день прем'єри 
  ·  Ще кілька гривень пенсіонерам 
  ·  Напівпідвищення зарплати 
  ·  Виконання "водної" обіцянки 
  ·  СДПУ(о) пильнуватиме за УНП 
Погляд
  ·  Ввічливість королів 
  ·  Кучму вже не принижують 
Поступ у Львові
  ·  "Гаррі Поттер" у Львові 
  ·  Хто допоможе нацменшинам? 
  ·  Питтям не зловживайте 
  ·  Місто у смітті 
  ·  Верховна Рада дбає про Львівщину 
  ·  Кримського вина буде вдосталь 
  ·  В очікуванні великого футболу 
  ·  Опозицію можуть засудити 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Рябця не цікавлять права людини 
  ·  Золоті 13 відсотків 
  ·  Нетипова пневмонія Україну не чіпає 
  ·  Україна визначила суму 
  ·  Ігор Князь береже наше море 
  ·  Національна безпека по-новому 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Російська ядерна загроза 
  ·  Рада Безпеки погодилась з американцями 
  ·  Землетрус в Алжирі 
  ·  Розбійники на польських дорогах 
  ·  Білоруси побоюються американців у Польщі 
  ·  Квіткове свято у Челсі 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Поступ економіки
  ·  Австрійський Raiffeisebank у Львові 
  ·  Кредит Банк (Україна) надає адресну допомогу знедоленим 
  ·  Виплата пенсії через пенсійні рахунки 
  ·  КОРОТКО 
Інтерв''ю у Поступі
  ·  Юрій КОСТЕНКО: "Наша Україна" ні до кого не прив'язується 
art-Поступ
  ·  Україна на Венеційській бієнале. Друга спроба 
  ·  Театральний поліглот, що мандрує країнами і часами 
Аналітика Поступу
  ·  Лицар червоної троянди 
Католицький Поступ
  ·  Про тих, що розвіяні вітром зі Сходу 
  ·  Хроніка УКУ 
  ·  ОГОЛОШЕННЯ 
Спорт-Поступ
  ·  Кубок поїхав у Порту 
  ·  Велике протистояння триває 
  ·  КАЛЕНДАР