Поступ
BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds

    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Людина Поступу.    Мікроскоп пана Юрка.    Львівщина в особах і вчинках.    Арт-Поступ.    Спорт-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
19 липня 2003 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум

Купол
Львів
  16:49 18-10-2017 -   «Укрзалізницю» мають повернути в підпорядкування Мінінфраструктури  
  16:47 18-10-2017 -   У Львові планують відновити ще 20 тролейбусів  
  14:40 18-10-2017 -   Випускники ПТУ та коледжів складатимуть ЗНО  
  14:33 18-10-2017 -   Працівники Львівської митниці вилучили понад 500 пар контрабандного взуття  
  14:28 18-10-2017 -   Сашко Семенов потребує допомоги, щоб перемогти лейкемію  
Україна
  16:49 18-10-2017 -   «Укрзалізницю» мають повернути в підпорядкування Мінінфраструктури  
  15:9 18-10-2017 -   В Україні створили інститут сертифікації військової техніки  
  14:43 18-10-2017 -   Заробітчани отримають право на пенсію, купивши страховий стаж, - Пенсійний фонд  
  14:38 18-10-2017 -   Кабмін доручив сформувати демографічний реєстр  
  14:36 18-10-2017 -   З початку безвізу ЄС відвідали 7,5 млн українців  
Світ
  14:37 18-10-2017 -   У Перу поліція виявила труби з 1,3 тоннами кокаїну  
  13:34 18-10-2017 -   У Нідерландах відкрили надрукований на 3D-принтері велосипедний міст  
  10:26 18-10-2017 -   Суд Гаваїв заблокував указ Трампа про мігрантів  
  10:15 18-10-2017 -   Кейт Міддлтон повідомила, коли народить третю дитину  
  13:54 17-10-2017 -   Фіни впевнені, що санкції проти Москви потрібно зберегти  

  ·  · 
 
Архів Поступу
Жовтень
  Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  »  УРОДИНИ

___________________________________________________________________________

schulz: Тяглість історії
Галина КАНАРСЬКА
 
Schulz: Тяглість історії
Проза Бруно Шульца вимагає зосередженої внутрішньої тиші. З його маленьким томиком хочеться заховатись у затишному куточку і увійти у світ, де цинамон забиває дух, де інтимне передчуття долі зливається з твоїм затамованим подихом, і ти неспішно і довірливо, розкошуючи у запаху слова, подорожуючи e сплетінні речень, не маєш змоги та й не бажаєш вирватись з їх полону. Торкнешся легенько стареньких дверцят і вони відкриють тобі невідомий світ...

Безліч дверей перед парадним входом Першого українського театру для дітей та юнацтва з величезним дзвоником, який так провокує тебе, наче закликає: "Зроди мій дзвін!" І ти мимоволі торкаєшся шнурка і -- дзвін дзвенить лише для тебе, хоча усе подвір'я усміхнено зосереджує свою увагу на цьому загубленому у попелятості дверей дзвоні. Цей дзвін, як знак, -- перепустка у світ Бруно Шульца в "дзиґівській" інтерпретації, точніше у кауфмансько-вальківській інтерпретації. А далі була...трава. Ти ступаєш на неї стривожено, хочеться зняти взуття і відчути її дотик, лише іронічний погляд папуги, господині дзиґівської кав'ярні "Під клепсидрою", зупиняє тебе від цього емоційно-необдуманого вчинку. Ще крок -- і ти опиняєшся в театральній реалії серед передпрем'єрно збудженої публіки.

Так якась миттєвість внесла тебе у світ Бруно Шульца і винесла у наше будення: пошук місць і таке вже логічне затримування для Львова початку вистави. Але знову пролунає дзвін і ми опинимося..., ні, не у світі Бруно Шульца, а в інтерпретованому шульцівському світі очима Влодка Кауфмана і Романа Валька. Тиші тут не буде. Зранена душа сучасної людини кричатиме до нас відверто-брутально. Візії шульцівські заглушаться візіями сучасного провінційного міста з його вічним шекспірівським питанням :"Бути чи не бути?" Лише вся у чорному невеличка жіноча постать у маленькому капелюшку (заслужена артистка України Любов Каганова) мовчатиме в шульцівській тональності. "...Без свистка, без сапання потяг поволі і мовби замислено рушав у дорогу" -- промовить вона і як у відгук їй обізветься Вадим Яковенко, якому в цьому дійстві суджено існувати у двох іпостасях (можливо, так видалося мені) -- в ролі Лікаря, а інколи, невловимо- миттєво, в ролі ...Бруна Шульца, цього дрогобицького мрійника, який умів світ провінційного містечка закодувати магією казковості.

Герой дійства -- дрогобицький актор Іван Гарасимчук (в цьому таки є щось дуже символічне!) до певної міри декларативний, експресивний і дуже сучасний. Властиво оце відчуття сучасності превалювало у всьому дійстві. Як справді дуже сучасні люди Влодко Кауфман і Роман Валько не мали часу зосереджувати свою увагу на тих нюансах шульцівської прози, яка змушує читача забути про все на світі і не відчувати час. Автори поспішали: хотіли втиснути дійство в динамічну форму, яка б не розсіювала глядацьку увагу, намагались якомога точніше відтворити сюжетність дії, на жаль, не зосередили свою увагу на Слові. Воно звучало, але якось буденно -- приземлено, поспішно, наче ми справді "не розуміли нашої долі і розійшлись, дзвенькнувши скляними дверима".

Зрештою, видається, що Бруна Шульца треба залишити на дні свого серця, і прийти до нього, коли зумієш слухати тишу, адже не даремно Богдан-Ігор Антонич стверджував, що "тиша, це мова, якою промовляє до нас Бог". Тож залишимо Бруна Шульца в його казково-чутливій прозі, а самі повернемось до дійства спроби Влодка Кауфмана і Романа Валька "Весна без назви". Якщо відірвемось від думок про прозу Бруна Шульца, то зможемо стверджувати, що за мінімально короткий час митцям вдалося створити цілісне дійство, з яскравими акторськими роботами. І перш за все варто говорити про заньківчанина Вадима Яковенка. Це справді унікальний актор, який відповідає контрактній системі існування акторів на Заході, бо він, не зважаючи на зайнятість чи незайнятості у репертуарі, завжди перебуває у хорошій творчій формі і може у будь-яку мить взятися за процес творення. Як актор універсальний, відіграє за себе, за партнерів і за сценічну ситуацію кожного окремого моменту. Він органічний у цьому химерному сценічному просторі, створеному Влодком Кауфманом.

В особі Влодка Кауфмана Львів має цікавого художника-концептуаліста, який може створити сценічний простір ...з нічого, тобто з речей, зібраних десь на смітниках, і він атмосферно та сценічно відповідатиме мистецькій ідеї, яка його цікавить. Листя папороті, у загнаній круговерті дійства все одно проростатиме з тиші шульцівської прози, а його обурення нашою байдужістю до культурної спадщини кричатиме з ксерокопій шульцівських малюнків, розвішаних у смердючому туалеті театру. Знову ж таки окрема інсталяція, де хто ми: свідки чи учасники?!

Співпраця Влодка Кауфмана, Романа Валька і Олександра Козаренка дає надію на майбутнє. Дійство засвідчило, що між ними існує творче взаєморозуміння, вони існують в одній системі творчих координат. І, можливо, з часом їм вдасться зібрати навколо себе акторів, які також існуватимуть у цій системі мистецьких цінностей, які цікавлять цю творчу групу, при умові, що дійство не було лише одноразовою акцією "Дзиґи" до 10-літнього ювілею, і в її планах -- ще якісь театральні проекти. Бо навіть це дійство дало змогу в інших акторських якостях побачити заньківчанку Валентину Бондар, показати себе більш широкому театральному загалу цьогорічному випускнику акторського відділення філологічного факультету Львівського національного університету імені Івана Франка Андрію Сніцарчуку (курс -- народного артиста України Богдана Козака). До речі, саме Андрій Сніцарчук існував дуже делікатно, творив образ ніжними пастельними мазками, наче тримав у пам'яті шульцівські малюнки , зокрема його принца, і знав ствердження автора, що у прозі він повніше висловлює свій малюнок.

Окремо хотілося б сказати про хореографа цього дійства Анатолія Бедичева, який був запрошений Романом Вальком до співпраці з Дніпродзержинська. Саме його володінням музичним матеріалом, створеним Сашком Козаренком, допомогло надати дійству стрункої форми, внести в нього певну експресивність і навчити акторів мовою танку розмовляти на вербальному рівні. "Ця історія буде тягнутися..." --стверджував Бруно Шульц. "Ця історія буде тягнутися..." -- хотілося б ствердити нам з надією, що наше місто хоч час від часу вибухатиме мистецькими проектами, які збиратимуть найрізноманітнішу публіку, які викликатимуть найсуперечливіші думки і які будуть дарувати бажання творення. І ця історія буде тягнутися в пошуках мистецтва, яке, за стверджуванням Бруно Шульца, повинно "бути зондом, запущеним у безіменне".

Обговорити в форумі






»  ФОТОГРАФУЮТЬ
Ця вічна мить
Олег ВВЕДЕНСЬКИЙ
 
Своє народження нове львівське творче об"єднання "Фото-Сходи" задекларувало виставкою у Центрі української книги. Філософські паралелі хвилинного і безконечного, пошуки себе між вічністю і миттю. Найтонші нюанси краси і добра представлені на виставці фотографів-аматорів під назвою "Ця вічна мить.."

Літератора і художника, викладача і студента, історика і фізика, сторожа і підприємця, філософа і комп'ютерника об'єднала творча концепція, яку найбільш ємко висловила одна з членкинь об'єднання Валентина Токарська "Світлина -- мелодія душі". Для них фотографія -- уже не просто хобі. Це спосіб взаємостосунків зі світом. Більшість представлених на виставці робіт демонструє делікатний естетський погляд авторів на світ, пропущений через індивідуальні емоційні фільтри. Фотографічний образ дозволяє висловити рефлексії власних інтерпретацій, стати особистим меседжем для кожного глядача.
Детальніше>>
»  СУМУЄМО
Пам"яті маестро
Богдана БОДНАР
 
Декілька днів тому лунало гучне "Многая літа..." для Ігоря Лацанича -- художнього керівника Львівського академічного державного театру опери і балету імені Соломії Крушельницької, народного артиста України, одного з найкращих українських дириґентів. Хтось підраховував, через скільки років святкуватимуть його 70-ліття.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Касьянов дав місяць на роздуми 
  ·  "Матч-реванш" на Марсовому полі 
  ·  Буняк знайшов крайнього 
Погляд
  ·  Тріумф "перекладачів"? 
  ·  Романо Проді -- не без гріха 
Поступ у Львові
  ·  Сихівський конфлікт набирає обертів 
  ·  Війна за дворик 
  ·  Міжнародне свято бойків 
  ·  Вчинок і слово 
  ·  Пам'яті Ігоря Лацанича 
  ·  Транспортні конфлікти 
  ·  У відставку через стоянки 
  ·  Чайка вирушає в похід 
  ·  Дітей лікують безкоштовно 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Мукачівське "німе кіно" 
  ·  Зленко "пролітає"? 
  ·  Кому потрібен партійний президент? 
  ·  Жоден казах не постраждав 
  ·  Віктор Медведчук одружився 
  ·  Ющенко обмежить Медведчука 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Блера не поважають 
  ·  На замовлення Вашингтона 
  ·  Німців рятує імміґрація 
  ·  До церкви -- в папері 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Людина Поступу
  ·  Пам'яті патріарха 
Мікроскоп пана Юрка
  ·  Мікроскоп пана Юрка 
Львівщина в особах і вчинках
  ·  Як знімали Миколу Гориня, або Мистецтво відставки 
Арт-Поступ
  ·  schulz: Тяглість історії 
  ·  Ця вічна мить 
  ·  Пам"яті маестро 
Спорт-Поступ
  ·  Спідвей: доріжками швидкостей 
  ·  Ефект контрастного душу 
  ·  Борецьке срібло зі Скоп'є 
  ·  Королі ПІАРУ 
  ·  КОРОТКО 
Пост-Faktum
  ·  Галичина під владою чернігівських 
  ·  КАЛЕНДАР