BRAMA
  UKRAINEWSTAND
Home - NEWS - Weather - Biz - Sports - Press - Calendar - Classifieds

  УКРАІНОВИНИ
Home - НОВИНИ - Погода - Ділове - Спорт - Прес - Календар - Оголошення




Поступ головна сторінка, Postup HOMEPAGE

| АРХІВ | INDEX 18-19 ЧЕРВНЯ 2002 року |

Жовті вакханалії буденного начиння

НАТЮРМОРТ

Марта ГАРТЕН

Оксюморонне визначення жанру картин Іванки Войтович, найсвіжішу серію яких демонструє тепер галерея “Гердан” (вул. Руська, 3), і справді не надто пасує до суті полотен. Однак не тому, що натюрморт – це “мертва натура”, а художниця композиціями з ужиткових предметів буцімто відтворює життєву подобизну речей, причому надто життєву, аби бути мертвою. У такому б випадку завжди милішим видавався б переклад аналогу жанрового визначення з англійської – “тихе життя”. Так, життя. Але тихе?!

Ні! Це не для персонажів Іванчиних полотен, де жодної тобі тиші чи мертвотності. У її негаласливих композиціях домінує напружена інтрига. Не виключено, що й сублімовано еротична.
Залишаючись у рамках суто декоративного вирішення, натюрморти Іванки Войтович вибудувані на певній настроєвій хвилі, яка, проте, не позбавлена крутої драматургії в логіці кожного сюжету.
Адже всі ці кавники, слоїчки, пляшки, бокали, попільнички, виногрона є нічим іншим, як ... персонажами бурхливих вакханалій. Це тільки на перший погляд вони бездушні предмети доволі схематичного зображення. А насправді...

Насправді – це жага і її погамування. Спека і прохолода. Морок чорної тіні та сонячна яскравість.
Соковита м’якість достиглих фруктів і прозорість скляних об’ємів. Розмаїття форм і контрастних барв. Фіолетовий ефір і рожевість мушель. Чуттєва лінеарність і смакування кольорових плям. Це насолода споглядання улюбленого.

Насолода, яка естетизує навіть клапоть звиклого цегляного муру (два твори з експозиції ніби цитують видобутий з-під тиньку фрагмент галерейної стіни, – доречно, іронічно, артистично).
Колекціонування цеглин із фірмовими клеймами – пристрасть художниці. Як, зрештою, і не менш пристрасне збирання для малярських студій сецесійного ужиткового начиння – такого зовсім не по-антикварному природного й на сучасних кухнях Галичини. Бо хіба ж може бути щось більш запаморочливе за ранкову каву, змелену саме на віденському млинку?

Любовна млость, котра передувала цьому ранку, ніяк не вивітрюється із картини. Це вона розкішно-недбало розсипає кавові зерна, перекидає горнятка і фужери з червоним закарпатським вином. Вона примушує тремтіти у спогадах чи передчутті насолоди не тільки того, кому належить “Стіл кавомана”, а й сам простір довкола буденних столових предметів, чорні контури яких злизує повітряно-світляне миготіння. Це один із упізнаваних, характерних стильових прийомів малярки, її авторський почерк. Так струменить лоскітливий аромат, так парує час, так міниться не заднє, а переднє тло композиції, так “фонить” повітря, так вібрують предмети, оправлені однією рамою в самостійний сюжет, що відбувся до картини або ж розгорнеться після неї...

У самій же рамі, по-оказійно вибагливо дібраній до кожного сюжету, поєднуються засади голландського й сезанівського натюрмортів, матіссівська декоративність з експресіонізмом мазка, імпресіоністична легкість передачі настрою з графічністю рисунку. Це висока освіта фахівця. Однак Іванці Войтович вдалося не тільки виробити власну, по-сучасному проартикульовану художню мову, що придатна для опису інтер’єрно-альковних історій у жанрі натюрморту. Вона володіє більшим – неповторністю стилю, креативністю погляду, феміністичною версією світу, що концептуально розкривається кольором стиглої помаранчі.


довідка

Іванка Войтович народилася в Ужгороді 1976 р. Освіту здобула в Ужгородському коледжі мистецтв ім. А. Ерделі та Львівській академії мистецтв

Виставки:

1994 – “III -XO”, “Галерея”, Ужгород

1994 – Ганновер, Німеччина

1995, 1996 – Будапешт, Угорщина

1997– Український дім, Київ

1998 – “Міні-текстиль”, КМЦ “Дзиґа”, Львів

1994-2000 Ужгород

1999 – Inspiratio, КМЦ “Дзиґа”, Львів

2000 – диплом лауреата Осіннього салону “Високий замок”, Палац мистецтв, Львів

2001 – салон “Інтер’єр”, Київ

2001 – галерея “Ґердан”, Львів

2001 – “Постспекотний настрій”, салон “Клєр”, Львів

2002 – “На жовтому столі...”, галерея “Ґердан”, Львів

POSTUP - ПОСТУП
№87 (943),
18-19 ЧЕРВНЯ 2002 року

ПЕРША СТОРІНКА
·Цитата Поступу
·Телепортація реальна
·Німецьке посольство підозрюють у махінаціях

ВЕКТОРИ ПОСТУПУ
·Гріхопадіння науковця
·Український “Зеніт” запустив американський супутник

ПОСТУП У ЛЬВОВІ
·Новий порядок у ПРП
·Інтелігенція пише лист президентам
·КомпенсаціїЇ платитимуть ще рік
·Нетрадиційні пріоритети Янківа
·Руслана в нових технологіях
·Селяни бувають обізнані і агресивні
·ХРОНІКА

ПОСТУП З КРАЮ
·Українці миритимуть грузинів з абхазцями
·Бродський іде до Тимошенко, Мороз – від Леніна
·Кучма та Кінах у парламенті
·Створено новий департамент
·Скажена корова в Україні
·КРАЄВИД

ПОСТУП У СВІТ
·Французькі правоцентристи отримали карт-бланш
·Канонізували італійського чудотворця
·Блондинки – таємна зброя Iзраїлю
·Партія Лєппера здобуває популярність
·Буш наказав вбити Саддама Хусейна
·СВІТООГЛЯД

АРТ-ПОСТУП
·Жовті вакханалії буденного начиння
·На “Золотоверхому Києві” львів’ян представляла “Gloria”
·АРТ-АНОНСИ

СПОРТ-ПОСТУП
·Такий дивний чемпіонат
·СПОРТ-БЛІЦ

ПОСТ-FACTUM
·Новий доросліший Девід Боуі
·КАЛЕНДАР

 






 


Український центр Інтернет-реклами "ECHO"

Wertep top 100