BRAMA
  UKRAINEWSTAND
Home - NEWS - Weather - Biz - Sports - Press - Calendar - Classifieds

  УКРАІНОВИНИ
Home - НОВИНИ - Погода - Ділове - Спорт - Прес - Календар - Оголошення
buy visitors



Поступ головна сторінка, Postup HOMEPAGE

| АРХІВ | INDEX 17 ТРАВНЯ 2002 року |

Запальне ачелерандо Мрозека

ПРИТАНЦЬОВУЮЧИ

Марта ГАРТЕН

Повну сатисфакцію отримали нещодавно шанувальники неофолькового музичного напрямку. Уже одне те, як слухачі буквально брали спершу облогою, а потім штурмом вхід до Львівської обласної філармонії, де мав відбутися концерт польського кларнетиста-віртуоза Войтека Мрозека, може слугувати показником напрочуд успішної організації цієї мистецької акції і насамперед дебюту Україно-польського медіа-товариства. Браво, колеги!

Така кількість людей, що бажали потрапити до концертного залу ім. С. Людкевича, засвідчила, що поінформованість була колосальною. Та кожен міг розраховувати на запрошення, бо, окрім новоствореної інституції, заснованої для розширення україно-польської співпраці в медійній площині та активізації культурницьких, мистецьких і громадських ініціатив, до промоції проекту Dances of the World долучилися ще й “Приватбанк” як ексклюзивний спонсор та Генеральне Консульство Республіки Польща у Львові (в особі знаного меломана Генерального консула Кшиштофа Савіцького), і Польський інститут у Києві (в особі не меншого прихильника добросусідського музикування Пйотра Козакевича). Про присутність же на самому концерті значної кількості польських чиновників, які опікуються культурою, і згадувати зайве, бо це та традиція працівників державних та самоврядних органів нашого західного сусіда, яку й нам перейняти випадало б.

Оскільки філармонійний зал не зміг умістити всіх охочих послухати звучання екзотичного турецького кларнета Войтека Мрозека, цимбал Ігоря Ломаги та перкусійних інструментів Богуша Векки, публіка ладна була стояти впродовж усього концерту у фойє та коридорах (щось подібне можна було пригадати хіба під час “Карміни Бурани” у виконанні хору “Ґлорія” під завісою останнього фестивалю “Контрасти”). Благо, добра підзвучка того, що відбувалося на естраді, давала аутсайдерам можливість також зловити кайф. А коли ж ця вередлива техніка відмовляла – були й такі прикрі моменти в розпалі програми, – тоді слухач (навіть за дверима!) зміг гідно оцінити, як соло віртуозного кларнетиста силою звуку не поступалося камерному оркестру “Леополіс” під мистецьким керівництвом віолончеліста Ярослава Мигаля.

Проте Войтека Мрозека, що натхненно представив львів’янам своє оригінальне аранжування танцювальних мелодій різних народів (починаючи від середземноморських і закінчуючи американськими), треба було не тільки чути, а й бачити. Особливо в дуеті з Ліндсеєм Девідсоном.
Представляючи публіці цього першого випускника Единбурзького університету, який отримав диплом і науковий ступінь по класу шотландської волинки, музикознавець Софія Іванова, яка вела програму, передбачала, що його вихід стане своєрідною родзинкою концерту. Містер Девідсон припав публіці до душі не тільки грою на старовинному інструменті, а й своїм екстравагантним одягом. Але лауреат багатьох конкурсів і 5-кратний Майстер серед Майстрів по класу волинок у Шотландії та Великобританії Ліндсей Девідсон не був би патріотом, якби не вийшов до глядачів у рідній національній ноші – спідничці і гетрах! А от сценічні костюми, в які була одягнена вокальна формація “Менестрелі”, створив непересічний модельєр – Оксана Заяць-Лобас. Це вбрання, сконструйоване на зіставленні простих геометричних форм відкритих кольорів, своєю багатобарвністю щонайдопасованіше потрапляло у стиль емблеми проекту “Танці світу”. До речі, емблема була єдиною художньою окрасою сцени, алегорично розкриваючи еманацію сонячного кола, що завихрює у хороводі різнокольорові трикутні прапорці – символи багатоманітності культурних традицій світу.

І всі ці традиції (від чилійського Tango Uno, грецької Jaspico Servico й до української коломийки й пісень американських негрів-невільників) зумів об’єднати нерозривним концертним колом Войтек Мрозек. Зал жваво реагував не тільки на його джазову техніку інструментального звуковидобування, триоктавне глісування чи перманентне дихання, а й на знамените диригування під час ачелерандо – танцевих прискорень, що уподібнювалися до розкручення спіралі космічної вітальної сили, захованої в безконечнику меандрового рисунку складноритмічних балканських, турецьких, єврейських та угорських мелодій. І цьому захопленню від знайомства із цікавим музикантом не пошкодили навіть непорозуміння із несинхронною “мінусівкою” чи не завжди точним звучанням оркестру й вокалістів, – адже дехто з вибагливої львівської публіки вельми критично (і то не через відомий професійний снобізм!) поставився насамперед до виконавської майстерності наших краян, які не тримали належної планки при виконанні популярної музики, занизивши її до “циркового” рівня. Та хай там як, але Войтек Мрозек запалом свого ентузіазму залишив суперпозитивні враження, примусивши слухачів включитися в загальне ігрове музикування, буквально пританцьовуючи на рипучих філармонійних кріслах, і вибухати довготривалими оваціями після кожного(!) номера програми. Після таких шалених “браво!” і “біс!” бажається ще й інших промоційних гастролей проектів Войтека Мрозека, записаних на CD – “Ракії” та вальсів Шопена. То би для Львова було щось із чимось!

POSTUP - ПОСТУП
№70 (926),
17 ТРАВНЯ 2002 року

ПЕРША СТОРІНКА
·Цитата Поступу
·Мертва точка Личакова

ВЕКТОРИ ПОСТУПУ
·Дев’ятий тріумф королів із Мадрида
·Україна в тіні Росії
·Мертва точка Личакова

ПОСТУП У ЛЬВОВІ
·“Наша влада буде сильною...”
·Кадрові вектори Буняка
·Російський центр закидали пляшками
·У Львові “Кобра” і Смирнов
·Міські голови мають бути розумними
·В очікуванні інвестиційного буму
·ХРОНІКА

ПОСТУП З КРАЮ
·Туманні перспективи Кінаха
·Як розташуються “парламентські зорі”?
·Німеччина дякує за “архів Баха”
·Сформовано керівництво Криму
·Продають “Україну”
·КРАЄВИД

ПОСТУП У СВІТ
·Перемогли християнські демократи
·Боснія озброювала Ізраїль
·Японія оголосила торговельну війну США
·Нелегальні іммігранти
·Антикитайські виступи у Киргизстані
·Індійські аферисти-мільярдери
·СВІТООГЛЯД

ПОСТАТЬ ПОСТУПУ
·Місія Другого апостола Павла

АРТ-ПОСТУП
·Фокус симультанного простору
·Запальне ачелерандо Мрозека
·Арт-анонси на уїк-енд

ПОСТ-FACTUM
·Сизого диму манливі чари
·КАЛЕНДАР

 






 


Український центр Інтернет-реклами "ECHO"

Wertep top 100