BRAMA
  UKRAINEWSTAND
Home - NEWS - Weather - Biz - Sports - Press - Calendar - Classifieds

  УКРАІНОВИНИ
Home - НОВИНИ - Погода - Ділове - Спорт - Прес - Календар - Оголошення




Поступ головна сторінка, Postup HOMEPAGE

| АРХІВ | INDEX |

Романтична реальність

ПЛЮС

Віра ПАЛЮТА

Зізнаюся відразу чесно: я – “толкінутик” із майже 20-річним стажем. “Гоббіта” любила з дитинства, а “Хоронителів” (той перший, скорочений варіант) уперше взяла в руки ще літом 83-го.

Звістка про зйомки – напевно, як і для більшості – породила надію. І ще страх, що який-небудь голлівудський халявщик зіпсує те, що для мене є таким дорогим...

Касету я купила 30 грудня. І з тих пір (тільки не смійтеся!) я подивилася фільм уже 5 разів. Це повністю, не рахуючи прокручування шматків. І от що дивно: із кожним новим переглядом джексонівський “Володар Перстенів” подобається мені все більше й більше!

Численні “проколи” фільму очевидні: кавалерист-дівиця Арвен (хоча повинна визнати, що Лів Тайлер дуже старається!), зловживання комп’ютерними ефектами, орки, наче витягнені з якоїсь дешевої “страшилки”...

Правда, у випадку з орками, я готова проявити поблажливість. Підозрюю, “звіряча” зовнішність цих істот викликана тим, що вони ні в якому разі не повинні асоціюватися ні з якою расою.

Новозеландець Джексон максимально “політкоректний” (на щастя для нас усіх!), виявився нормальною людиною: якби на його місці був янкі з Голлівуду, дістали б ми парочку негрів у загоні Хоронителів! Але ці хворі на голову громадяни все одно знайдуть за що висварити фільм: в одній англомовній рецензії я прочитала, що “цей фільм сподобався б Гітлерові”, що це прославляння білої раси, ну і далі, про нордичних блондинів-ельфів і арійську ідею... І все це цілком серйозно!

Але, усвідомлюючи всі вразливі місця фільму, я відчувала, що його світ не бажає мене відпускати – він зачаровує! Дивне це було відчуття: голова працьовито сортує по поличках критичні зауваження, а у вухах звучать смутні флейти.

Так, критика критикою, але в душі – відчуття якогось неможливого, дивного дива. І мурашки по спині – від пізнання того, що так довго жило лише усередині тебе і раптом знайшло видимі, реальні форми, риси, звуки, голоси...

Насправді саме такого підходу фільм і вимагає – прийняти його світ як реальність і жити в ньому.

Режисер, беручись за фільм, як мені здається, скористався методами самого Толкієна: він намагався створити “іншу реальність”, ретельно, докладно – із повною вірою в її істинність.

Так, Пітер Джексон дуже емоційно й палко переказує на екрані цю високу, романтичну, “вічну” й чарівну історію про добро і зло... Але одночасно він дуже ретельно стежить, щоб усередині створюваного ним “чарівного” світу усі його мешканці, у тому числі і “фантастичні” – ельфи, гноми, гоббіти – існували за суворими законами реалізму, навіть у побутових дрібницях. Як ретельно пророблені деталі одягу, посуду, побуту, архітектурні особливості поселень різних рас...

Хоронителі, які декілька тижнів мандрують дикою місцевістю, справді виглядають змерзлими, втомленими... Коли камера вихоплює великим планом їхні руки, вони в синяках і подряпинах, з обламаними нігтями... (Хто ходив у походи, мене зрозуміє...).

У тканині фільму розсипано безліч таких “смачних” життєвих, реалістичних деталей (із кожним новим переглядом із задоволенням відловлюєш чергову порцію!). Разом із психологічно точною грою акторів вони допомагають створювати на подив міцну тканину реальності цього кіношного Середзем’я, відчуття справжнього світу... Ну а що до його величі, просторів і краси... Над приголомшливими натурними зйомками в цьому фільмі не схлипнув, здається, уже тільки ледачий! Так, Нова Зеландія – воістину казково красива країна!

По суті, те, як Пітер Джексон вибудовує світ свого фільму – це саме толкієнівська технологія – адже і професор буквально нашпигував свою розповідь дрібними деталями й подробицями – побуту, традицій, історії, поезії – майже не потрібними для розвитку інтриги, але такими, що надають світу, в якому вона розгортається, те неймовірне відчуття істинності та глибини.

До речі, на мій погляд, більшість “розривів” у цій “тканині” реального буття Середзем’я у фільмі пов’язані зі застосуванням комп’ютерних технологій і особливо – персонажів. Вони виконані на високому рівні й в іншому, більш “фантастичному” за стилем фільмі, напевно, не викликали б жодних проблем у сприйнятті. Але тут їх віртуальна сутність якось по-особливому впадає в око...

Добре, не хочу надто багато розповідати про сам фільм. Ви все самі побачите. Ще скажу тільки, що для мене іншого Фродо тепер просто не існує. Елайджа Вуд – це Фродо. Він настільки щирий, органічний, існує так емоційно, що стає головним нервом усього, що відбувається. У його величезних очах можна прочитати все...

Цікаво, однак, що режисер дуже рішуче змістив акценти в цьому способі – замінивши досить зрілого, дорослого Фродо книги на зовсім юного Фродо. 19-річний Вуд і грає 19-річного хлопчиська.

Ідеаліста, романтика і книгаря, вихованого дивакуватим дядьком на віршах і героїчних легендах, якому раптом доводиться стрімко і страшно дорослішати... Ця базова зміна в біографії потягнула за собою багато інших дрібних змін – у трактуванні характеру, окремих деталях, хронології сюжету.

Дженсон на перший план явно висуває мотив жертовності. І, міняючи вік персонажа, намірено акцентує весь трагізм і вагу жертви, принесеної Фродо заради порятунку Середзем’я.

Так, цей фільм недосконалий. Але, по-моєму, Дженсон підійшов до світу книг Толкієна настільки близько, наскільки це можливо, використовуючи засоби іншого виду мистецтва. Загалом, я отримала велику радість від цього фільму. І тепер із нетерпінням чекаю продовження... А під кінець ще раз повторю: щоб до кінця отримати кайф від фільму, його треба дивится знову й знову, смакуючи деталі.

POSTUP - ПОСТУП



ПЕРША СТОРІНКА
·Цитата Поступу
·До Києва повернулися прапор і шабля Богдана Хмельницького
·Знову рука Москви?
·ВСЕРЕДИНІ
·Участь у виборах небезпечна для життя

ПОГЛЯД
·Шановні cпівгромадяни!
·Відповідальність обраних
·Андрій САДОВИЙ: Референдум відбудеться незалежно від погоди чи настрою влади

ПОСТУП У ЛЬВОВІ
·Володимир Цибулько і виборчий "Майн кайф"
·Уродини Патріарха Любомира Гузара
·Віктор Пинзеник і Тарас Чорновіл - за Тараса Стецьківа
·ХРОНІКА
·Вітчизняне підприємство під загрозою знищення

ПОСТУП РЕКЛАМНИЙ
·Всупереч здоровій логіці світового парламентаризму
·Львів потонув у передвиборному вандалізмі
·Сам не гам - і другому не дам
·Степан Курпіль - лідер

ПОСТУП З КРАЮ
·Медведчук і Волков рятуватимуть "За Єдину Україну"?
·"Джексон-Венік" дещо пригадає Україні
·КРАЄВИД

ПОСТУП РЕКЛАМНИЙ
·Любомир Буняк. Штрихи до портрету

ПОСТУП У СВІТ
·Знову рука Москви?
·Доля Європи й 105 мудреців
·Миротворець Абдулла
·Терориста не знайдено
·СВІТООГЛЯД

ПОСТУП РЕКЛАМНИЙ
·ВІДЧИНИ ВІКНО У СПРАВЖНЄ ЖИТТЯ

ЛЬВІВСЬКІ ОБСЕРВАЦІЇ
·ЛЬВІВСЬКІ ОБСЕРВАЦІЇ

ПОСТУП НАУКИ І ТЕХНОЛОГІЙ
·Невидима рука світотворення
·Нове життя бісквіта
·Невже про карієс можна забути?

КРИМІНАЛ
·Як прикордонники видобували золото і розбирали автомобілі
·Справа Білозора набирає нових обертів
·ХРОНІКА

"ПОСТУП КОМП""ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ"
·У 2030 році людству загрожує бунт роботів
·Стівен Возняк робить кишеньковий комп'ютер для Зевса

АРТ-ПОСТУП
·"Розумний Арлекін"
·Коли особисте дорівнює творчості, творчість, робота дорівнює життю
·Інструментальний театр постмодерної музики

ПОСТУП РЕКЛАМНИЙ
·Богдан Дубневич: Я відповідаю перед своїми виборцями і власним сумлінням
·Богдан Федоришин - не теоретик, а практик

СПОРТ-ПОСТУП
·Підсумки скандальної Олімпіади
·Погроми в Манчестері та Римі
·Боксери уклали угоду
·СПОРТ-БЛІЦ

РОЗМАЇТИЙ ПОСТУП
·АСТРОЛОГІЧНИЙ ПРОГНОЗ
·ЗАГАДКИ МІСТА ЛЕВА
·Галерея реальності

ПСИХОЛОГІЧНИЙ ПОСТУП
·Тест для керівника

КІНОПОСТУП
·Романтична реальність
·Буриданів осел
·"Оскарівські перегони" очолили гоббіти

НАША АФІША
·ТЕАТРИ, ІМПРЕЗИ, ВИСТАВКИ
·НІЧНІ КЛУБИ ТА БАРИ, КНАЙПИ
·Опера Алли Сіренко для дітей
·Режисер Олег Новохацький і його ляльковий театр
·"Віртуози" під батутою Джозефа Пілбері (Англія)
·Гобелени із Франції
·"Квіти" Івана Остафійчука

ПОСТ-FACTUM
·"У П""ЯТНИЦЮ В ПОСТУПІ"
·КАЛЕНДАР
·"Володар перснів" почав збирати нагороди
·Казки Віденського лісу від "Братів Блюзу"

 






 


Український центр Інтернет-реклами "ECHO"

Wertep top 100