BRAMA
  UKRAINEWSTAND
Home - NEWS - Weather - Biz - Sports - Press - Calendar - Classifieds

  УКРАІНОВИНИ
Home - НОВИНИ - Погода - Ділове - Спорт - Прес - Календар - Оголошення




Поступ головна сторінка, Postup HOMEPAGE

| АРХІВ | INDEX 6-12 ГРУДНЯ 2001 року |

Counter Strike: тактика командних дій

ВІРТУАЛЬНИЙ ПОЛІГОН

Counter Strike. Багато людей божеволіють від нього. Багато й таких, у кого все це ще попереду.

Чому ж він привернув увагу публіки? Адже в ньому немає ні надзвичайної графіки, ні фантастичного звуку. За сучасними візуальними мірками Half-Life вже далеко не лідер. То чому ж люди бавляться в Counter Strike?

Найвірогідніше – тому, що він вніс у мультиплеєр дуже багато нового, а все було запозичене з інших модів гри було додумане і доведене до досконалості. При всіх своїх фічах і новаціях КС виявився надзвичайно динамічним, більше того, в ньому для беззастережної перемоги вже недостатньо просто особистого вміння гравця. Тактика вирішує майже все. І якщо гравці за досвідом гри підбираються майже рівні, то перемагає та команда, дії якої відпрацьовані, команда, в якій усі гравці діють злагоджено. У CS дуже великі ставки на командну гру.

Прикрий друга

В Інтернеті досить багато оглядів цього моду і тактичних порад, тому, не повторюючи загальновідомих істин, хочеться дещо додати. Передусім, судячи з мого особистого бойового досвіду, діяти треба як мінімум парами. Це не означає, що досить просто поділитися на пари і бігати так по карті. Дії бойових одиниць у цій парі мають бути відпрацьовані заздалегідь. Зараз в багатьох статтях із тактики на картах пишуть приблизно так: “Двоє підбираються до заднього виходу, троє – до парадного входу, а ще двоє добираються через каналізаційну трубу”. Цього я не заперечую, але є таке поняття, як спрацьованість. Не можна просто вирішити за кілька секунд, хто з ким піде, просто тому, що люди в одному загоні можуть зашкодити один одному. Найбільш яскравий приклад – це коли хтось виходить за кут і, побачивши ворога, намагається йти назад, але не може, оскільки там стоїть його колега, який загородив своїм тулубом шлях до відходу. Природно, що його вбивають.


Це називається “ліва смерть”. Як ви думаєте, у справжніх підрозділах спецназу таке буває? Весь загін там поділений на маленькі групи: 2-3 (дуже рідко 4) осіб, їх спільні дії відлагоджені настільки, що їм у більшості ситуацій не потрібна навіть рація: кожен знає, що йому робити, як і де стояти. Так само треба чинити і в CS. Потрібно ділитися на пари (можна і на трійки, якщо в команді 6 і більше чоловік), і в цих парах всі рухи мають бути відпрацьовані так, щоб у бою не виникло заминки. Той же приклад з визиранням за кут у виконанні профі виглядає по-іншому. Один з воїв виглядає за кут, перебуваючи попереду, інший виглядає з-за кута позаду товариша. Перший сидить, а другий виходить стоячи. Якщо вони побачать противника, у них майже завжди вистачає часу стрельнути, завернути за ріг і, продумавши ситуацію (а взагалі-то і на цей випадок також має бути відпрацьований прийом), вони, скажімо, кинуть гранату або відступлять і т. д. Між іншим, радар має корисну властивість – з його допомогою можна, не видивляючись на всі боки, визначити положення свого напарника відносно себе. Тут же, до речі, прошу зауважити, що розділення на скіни також допоможе пізнати СВОГО напарника. Треба ділитися на різні скіни групами, тобто кожна група повинна мати свій скін, щоб не довелося шукати своїх напарників у натовпі однакових гравців.

Ясновидці

До питання про той же радар. Він надзвичайно корисний. Як усім відомо, у справжнього спецназу є рація, по ній вони можуть, не відволікаючись від бою, викласти ситуацію напарнику або іншій парі, що перебуває трохи далі і не має можливості побачити те, що відбувається. А ось RogerWilco є далеко не у всіх, і навіть ті, хто в принципі може його використати, не роблять цього, щоб не знизити швидкості зв’язку. Навіть у стомегабітній мережі робота Wilco дуже помітно впливає на пінг, враховуючи те, що одночасно говорить уся команда. Набирати ж довгі месаги ніколи, а в коротких усього не відобразиш. Ось для таких “переговорів” і потрібен радар. До речі, якщо хто-небудь з твоїх братів по зброї бачить ворога, то цей опонент також відображається на радарі, що цілком розумно. Загалом, радар – дуже корисна штука, і я не розумію тих, хто його вимикає.

Спацер під обстрілом

Тепер про кілька основних форм пересування:

1. Якщо загін рухається у вузькому коридорі, вентиляційною шахтою або каналізацією. Тут краще, щоб хтось ішов уперед, а інший – за ним, але дивлячись назад. Тоді складно буде застати вас зненацька. Дуже часто бачу ситуації, як хтось лізе вентиляційною трубою, позаду заходить противник – і вбиває всіх. Тому завжди треба, щоби тил прикривали. При цьому всі повинні поглядати на радар: якщо напарник раптом почне стріляти, треба розвернутися і підтримати його вогнем.

2. Якщо треба бігти відкритою місциною, яка може бути під наглядом снайперів. У цьому випадку є два найбільш дієві варіанти. Перший: усі біжать разом, на ходу прострілюючи снайперські місця. Тут треба пам’ятати, що рухатися треба зигзагами, час від часу добре присідати та підскакувати: це дуже часто рятує життя. Якщо ви бачите снайпера і знаєте, що у нього в руках Scout або AWP, враховуйте час перезарядок і сідайте в той момент, коли має бути постріл. Якщо снайпер не один, це не дуже допомагає. Також буває непогано кинути гранату і побігти, причому можна бігти доти, поки граната вибухне, оскільки зазвичай снайпери відвертаються, щоб не осліпнути. Другий основний метод полягає в прикритті. Один намагається пробігти поле, яке охороняють снайпери, а другий прикриває його із задніх позицій.

Врахуйте також, що при попаданнях снайпера буде трусити, і він не зможе влучити. Якщо той, хто прикриває, користується снайперською гвинтівкою, то краще нехай це буде AWP або, в крайньому випадку, G3/SG-1. Перед тим, як вибіжить “бігун”, також корисно кинути гранату – або кидати засліплюючі гранати під час того, як він біжить, оскільки він все одно з ножем, а снайперів засліпити – блага справа.

3. Пробіг будівлею. Тут можна дати лише кілька загальних порад, оскільки багато що залежить від планування. Насамперед треба відпрацювати відкривання дверей в парі, і відкривання дверей із закиданням гранат, відповідно, також у парі. Головні і найзручніші для оборони кімнати завжди краще перевіряти обстрілом через стіну (не шкодуйте набоїв) і гранатою. Але якщо в ній заручники, треба бути акуратнішим – багато що вирішують гроші. У цьому випадку краще перевіряти засліплюючою гранатою. Якщо в кімнату є кілька входів, то краще заходити у всі, природно, при цьому бажано не ділитися на одинаків, а синхронізувати роботу пар. Багато хто любить ховатися відразу за дверима, тому весь простір біля дверей краще заздалегідь простріляти. Головне – при штурмі будівель особливо не бігати, а перевіряти все акуратно і послідовно.

Далі йде питання про синхронізацію роботи пар. План, хто куди йде, бажано визначити заздалегідь.

Забігати в будівлю

/кімнату треба разом – з різних входів, по команді. Команда віддається тільки тоді, коли всі гравці на місцях, це можна перевірити за допомогою радара. Якщо домовитися з братами по зброї про особливе значення деяких команд, то можна спрацюватися ще краще. Наприклад, у нас команда Negative означає “прострілюємо стіни”. Особливо обдаровані можуть переписати звуки на свої, але доведеться запам’ятовувати, яка команда що означає. До речі, є ще один спосіб синхронізації, при якому не доводиться відволікатися на радіокоманди. Як команди можна використати постріли, тільки не черги, а одиночні, щоби можна було зрозуміти, що ти не в противника стріляєш, а команду даєш. При цьому на радарі той, хто стріляє, підсвічується, тому навіть якщо не чутно пострілу, можна зробити висновок, хто дав команду.

Лента за лентою

Вибір зброї. Тут багато залежить від смаку. Спецназу при штурмі я рекомендую MP5, M4A1, Steyr Aug, терору: MP5, Commando, АК-47, рушниці. Снайпери самі знають, що їм вибирати. MAC-10, на жаль, хороший тільки в ближньому бою. Рушниці каунтерам знадобляться тільки безпосередньо на базі терору, оскільки шріт сильно розлітається. Кулемет непоганий, знову ж, тільки для зачистки будівель. Кулеметника завжди треба прикривати і не забувати про його швидкість. Треба пам’ятати про ефективність пари “снайпер+штурмовик”, але це корисно далеко не у всіх ситуаціях. Ніколи не недооцінюйте гранат. Якщо настали “чорні” у фінансовому плані дні, не забувайте, що краще двоє з MP5, ніж один із кулеметом. Решту узгоджуйте зі своїм смаком і ситуацією, виходячи з характеристик зброї.

Ось начебто і все. Природно, написане тут мало придасться для гри в інеті з випадковими гравцями.

Автор розшукується

POSTUP - ПОСТУП
№186 (844),
6-12 ГРУДНЯ 2001 року

ПЕРША СТОРІНКА
·Цитата Поступу
·Шоу не буде
·Хто стане наступним мером Львова?
·ВСЕРЕДИНІ
·Спонсори мимоволі

ПОГЛЯД
·Слово як зброя
·Теледебати з глухими
·За нашу вільну Україну
·Хто стане наступним мером Львова?

ПОСТУП У ЛЬВОВІ
·Спонсори мимоволі
·ХРОНІКА
·Закриття шахт
·Телефон соціального здоров'я

ПОСТУП В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКУ
·Франківчани отримають два мільйони

ПОСТУП З КРАЮ
·КРАЄВИД
·Телевізійного шоу не буде
·Слідчі катують людей

ПОСТУП У СВІТ
·Війна проти Арафата
·У Бонні переміг Вашингтон
·Проект: Сполучені Штати Кіпру
·СВІТООГЛЯД

МЕДИЧНИЙ ПОСТУП
·МЕДОГЛЯД
·Виялено причину синдрому хронічної втоми
·Як створити дитині імунітет?
·Цей страшний хламідіоз

ЛЬВІВСЬКІ ОБСЕРВАЦІЇ
·ЛЬВІВСЬКІ ОБСЕРВАЦІЇ

КРИМІНАЛ
·ХРОНІКА
·"Бізнес є бізнес"
·У "рейковій епопеї" залізничники зазнали серйозних утрат

"ПОСТУП КОМП""ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ"
·Counter Strike: тактика командних дій
·Гейтс почав кар'єру кіноактора з ролі психа
·У Мережі вкрали 4,3 млн. USD
·Гаррі Поттер популярніший за Білла Гейтса
·Пошук фотографій Білла Гейтса буде кращим

МУЗИЧНИЙ ПОСТУП
·Рок-музика померла

СПОРТ-ПОСТУП
·Без Цигиці й Вергелюк нашій збірній - каюк?
·Ігор Савицький: "Львівській Політехніці" запропонували грати у NEBL"
·"Реал" пішов на перерву без втрат
·СПОРТ-БЛІЦ

ТЕЛЕПОСТУП
·Київська Диканька

КІНОПОСТУП
·Механізми насильства
·Пенелопа Круз - пристрасна мадридська мадонна

РОЗВАГИ
·Астрологічний прогноз
·Сміх і характер

НАША АФІША
·Прем'єра від Романа Віктюка
·Генеза любові
·Легенда про прозріння
·Кераміка Василя Гудака
·Ліжник - панно й одяг
·Лялька як модель людини
·акція тижня - Українсько-польський джазовий фестиваль Jazz bez...
·ТЕАТРИ, ГАСТРОЛІ, ІМПРЕЗИ
·ВИСТАВКИ
·КІНОТЕАТРИ
·НІЧНІ КЛУБИ ТА БАРИ,КНАЙПИ

ПОСТ-FACTUM
·у п'ятницю в поступі
·КАЛЕНДАР
·Вім Вендерс планує провести міжнародний кінофестиваль
·Найпривабливіша "ящірка"

 






 

Wertep top 100