BRAMA
  UKRAINEWSTAND
Home - NEWS - Weather - Biz - Sports - Press - Calendar - Classifieds

  УКРАІНОВИНИ
Home - НОВИНИ - Погода - Ділове - Спорт - Прес - Календар - Оголошення




Поступ головна сторінка, Postup HOMEPAGE

| АРХІВ | INDEX 8-14 ЛИСТОПАДА 2001 року |

Ольга Пасічник: Вимірюю світ за таким принципом - Бах... і решта

ПРИМАДОННА


Українка Ольга Пасічник - солістка Варшавської опери. Світлина Вікторії САДОВОЇ

Справжнім подарунком музичній еліті Львова й усім шанувальникам сучасної музики став приїзд Ольги Пасічник – знаної в цілому світі співачки, лауреата чисельних міжнародних вокальних конкурсів, а нині солістки Варшавської камерної опери. Вона виступила в Будинку органної та камерної музики, узявши участь в авторському концерті Анджея Нікодемовича, де прозвучала його ораторія Via Crucis для солюючих сопрано, тенора, мішаного хору та камерного оркестру.


Вишукана атмосфера вечора та чудове виконання твору певною мірою посприяли щирій і відвертій розмові за лаштунками. Цікаво, що співачка вже двічі брала участь у “Контрастах”, виконувала “Скаргу терну” Юрія Ланка (з присвятою співачці від автора), Chantefleur et Chantefables Вітольда Лютославського, а також цілу програму пісень Веберна, Шимановського та Дичко.

– Пані Ольго, чим є для вас фестиваль “Контрасти”, чи вирізняється він з-поміж інших, у яких ви брали участь?

– Безумовно. Цей фестиваль є особливим для мене хоча б тому, що він єдиний в Україні, який мене запрошує і на якому я маю можливість співати в своїй державі. Уже 10 років живу на Заході. Однак увесь цей час залишаюся громадянкою України. Завжди цікавлюся опдіями на батьківщині і навіть тим, якою буде погода в погода в Харькове, у Києві, чи Львові. Тому це, безумовно, є важливо для мене. На жаль, тут моє мистецтво є маловідомим. Правда, ще час від часу я співаю у своєму рідному місті – Рівному, але це роблю для тих людей, яких люблю і знаю. А чи вирізняються чимось “Контрасти” з-поміж інших фестивалів... Думаю, що не лише для мене, а й для багатьох людей він є незвичним, бо має власну ознаку: на “Контрастах” і музика, і репертуарна політика продумані та взаємопов’язані. Думаю, про цей фестиваль сміливо можна сказати, що він здатен змінити на краще духовний світ людини. Усі задіяні люди (виконавці, композитори, слухачі та організатори) не є випадковими. Це соратники за духом, котрі протягом фестивалю постійно спілкуються. Якщо і замовкають, то їм є про що помовчати разом. А це, до речі, трапляється не так уже й часто.

– За якими критеріями ви обираєте для себе твори, що найбільше вас цікавить як виконавця?

– Коли маю перед собою партитуру нового для мене твору, я завжди запитую себе: чи після того, як заспіваю, зміниться щось у тих людях, котрі його почують? І якщо переконана, що змін на краще не буде, то мене дуже тяжко вмовити на виконання. Тому не настільки є важливим, хто автор музики: містер “Х” чи містер “Y”. Важливим є те, якою є сама музика. Вона (і тільки вона) мусить абсолютно зрушити слухача своїм енергетичним потенціалом. Якщо він у ній є, тоді ця музика, цей твір мене цікавить.

– Якої ви думки про музику Анджея Нікодемовича?

– Анджей Нікодемович – композитор, до якого маю особливе ставлення. Ще не знаючи його музики, а лише почувши розповідь про його життя, перебування у Львові, виїзд до Польщі, подумала, що перша річ, яку я б хотіла колись зробити, то це подякувати композитору за незламність його духу.

– Чи доводилося вам раніше виконувати твори Маестро?

– Так. Із доробку Анджея Нікодемовича я вже виконувала “Ламентацію” (у Фрайбурзі), декілька років тому – “Псалми” до слів Я. Кохановського, а також цикл для сопрано, труби й органу. А тепер – Via Crucis. Усі ті твори були пов’язані з духовною тематикою... І хоча вони фактично були винесені з-поза церкви в світські умови концерту, усе одно виконували ту ж функцію, що й у храмі. Для мене це вже музика, яка стоїть в іншому розряді: не релігійна (обрядова), а сакральна.

– Що саме, на вашу думку, характеризує музичну мову цього композитора?

– Як на мене, особливість її полягає в тому, що вона не містить випадкового, зайвого. Тут усе прозоро та вичищено, на своїх місцях. У Нікодемовича кожен звук, кожна музична фраза є потрактовані особисто. Окрім того, з погляду техніки, його музика є дуже “вокальною”, її зручно співати. Навіть якщо партії не екстремально описові для показу можливостей голосу, досить скромні, то все одно залишаються надзвичайно вигідними для співання, що буває нечасто в сучасній музиці.

– Свого часу ви спеціалізувалися у Варшавській музичній академії з барокової музики. Чому саме вона посідає виняткове місце у вашому репертуарі?

– Моїм улюбленим композитором був і залишається Бах, якого ніхто і ніколи мене не міг навчити співати в Україні. Виявилося, що барокова музика дуже “заприятелювала” з моїм голосом. Нині, окрім барокової, я багато співаю класичної, романтичної оперної музики, трохи веристичної, ораторної з різних епох і, звісно, сучасної. Відверто кажучи, ніколи не розділяла музику на епохи і думаю, що, взагалі-то, це не має сенсу. Є музика добра і музика, про яку забудуть.

– А хто з композиторів імпонує вам як виконавцю?

– Я вимірюю світ за таким принципом: Бах... і решта. А між ними, звичайно, багато місць у серці. Однак найбільше намагаюся любити того, чий твір у даний момент виконую.

– Чи є у вас улюблені партії?

– З оперних – кілька моцартівських. Це – партія Паміни з “Чарівної флейти” та Сюзанни з “Весілля Фігаро”. Також Мімі з опери Пуччіні “Богема”, Джільди з вердієвського “Ріголетто”, Поппеї з опери Монтеверді “Коронація Поппеї”. Окрім того, із сестрою-піаністкою Наталею Пасічник маю цікаву програму з творів французьких композиторів: Дебюссі, Равеля, Пуленка тощо. Із великим задоволенням співаю музику Вольфа, Шуберта, Сібеліуса.

– Чи маєте вже учнів-однодумців, які в майбутньому змогли б продовжити вашу справу?

– У принципі я не вчу приватно, бо це занадто велика відповідальність для мене зараз, оскільки знаходжусь часто по 7-8 місяців поза домівкою. Натомість багато допомагаю різним людям, які мають певні технічні виконавські проблеми. Якщо можу допомогти, то роблю це, бо сама належу до категорії тих людей, які мали щастя вчитися в добрих викладачів.

– Чи десь відбувалися майстер-класи за вашою участю?

– У своєму житті я провела два інтерпретаційні курси. Перший був присвячений німецькій і французькій музиці та пройшов у Вроцлавській музичній академії, а другий – у Міжнародній академії старовинної музики, який цього року вже вдесяте організували в Польщі.

Розмовляла Любава СИДОРЕНКО

POSTUP - ПОСТУП
№170 (828),
8-14 ЛИСТОПАДА 2001 року

ПЕРША СТОРІНКА
·Цитата Поступу
·Свято лівих
·Холодна осінь 2001 року
·ВСЕРЕДИНІ
·Ще дозріє Україна

ПОГЛЯД
·Що для вас є 7 листопада?
·ЖОВТНЕВІ СВЯТА

ПОСТУП У ЛЬВОВІ
·Комуністи знову вийшли на вулиці
·Тепло у квартирах буде
·Надзвичайна ситуація у школі
·ХРОНІКА
·У Львові буде "Наш дім"
·Розбійний напад у центрі міста

ПОСТУП З КРАЮ
·КРАЄВИД
·Україні погрожують Гаагзьким судом
·Україна готується до ліцензування CD

ПОСТУП У СВІТ
·Росіяни тепер не довіряють Кучмі
·Республіканці залишаться при владі
·Ще дозріє Україна
·СВІТООГЛЯД

ЛЬВІВСЬКІ ОБСЕРВАЦІЇ
·ЛЬВІВСЬКІ ОБСЕРВАЦІЇ

КРИМІНАЛ
·"Відмиванням" грошей займатиметься НАФБ
·Підприємство виграло суд у податкової інспекції
·ХРОНІКА

АРТ-ПОСТУП
·Творчість протистоїть темряві
·Сонячні барви юних художників
·Бенефіс вокалістки Ніни Хохлової
·Ольга Пасічник: Вимірюю світ за таким принципом - Бах... і решта

"ПОСТУП КОМП""ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ"
·Microsoft полює за привидами
·Що я зрозумів про життя, граючи в квести
·Усесвітня "пінгвінізація" PlayStation 2
·Microsoft припиняє гуртові поставки Windows NT 4
·Спільне підприємство Ericsson і Microsoft увійде до складу Ericsson
·У Новій Зеландії тепер можна розлучитися через Інтернет
·Нова версія WinAmp

СПОРТ-ПОСТУП
·СПОРТ-БЛІЦ
·Шевченко без маски
·Девенпорт - найкраща цього року
·"Чорноморець" та СК "Волинь-1" - фаворити

ДОЗВІЛЛЯ У ПОСТУПІ
·ЗАГАДКИ МІСТА ЛЕВА

КІНОПОСТУП
·Обіцянка, або Дюренматт у Неваді
·Чоловік із ножем
·Голлівудські зірки теж старіють
·У Лондоні відбулась прем'єра дитячого фільму "Гаррі Поттер та філософський камінь"

НАША АФІША
·ТЕАТРИ, ІМПРЕЗИ, ГАСТРОЛІ
·ВИСТАВКИ
·КІНОТЕАТРИ
·КНАЙПИ, КЛУБИ

ПОСТ-FACTUM
·у п'ятницю в поступі
·КАЛЕНДАР
·Злодій на зйомках