BRAMA
  UKRAINEWSTAND
Home - NEWS - Weather - Biz - Sports - Press - Calendar - Classifieds

  УКРАІНОВИНИ
Home - НОВИНИ - Погода - Ділове - Спорт - Прес - Календар - Оголошення




Поступ головна сторінка, Postup HOMEPAGE

| АРХІВ | INDEX 12-13 ЧЕРВНЯ 2001 року |

Світ музичних образів Юрія Лисиченка

ПІАНІСТ

Яким ГОРАК



© ПОСТУП

Львів’янин родом, а нині – доцент московської консерваторії, піаніст Юрій Лисиченко у широкій концертній діяльності не забуває рідного міста. Кожний схвильований і високопоетичний його виступ завжди бажаний і очікуваний на львівських музичних фестивалях, багатий на свіжі творчі думки та ідеї, тож тепло і з цікавістю сприймається музичними шанувальниками.

Репертуар Юрія Лисиченка воістину неосяжний. Виконавши за час своїх виступів у Львові вже доволі значний масив фортепіанної літератури, піаніст жодного разу не повторив не те що бодай однієї програми, але навіть і окремого твору. Вже прозвучали його сольні монопрограми зі сонат Л. Бетговена, фортепіанних фантазій, творів Ф. Шуберта, Ф. Шопена, Р. Шумана, Й. Брамса, кілька презентабельних концертів з оркестром (серед них концерти Р. Шумана, С. Рахманінова). Це свідчить про бажання виконавця шукати творчого самовияву в музиці різних епох, різних творців – і постійно поновлювати й збагачувати свій репертуар.

Тяжіючи до універсальності репертуару, Ю. Лисиченко є, однак, виразно романтичним піаністом: ліризм натури, схильність до буремного патетичного пориву, домінування чуттєвості, особистісність і певна камерність висловлювання (не дарма він надає перевагу сольним програмам, а не виступам з оркестром) – все це імпонує виконавській натурі піаніста у музиці європейського романтизму. Творів з цієї епохи у його репертуарі найбільше.

Якнайкраще сприяють такому амплуа і якісні характеристики його виконань – особлива інтимна барва звуку, фантастичне володіння мистецтвом педалізації, настроєвість і самозаглибленість. Найбільш тонко і ефектно ці якості реалізуються ним у тих романтичних опусах, де треба випукло відтворити мозаїку різнохарактерних мініатюр-замальовок (портретів). Останнє найбільш сильно вдалося відчути у сольному концерті Юрія Лисиченка.

Не маючи жодної монографічної назви, програма складена з трьох творів – “Сонатіни” М. Равеля. “Крейслеріани” Р. Шумана та “Картинок з виставки” М. Мусоргського, – була об’єднана власне тою мозаїкою характеристичних мініатюр – чи то картин Гартмана, покладених в основу твору М. Мусоргського, чи то ексцентрик гофманівського капельмейстра Крейслера у циклі Р. Шумана. Навіть “Сонатіна” М. Равеля, яка дещо вирізняється через неокласицизм концепції сонатного циклу,— все одно, вона своєю мініатюрністю, прозорістю імпонувала програмі. І Ю. Лисиченкові вдалося майстерно відтворити все багатство тої галереї образів, при чому важливими в інтерпретації були не стільки “натуральністичність” зображуваного, скільки вельми поетичне відношення до образів (показові з огляду на це виконання п’єс “Хижки на курячих лапках”, “Балет невилуплених пташат”, “Бидло” з циклу М. Мусоргського). При цьому кожний образок піаніст інтерпретує, розгортає в часі перед слухачем неквапно, ніби створюючи ті образи разом з композитором наново, даючи можливість слухачеві “посмакувати” деталі (як у другій, четвертій, шостій та восьмій п’єсах циклу Р. Шумана).

Приворожена і підкуплена чаром поетичності й характеристичності виконання, чисельна публіка змусила піаніста до надпрограмних додатків. І навіть у тих додатках, складених із творів російських композиторів, піаніст не відступив від заданого програмою принципу яскравих характеристичних замальовок: це трагічні дзвони і апокаліпсичні картини воскресіння мертвих у знаменитій прелюдії cis-moll С. Рахманінова, чи ті ж дзвони, але вже радісні, апофеозні у його ж прелюдії B-dur, чи примхливість і навіть манірність мазурки О. Скрябіна. Усе це разом створювало чарівний світ витончених, поетичних мініатюр, а творцем того світу став піаніст Юрій Лисиченко.

POSTUP - ПОСТУП
№89 (747),
12-13 ЧЕРВНЯ 2001 року

ПЕРША СТОРІНКА
·Удвічі швидше
·В НОМЕРІ
·Війна наближається до Скоп’є
·Бензиновий синдикат на заході України

ПОГЛЯД
·Айріс Розенберг: Чому вони тепер не кажуть правди?
·Чи потрібні нам фрески Бруно Шульца?
·містер Ґейтс із балалайкою

ПОСТУП У ЛЬВОВІ
·Україну очікує судовий колапс
·Рухівці хочуть миру, але готуються до війни
·Допомога зі Страсбурга
·У “Ляльці” стріляли
·Обрано керівництво “Молодь за реформи”
·Знов населення не платить?
·Видала неграмотність
·Львів не повинен розвиватися за радянськими схемами
·Анатолій Зленко: Ваше місто може "дати фору" Києву

ПОСТУП З КРАЮ
·Удвічі швидше
·А чи був мільярд?
·КРАЄВИД

ПОСТУП У СВІТ
·світоогляд
·Хатамі отримує чергову перемогу
·Правий уряд починає роботу
·Війна наближається до Скоп’є
·Техас та Луїзіану щндро накрило водою

ЕКОНОМІЧНИЙ ПОСТУП
·ТЛУМАЧНИК
·Бензиновий синдикат на заході України
·Російська експансія в Україну
·"Обличчя міста" напрокат
·СВІТ

АРТ-ПОСТУП
·І миші, і коти
·Духовна музика сучасності
·Світ музичних образів Юрія Лисиченка

ЛИСТИ ДО ПОСТУПУ
·ШАНОВНА РЕДАКЦІЄ!
·ЛИСТИ ДО ІВАНА ПАВЛА ІІ

СПОРТ-ПОСТУП
·"Шахтар" "ховає" сам себе
·Куертен і Капріаті - тріумфатори Парижа
·Три титули "Мотора" та путівка українців на Чемпіонат Європи
·Волокитін - найкращий серед львів"ян
·"Рома" зберігає інтригу до останнього туру
·Український бокс до "золота" ще не "дотягує"
·Молодший Шумахер переміг брата
·"Колорадо" - володар Кубка Стенлі

ПОСТ-FACTUM
·КАЛЕНДАР
·Першу "сучасну" Біблію проілюструє Клаудія Шиффер