BRAMA
  UKRAINEWSTAND
Home - NEWS - Weather - Biz - Sports - Press - Calendar - Classifieds

  УКРАІНОВИНИ
Home - НОВИНИ - Погода - Ділове - Спорт - Прес - Календар - Оголошення
ADVERTISEMENT
Gala Presentation Opera Cavalleria Rusticana ... anyarey@aol.com
Gala Presentation Opera Cavalleria Rusticana ... anyarey@aol.com

Поступ - головна сторінка, архів, Postup HOMEPAGE

| АРХІВ | INDEX 15-16 ТРАВНЯ 2001 року |

Оголена в місячному ореолі

Звичка купувати картини з виставки в галереї "Гердан" - демонстрація рівня соціального статусу

ЕРОТИКА



© ПОСТУП

Такого ще у Львові не було: не встигла завершитися виставка малярства Олександра та Іванки Войтовичів, як майже одразу після неї галерея “Ґердан” (вул. Руська, 4) влаштувала виставку Сашкової графіки! Цікаво, що експозиція вийшла монотематичною, а концепція її орієнтована на представлення етюдних актів як самодостатніх творів сучасного інтер’єру.

“Окрему виставку графіки ми організували ще не тільки тому, що разом із малярством ця серія не могла вміститися в наших стінах, – пояснює директор галереї “Ґердан” Юрій Бойко. – Просто рисунки Олександра Войтовича не можна трактувати як підготовчі начерки до малярських полотен. Вони цінні самі по собі. І до створення серії своїх оголених цей художник підходить так само осмислено й натхненно, як до роботи над великими полотнами. Окрім того, що це академічно вправний рисунок, він виконаний ще й у доволі складній техніці сепією й білилами. Не менш серйозно ставиться Олександр Войтович і до оформлення своїх творів. Кожен його графічний аркуш має просто-таки ексклюзивне художнє обрамлення. А це, до речі, основний елемент культури пропозиції мистецтва як товару. Тобто, щоб купили твір, його слід відповідно зрепрезентувати. І на класичні смаки відвідувачів галереї “Ґердан” це немало важить. Хоч, як зізнається сам автор, оцінили це насамперед ... жінки. Бо саме вони, як не дивно, виявилися найазартнішими покупцями графіки Олександра Войтовича”.

Далебі, жодного розчарованого у ці дні в “Ґердані” не зустріти. Кожен отримує своє задоволення. Одні від того, що можуть смакувати добрим професіоналізмом молодого художника, інші від того, що молодь після “абстрактних збочень” нарешті знову навертається до фігуративу (і щонайбуквальніше це виражається в оголеній натурі). Когось приваблює неприхований еротизм поз зображених на малюнках жінок, а ще когось – можливість придбати справжній мистецький твір для оздоблення власного помешкання. Ця категорія глядачів знає: купити те, що було виставлено в “Ґердані”, не просто ознака доброго смаку, а й демонстрування свого особистого рівня соціального статусу. Бо скільки б ти “тачок” не мав чи якими б євровигодами не дивували твоя хата чи офіс, однак коли там хтось побачить “мистецтво з кічка” – вважай, що “крутий лоск” свого іміджу ти втратив одразу й назавжди. Адже про смаки справді не сперечаються, – за ними людину оцінюють. І жодними “ліжками на пульті” не можна потім виправити те враження, яке справила нефахово підібрана або відверто рагульська картина.

Утім, тематично обмежена еротикою (чого варті одні лишень аксесуари жіночого вбрання на модельках Войтовича: усі ці панчохи, грації, шнуровані ліфи, декольте і незмінний обцасик!?), будь-яка виставка приречена балансувати на межі доброго тону. У випадку із Олександром навіть присмак явної комерційності не йде на шкоду ані самій експозиції, ні амбіціям автора. Тридцятирічний художник однаково вдячно ставиться як до думки мистецтвознавців і критиків, так і до тих, хто “проголосував” за його твори власними грошима. До останніх поваги навіть більше.

“Не буду ханжею, заявляючи, що мені байдуже, цікавлять когось мої твори чи ні, – пояснює Сашко. – Насправді, як і кожному художникові, який перебуває на певному етапі становлення свого імені, мені приємно демонструвати те, що я вже можу робити як професіонал. Не варто негативно ставитися до комерціалізації мистецтва, очікуючи визнання в інших часах. Жити ж треба сьогодні. Якщо сформований ринок, то мистецтво на ньому, природно, існує як товар. А для мене ж воно – професія, якою мушу заробляти на майстерню, матеріали та сім’ю. Я не женуся за якимись надприбутками, але не поділяю думки, що етюди – річ невартісна. Навпаки, цією виставкою я намагався задекларувати, що вони, за умови певного рівня фаховості й оформлення, можуть мати успіх у покупця і також привнести якусь інтригу в галерейне життя”.

Щодо галереї, то важко сказати, кому пощастило більше: Войтовичеві із “Ґерданом” чи навпаки. І якщо до надзавдань галереїста належить не тільки продаж творів, а й “розкрутка” імені їхнього автора, то зі своїм покликанням “інтуїтивіст” Юрко Бойко справується на сто відсотків. “Цей приємний чоловік направду вартує того, – переконаний директор “Ґердану”. – Цю графіку не соромно показувати. Мені особисто імпонує легка іронічність цього художника у ставленні до зображуваного і у звертанні до глядача, через що і виставка в нього вдалася така симпатична”.

Вдалася, можливо, ще й тому, що при всіх зовнішніх ознаках комерційності, виставка “Не тільки для жінок” є проектом творчим і до того ж, іще не завершеним. Для Олександра тема жіночого тіла видається зараз невичерпною жилою: “Чому я маю стримувати себе, коли шедевр можна створити швидко завдяки саме такій техніці, адже в художньому плані рисунок може зовсім не поступатися малярському полотну, на виготовлення якого йде безліч часу й матеріалів?”.

І художник невтомно й натхненно варіює різні ню, змалювуючи їх уже навіть не з живої натури (під час навчання Сашко присвятив цьому стільки годин, що може тепер моделювати тіла будь-якої конституції), а з власної уяви, взоруючись на певний внутрішній ідеал. На тонованому аркуші виникає спершу олівцевий шкіц майбутньої моделі. Потім пучками пальців (від чого зі шкіри не раз аж зішліфовується дактилоскопічний візерунок!) художник розтушовує соус, буквально по-скульптурному виліплюючи об’єми жіночого тіла грою тіней. Потім білилом наводить “контражурне освітлення”, елементи мереживної білизни, драперій тощо. Коли справа підходить до закріплення зображення, у хід може йти навіть лак до волосся. Зафіксовані в такий спосіб рисунки ще довго зберігають бентежні пахощі, що робить їх по-жіночому ще привабливішими.

В ексклюзивних рамах постмодерного стилю “сецесійного римейку”, в оточенні контражуру з ефектом місячного освітлення, у серпанку романтичних парфумних запахів пружні жіночі тіла зманливо пручаються (і це навіть видно під нашаруваннями соусу!) не тільки в уяві художника, а й на його графічних аркушах. Граційні й податливі, теплі й спраглі, фактурно виписані торси нагадують щось середнє між старими світлинами та манерою Архипенкового малюнку.

Цікаво, що обличчя моделей та й узагалі голову як орган інтелекту, художник коли не вилучає з кадру, то часто закамуфльовує пасмами екстатично закудланого волосся. Та що найдивніше: жодних випадів проти саме такого зображення від радикально налаштованих феміністок ще не надходило. Навпаки, сучасним фінансово незалежним жінкам ця графіка припала до вподоби, мабуть, через те, що з її допомогою вони, не зраджуючи смакам, можуть витворити світ власного інтиму та зваби – самодостатньо цінний, як і жанр ню в розумінні Олександра Войтовича.
Андрій Грицишин

POSTUP - ПОСТУП
№73 (731),
15-16 ТРАВНЯ 2001 року

ПЕРША СТОРІНКА
·Цитата Поступу
·Туркменбаша обіцяє дати трохи газу
·В НОМЕРІ
·Азаров проти Бакая
·Перший європейський трофей українок

ПОГЛЯД
·Цікава арифметика
·ОУН стане партією
·Югославський синдром

ПОСТУП У ЛЬВОВІ
·"Діалог" сваркою не закінчиться?
·"Я намалюю мамі подарунок..."
·Діти і вогонь - несумісні
·Місто залишиться без води?
·Терористи не сплять
·Їдеш на футбол - бери з собою гіпс
·Михайла Гладія нагородили Хрестом пошани
·Перерізали горло у під"їзді
·"Загадкам міста Лева" - уже рік!
·АРХІВАРІУС
·Телеграфісти піднімаються
·Потисніть руку... Наполеонові
·Діяльність Папи - на світлинах
·Вирубують навіть фруктові дерева

ПОСТУП З КРАЮ
·Мельниченко написав лист до СБУ
·Микола Азаров проти Ігоря Бакая
·Референдум чи імпічмент?
·КРАЄВИД

ПОСТУП У СВІТ
·СВІТООГЛЯД
·Шеварднадзе ділиться владою
·Берлусконі не вміє програвати
·Останні з "колумбійських могікан"

ЕКОНОМІЧНИЙ ПОСТУП
·КРАЙ
·Фішер стомився боротися з кризами
·Акціонери керамічного заводу пікетуватимуть мерію
·Сировину Європі вже не продаємо
·СВІТ

АРТ-ПОСТУП
·Оголена в місячному ореолі
·Терпкий смак ранніх талантів
·Посткарнавальне безглуздя у стилі мінімалізму

ЛИСТИ ДО ПОСТУПУ
·ШАНОВНА РЕДАКЦІЄ!
·Поступ у "Поступі"

СПОРТ-ПОСТУП
·СПОРТ-БЛІЦ
·"Нант" - новий король Франції
·Култгард доводить претензії на чемпіонство
·"Галичанка" втратила бронзові нагороди
·До головних матчів сезону підготувалися
·Кінець футбольного сезону у Львові
·Мирон Маркевич: "У "Металурзі" працюю за джентельменською угодою"
·Чехи продовжують тріумфувати

ПОСТ-FACTUM
·КАЛЕНДАР
·Гаррі Поттер встановив світовий рекорд